Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7lk lapsi sisäoppilaitokseen Anna Tapion kouluun,

Vierailija
08.02.2010 |

antaisitko lapsesi muuttaa ja lähteä sinne?

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta antaisin lapsen mennä, jos hän tahtoo. Ei se ollut minusta yhtään sen huonompi koulu kuin mikään muukaan, vaikka itse en siitä tykännytkään.

Vierailija
122/151 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu oli paikallisille tunnettu pienoisesta huumeongelmasta..

selitä tarkemmin.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukuvuosi maksu <3 1160€<33

Siis oikeesti -,- eiks se pitäIs olla ilmanen koulunkäynti

Vierailija
124/151 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 18:30"]

Ihana lukuvuosi maksu <3 1160€<33

Siis oikeesti -,- eiks se pitäIs olla ilmanen koulunkäynti

[/quote]

Koulunkäynti on ilmaista kyllä, mutta ei kai kukaan kuvittele, että lapsensa voi laittaa maksutta täysihoitoon. Lukukausimaksu kattaa kuitenkin ruoan ja majoituksen, siiihen nähden hinta on varsin alhainen.

Vierailija
125/151 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! 

Itse käyn parhaillaan Anna Tapion koulua ja olen ylpeä siitä. Siellä ymmärsin, että minusta pidetään tälläisenä kuin olen. Kaikki siellä ovat tasa-arvoisia. 

Kuulimme tammi- ja helmikuussa huhuja, että kasit hajotetaan siten, että syksyllä 2014 olisi neljä luokkaa. Nyt maaliskuussa oppilaat saivat vahmistuksen asiasta. Jopa seiskat hajotetaan. Voin sanoa, että suurin osa 7.lk ja 8lk. oppilaista ei pidä ideasta ja vastutaa sitä. Minä olen yksi niistä joka vastustaa asiaa. Ymmärrän, sen jos koulu haluaa tehdä säästöä, mutta ymmärtääkö rehtorit ja säätiö oppilaiden tunteita. 

Vuonna 2013 (keväällä) oli YT-neuvottellut. Timo Torikka ja muut mukavat assut lähtivät. Assuksi jäi kuitenkin alkuperäinen Anitta. Tarja ja Tiina(t) tulivat vakituisiksi assuiksi (Tiinat ovat lähteneet jo). Osalle oppilaalle kova paikka oli jo pelkät YT-neuvottelut ja nyt kun on tulossa luokkien hajottaminen se vasta satutti oppilaita. 

Koulu on hyvin arvostettu. Kannattaa tulla ensin käymään ja katsomaan minkälainen Anna Tapion koulu ennen kuin tuomitsee sitä!

Vierailija
126/151 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun lapseni Hgistä haluaisi johonkin annatapion kouluun? Poika itse valitsi yläasteen johon oli kokeet, oli painotettu ja ilmeisesti hyvä koska ka oli lähellä 10.

Vierailija
127/151 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan päästäisi. Ollaan Hgistä ja hän ei edes tiedä moisesta koulusta. Täällä on varaa valita painotettu yläaste.

Vierailija
128/151 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut Annatapion koulua, mutta olen epävarma sillä en tiedä voiko luottaa pelkästään tutustumisvideoon ja soittoon sinne. 

Eri foorumeilla kerrotaan eri asioita, jotkut hyvä ja jotkut huonoja puolia. Tälläkkin foorumilla jotkut kirjoittavat että annatapiolla olisi huono maine mutta perustelut puuttuvat..... Olisi kiva jos jollain on tietoa tästä koulusta, niin kertoisi huonoja ja hyviä asioita (perusteellisesti mielellään) :)

p.s olen 13 vuotias eli seitsemennälle luokalle hakemassa annatapioon!:)

Vierailija
129/151 |
02.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen vielä kaksi kuukautta Anna Tapion koulussa. Olen erittäin tyytyväinen koko kouluun. Anna Tapion koulu on antanut minulle paljon eväitä elämään. Opettelemme arjen asioita. Asuntolassa oppii tulemaan toimeen erillaisten ihmisten ja persoonien kanssa ja tekemään kompromisseja. Asuntolassa oppii myös hoitamaan omat asiansa esim. läksyjen tekemisen. Koulussa taas oppii tietenkin samat asiat, kuin normaaleilla ylä-asteilla ja myös käytännön asioita ammatillisten opintojen kautta.

Itse olen tutustunuut monenlaisiin ihmisiin ja itken aivan varmasti, kun koulu loppuu. Koulustamme saa elinikäisiä ystäviä, taitoja ja muistoja. Suosittelen kaikille.

Vierailija
130/151 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videon nuoret aiankin vaikutti aika laiskoilta. En laittaisi tuonne. Parempi, että viettää ratkaisevat teinivuodet ns.normaalissa koulussa ja illat urheilullisten nuorten kanssa harrastuksissa.

Vierailija
131/151 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laittaisi 13-v mihinkään sisäoppilaitokseen. Meinasin penkiltä tipahtaa kun luin mainosta..ja tuo ikä, kuka oikeasti on valvomassa mitä siellä tapahtuu...??!

Vierailija
132/151 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ystäväni kävi Anna Tapion 1990-luvun alussa. Siihen aikaan siellä oli aika villi meininki: harrastettiin yöjuoksua ja karattiin palotikkaita pitkin poikien asuntolaan. Oppitunneilla oli levotonta, opettajille tehtiin jäyniä jne. Kyllä tuo paikka varmaan osalle sopii, mutta tuossa iässä poissa kotoa toteutuu usein sanonta: joukossa tyhmyys tiivistyy... 

Vierailija
133/151 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2010 klo 21:50"]

en lähttäs noin nuorta

3 vuoden kuluttua se muuttaa luultavasti kuitenkin lukion/amiksen/vastaavan perässä jonnekin opiskelija-asuntolaan, sitten on edessä joko lisäjatkokoulutukset tai työelämä. Minnekäs sen sisäoppilaitoksen enää saisi mahdutettua?

ja vielä harvemmin 12-13v sisäoppilaitokseen. Lasten paikka on kotona.

Todennäköisesti asut jossain Helsingin kupeessa, mutta kannattaisi ehkä ajatella, että Suomi on laaja maa. Pohjoisessa ei kouluja ole kodin nurkilla, vaan matkat satoja kilometrejä. Hyuvittavaa miten ihmiset ei osaa ajatella kui n sitä tilannetta, mikä on omalla kohdalla. Tiedän useamman nuoren, joka on ylä-asteen jälkeen muuttanut omilleen koulujen perässä. Toinen vaihtoehto olisi ollut, että koko perhe muuttaa toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
134/151 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2010 klo 11:28"]

itse olen tälläkin hetkellä anna tapiossa ja hyvä luoja miten tyhmiä te olette!!Anna Tapio opettaa elämään ja opettaa olemaan.Siellä tulee viisaammaksi ja itsenäisemmäksi!Ja on todella typerää tulla tänne arvostelemaan jos ei tiedä paikasta mitään.Kyllähän joukkoon mahtuuu muutama tupakan polttaja ja alkoholin juoja mutta aina ne jää kiinni ja saa rangaistuksen ja muutenkin kuri on kohdallaan!ja sieltä saa elin ikäisiä ystäviä!!

[/quote]

Noita tupakan/kaljan käyttäjiä ,kun mahtuu jokaiseen ylä-asteeseen - on se ihme ettei muut sitä ymmärrä !

Vierailija
135/151 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2010 klo 21:53"]

oma lapseni niin pienenä lähtisi kotoa pois muualle kouluun. Kyllä mä haluan paapoa lastani vähän vanhemmaksi ja sitten vasta päästää sen kokeilemaan siipiään :)

[/quote]

En tiedä minkä ikäisiä lapsia sulla on , mutta voi olla , että sun  paapomishalusi vähenevät, kun kämppäsi on täynnä murrosikäisiä teinejä- aikansa kutakin, itse en ole koskaan roikkunut paapomassa lapsiani, vaan kannustan itsenäisyyteen. Ja aivan varmasti lapseni ovat kaikkein tärkeintä minulle.

Vierailija
136/151 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:35"]

Oma ystäväni kävi Anna Tapion 1990-luvun alussa. Siihen aikaan siellä oli aika villi meininki: harrastettiin yöjuoksua ja karattiin palotikkaita pitkin poikien asuntolaan. Oppitunneilla oli levotonta, opettajille tehtiin jäyniä jne. Kyllä tuo paikka varmaan osalle sopii, mutta tuossa iässä poissa kotoa toteutuu usein sanonta: joukossa tyhmyys tiivistyy... 

[/quote]

Kuulostaa ihan normaalilta käytökseltä 13-15 v parissa. Mietippä esim. rippileirejä...

Vierailija
137/151 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:18"]

Videon nuoret aiankin vaikutti aika laiskoilta. En laittaisi tuonne. Parempi, että viettää ratkaisevat teinivuodet ns.normaalissa koulussa ja illat urheilullisten nuorten kanssa harrastuksissa.

[/quote]

henkeen ja vereen kokoomuslainen Nimby-mamma?

Vierailija
138/151 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2014 klo 10:35"]

[/quote]

Kuulostaa ihan normaalilta käytökseltä 13-15 v parissa. Mietippä esim. rippileirejä...

[/quote]

Ongelma onkin siinä, että se "rippileiri" kestää kolme vuotta...

Vierailija
139/151 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää koulu on paras koulu ikinä. Täällä oppii itsenäiseksi ja sosiaaliseksi. Suosittelen kaikille. Täältä saa elinikäsiä kavereita ja keskiarvo nousi huomattavasti. Ps opettajat tääl on ihan parhaita😁👌

Vierailija
140/151 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin "Anniksen" 2010-2013. Uskomaton kokemus, itsenäistyin huimasti ja tulin paljon oma-aloitteisemmaksi. Ammatillisten aineiden koulutuksesta oli paljon hyötyä, vaikka lukioon päädyinkin 9.6 keskiarvolla. Tietotaito säilyy silti :)

En tosin osaa sanoa millainen paikka on nyt, lueskelin että "assut" eli asuntolanvalvojat ovat vaihtuneet ja ilmeisesti ammatillisia aineitakaan ei enää opeteta pakollisina. Uskaltaisin kyllä silti päästää oman lapseni ko. kouluun, siellä oppii vuorovaikutusta ja arkielämän taitoja ihan eri tavalla kuin "normaalilla" yläasteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi