Kaverin käytös oikeutettua vai lapsellista?
Olimme sopineet kaverin kanssa noin pari kuukautta sitten, että tänä viikonloppuna pidetään tyttöjenilta. No tiesin jo silloin ja sanoin siitä, että siskollani on laskettuaika näihin aikoihin.
Lapsihan sitten syntyi toissa päivänä ja sisko pyysi avuksi kun pääsee sairaalasta, juuri samaksi illaksi kun alunperin piti olla tuo tyttöjenilta. Avuksi siksi, että joutuu olemaan yksin kotona ja siellä on jo valmiiksi yksi reilu vuoden ikäinen lapsi hoidettavana.
No peruin sitten meidän tyttöjenillan (huom. mitään erikoistahan emme olleet suunnitelleet, pelkkää olemista vain), koska omasta mielestäni tuo avuksimeno tuntui tärkeämmältä.
Nyt kuitenkaan kaveri ei vastannut puheluun, eikä soittanut takaisin, eikä vastannut lähettämääni viestiin mitään. Teinkö itse siis väärin peruessani tuon vai en?
Kommentit (6)
tuollaisen edelle. Uskon, että kaverikin sen ymmärtää. Jos vaikka on vaan nyt vähän pettynyt.
niin miksi et jo tyttöjen iltaa sopiessasi sanonut, että saattaa peruuntua siskosi takia?
Ymmärrä toisaalta ystävääsi jos tapaaminen on sovittu jo kuukausia sitten. Ehkä se olisi ollut hänelle tärkeä juttu. Kai muuten peruuttaessasi ehdotit uutta aikaa vai ilmoititko vain, ettei nyt käykään?
niin miksi et jo tyttöjen iltaa sopiessasi sanonut, että saattaa peruuntua siskosi takia?
Siis olin jo tosiaan sanonut, että saattaa saada tuon lapsen, että voivat tosiaan tarvita apua.
En ehdottanut vielä viestissäni uutta ajankohtaa, koska kaverillani on sen verran menoja, että häneltä minun olisi pitänyt tiedustella asiaa.
Asiaan voi toki vaikuttaa se, ettei kaverini liiemmin pidä siskostani saatika lapsista ylipäänsä. Oli jo silloin asenteella, kun tuosta mahdollisesta avun tarpeesta sanoin, että siinäpähän pyytävät.
Ja nyt sitten ilmeisesti suuttui tai loukkaantui, kun laitoinkin siskoni edelle.
Sisaresi ja hänen vastasyntynyt vauvansa menevät kaverien edelle!
Jos kaverillasi ei ole tilannetajua, harmi, mutta enemmânkin hänelle.
Tuollaisen vastaavan tyttöjen illan nyt voi järjestää ihan milloin tahansa.