Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7lk lapsi sisäoppilaitokseen Anna Tapion kouluun,

Vierailija
08.02.2010 |

antaisitko lapsesi muuttaa ja lähteä sinne?

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna Tapion sisäoppilaitos kiittää tästä kaikesta ilmaisesta mainoksesta!

Herran vuonna 2010 Anna Tapion kouluun on ennätysmäärä hakijoita :)

Vierailija
2/151 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-13v ei todellakaan tarvitse vielä "itsenäistyä"! Eihän tuossa käytännössä ole mitään eroa siihen että asuu muussa laitoksessa, esim. nuorisokodissa.

Jos lapsi itse haluaa, eikä kyseessä ole vanhempien painostus, niin anna mennä ja itsenäistyä!

Jos siellä on paha olla, kova koti-ikävä jne ym, lapsi voi lopettaa koulunsa ja palata kotiin ja jatkaa yläasteensa kotoa käsin, siellä on aina paikka vaikka kesken lukuvuoden.

Enkä minä ainakaan pidä epäonnistumisena sitä, että lapsella on selkeä suuntautumislinja, halua ja kykyä ja mielenkiintoa johonkin tiettyyn alaan tai intoa itsenäistyä juuri 7. luokan alettua. !!

Minusta se osoittaa, että on kasvatustyössä onnistuttu, on hyvät välit, on mahdollisuus irtautua ja itsenäistyä. Ja rohkeutta sanoa ääneen vanhemmille pelkäämättä myrsyä tai marttyyrikohtauksia.

Se itseäistyminen kun on kuitenkin edessä, toisilla aiemmin toisilla myöhemmin ja epäonnistumista on se, ettei todellista itsenäistymistä ja irtautumista ole tapahtunut !

Se, että lapsi muuttaa alaikäisenä pois vanhempien luolta EI OLE HYLKÄÄMISTÄ !! EIKÄ se ole rakkauden puutetta !!!

Minun oma tyttäreni muutti kotoa pois 16 vuotiaana, lukion ekalla. Ei kauas, mutta omaan osoitteeseen. Se oli meille hyvä ratkaisu.

Jos olisin tiennyt tällaisia sisäoppilaitkosia olevan tai tajunnut hyödyntää niitä, olisin varmaan laittanut lapsen sellaiseen. En siksi, ettekö rakasta lastani, vaan siksi että meillä oli todella tiukat välit, hänen murrosikänsä oli aika kamala.

Meillä oli siis eri vaikuttimet.

Minua itseäni lapsena viehätti Anna Tapion koulu, mutta minun koulumenestys oli surkea, en olisi päässyt sinne. Ja tiesin, että turha kysyä; vanhemmat eivät olisi kuitekaan päästäneet. Olin kateellinen että joillakin oli niin hyvät vanhemmat ja hyvät olot kotona, että heidän lapset voivat lähteä sisäoopilaitokseen opiskelemaan. Minusta he olivat etuoikeutettuja.

Läheinen tuttava nuori neito on tällä hetkellä sisäoppilaitoksessa. Ei anna tapio, vaan toinen koulu. Matkaa kotiin on 200 km, ei tule sieltä joka vkl kotiin vaan joskus vietää siellä viikonlopun, jos on ohjelmaa kivasti.

Hän käy nyt 8. luokkaa, eli muutti 7. luokalta asuntolaan.

Alkuun oli ikävä, ensimmäiset kuukaudet. Jouluun mennessä kotiutui. On saanut paljon kavereita. Koulu menee hyvin. On itenäistynyt, kasvanut paljon, on todella fiksu nuori nainen. Kun vertaa siihen mitä hän oli 6. luokalla, on kuin kyseessä olisi ihan eri ihminen.

Hänkin halusi itse tähän kouluun, ja ajatus oli, että jos on tosi kamalaa, voi lopettaa ja jättää kesken, jatkaa omalla paikkakunnalla. Se on aina mahdollista, mutta toisin päin ei !!

Tämä nuori nainen oli kuitekin 12- vuotiaana vielä aika "kädetön", ei osannut siivota ei mitään, ja tuolla on sitten joutunut itsenäistymään ja oppinut tekemään asioita..

Välit kotiin ovat kunnossa. Ei hän koe olevansa hylätty lapsi, rakkaudeton lapsi.

Onhan siellä asuntolassa muitakin nuoria!! ei hän siellä yksin asu !!

Eikä ne nuoret siellä yksin ole, siellä on ympärivuorokautinen valvonta, asuntolanvalvojina on ammattitaitoiset koulutetut henkilöt jotka tietävät vastuunsa. Ja nuoret voi aina kysyä heiltä apua ja neuvoja jos on tarve.

Sama se on Anna Tapion koulussa.

Anna tyttösi vain mennä !! Jos on kamalaa, hän voi lopettaa sen kesken ja palata normaalikouluun kotikumlmille !!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tuleko näistä Annatapiolaisista kaikista jotain siivoojia ja keittäjiä ja mitä siellä nyt painotetaan?

Vierailija
4/151 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun puolessa välissä ja suosittelen lämpimästi. Kotipaikkakunnallaan yksinäisestä, hiljaisesta, jurosta, ujosta ja sisäänpäinkääntyneestä pikkulapsesta kasvoin itsevarmaksi, osaavaksi ja seuralliseksi nuoreksi naiseksi. Tämä koulu opetti paljon muutakin kuin oppivelvollisuuden kolmeen viimeiseen vuoteen kuuluvat asiat.

Pelkästään rakkaita muistoja jäi ja joskus kaiholla ajattelen kouluaikoja..Eikä muuten ysiluokan päättäjäisissä näkynyt kovin montaa kuivaa silmäparia.. :)

Vierailija
5/151 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä joillakin on kova tarve itsenäistyä jo siinäkin iässä, enemmän hallaa tekee varmaan se että vanhemmat epätoivoisesti tarrautuu ja pitää kotona, kun ei raaski päästää pikku hellanterttuaan maailmalle.

Ja toisekseen ei ole lähelläkään mitään lastenkotia!!!

Ihan yhtälailla on mahdollisuudet jatkaa ihan mihin tahansa haluamaansa koulutukseen. Opetukseen Anna Tapion koulussa sisältyy enemmän kotitaloutta kuin tavan yläasteella ja sitten on vielä puhtaanapitoa ja maataloutta. Oppilaat osallistuu asuntoloiden siivoukseen ja tekevät jokusen vuoron navetassa vuoden aikana, lisäksi puuhaillaan jonkin verran puutarhalla. Ei siellä mitenkään erityisesti mihinkään suuntauduta, se on kuitenkin vasta yläaste.

Vierailija
6/151 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani varmaan päästäisin, mutta kovilla ehdoilla ja yhteydenpidolla. Minulla on koulusta hyvä kuva. Yksi ystävämme sen kävi 90-luvun lopussa ja kaikki kuulosti juuri siltä, mitä olisin toivonut silloin joskus nuoruudessani.

Vierailija
7/151 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tällähetkellä seiskalla ja olen viihtynyt todella hyvin. koululla ei ole huonoa mainetta. kouluhan on sentään suomen ja koko pohjoismaiden ainoa sisäoppilaitos. herätkää hyvät ihmiset.

Vierailija
8/151 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn koulua tällä hetkellä, enkä tajua miksi jotkut luulevat koulua normaalia yläastetta kurittomammaksi? Tottakai porukkaan mahtuu aina jotain juopottelioita ja tupakoijia, mutta huumeita ei koulussa ole ollut näinä kahtena vuotena kun olen opiskellut Anna Tapiossa.Itse asissa kotikunnallani on paljon rajattomampaa meno kuin atk:ssa... Koulussa opiskelevat itsenäistyvät ja oppivat ottamaan muita huomioon keskimääräistä nopeammin ja koulusta on todella hyvät jatko mahdollisuudet

Vierailija
9/151 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käynyt nyt 2 vuotta.. paikka on kuin koti. huumeongelmia ja kaljan kanssa läträystä.. joopa joo. ei ikinä.. tupakoitsioita on mutta varmasti vähemmän kun kotikaupungissani. Koulu kuin toinen koti, ja siellä parhaimmat ystävät. eikö ole parempi että lapsesta tulee itsenäinen eikä tule kakskymppisenä kotiin kysymään äitiltä miten ikkunat pestään? olisiko se parempi? antaa itsenäistyä jos haluaa. aina voi tulla takasin kotiin. suosittelen. ja mistä huono maine? pari pesukonetta? hui kamala. paikalliset tykkäävät pikku "juttujen" levittelystä, sekin saattaa muuttua kun koulujemme yhteistyö kasvaa. Kannattaa käydä tutustumassa eikä arvostella tietämättä asioista. ei me mitää ongelmalapsia olla jotka on lähetetty sisäoppilaitokseen "parantamaan" tapojaan. normaaleja ihmisiä mekin.

Vierailija
10/151 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut polttivat yms. istuivat "tentulla"

mutta samalla lailla "kiltit ja tuhmat" mahtuivat samaan kaveriporukkaan.

eräs opettaja oli vaikea, häntä sai pelätä muut opettajat oikein mukavia ,tavallisia ihmisiä.

silti en laittaisi omaa lastani sinne ,12-13 on tosi pieni olemaan pois kotoa. Tai ainakin minä olen jälkeenpäin ajatellut että minä olin liian nuori sinne. Toisaalta, olisiko minulla kotona ollut mitään virkaa kun minut kuitenkin kotoa sinne haluttiin lähettää.

Minun aikanani siellä kunnioitettiin erilaisuutta eikä tehty siitä mitään numeroa. Olinkin aivan puulla päähän lyöty kun seuraavassa oppilaitoksessa oltiin sitä mieltä että pieninkin poikkeama massasta oikeuttaa koulukiusaamiseen.

Vierailija
11/151 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenkin tutun lapsen kemiantunnilla tapahtui vahinko kun lapset päästettiin huseeraamaan itse rikkihapon kanssa ja lapsi sai happoa ylävartaloonsa ja molempiin silmiinsä. Lapsi itse soitti äidilleen, koululta ei otettu yhteyttä ollenkaan, vaikka olivat sentään käyttäneet lapsen lääkärillä.

Vierailija
12/151 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse sillä viime vuonna ja vihdoin lopetin !!!! SIELLÄ TAPAHTUU PALJON KOULUKIUSAMITA vaikka toisin väitetään. Siellä on koulupäivät klo 8-16! ja muutenkin paljon hommia ja minulle jäi pahat traumat. MASENNUIN JA NÄÄN VIELÄKIN SIELTÄ PAINAJAISIA!! JA YÖLLÄ HERÄÄN KUN OLEN ITKENYT JA TÄRISEN!! D:

Vierailija
13/151 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse sillä viime vuonna ja vihdoin lopetin !!!! SIELLÄ TAPAHTUU PALJON KOULUKIUSAMITA vaikka toisin väitetään. Siellä on koulupäivät klo 8-16! ja muutenkin paljon hommia ja minulle jäi pahat traumat. MASENNUIN JA NÄÄN VIELÄKIN SIELTÄ PAINAJAISIA!! JA YÖLLÄ HERÄÄN KUN OLEN ITKENYT JA TÄRISEN!! D:

ajat ja tavat on sitten muuttuneet sielläkin :(

Kiusasiko sinua joku oppilas vai opettaja?

Vierailija
14/151 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse ko koulussa

jos lapsi haluaa laittaisin, luonneta kysyy lapselta ja vanhemmilta

joka asiassa on hyvät puolet ja huonot

Hyviä:

Lapsi itsenäistyy, ottaa vastuun itsestään, oppii omatoimiseksi, voimakas yhteisö, perhe koulusta tulee perhe,

huonoina puolina itselläni

omalla paikkakunnalla ei muodostunut kaverisuhteita, en tuntenut "Kotona" ikätovereita

kun koulu loppui ylin tyhjänpäällä en kuulunut mihinkään

EN kadu että menin, mutta menisinkö uudestaan ?? ken tietää.

Omaani en aio laittaa tosin ei ole vielä 10 vuoteen ajankohtaistakaan, eli mieli voi muuttua, haluan että omani tuntee olevansa osa omaa perhettä, haluan omani viettävän teini-iän Äidin valvovan silmän alla

Vierailija
15/151 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi itse haluaa, eikä kyseessä ole vanhempien painostus, niin anna mennä ja itsenäistyä!

Jos siellä on paha olla, kova koti-ikävä jne ym, lapsi voi lopettaa koulunsa ja palata kotiin ja jatkaa yläasteensa kotoa käsin, siellä on aina paikka vaikka kesken lukuvuoden.

Enkä minä ainakaan pidä epäonnistumisena sitä, että lapsella on selkeä suuntautumislinja, halua ja kykyä ja mielenkiintoa johonkin tiettyyn alaan tai intoa itsenäistyä juuri 7. luokan alettua. !!

Minusta se osoittaa, että on kasvatustyössä onnistuttu, on hyvät välit, on mahdollisuus irtautua ja itsenäistyä. Ja rohkeutta sanoa ääneen vanhemmille pelkäämättä myrsyä tai marttyyrikohtauksia.

Se itseäistyminen kun on kuitenkin edessä, toisilla aiemmin toisilla myöhemmin ja epäonnistumista on se, ettei todellista itsenäistymistä ja irtautumista ole tapahtunut !

Se, että lapsi muuttaa alaikäisenä pois vanhempien luolta EI OLE HYLKÄÄMISTÄ !! EIKÄ se ole rakkauden puutetta !!!

Minun oma tyttäreni muutti kotoa pois 16 vuotiaana, lukion ekalla. Ei kauas, mutta omaan osoitteeseen. Se oli meille hyvä ratkaisu.

Jos olisin tiennyt tällaisia sisäoppilaitkosia olevan tai tajunnut hyödyntää niitä, olisin varmaan laittanut lapsen sellaiseen. En siksi, ettekö rakasta lastani, vaan siksi että meillä oli todella tiukat välit, hänen murrosikänsä oli aika kamala.

Meillä oli siis eri vaikuttimet.

Minua itseäni lapsena viehätti Anna Tapion koulu, mutta minun koulumenestys oli surkea, en olisi päässyt sinne. Ja tiesin, että turha kysyä; vanhemmat eivät olisi kuitekaan päästäneet. Olin kateellinen että joillakin oli niin hyvät vanhemmat ja hyvät olot kotona, että heidän lapset voivat lähteä sisäoopilaitokseen opiskelemaan. Minusta he olivat etuoikeutettuja.

Läheinen tuttava nuori neito on tällä hetkellä sisäoppilaitoksessa. Ei anna tapio, vaan toinen koulu. Matkaa kotiin on 200 km, ei tule sieltä joka vkl kotiin vaan joskus vietää siellä viikonlopun, jos on ohjelmaa kivasti.

Hän käy nyt 8. luokkaa, eli muutti 7. luokalta asuntolaan.

Alkuun oli ikävä, ensimmäiset kuukaudet. Jouluun mennessä kotiutui. On saanut paljon kavereita. Koulu menee hyvin. On itenäistynyt, kasvanut paljon, on todella fiksu nuori nainen. Kun vertaa siihen mitä hän oli 6. luokalla, on kuin kyseessä olisi ihan eri ihminen.

Hänkin halusi itse tähän kouluun, ja ajatus oli, että jos on tosi kamalaa, voi lopettaa ja jättää kesken, jatkaa omalla paikkakunnalla. Se on aina mahdollista, mutta toisin päin ei !!

Tämä nuori nainen oli kuitekin 12- vuotiaana vielä aika "kädetön", ei osannut siivota ei mitään, ja tuolla on sitten joutunut itsenäistymään ja oppinut tekemään asioita..

Välit kotiin ovat kunnossa. Ei hän koe olevansa hylätty lapsi, rakkaudeton lapsi.

Onhan siellä asuntolassa muitakin nuoria!! ei hän siellä yksin asu !!

Eikä ne nuoret siellä yksin ole, siellä on ympärivuorokautinen valvonta, asuntolanvalvojina on ammattitaitoiset koulutetut henkilöt jotka tietävät vastuunsa. Ja nuoret voi aina kysyä heiltä apua ja neuvoja jos on tarve.

Sama se on Anna Tapion koulussa.

Anna tyttösi vain mennä !! Jos on kamalaa, hän voi lopettaa sen kesken ja palata normaalikouluun kotikumlmille !!!

Oma tyttö haluaa mennä sinne, ja on monesti selvittänyt, että Anna Tapion koulu on SUOMEN AINOA yläaste, joka on sisäoopilaitos.

Vierailija
16/151 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma Keskiarvoni nousi alle 8 keskiarvosta vähän yli 9:n

Vierailija
17/151 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen tälläkin hetkellä anna tapiossa ja hyvä luoja miten tyhmiä te olette!!Anna Tapio opettaa elämään ja opettaa olemaan.Siellä tulee viisaammaksi ja itsenäisemmäksi!Ja on todella typerää tulla tänne arvostelemaan jos ei tiedä paikasta mitään.Kyllähän joukkoon mahtuuu muutama tupakan polttaja ja alkoholin juoja mutta aina ne jää kiinni ja saa rangaistuksen ja muutenkin kuri on kohdallaan!ja sieltä saa elin ikäisiä ystäviä!!

Vierailija
18/151 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan itse kasvattaa teinini.. Haluan olla lähellä vastaanottamassa itkut, potkut ja raivarit.

Esikoinen on nyt 10-vuotias, ja ihan lapsi vielä. Tuskin olisi muutaman vuoden päåästä valmis itsenäistymään, ja vaikka olisi, en antaisi. Mun periaate on: lapset saa olla lapsia.

Vierailija
19/151 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomioikaas vanhemmat se, että meidän ikäiset ovat hyvin erilaisia !

Vierailija
20/151 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa kyseiseen kouluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä