Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7lk lapsi sisäoppilaitokseen Anna Tapion kouluun,

Vierailija
08.02.2010 |

antaisitko lapsesi muuttaa ja lähteä sinne?

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sen verran itsekäs että haluan kasvattaa lapseni itse.

Vierailija
82/151 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäis omaa 13-vuotiastani mihinkään sisäoppilaitokseen. Enkä etenkään satojen kilometrien päähän. Kyllä se voi yläasteensa käydä kotoa käsin ja viisastua vielä kolme vuotta ennenkuin lähtee opiskelemaan. Mulla olis ikävä ja olen varma että lapsella olis kans. Mutta eipä se onneksi vielä hingukaan kotoa mihinkään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidin siitä kovasti. Valvonta ainakin minun aikanani 80- luvulla oli tiukkaa. Eräs opettaja oli ongelmallinen mutta niitä nyt on joka koulussa. Itse en lasta laittaisi sinne vain sen takia että jlkeenpäin olen huomannut että olin liian nuori olemaan poissa kotoa.Vanhempani olisivat asiasta varmasti eri mieltä, heidän toiveestaan sinne meninkin.

Minun aikanani siellä kukin sai olla sellainen persoona kuin oli. Moiseen en ole törmännyt muissa kouluissa.

Vierailija
84/151 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähttäs noin nuorta

3 vuoden kuluttua se muuttaa luultavasti kuitenkin lukion/amiksen/vastaavan perässä jonnekin opiskelija-asuntolaan, sitten on edessä joko lisäjatkokoulutukset tai työelämä. Minnekäs sen sisäoppilaitoksen enää saisi mahdutettua?

ja vielä harvemmin 12-13v sisäoppilaitokseen. Lasten paikka on kotona.

Vierailija
85/151 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin Suomessa muutetaan 15-16v opiskelija-asuntolaan,

jossa lukiot ja amikset ja muut on lähellä, ja joihin hakevat kaikki kaupunginn nuoret. Mun avokki muutti toissavuonna 15v toiselle puolelle Suomea koulun perässä, ja mä seurasin viime vuonna. Mun luokalla on myös suurin osa oppilaista 15-16v, jotka ovat niin ikään muuttaneet tänne muualta. Toki osa asuu yhä kotona muissa kaupungeissa, ja niillä onkin sitten hauskaa herätä aamuneljältä bussiin, että pääsevät ajoissa kouluun.

Vierailija
86/151 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse 90-luvun loppupuolella olemme olleet ja kyllä se kasvatti! kannatan! riippuu tietysti nuoresta, mutta kyllä se yksin reissaaaminen jne opetti vastuuta! ja niin pakko täältä korvesta on ollut jo muutenkin aikaisin pois muuttaa koulujen perässä, että näin :) mutta käykää tutustumassa!

Vierailija
87/151 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse sillä viime vuonna ja vihdoin lopetin !!!! SIELLÄ TAPAHTUU PALJON KOULUKIUSAMITA vaikka toisin väitetään. Siellä on koulupäivät klo 8-16! ja muutenkin paljon hommia ja minulle jäi pahat traumat. MASENNUIN JA NÄÄN VIELÄKIN SIELTÄ PAINAJAISIA!! JA YÖLLÄ HERÄÄN KUN OLEN ITKENYT JA TÄRISEN!! D:

ajat ja tavat on sitten muuttuneet sielläkin :( Kiusasiko sinua joku oppilas vai opettaja?

Oli siellä kivojakin hetkiä mutta vararehtori on ihan outo! Huusi minullekkin päin naamaa että painu toiseen kouluun kun et ole tarpeeksi hyvä koulussa. Ja oppilaat ikäviä ja opettajat ja tiukka kuri ja rangaistuksia kaikesta.. Jos vahingossa kiroili jonkun aikuisen kuullen joutui kirjoittamaan lapulle jotai 100 kertaa ``en enään koskaan kiroile`` ja tuota pidempiä mutta tua oli esimerkki

Vierailija
88/151 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä.

Vierailija
89/151 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos opet ei oo vaihtuneet niin varmaan harkitsisin...

Vierailija
90/151 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn koulua tällä hetkellä, enkä tajua miksi jotkut luulevat koulua normaalia yläastetta kurittomammaksi? Tottakai porukkaan mahtuu aina jotain juopottelioita ja tupakoijia, mutta huumeita ei koulussa ole ollut näinä kahtena vuotena kun olen opiskellut Anna Tapiossa.Itse asissa kotikunnallani on paljon rajattomampaa meno kuin atk:ssa... Koulussa opiskelevat itsenäistyvät ja oppivat ottamaan muita huomioon keskimääräistä nopeammin ja koulusta on todella hyvät jatko mahdollisuudet

oon ihan samaa mieltä, oon ite nyt menossa kasille ja viime vuosi on ollut opettavaisin vuosi elämässäni. kyllä tuolla kunnon kansalaiseks kasvaa, varsinki kun vertaa kotikunnan nuorisoon. huomattava ero. ei kannata tuomita koulua 20 vuotta sitten tapahtuneesta huumesekoilusta tms. suomen paras koulu sanon minä!

Vierailija
91/151 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuulemma silloin yleinen ongelma siellä?

niin se on nykyäänkin :( itse oon juuri tällä hetkellä tuolla koulussa

Vierailija
92/151 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuolla koululla huono maine.

huono maine ? saanko kysyy mitä huonoo siin on et tiura halus meijän koululle pesukoneita lahjottaa ? enpä usko että huono mainetta se tekee -.-''

Vierailija
93/151 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tuleko näistä Annatapiolaisista kaikista jotain siivoojia ja keittäjiä ja mitä siellä nyt painotetaan?

kyllä sieltä lukioon pääsee ja minne ikinä haluaa, ei oo mitään "pakko mennä just näihin jne2 -juttuja munki kämppis aikoo lääkäriks ja pakko siin on luokio käydä (::

Vierailija
94/151 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella noloa käyttäytymistä aikuiselta takertua sitten lapseen kiinni jos hän haluaa itsenäistyä. itsekkin sinne halusin vaikka kotona on hyvä kasvatus ja mukava olla. Jos vanhemmat eivät olisi päässeet en tiedä kuinka kauan mutta tosi kauan oisin ollu vihanen, tosi rasittavaa tollanen valitus

Vierailija
95/151 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itelläni joku 150 kilsaa, voin vaikka vannoa että olen muita mun kavereita viisaampi 2 vuoden kuluttua kun pääsen sieltä, täällä oisin vaan kyllästyny ja ois ollu ikävää ja varmaan samoin vanhemmille kun oisin koko ajan vaan ollu vihane ja tylsistyny tuolla jokanen päivä on ihan erilainen

Vierailija
96/151 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tuleko näistä Annatapiolaisista kaikista jotain siivoojia ja keittäjiä ja mitä siellä nyt painotetaan?

Omalta vuosikurssiltani suurin osa lähti erikoislukioihin Tampereelle ja Helsinkiin. Itse pakotettiin palaamaan kotikyläni lukioon. Jos nyt äkkiä heitän ammatteja ja koulutustasoja, joilla 90-luvun puolivälissä valmistuneet ovat, niin tekniikan tohtori, lääkäreitä useitakin, kätilö, opettajia, hallintovirkamiehiä, kapteeni, toimitusjohtaja, maatalon emäntä, matkailutilayrittäjä, ja sitten tietysti pitkä liuta näitä siivoajia ja keittäjiä, joita et ilmeisesti pitänyt kovin toivottavana uravalintana.

Vierailija
97/151 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiketi kouluna ihan se ja sama, aikoinaan siellä oli paljon sossutapauksia, nyt aika tavisväkeä.

Omat lapset totesivat, että haluavat hyvälle yläasteelle, eivät kotitaloutta hoitamaan.

Vierailija
98/151 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja. oon lukenut tässä muiden kirjotuksia, ja huomannu kuinka monet haukkuu anna tapion koulua ja kappas, eivät ole itse käyneet koululla. ihmiset hei, huhuja kiertää kaikkialla !

itse olen ollut nyt 2 vuotta kyseisessä koulussa ja vuosi jäljellä. voin sanoo, että olen itsenäisynyt ja silti läheinen perheeni kanssa. se, että on tuolla koulussa ei tarkoita sitä että voisi heti yläasteen jälkeen muuttaa pois kotoa. jotkut pystyvät kyllä siihenkin. vanhemmat silti ovat ne, jotka lapsen kasvattavat. itsestäni tuntuu, että jos olisin jäänyt kotipaikkakunnalle yläasteelle, minulla ja perheelläni olisi paljon huonommat välit. ja nyt olen erottanut oikeat ystävät epäaidoista; vietämmehän kokonaisia päiviä yhdessä.

pyydän, että käytte ensin tutustumassa ennen kuin sanotte sanaakaan koulustamme !

Vierailija
99/151 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi luoja. oon lukenut tässä muiden kirjotuksia, ja huomannu kuinka monet haukkuu anna tapion koulua ja kappas, eivät ole itse käyneet koululla. ihmiset hei, huhuja kiertää kaikkialla ! itse olen ollut nyt 2 vuotta kyseisessä koulussa ja vuosi jäljellä. voin sanoo, että olen itsenäisynyt ja silti läheinen perheeni kanssa. se, että on tuolla koulussa ei tarkoita sitä että voisi heti yläasteen jälkeen muuttaa pois kotoa. jotkut pystyvät kyllä siihenkin. vanhemmat silti ovat ne, jotka lapsen kasvattavat. itsestäni tuntuu, että jos olisin jäänyt kotipaikkakunnalle yläasteelle, minulla ja perheelläni olisi paljon huonommat välit. ja nyt olen erottanut oikeat ystävät epäaidoista; vietämmehän kokonaisia päiviä yhdessä. pyydän, että käytte ensin tutustumassa ennen kuin sanotte sanaakaan koulustamme !

ja voin sanoa, että pahempaa pissaliisaa saa etsiä! Omakin teini on käyttää kännykkäänsä paljon, mutta esim, serkun yo-juhlissa tämän tytön piti koko ajan viestiä kavereilleen tekstareilla, ei muutamaa tuntia voinut elää IRL ihmisten kanssa.

Kun suostui jotain puhumaan niin kertoi, että koulussa on kohtalaisen vakavaa kiusaamista, jopa väkivaltaa, josta opettajat eivät tietenkään tiedä. Löytyy viinaa ja tupakkaa saman verran kuin missä tahansa, missä yläasteikäisiä on saman katon alla. Löytyy aikuista poikaystävää ja päivänvalo kestämättömiä harrastuksia.

Ei se Anna Tapion koulu mikään onnela ja ihannepaikka ole. Siellä pätevät omanlaisensa viidakon lait.

Vierailija
100/151 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut siellä ja pidin paikasta todella paljon. Siellä syntyy elinikäisiä ystävyyssuhteita, itsenäistyy, oppii ruoanlaittoa, siivousta ja muuta tärkeää, jota nykynuoret ei oikein tahdo hallita. Viikonlopuiksi tullaan kotiin ja nähdään perhettä. Omasta henkilökohtaisesta kokemuksesta mielipiteeni on, ettei 13-vuotias ole liian nuori lähtemään kotoa viideksi päiväksi viikossa. Asuntolanvalvojat valvoo ympäri vuorokauden eikä ainakaan 03-06 tapahtunut koulukiusaamista juuri lainkaan, ei ainakaan niin paljon kuin normaaleissa kouluissa. Koulussa voi myös suorittaa mm. hygieniapassin, joka nykymaailmassa on hyvin tärkeä monessa ammatissa ja kyseiset taidot muutenkin tärkeitä elämässä. Väkisin en laittaisi, mutta päästäisin lapseni, jos hän itse todella tahtoisi. Ja onhan sitä puhelimet, sähköpostit ja kirjeet keksitty, joilla voi viikolla yhteyttä pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan