Kylläpä teki ystävä mahtavan tempun minulle. Kateellinenko?
Tutustuin mukavaan mieheen ollessani bilettämässä ystäväni kanssa, kiinnostus heräsi heti ensivilkaisulla. Komea, timmissä kunnossa ja ihanat vilkkusilmät. Kävimme tanssimassa ja juttelimme pitkään, vaihdoimme puhelinnumeroita. Mies ei yrittänyt vongata sänkyynsä, hänkin vaikutti aidosti kiinnostuneelta minusta.
Mutta mutta... Pari viikkoa ensitapaamisen jälkeen olimme uudestaan porukalla bilettämässä ja yllättäen kesken illan mies jotenkin "kylmeni" minua kohtaan. Oli edelleen yhtä herrasmies, mutta ei samalla lailla enää osoittanut huomiota minulle. Ei koskettanut, ei katsonut silmiin. Illan päätteeksi sanoi että eiköhän tämä ollut tässä, parempi unohtaa koko juttu. Minä olin ällistynyt.
Seuraavana aamuna ystäväni tunnusti että oli kertonut miehelle minun olevan naimisissa. Naimisissa toki olen, mutta ero on vetämässä. Olen muuttanut omaan asuntoon jo kuukausia sitten ja kaikki tunnesiteet aviomieheeni on katkaistu. Hyvissä väleissä ja sivistyneesti ollaan eroamassa. Ystäväni tietää tämän.
Nyt olen todella vihainen ystävälleni. Miksi ei voinut sanoa miehelle että olen eroamassa ja nyt vain odottelen viimeistä vahvistusta virallisesta erosta. Oli siis antanut miehen ymmärtää että olen yhdessä aviomieheni kanssa, ja aivan kuin haluaisin jonkun ihme sivusuhteen aviomieheni selän takana. Olen todella pettynyt, olen todella kiinnostunut tästä miehestä. Mietinkin pitäisikö minun soittaa tai laittaa viestiä oikaistakseni asiat. Toisaalta mietin miksi mies ei kysynyt asiasta minulta, uskoi vain suoraan ystäväni sanaa. Onko silloin edes kiinnostuksen arvoinen?
Kommentit (250)
Ei kysynyt sinulta, koska olit valehdellut. Kysyi siksi ystävältäsi ja eipä ystäväsi voinut valehdellakaan.
ulkona erosi jälkeen, jos tuo nimittäin ajattelee, että et seurustellessasi vietä hänen kanssaan aikaa ja siksi sanoi tuon erojutun?
viettänyt enempää enkä vähempää aikaa ystäväni kanssa eron jälkeen kuin sitä ennenkään. Eikös se ole aika teinimäistä unohtaa ystävä kun ihastuu? Ei ole ollut tapana kohdella ystäviä sillätavalla että pitäisin yhteyttä vain silloin kun parempaakaan ei tekemistä ole.
Laitoin miehelle sähköpostia, jossa kysyin onnistuisiko tavata. Kerroin ettei ystäväni tainnut ihan koko totuutta kertoa ja haluaisin puhua asiasta, mutta mieluiten tekisin sen kasvokkain. Ajattelin että mikäli ei ole kiinnostunut kuulemaan asiaani, ei silloin todellakaan ole kiinnostukseni arvoinen ja saa jäädä. Pian tuli viesti takaisin että huomenna voisimme nähdä jos vain ehtii töiden jälkeen. On kuulemma menossa treeneihin. Kuulostaa kaikkea muuta kuin lupaavalta, "jos ehtii". Suututtaa.
ulkona erosi jälkeen, jos tuo nimittäin ajattelee, että et seurustellessasi vietä hänen kanssaan aikaa ja siksi sanoi tuon erojutun?
viettänyt enempää enkä vähempää aikaa ystäväni kanssa eron jälkeen kuin sitä ennenkään. Eikös se ole aika teinimäistä unohtaa ystävä kun ihastuu? Ei ole ollut tapana kohdella ystäviä sillätavalla että pitäisin yhteyttä vain silloin kun parempaakaan ei tekemistä ole.
Laitoin miehelle sähköpostia, jossa kysyin onnistuisiko tavata. Kerroin ettei ystäväni tainnut ihan koko totuutta kertoa ja haluaisin puhua asiasta, mutta mieluiten tekisin sen kasvokkain. Ajattelin että mikäli ei ole kiinnostunut kuulemaan asiaani, ei silloin todellakaan ole kiinnostukseni arvoinen ja saa jäädä. Pian tuli viesti takaisin että huomenna voisimme nähdä jos vain ehtii töiden jälkeen. On kuulemma menossa treeneihin. Kuulostaa kaikkea muuta kuin lupaavalta, "jos ehtii". Suututtaa.
Älä missään nimessä ala keskustelemaan erostasi. Kerro vaan lyhyesti, että olette olleet erossa jo x kuukautta ja olet naimisissa enää vain paperilla.
Piste.
Ja sitten voit sanoa, että pidät hänestä.
Miehet ei tykkää vatvomisesta!
Hän vastasi sinulle aika pian ja haluaa nähdä mikäli aikataulunne sopivat, näin minä ainakin tuon hänen viestin ymmärsin.
Jos häntä ei kiinnostaisi, niin hän ei olisi vastannut ollenkaan tai laittanut että antaa olla.
Ehdottiko hän missä, monelta. Vastaa hänelle, että huomenna töiden jälkeen käy ja ehdota jotain kellonaikaa ja paikkaa, menkää vaikka kahville.
käväisemään kotonani töiden jälkeen, jos siis vain ehtii ennen treenejä. Viesti oli kirjoitettu niin hälläväliä-tyylillä, etten oikein jaksa uskoa että "ehtii käväistä". Varmaan odotan koko illan kotona, eikä miestä näy. Toivon kuitenkin että tulisi ja jäisi illaksi.
Ja ystäväni, hänet tekis mieli tällä hetkellä kuristaa. Parempi antaa tunteiden hieman viiletä pari päivää ja kysyä sitten tarkkaan mitä on puhunut ja miksi.
Naimisissa toki olen, mutta ero on vetämässä. Olen muuttanut omaan asuntoon jo kuukausia sitten ja kaikki tunnesiteet aviomieheeni on katkaistu. Hyvissä väleissä ja sivistyneesti ollaan eroamassa.
Minusta kaikkein vastenmielisinta on sellainen ihminen joka mollaa ex puolisoa aina kun pystyy. Ja et sina ole tilivelvollinen jokaiselle baarissa tavatulle ihmiselle kertomaan kaiken elamastasi. Kerrot sitten kun olet valmis tai edes haluat jakaa ko asian toisen kanssa. Nyt sinun ystavasi ei oikein antanut muuta vaihtoehtoa.
karkuun.
Siis pitäisi jättää omat menot kun sinä kirjoitat viestin. Selkeästi yrität hyppyyttää. Mies kirjoitti ihan asiallisesti, että tulee jos ehtii. Hän on sopinut vapaana miehenä omalle illalleen omia menoja ja treenin.
Nyt hänen pitäisi peruuttaa ja elää sinun suunnitelmien mukaan.
Mies taisi vaistota, että sinussa elää pieni manipuloija ja yrität heti kahlita ja tehdä miehestä munattoman.
Sinulla ei ole mitään aihetta "suututtaa". Vapaa mies saa mennä treeneihin ihan milloin haluaa ja elää etukäteen suunnittelemansa juttujen mukaan.
Sinä kai olisit odottanut, että mies peruu koko illan menonsa kavereidensa ja treenikavereidensa kanssa kun joku parin illan juttu hänelle kirjoittaa. Sitten olisitte voinut istua sohvalla käsikädessä ja sinä olisit jo suunnitellut, miten mies alkaa pukeutua ja mitä hänen pitää sanoa ja mitä hän saa tehdä tulevaisuudessa töiden jälkeen.
Mies taisi aavistaa vaaran ja läksi sitten käpälämäkeen.
karkuun.
Siis pitäisi jättää omat menot kun sinä kirjoitat viestin. Selkeästi yrität hyppyyttää. Mies kirjoitti ihan asiallisesti, että tulee jos ehtii. Hän on sopinut vapaana miehenä omalle illalleen omia menoja ja treenin.
Nyt hänen pitäisi peruuttaa ja elää sinun suunnitelmien mukaan.Mies taisi vaistota, että sinussa elää pieni manipuloija ja yrität heti kahlita ja tehdä miehestä munattoman.
Sinulla ei ole mitään aihetta "suututtaa". Vapaa mies saa mennä treeneihin ihan milloin haluaa ja elää etukäteen suunnittelemansa juttujen mukaan.
Sinä kai olisit odottanut, että mies peruu koko illan menonsa kavereidensa ja treenikavereidensa kanssa kun joku parin illan juttu hänelle kirjoittaa. Sitten olisitte voinut istua sohvalla käsikädessä ja sinä olisit jo suunnitellut, miten mies alkaa pukeutua ja mitä hänen pitää sanoa ja mitä hän saa tehdä tulevaisuudessa töiden jälkeen.
Mies taisi aavistaa vaaran ja läksi sitten käpälämäkeen.
Kai se vain kertoo ap.lle että onko mies kiinnostunut hänestä vai ei. Eikö sitä sovi odottaa että suhteen alussa kiinnostus on suurempaa kuin tuollainen kaverit ensin- perussuhde muutaman vuoden jälkeen.
Jos työpäivän jälkeen sinkkuna sovin menoja ja treenejä (ohjautut tunnit, kalliita ja treenasin kilpatasolla), en tosiaan olisi hypännyt jonkun pillin mukaan ja perunut menoja. Olisin vastannut samoin, että tulen jos ehdin.
Tää eronnut rouva nyt on vihainen ja pettynyt kun hänen sähköpostin takia mies ei muuttanut OMIA suunnitelmiaan ja perunut menojaan. AP oli suunnitellut jo valmiiksi, että mies jää illaksi. Hei haloo..jos on sovittu treeni niin nainen sopii jo valmiiksi, että mies peruu sen ja jää hänen luokseen illaksi.
Eikö kukaan muu näe tässä pomottamista ja turhaa niskojen nakkelua. Ensin syytetään ystävää ja tehdään oletuksia kun ei edes tiedetä, mitä ystävä on sanonut. Nyt kun mies on luvannut etsia aikataulustaan aikaa ja tulla jos ehtii niin silloin tehdään taas oletuksia ja ollaan niin suuttuneita.
En mää ainakaan jaksais tuollaisen kahlitsevan ihmisen kanssa. Oletetaan ja mietiään asioita, joille ei ole edes faktapohjaa ja suunnitellaan toisen elämä valmiiksi ja suututaan jo ennen kuin on edes mitään tapahtunut.
Ei ihme, että eroaa. Ei kai entinen mieskään tuollaista tossun alle pistämistä kestänyt.
En ole suuttunut miehelle siitä jos ei ehdi koko käymään, vaan yleensä koko tilanteesta. Myös itselleni. Jos olisin alunperin kertonut miten asia on, olisi tältä tilanteelta vältytty. Tai jos ystäväni olisi ollut hiljaa ja olisi minun antanut hoitaa asian niinkuin parhaaksi näin.
Ja ei, en ole suunnitellut mitään iltaa varten. Muutakuin toivon sydämeni pohjasta että ehtisi tulla ja olla vähän pitempään, eikä vain käväistä. Roikkumaan enkä vaatimaan ala, mies tekee itse päätöksensä ja siinä toivottavasti sitten pysyy. Jos jotain inhoan niin sitä että päätös vaihtuu joka päivä.
etenkin, jos on jättänyt kertomatta erostasi, voihan tosin olla, että mies tietää sen, eikä vain halua seurustella. Oletteko keskustelleet miehen kanssa ex-puolisoista ja mistäs tiedät, että mies ei ole naimisissa?
Oisit ollut rehellinen alunperinkin. Pakkoko sitä on heti rynnätä uuteen suhteeseenkaan jos entinenkään ei ole virallisesti ohi. Mä en miehenä enää ottaisi mitään kontaktia suhun.
on reenit niin et kai oleta että jää sun kans olemaan? Ole onnellinen jos käväisee, sekin on jo paljon ja saatet asian puhuttua! Mutta ei tossa vaiheessa "suhdetta" voi olettaa että toinen, etenkään mies, tinkii harrastuksistaan heti naisen vuoksi ;) Varsinkin jos ovat jotain joukkuelajia missä tarvitaan jokaista pelaajaa. Joku salillakäynti tietty voi olla vähän helpompi järjestää.
Voisiko tämä olla syy, että mies veti takapakkia.
Kun nimittäin vauvapalstalla kirjoittelet niin oletan, että sinulla on lapsia.
Unohditko nekin kertoa miehelle ja leikit lapsetonta sinkkutyttöä.
omia ainakaan, kummilapsia senkin edestä.
ap
mukavaa kuulla kun nainen tukeutuu minuun ja haukkuu miestään. Aina vaan parempaa jos mies istuu toisella puolella pöytää samassa ravintolassa.
Sehän on parasta. Sitten voi itse myös osallistua tuomitsemiseen ja jos mies käyttäytyy asiattomasti niin vinkkaa tutulle portsarille silmää ja ukko on ulkona pelistä.
Jos on huono mies niin silloin ansaitsee vatvonnan ja haukut päin naamaa.
Oisit ollut rehellinen alunperinkin. Pakkoko sitä on heti rynnätä uuteen suhteeseenkaan jos entinenkään ei ole virallisesti ohi. Mä en miehenä enää ottaisi mitään kontaktia suhun.
Mistäs tiedät, ettei ero ole johtunut ex-miehen pettämisestä? Mielestäni se, että asuu omassa asunnossa kertoo paljon, ap on eronnut ja ex-miehellä on jo uusi, pitäisikö ap.n elää nunnana?
Saman ystävän kanssa olin ollut silläkin kerralla kun tapasimme. Minä puolestani tapasin hänen ystävänsä ensimmäistä kertaa.