Kylläpä teki ystävä mahtavan tempun minulle. Kateellinenko?
Tutustuin mukavaan mieheen ollessani bilettämässä ystäväni kanssa, kiinnostus heräsi heti ensivilkaisulla. Komea, timmissä kunnossa ja ihanat vilkkusilmät. Kävimme tanssimassa ja juttelimme pitkään, vaihdoimme puhelinnumeroita. Mies ei yrittänyt vongata sänkyynsä, hänkin vaikutti aidosti kiinnostuneelta minusta.
Mutta mutta... Pari viikkoa ensitapaamisen jälkeen olimme uudestaan porukalla bilettämässä ja yllättäen kesken illan mies jotenkin "kylmeni" minua kohtaan. Oli edelleen yhtä herrasmies, mutta ei samalla lailla enää osoittanut huomiota minulle. Ei koskettanut, ei katsonut silmiin. Illan päätteeksi sanoi että eiköhän tämä ollut tässä, parempi unohtaa koko juttu. Minä olin ällistynyt.
Seuraavana aamuna ystäväni tunnusti että oli kertonut miehelle minun olevan naimisissa. Naimisissa toki olen, mutta ero on vetämässä. Olen muuttanut omaan asuntoon jo kuukausia sitten ja kaikki tunnesiteet aviomieheeni on katkaistu. Hyvissä väleissä ja sivistyneesti ollaan eroamassa. Ystäväni tietää tämän.
Nyt olen todella vihainen ystävälleni. Miksi ei voinut sanoa miehelle että olen eroamassa ja nyt vain odottelen viimeistä vahvistusta virallisesta erosta. Oli siis antanut miehen ymmärtää että olen yhdessä aviomieheni kanssa, ja aivan kuin haluaisin jonkun ihme sivusuhteen aviomieheni selän takana. Olen todella pettynyt, olen todella kiinnostunut tästä miehestä. Mietinkin pitäisikö minun soittaa tai laittaa viestiä oikaistakseni asiat. Toisaalta mietin miksi mies ei kysynyt asiasta minulta, uskoi vain suoraan ystäväni sanaa. Onko silloin edes kiinnostuksen arvoinen?
Kommentit (250)
Ja jossain mielenhäiriössä on sitten tullut sanoneeksi jotain sellaista, mitä ei välttämättä selvin päin sanoisi.
Tai sitten on tiukkamoraalinen, tai sitten mies on kysynyt suoraan, eikä ystävä ole halunnut valehdellakaan. Kaikki ihan uskottavia selityksiä.
Kerroin miehelle alussa että olen vapaa, hänen sitä kysyttyään. Miksi nyt yht'äkkiä kysyisi ystävältäni olenko varattu? Yhteyttä olemme pitäneet sen verran tiiviisti että taatusti olisin jäänyt kiinni jos tämä olisi syrjähyppy.
Ystäväni oli sanonut minun olevan naimisissa, muttei ollut kertonut minun olevan eroamassa virallisestikin. Käytännön erohan on jo tapahtunut aikoja sitten.
ap
Kysehän voi olla ihan niin yksinkertaisesta asiasta, että mies on kysynyt ystävältäsi, oletko varattu. Ystäväsi on vastannut, että olet vielä naimisissa, mutta eroamassa.Mies ei halua sotkeentua eroprosessiin. Niin ja jos sinulla on vielä lapsikin, ei halua yh-äitiä tyttöystäväkseen.
Ei mies ole ollut sinusta oikeasti kiinnostunut kun heitti homman noin nopeaa. Teet vain itsesi naurettavaksi tyrkyttäessäsi itseäsi.
asiasta. On ollut erittäin hyvä ja ihana ystävä vuosia, aina olen voinut luottaa häneen täysin. Siksi olenkin kovin hämmästänyt miksi sanoi miehelle noin. Ystäväni toki on sellainen että tuomitsee täysin pettämiset, mutta tässähän ei siitä ollut kyse. Vaikka virallisesti naimisissa olenkin vielä, en koe enää olevani parisuhteessa. Ex-miehelläkin on ollut jo pitemmän aikaa uusi nainen. Mietin että onko sitten kateellinen, on viime aikoina puhunut että haluasi löytää hyvän miehen itselleen ja perustaa perheen. Mutta tuskinpa se noin onnistuu, tietoisesti torpedoimalla toisten ihmisten suhteita.
Ajattelin mennä käymään miehen luona illalla, kunhan on päässyt töistä. Aion kertoa asioista suoraan, aiemmin olen vain kertonut olevani vapaa. Siitä saan kyllä itseäni syyttää, etten heti alkuun kertonut koko totuutta. Pelkäsin vain että säikähtää ja ajattelin myöhemmin puhua jutut selväksi. Nyt vaikka pakotan kuuntelemaan mitä mulla on sanottavaa, jos edelleen on samaa mieltä ettei ole järkeä jatkaa niin sittenpä tiedän. Olen ainakin yrittänyt...
ap
naiseen jolla on eroprosessi kesken. Sanot mitä tahansa, menee sulla erosta ylipääsyyn vielä aikaa. Ellette nyt olleet tunteneet alle vuoden (ja tarkoitan siis mukaanlukien se naimisissaoloaika). Fiksu aikuinen joka on ollut pitkässä suhteessa tajuaa sen, että avioero/avoero ei ole mikään pikkujuttu. Et välttämättä ole pitkään aikaan valmis kunnon suhteeseen, ja luultavasti tuo mies tajusi sen eikä halua tuhlata aikaansa.
Niin moni tuntuu olevan vastaan ja hyvinpä olette perustelleetkin asian. Täytyy sitten laittaa viestiä sähköpostilla ja toivoa että suostuu lukemaan viestin ettei vain suoraan poista.
ap
niin miksi mies ei olisi saanut sitä kysyä.
Olet ehkä käyttäytynyt niin salailevasti tai epäilyttävästi, että mies on halunnut tarkistaa asian kun ei ole luottanut sinuun.
Mitä ystäväsi olisi pitänyt sanoa? Valehdella, että et ole naimisissa ja eroamassa.
Minusta osoittaa selvästi, että mies ei ole sinusta kiinnotunut. On saanut sinulta jo sen, mitä halusi.
Kyllä se mies sen viestin lukee. Sehän siinä just hyvä on, että mies voi lukea sen viestin joutumatta selittelemään mitään. Esimerkiksi puheluun saattaisi jättää vastaamatta, ettei tule kiusallista tilannetta, mutta eihän kukaan viestejä jätä lukematta! Sen verran perusuteliaisuutta löytyy meistä jokaisesta!
Halusi satuttaa sua. Ei sulla mitään ole kesken. Olet vapaa nainen.
Onhan se kauheaa, kun toinen eroaa ja löytää heti uuden.
Tämä mies on tosissaan sun kanssa, koska halusi vapaan naisen. Mikäli olisi kaivannut seksi seuraa, niin olisi jäänyt.
Kuule mene käymään ja sano, että sulla hiukan asiaa.
Ota mukaan hyvät kahvipullat ja kerro totuus.
Sano, että et tiedä eikö ole kiinnostunut sinusta vai vaikuttiko ystäväsi kertomat.
Asiallinen puhuminen ei kyllä vaikuta vonkaukselta.
Olen jo 44v. ja elämänkokemusta riittää, joten luota minuun.
Hyväähän me vain sinulle halutaan.
Eli sinä sanoit alussa miehelle, että olet vapaa. Mutta mies saattaa olla hyvin herkkä vaistoamaan asioita, ja jostain on hänelle voinut tulla sellainen alitajuntainen epäily, että hän on halunnut asiaa varmistella kysymällä ystävältäsi.
Ja kun ystäväsi on sitten mennyt sanomaan, että olet naimisissa, eikä lisäselvitystä, niin ei ihme, että mies on ottanut pakkia. Kyllä tämä kuvio on minun mielestäni ihan mahdollinen, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.
Siinä olen samaa mieltä kanssasi, että ystäväsi olisi voinut kertoa asiasta vähän laveammin, jos mies on sitä suoraan kysynyt. Mutta ehkä siinä tuli jokin tilanne, ettei ystäväsi saanut sanottua asiaa loppuun. Jotenkinhan ystävääsikin on jäänyt asia vaivaamaan, koska hän siitä sinulle kertoi.
jos on sinulta kuullut, että olet vapaa ja sitten taas ystävältäsi kuullut, että eroprosessi on kesken. sinunhan se olisi kuulunut sanoa, että olet siis vapaa periaatteessa ja käytännössäkin, kun ero virallisesti vahvistetaan. harva mies haluaa sekaantua eroprosessiin. vaikka kuinka sivistyneesti erotaan, herää se mustasukkaisuus kolmansien osapuolien astuessa kuvioihin. eikä varmaan halunnut tulla naurunalaiseksi omienkaan kavereidensa keskuudessa. "se matti heilastelee sitä pekan tulevaa exää"
Naamatusten on paljon parempi puhua ja näet miehen reaktiot heti.
Mulla oli vastaava juttu. Ja minä olin niin ravoissani ns. ystävälleni, että tänä päivänäkään en ole antanut anteeksi.
Paineli miehen luona käymään jo ennen kuin töihin lähti, sinä sentään maltat odottaa iltaa ;).
Saat selvyyden asialle. Mies vaikuttaa rehdiltä, kun ei varattuun halua sekaantua.
Ystäväsi teki sen koska halusi upottaa kyntensä miehen kiinteään pyllyyn..
itse koko totuutta, hän ei ehkä halua sekaantua naiseen jolla on vasta ero kesken tai hän saattaa olla niitä miehiä, jotka eivät halua että nainen on ollut aiemmin naimisissa, oli lapsia tai ei. Näitäkin löytyy.
Fiksu aikuinen joka on ollut pitkässä suhteessa tajuaa sen, että avioero/avoero ei ole mikään pikkujuttu. Et välttämättä ole pitkään aikaan valmis kunnon suhteeseen, ja luultavasti tuo mies tajusi sen eikä halua tuhlata aikaansa.
Niinpä.... Exäni hyppäsi epätoivoiseen laastarisuhteeseen heti minut menetettyään, eikä ole koskaan kestänyt yksinoloa ilman suurta angstia, mutta kirjoittaa nykyään näppis vaahdossa yksinolon puolesta.
Turha tässä meidän ulkopuolisten on arvailla, mitä ap:n miestuttavan päässä liikkuu. Harvassa kyllä ovat ne ihmiset, jotka jättävät kiinnostavan kohteen sikseen vain siksi että tämä on äskettäin eronnut. Eri asia sitten jos ero on vasta aikeen tasolla.
Tarkemmin kun asiaa ajattelin, parempi etten mene käymään. Jos tämä asia/suhde on miehelle jo menneen talven lumia, kuolen häpeästä jos menen sinne roikkumaan ja saan suorat pakit.
Pohdin vain että mitä kirjoitan sähköpostiin etten vaikuta liian roikkuvalta. Haluan oikaista asian ja tietää todellisen syyn hänen antamiinsa pakkeihin. Johtuuko siitä että luulee minun olevan vakaassa parisuhteessa vai eikö todellakaan halua sekaantua keskeneräiseen vaikkakin selvillä vesillä olevaan eroprosessiin?
ap
ap
Ystäväsi teki sen koska halusi upottaa kyntensä miehen kiinteään pyllyyn..
Pohdin vain että mitä kirjoitan sähköpostiin etten vaikuta liian roikkuvalta. Haluan oikaista asian ja tietää todellisen syyn hänen antamiinsa pakkeihin.
minä varmaan kirjoittaisin, että olet ymmärtänyt hiljaisuuden johtuvat ystäväsi keertomasta asiasta ja että haluat varmistaa, että miehelle on myös kerrottu, että olette olleet erossa jo N kuukautta ja sinä pidät itseäsi vapaana, vaikka et ole vielä eropapereita seenutkaan.
Ja että kirjoitat tämän siksi, että olit itse aika hyvällä fiiliksellä teidän jutun suhteen, etkä halua, että se kaatuu siihen, että koko totuus ei ole miehen tiedossa.
Totta puhuen, olisin minäkin miehenä vähän tuntenut itseni petetyksi, jos toinen sanoo olevansa ei-varattu, eikä mainitse eroprosessia ollenkaan. Ei aviossa oleva ole millään kriteereillä täysin vapaa, vaikkei suhdetta olisikaan enää olemassa eikä tulemassa.
Jos juttu on onnistuakseen, se kyllä onnistuu, jos se tohon kaatuisi, ei sillä mitään toivoa ollut alkujaakaan.
Voihan se olla, että kaveripiirisi ja käytöksesi kavereittesi kanssa olikin ihan erilaista kuin oli kuvitellut.
minä varmaan kirjoittaisin, että olet ymmärtänyt hiljaisuuden johtuvat ystäväsi keertomasta asiasta ja että haluat varmistaa, että miehelle on myös kerrottu, että olette olleet erossa jo N kuukautta ja sinä pidät itseäsi vapaana, vaikka et ole vielä eropapereita seenutkaan.
Ja että kirjoitat tämän siksi, että olit itse aika hyvällä fiiliksellä teidän jutun suhteen, etkä halua, että se kaatuu siihen, että koko totuus ei ole miehen tiedossa.
Totta puhuen, olisin minäkin miehenä vähän tuntenut itseni petetyksi, jos toinen sanoo olevansa ei-varattu, eikä mainitse eroprosessia ollenkaan. Ei aviossa oleva ole millään kriteereillä täysin vapaa, vaikkei suhdetta olisikaan enää olemassa eikä tulemassa.
En uskaltanut heti alkuun kertoa että avioero on tulossa lähiaikoina, ajattelin että säikäyttää miehen matkoihinsa. Tuskinpa kenestäkään kuulostaisi hyvältä esittely: Hei, olen N.N, eroni on pian tulossa voimaan...
Olin ajatellut lähiaikoina puhua hänelle erosta. En sitä vielä ollut tehnyt senkään vuoksi että varsinaisesti en ollut miehen kanssa puhunut "meistä" tai "meidän tulevaisuudesta". Oltiin vasta tutustumisasteella, halusin että oppii tuntemaan minut minuna eikä eroamassa olevana naisena. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Se on aika hyökkäävää sulta, ja mies joutuu ikävään tilanteeseen, jossa hän joutuu vastaamaan sun selittelyihin saman tien. Ne vastaukset ei välttämättä tule sydämestä.
Sähköposti on paras. Siihen saat ensinnäkin selostettua tilanteen riittävän perusteellisesti. Ja toisekseen sähköposti ei vaadi mieheltä vastausta samana päivänä. Tekstiviestiin pitäisi vastata melko pian, mutta sähköpostia ei kaikki pidä koko ajan auki, joten miehelle jää enemmän aikaa sulatella asiaa.
Ja vaikka tää asia on ap sulle ihan selvä, niin se ei oo sitä miehelle, joten anna hänelle vähän köyttä.