Kylläpä teki ystävä mahtavan tempun minulle. Kateellinenko?
Tutustuin mukavaan mieheen ollessani bilettämässä ystäväni kanssa, kiinnostus heräsi heti ensivilkaisulla. Komea, timmissä kunnossa ja ihanat vilkkusilmät. Kävimme tanssimassa ja juttelimme pitkään, vaihdoimme puhelinnumeroita. Mies ei yrittänyt vongata sänkyynsä, hänkin vaikutti aidosti kiinnostuneelta minusta.
Mutta mutta... Pari viikkoa ensitapaamisen jälkeen olimme uudestaan porukalla bilettämässä ja yllättäen kesken illan mies jotenkin "kylmeni" minua kohtaan. Oli edelleen yhtä herrasmies, mutta ei samalla lailla enää osoittanut huomiota minulle. Ei koskettanut, ei katsonut silmiin. Illan päätteeksi sanoi että eiköhän tämä ollut tässä, parempi unohtaa koko juttu. Minä olin ällistynyt.
Seuraavana aamuna ystäväni tunnusti että oli kertonut miehelle minun olevan naimisissa. Naimisissa toki olen, mutta ero on vetämässä. Olen muuttanut omaan asuntoon jo kuukausia sitten ja kaikki tunnesiteet aviomieheeni on katkaistu. Hyvissä väleissä ja sivistyneesti ollaan eroamassa. Ystäväni tietää tämän.
Nyt olen todella vihainen ystävälleni. Miksi ei voinut sanoa miehelle että olen eroamassa ja nyt vain odottelen viimeistä vahvistusta virallisesta erosta. Oli siis antanut miehen ymmärtää että olen yhdessä aviomieheni kanssa, ja aivan kuin haluaisin jonkun ihme sivusuhteen aviomieheni selän takana. Olen todella pettynyt, olen todella kiinnostunut tästä miehestä. Mietinkin pitäisikö minun soittaa tai laittaa viestiä oikaistakseni asiat. Toisaalta mietin miksi mies ei kysynyt asiasta minulta, uskoi vain suoraan ystäväni sanaa. Onko silloin edes kiinnostuksen arvoinen?
Kommentit (250)
Olin luullut, että hän on todellinen ystäväni, mutta nyt näin hänen sisimpäänsä kunnolla.
Oli todella raivona minulle kun sain tämän miehen. Olisi halunnut hänet itselleen. On kateellinen siitä, että olen hoikempi ja kauniimpi ja olen jo kerran päässyt naimisiin. Ystäväni ei ole kelvannut kuin sänkykumppaniksi miehille ja kukaan ei ole halunnut häntä kosia.
Ystäväni haukkui minua huoraksi ja vaikka miksi, koska sain itselleni tämän miehen. Oli yrittänyt juonitella jo edellisellä kerralla miestä itselleen ja haukkunut minua ja kertonut, että minulla on herpes ja olen kaupungin jakorasia, vaikka olen naimisissa.
Kyllä olin tyytyväinen kun sain sanottua, että mies oli kertonut ystäväni naamankin olevan kuin petolinnun perse ja hänen läskistä persettään ei kukaan naisi edes säkki päässä.
Soitin miehelle heti illalla ja kerroin tilanteen. Kyllä meillä oli hauskaa kun saimme nauraa yhdessä asialle.
ap
joita harmittaa, kun emme enää suostukaan pelaamisiesi uhreiksi. Senkun harmittelet, mutta luulen tämän ketjun myötä melko monen kyseenalaistaneen moisen "ystävän" toimet.
[
i]että me kaikki haukkusimme hänen ystäväänsä. Hän voisi sitten kertoa, kuinka eteni miehen kanssa pussailuista naintiin pikkuhiljaa ja kolmannella tapaamisella mies haukkui ystävän ja tarjosi timanttisormusta.
[/quote]
vampata miehen itselleen.
Toivottavasti teillä menee hyvin ja heivasit tuollaisen ystävän pihalle ja panit välit poikki.
Tule kertomaan meille, kuinka etenee. Joko mies on muuttanut luoksesi? Oletko jo saanut eron entisestäsi?
Ihana ketju ja ihana tarina. Toivottavasti et näe enää ystävääsi koskaan ja ystäväsi joutuu katumaan kun yritti iskeä sinun miestäsi. Tuollaiselle ystävälle toivoo, että jäisi vaikka auton alle ja kukaan ei enää häntä kävisi katsomassa kun istuu yksin pyörätuolissa. Siitä sais takaisin sen, mitä on itse tehnyt.
olisin pannut molempia vuorotellen sydämeni kyllyydestä. Voi teitä kahta, kilpailette jumalan pojasta, uljaasta sankarista joka pistää elämänne kondikseen.
Muistaako kukaan? Onko tiedossa miten tämä stoori päättyi?
Ethän sä voi uutta miestä ottaa eron jälkeen. Jumalan lain mukaan sä elät loppuikäsi selibaatissa.
Tai laita sähköpostia (tekstarit on kökköjä).
Ystäväsi motiiveista on paha sanoa. EHkä on siveyden sipuli, joka paheksuu avioliitossa olevan suhdetta ja jonka mielestä hän vain teki hyvän työn.
Tai sitten on kateellinen, joko miehestä tai siitä, että sinulla on joku. Tai on muuten vaan vittumainen.
En ymmärrä tuota käytöstä, vaikka itse jätin mieheni pettämisen vuoksi.
Mahdollisia syitä: toivoo, sinun vielä palaavan yhteen exäsi kanssa, haluaa itse tuon miehen, ei olekaan sinun ystäväsi.
niin laita meili, jossa kerrot tilanteen rehellisesti. Kerro, että ihmettelit hänen kommenttiaan, mutta ystäväsi kertoi myöhemmin puhuneensa hänelle avioliitostasi. Jotta ei jää vääriä käsityksiä, haluat kertoa, mikä on oikeasti tilanne.
Sitten jää miehen arvioitavaksi, haluaako vastata meiliin tai ottaa yhteyttä.
jossa oikaiset asiat. Ei siitä mitään haittaakaan ole, ja onhan se mukavampi, ettei miehelle jää väärää kuvaa sinusta. Tiedä, vaikka siitä kehkeeytyisi vielä jotakin...
Mies varmaan koki itsensä höynäytetyksi, jos oli aidosti kiinnostunut sinusta. Ehkä hän oli jo ehtinyt ihastua sinuun, ja sitten pettyi kun luuli sinua pettäjäksi. Tyhmäähän se häneltä oli uskoa sokeeasti kaveriasi, mutta aika inhimillistä kuitenkin.
Ystävältäsi kysyisin suoraan miksi teki noin. Jos vastaus ei tyydyttäisi ottaisin etäisyyttä.
ainakaan se uus mies ei sulle onnea tuo.
Jos tämä on muu kuin provo, niin rukoile Jumalalta apua, sieltä se oikea täsmäapu tulee. Mutta huom! Jumala tahtoo sun koko elämän omakseen. Ja Jumala varjelee tällasilta harharetkiltä, jos haluaa itse kulkea oikeaa tietä.
Tää on tosi kuin vesi.
Saataisiinpahan asia yhdellä kertaa selväksi, jos kerta kiikastaa vain tuosta ystävän kommentista ja mies on tiennyt sun olevan "jollain tasolla" varattu.
Minä soittaisin suoraan miehella ja sanoisin asian niinkuin se on. Et olut miehelle asiasta kertonut, koska et oleta, että mieskään kertoo entisistään sinulle.
Ystävään pitäisin taukoa.
Ja mietipäs, jos olisit itse vastaavassa tilanteessa, olisitko kysynyt mieheltä avioliitosta? Itse en olisi, ei olisi ylpeys antanut periksi tivata, et "ai sä ootkin naimisissa?".
en minäkään yhtään ihmettele, ettei mies sinulta itivannut tarkemmin, että ootko oikeasti naimisissa. Oikea herrasmies, hienoa käytöstä häneltä!
Joten eikun soitamaan/sähköpostittamaan, kumpi vaan on enemmän sinun tyyliäsi.
Toinen asia kokonaan on se, että kannattaako sinun vielä alka suhteeseen. Entä jos vaan rilluttelisit toistaiseksi yhden illan juttuja ja kävisit tanssimassa ym kivaa ilman että pidät sen pidempään yhteyttä. Parempi ensi katsoa omaa elämää rauhassa ettei vaan toista uudessa suhteessa samoja virheitä. Minä ainakin tekisin niin - siis nauttisin vapaudesta ja eläisin edes hetken just niin paheellisesti kuin sinkkujen juorutaan elävän ;)
asiasta. On ollut erittäin hyvä ja ihana ystävä vuosia, aina olen voinut luottaa häneen täysin. Siksi olenkin kovin hämmästänyt miksi sanoi miehelle noin. Ystäväni toki on sellainen että tuomitsee täysin pettämiset, mutta tässähän ei siitä ollut kyse. Vaikka virallisesti naimisissa olenkin vielä, en koe enää olevani parisuhteessa. Ex-miehelläkin on ollut jo pitemmän aikaa uusi nainen. Mietin että onko sitten kateellinen, on viime aikoina puhunut että haluasi löytää hyvän miehen itselleen ja perustaa perheen. Mutta tuskinpa se noin onnistuu, tietoisesti torpedoimalla toisten ihmisten suhteita.
Ajattelin mennä käymään miehen luona illalla, kunhan on päässyt töistä. Aion kertoa asioista suoraan, aiemmin olen vain kertonut olevani vapaa. Siitä saan kyllä itseäni syyttää, etten heti alkuun kertonut koko totuutta. Pelkäsin vain että säikähtää ja ajattelin myöhemmin puhua jutut selväksi. Nyt vaikka pakotan kuuntelemaan mitä mulla on sanottavaa, jos edelleen on samaa mieltä ettei ole järkeä jatkaa niin sittenpä tiedän. Olen ainakin yrittänyt...
ap
Olisin sanonut ihan asiallisesti että kuulin juuri ystävältäsi että olet naimisissa. ap
Ja mietipäs, jos olisit itse vastaavassa tilanteessa, olisitko kysynyt mieheltä avioliitosta? Itse en olisi, ei olisi ylpeys antanut periksi tivata, et "ai sä ootkin naimisissa?".
Miehet säikähtävät kuule vähemmästäkin! Vaikutat nyt siis epätoivoiselta selittelijältä. Parempi, kun vaan soitat tai laitat sähköpostia.
Suosittelin lukemaan kirjan Bruce Fisher: Jälleenrakennus. SEn luettuasi toivottavasi tajuat, että ei kannata rynnätä uuteen suhteeseen vielä pitkään aikaan. Satutat kaikkia osapuolia, jos nyt lähdet juoksemaan tuon miehen perässä! Siis sait hänet itsellesi tai et.
Ajattelin mennä käymään miehen luona illalla, kunhan on päässyt töistä. Aion kertoa asioista suoraan, aiemmin olen vain kertonut olevani vapaa. Siitä saan kyllä itseäni syyttää, etten heti alkuun kertonut koko totuutta. Pelkäsin vain että säikähtää ja ajattelin myöhemmin puhua jutut selväksi. Nyt vaikka pakotan kuuntelemaan mitä mulla on sanottavaa, jos edelleen on samaa mieltä ettei ole järkeä jatkaa niin sittenpä tiedän. Olen ainakin yrittänyt... ap
Kysehän voi olla ihan niin yksinkertaisesta asiasta, että mies on kysynyt ystävältäsi, oletko varattu. Ystäväsi on vastannut, että olet vielä naimisissa, mutta eroamassa.
Mies ei halua sotkeentua eroprosessiin. Niin ja jos sinulla on vielä lapsikin, ei halua yh-äitiä tyttöystäväkseen.
Ei mies ole ollut sinusta oikeasti kiinnostunut kun heitti homman noin nopeaa. Teet vain itsesi naurettavaksi tyrkyttäessäsi itseäsi.
asiasta. On ollut erittäin hyvä ja ihana ystävä vuosia, aina olen voinut luottaa häneen täysin. Siksi olenkin kovin hämmästänyt miksi sanoi miehelle noin. Ystäväni toki on sellainen että tuomitsee täysin pettämiset, mutta tässähän ei siitä ollut kyse. Vaikka virallisesti naimisissa olenkin vielä, en koe enää olevani parisuhteessa. Ex-miehelläkin on ollut jo pitemmän aikaa uusi nainen. Mietin että onko sitten kateellinen, on viime aikoina puhunut että haluasi löytää hyvän miehen itselleen ja perustaa perheen. Mutta tuskinpa se noin onnistuu, tietoisesti torpedoimalla toisten ihmisten suhteita.
Ajattelin mennä käymään miehen luona illalla, kunhan on päässyt töistä. Aion kertoa asioista suoraan, aiemmin olen vain kertonut olevani vapaa. Siitä saan kyllä itseäni syyttää, etten heti alkuun kertonut koko totuutta. Pelkäsin vain että säikähtää ja ajattelin myöhemmin puhua jutut selväksi. Nyt vaikka pakotan kuuntelemaan mitä mulla on sanottavaa, jos edelleen on samaa mieltä ettei ole järkeä jatkaa niin sittenpä tiedän. Olen ainakin yrittänyt...
ap
Olin luullut, että hän on todellinen ystäväni, mutta nyt näin hänen sisimpäänsä kunnolla.
Oli todella raivona minulle kun sain tämän miehen. Olisi halunnut hänet itselleen. On kateellinen siitä, että olen hoikempi ja kauniimpi ja olen jo kerran päässyt naimisiin. Ystäväni ei ole kelvannut kuin sänkykumppaniksi miehille ja kukaan ei ole halunnut häntä kosia.
Ystäväni haukkui minua huoraksi ja vaikka miksi, koska sain itselleni tämän miehen. Oli yrittänyt juonitella jo edellisellä kerralla miestä itselleen ja haukkunut minua ja kertonut, että minulla on herpes ja olen kaupungin jakorasia, vaikka olen naimisissa.
Kyllä olin tyytyväinen kun sain sanottua, että mies oli kertonut ystäväni naamankin olevan kuin petolinnun perse ja hänen läskistä persettään ei kukaan naisi edes säkki päässä.
Soitin miehelle heti illalla ja kerroin tilanteen. Kyllä meillä oli hauskaa kun saimme nauraa yhdessä asialle.
ap