Ärsyttävää, luokkakaverin äiti perui yökyläilyn lapseltani ilman kunnon syytä.
Lapseni piti mennä ensi yöksi sinne yökylään ja yhdessä sitten luokkakaverinsa kanssa kouluun huomenna. Ovat ekalla.
Naisella ei ollut kunnon syytä. Syy oli vain, ettei nyt sitten jaksakaan. Ehkä kesälomalla sitten. Miten kehtaa ja vielä näin viime tingassa. Lapseni oli kyläilyä todella odottanut ja kutsu tuli ystävän äidiltä. Aika vastuuton äiti, kun noin hepposesti vain perui.
Lapseni on sopeutuvainen, helppo ja hyväuninen. Meille ei juuri nyt voinut tulla remontin vuoksi. Ovat olleet toisillaan vastavuoroisesti, mutta tämä oli eka yökyläily.
Suutunko aiheetta?
Kommentit (145)
Nyt kyllä tuntuu siltä, että tällä palstalla riehuu taas ns Tuhooja-Tiina, joka saa nautintonsa aina silloin tällöin ilkeilemällä milloin kenellekin ja milloin mistäkin.
Älä vain ota noita asiattomia kommentteja vakavasti. Niitä ei voi kirjoittaa kukaan täysijärkinen ihminen.
miettiä sitä, että siirtävät epäkohteliaat tapansa myös lapsilleen ja se taas voi häirtä heidän sosiaalisia suhteitaan. On kuitenkin fakta, että pidemmän päälle epäluotettavaa ihmistä ei jakseta enää niin kutsuakaan mihinkään. Itse esimerkiksi en jaksa kutsua enää yhtä vanhaa kaveriani mihinkään, koska kaikki menee mönkään hänen myöhästelynsä takia, enkä jaksa enää ainaista lasten pettymistä, kun sovituista jutuista ei tulekaan mitään, koska tämä äiti-lapsipari myöhästyy.
Esimerkkinä: ollaan sovittu luistelu: he tulevat 40 minuuttia myöhässä ja kun ovat saaneet luistimet jalkaan, meillä on jo jalat ja kädet sen verran jäässä, että meidän pitää lähteä jne. Ikävä kyllä myös hänen lapsensa menettää näin kavereitaan.
Varmaan on myös niitä ihmisiä, joille piittaamattomuus on ok, mutta ihan varmasti lapsi menettää joitakin kaveritaan huonojen käytöstapojen takia. Ketään tuskin häiritsee jonkun luotettavuus ja kohteliaisuus - epäluotettavuus ja epäkohteliaisuus moniakin.
T: 16
Nyt kyllä tuntuu siltä, että tällä palstalla riehuu taas ns Tuhooja-Tiina, joka saa nautintonsa aina silloin tällöin ilkeilemällä milloin kenellekin ja milloin mistäkin. Älä vain ota noita asiattomia kommentteja vakavasti. Niitä ei voi kirjoittaa kukaan täysijärkinen ihminen.
tässä ketjussa on asiattomia kommentteja? On eri mieltä kuin ap= asiaton? Taitaa ap itse sympatiseerata itseään. Noloa.
Olenkohan se minä jota tarkoitat, vaikka se ei tapahtunut kyllä tänään vaan viikko sitten? Sanoin vaan, että olen väsynyt, enkä jaksa nyt ottaa yökylään ketään. Siskoni yritti itsemurhaa, enkä jaksanut samana päivänä mitään ylimääräisiä kyläilyjä. En voinut kertoa mistä on kysymys, koska en ensinnäkään halua levittää siskoni asioita toisille ihmisille. Jos haluat laittaa välit poikki sen takia, ettet saanut kunnon selitystä niin siitä vaan. Minä en kyllä pyytänyt lastasi meille yökylään, vaan lapsesi oli sanonut meidän lapsellemme, että haluaa meille yökylään. Hän olisi ollutkin mieluisa vieras, jos tilanne olisi ollut eri.
Kitiset netin keskustelupalstalla asioista, joista et oikeasti voi tietää mitään. Ja loukkaannut, kun kaikki ei ymmärrä.
Asutko sinä siellä kaveriperheen huushollissa ja tiedät, mikä tilanne siellä on?
Ihmiset ei usein häpeän takia kykene avautumaan todellisista syistä ja vetoavat sitten väsymykseen.
Minusta on helvetin hyvä, ettei lasta otettu sinne kylään, jos joku asia nyt ei ole kunnossa. Sinusta minulle tulee vaan kuva, että haluat lapsesi pois muiden hoidettavaksi.
Hei! Olimme sopineet yökyläilystä, mutta valitettavasti sairastuin / meille sattui perheessä surullinen tapahtuma ja joudumme perumaan "Millan" tulon tänään. Toivottavasti "MIlla" ei pety kovasti. Sovitaan tuonnempana uusi yökyläilyajankohta. Terveiset meiltä "Millalle".
Jos olisin kykenemätön tuohon puheluun, lähettäisin tekstarin / laittaisin miehen soittamaan tms. Oleellisia ovat sanat "olen pahoillani", "valitan", "sovitaan uusi aika", " terveisi" jne. Surullista, kuinka monelta puuttuu ihan normaalit käytöstavat. Kohtelias sananmuoto ei vie enempää aikaa kuin epäkohteliaskaan. Mutta tietysti jos ei kohteliaat tavat tule luonnostaan, niin kai se sitten on liian vaikeaa joillekin. Surullista tosiaan:(
Kiitos 16. Vihdoinkin löysin kaltaiseni fiksun ja luotettavan ihmisen tästä ketjusta.
Itse olen luotettava ja pyrin olemaan yhteydessä vain sivistyneesti käyttäytyvien ja luotettavien ihmisten kanssa.
ap
Taisikin olla provo tämä ap?
"kaltaiseni fiksun ja luotettavan ihmisen". Näiden viestien perusetella valitettavasti käyttäisin ilmaisua vähemmän myötätuntoinen, ymmärtäväinen ja kynsin hampain sovitusta kiinnipitävä ihminen, jolle eivät selitykset kelpaa. Olet sellainen fiksu ja luotettava ihminen, jonka mielestä ilmeisesti kaikki eri mieltä asioista olevat ovat tyhmiä ja epäluotettavia.
Tietenkin pääsääntöisesti pyritään pitämään kiinni sovitusta, mutta on se nyt kumma, että pitää tehdä yökyläilypäivästä niin suuri asia, että sen peruuttamiseen tarvitaan Todella Painava Syy, joka on vieläpä pakko kertoa juurta jaksaen vastapuolelle.
Nainen sanoi selvästi, että ei jaksa. Tarvitseeko enempää sanoa? Ilmeisesti on erityisen väsynyt ja tuntee, ettei nyt ole hyvä päivä sittenkään. Ehkä hänellä on ollut jotain ylimääräisiä murheita tai rasituksia.
Miksei tämäntyyppisiä asioita voi opettaa lapselle, ja selittää, että x:n äiti on tänään niin väsynyt tai hänellä on joku muu yllättävä syy siten, että halusi siirtää kyläilyn. Eikä asiasta tarvitse tehdä mitään vuosisadan tragediaa. Lapsi varmasti harmistuu ja suree hetken, mutta kappas, voit opettaa omalla esimerkilläsi, että joskus tulee pettymyksiäkin, mutta niistä selvitään, ja että yökyläilystä on vaivaa. Itsekin sen tunnustat kertomalla, ettet viitsi remontin aikaan ottaa ylimääräistä rasitetta.
että ON PAHOILLAAN PERUUNTUMISESTA. Vaikka on itsella paha mieli, voi pahoitella myös lapselle aiheuttamaansa pahaa mieltä. Miten tämä voi olla niin vaikea ymmärtää.
Ja niin kuin sanottu, ei tarvitse avautua itsemurhayrityksistä tai keskenmenoista. Voi vain todeta, että on tapahtunut ikävä asia, minkä takia joutuu perumaan sovitut jutut. Jos sosiaaliset taidot on niin heikot, ettei tällaiseen pysty, niin ei varmaan kannata sitten pyytääkään ketään kylään.
Oli sitten keskenmeno, muu todellinen suru tai sitten vaikkapa miehen nyrkiniskusta saatu musta silmä, oman kännäilyn aiheuttama paha krapula tai muu.... niin korrekti käytös on silti paikallaan.
Se, ettei avaudu puolitutulle ei estä sanomasta aivan yksinkertaisesti:
"Olen pahoillani, meillä on nyt todellinen kriisi elämässämme enkä usko voivani pitää lupauastani sen vuoksi".
Vaikeatako? Ihmettelenpä, missä tynnyrissä te kivikasvoperuuttamista puolustavat ihmiset olette joutuneet kasvamaan - toivottavasti pysyttelette siellä liukuhihnallanne työssä, jotta emme joudu kohtaamaan todellisessa elämässä. Ja toivottavasti pysyttelette lapsettomina, jotta lapsenne eivät joudu kärsimään tunneköyhästä kasvuympäristöstään, jonne joutuisivat teidän kanssanne.
Sinä olet kutsunut lapsesi kaverin teille yökylään. Yllättäen saat keskenmenon edellisenä iltana ja vietät sairaalassa yön. Miten toimit? Kun on sovittu, niin lapsen kaveri sitten kanssa tulee teille?? Vai soitatko ja perut kumminkin? Kerrot puolitutulle keskenmenosta? En minä ainakaan, vaan nimenomaan peruisin vedoten väsymykseen tms. Mutta onnea vaan ap sinulle valitsemallasi tiellä, se on varmasti antoisa =O
tässä ei nyt puhuta myöhästymisestä ja ilmoittamatta tulematta jättämisestä. Käsittääkseni ap:n lapsen luokkakaverin äiti ilmoitti _ennen_ yökyläilyä, ettei sovittu juttu käykään. Ymmärtäisin ap:n ärtymyksen jos asia olisi selvinnut lasta vietäessa - silloin se olisi verrattavissa myös myöhästymiseen tai ilmoittamatta jättämättä tulemiseen.
Tässä ei ole myöskään lapselle mitään kokemusta "lupauksen tai sovitun pettämisestä kuten joku yritti asian esittää". Joskus joutuu sovittua muuttamaan tai perumaan - se on normaalia elämää.
Ap, suhtaudut asiaan kuin pikkulapsi, jolta on viety karkki. Kasvaisit aikuiseksi.
Kiitos 16. Vihdoinkin löysin kaltaiseni fiksun ja luotettavan ihmisen tästä ketjusta. Itse olen luotettava ja pyrin olemaan yhteydessä vain sivistyneesti käyttäytyvien ja luotettavien ihmisten kanssa. ap
Taisikin olla provo tämä ap? "kaltaiseni fiksun ja luotettavan ihmisen". Näiden viestien perusetella valitettavasti käyttäisin ilmaisua vähemmän myötätuntoinen, ymmärtäväinen ja kynsin hampain sovitusta kiinnipitävä ihminen, jolle eivät selitykset kelpaa. Olet sellainen fiksu ja luotettava ihminen, jonka mielestä ilmeisesti kaikki eri mieltä asioista olevat ovat tyhmiä ja epäluotettavia. Tietenkin pääsääntöisesti pyritään pitämään kiinni sovitusta, mutta on se nyt kumma, että pitää tehdä yökyläilypäivästä niin suuri asia, että sen peruuttamiseen tarvitaan Todella Painava Syy, joka on vieläpä pakko kertoa juurta jaksaen vastapuolelle. Nainen sanoi selvästi, että ei jaksa. Tarvitseeko enempää sanoa? Ilmeisesti on erityisen väsynyt ja tuntee, ettei nyt ole hyvä päivä sittenkään. Ehkä hänellä on ollut jotain ylimääräisiä murheita tai rasituksia. Miksei tämäntyyppisiä asioita voi opettaa lapselle, ja selittää, että x:n äiti on tänään niin väsynyt tai hänellä on joku muu yllättävä syy siten, että halusi siirtää kyläilyn. Eikä asiasta tarvitse tehdä mitään vuosisadan tragediaa. Lapsi varmasti harmistuu ja suree hetken, mutta kappas, voit opettaa omalla esimerkilläsi, että joskus tulee pettymyksiäkin, mutta niistä selvitään, ja että yökyläilystä on vaivaa. Itsekin sen tunnustat kertomalla, ettet viitsi remontin aikaan ottaa ylimääräistä rasitetta.
Mutta kun nykyään kakarat ja vanhemmatkin kai tarvitsee terapiaa, vaikka vessapaperi olisi lopussa ja pitäisi käyttää talouspaperia.
Keitä täysidiootteja tänään pyörii tällä palstalla! Eihän sinulla vain ole lapsia, eihän?
Kitiset netin keskustelupalstalla asioista, joista et oikeasti voi tietää mitään. Ja loukkaannut, kun kaikki ei ymmärrä. Asutko sinä siellä kaveriperheen huushollissa ja tiedät, mikä tilanne siellä on? Ihmiset ei usein häpeän takia kykene avautumaan todellisista syistä ja vetoavat sitten väsymykseen. Minusta on helvetin hyvä, ettei lasta otettu sinne kylään, jos joku asia nyt ei ole kunnossa. Sinusta minulle tulee vaan kuva, että haluat lapsesi pois muiden hoidettavaksi.
tässä ei nyt puhuta myöhästymisestä ja ilmoittamatta tulematta jättämisestä. Käsittääkseni ap:n lapsen luokkakaverin äiti ilmoitti _ennen_ yökyläilyä, ettei sovittu juttu käykään. Ymmärtäisin ap:n ärtymyksen jos asia olisi selvinnut lasta vietäessa - silloin se olisi verrattavissa myös myöhästymiseen tai ilmoittamatta jättämättä tulemiseen. Tässä ei ole myöskään lapselle mitään kokemusta "lupauksen tai sovitun pettämisestä kuten joku yritti asian esittää". Joskus joutuu sovittua muuttamaan tai perumaan - se on normaalia elämää. Ap, suhtaudut asiaan kuin pikkulapsi, jolta on viety karkki. Kasvaisit aikuiseksi.
Lasten kanssa pitää pitää sovitusta kiinni ja ei näytä olevan syytä antaa lapselle pettymyksen tunteita.
Näin myös aikuinen kasvattaa omaa lastaan, siis lupauksilla ei ole väliä.
Ei nyt yhdestä kerrasta kannata ottaa nokkiinsa, mutta seuraile tilannetta ja jos toistuu uudestaan, niin sen jälkeen ei mitään sopimuksia.
Sanot vaan suoraan, ettei sovittuun voi luottaa, niin mitään ei sovita enään.
Mulla huono kokemus myös lapseni kavereiden äideistä ja sana itsekkyys kuvaa heitä hyvin.
Itse olen ns. vanha äiti ja silti jaksan antaa paljon lasteni kavereille, vaikka minulla on myös vammainen lapsi.
Halusta se on kiinni ja epäitsekkyydestä.
Huvittaa vaan se,että olen jo 44v. ja lapseni kavereiden äidit n. 30v. ja he eivät jaksa.
Pienestäkin pettymyksestä tehdään maata kaatava iso asia ja sitten nämä lapsukaiset ovat aivan suunniltaan jos joku asia ei menekään ihan juuri niin kuin piti.
Tässähän ap:lla olisi loistava tilaisuus opettaa lapselle, ettei kaikki aina mene suunnitellun mukaisesti, joskus suunnitelmat muuttuvat ja peruuntuvat kokonaan. Asiasta voi tulla paha mieli ja saakin tulla, mutta se ei ole maailmanloppu.
Lasten kanssa pitää pitää sovitusta kiinni ja ei näytä olevan syytä antaa lapselle pettymyksen tunteita. Näin myös aikuinen kasvattaa omaa lastaan, siis lupauksilla ei ole väliä. Ei nyt yhdestä kerrasta kannata ottaa nokkiinsa, mutta seuraile tilannetta ja jos toistuu uudestaan, niin sen jälkeen ei mitään sopimuksia. Sanot vaan suoraan, ettei sovittuun voi luottaa, niin mitään ei sovita enään. Mulla huono kokemus myös lapseni kavereiden äideistä ja sana itsekkyys kuvaa heitä hyvin. Itse olen ns. vanha äiti ja silti jaksan antaa paljon lasteni kavereille, vaikka minulla on myös vammainen lapsi. Halusta se on kiinni ja epäitsekkyydestä. Huvittaa vaan se,että olen jo 44v. ja lapseni kavereiden äidit n. 30v. ja he eivät jaksa.
että ON PAHOILLAAN PERUUNTUMISESTA. Vaikka on itsella paha mieli, voi pahoitella myös lapselle aiheuttamaansa pahaa mieltä. Miten tämä voi olla niin vaikea ymmärtää. Ja niin kuin sanottu, ei tarvitse avautua itsemurhayrityksistä tai keskenmenoista. Voi vain todeta, että on tapahtunut ikävä asia, minkä takia joutuu perumaan sovitut jutut. Jos sosiaaliset taidot on niin heikot, ettei tällaiseen pysty, niin ei varmaan kannata sitten pyytääkään ketään kylään.
miettiä sitä, että siirtävät epäkohteliaat tapansa myös lapsilleen ja se taas voi häirtä heidän sosiaalisia suhteitaan. On kuitenkin fakta, että pidemmän päälle epäluotettavaa ihmistä ei jakseta enää niin kutsuakaan mihinkään. Itse esimerkiksi en jaksa kutsua enää yhtä vanhaa kaveriani mihinkään, koska kaikki menee mönkään hänen myöhästelynsä takia, enkä jaksa enää ainaista lasten pettymistä, kun sovituista jutuista ei tulekaan mitään, koska tämä äiti-lapsipari myöhästyy. Esimerkkinä: ollaan sovittu luistelu: he tulevat 40 minuuttia myöhässä ja kun ovat saaneet luistimet jalkaan, meillä on jo jalat ja kädet sen verran jäässä, että meidän pitää lähteä jne. Ikävä kyllä myös hänen lapsensa menettää näin kavereitaan. Varmaan on myös niitä ihmisiä, joille piittaamattomuus on ok, mutta ihan varmasti lapsi menettää joitakin kaveritaan huonojen käytöstapojen takia. Ketään tuskin häiritsee jonkun luotettavuus ja kohteliaisuus - epäluotettavuus ja epäkohteliaisuus moniakin. T: 16
ette pysty kuvittelemaan yhtään tilannetta, joka olisi voinut johtaa ap:n tilanteeseen. Tässäkin ketjussa on mainittu jo siskon itsemurhayritys ja keskenmeno, mutta teidän mielestänne on vain epäkohteliasta ja piittaamattomuutta, jos kerran tekee oharit. Minä ainakin ymmärrän, että elämässä voi olla moniakin tilanteita, joissa ei kertakaikkiaan tunnu mukavalta ottaa lapsen kavereita yökylään.
Läheisen kuolema, sairaudet, jos mies on hakannut sinut henkihieveriin edellisenä iltana ja silponut kodin samalla. Tai miettikää vaikka ottaisivatko koulusurmissa kuolleiden omaiset mielellään yökyläilyvieraan tapahtumia seuraavien viikkojen jälkeen.
Tietysti ymmärrän, jos jatkuvasti käy näin samojen ihmisten kohdalla, mutta siitä ei käsittääkseni ap:n tilanteessa ollut kysymys.
olisi ollut ystävällinen ja siitä en luultavasti olisi pahoittanut mieltäni. Harmitti vain niin kovasti juuri lapsen puolesta, kun tuntui siltä, että tuo nainen ei vähääkään välittänyt siitä, että perui kyläkutsun. Eli siis ikäänkuin vain töykeästi ilmoitti, ettei käykään.
Tuo 27:n tapaus taas on ymmärrettävä sinällään, mutta riippuu ihan siitä, miten kohteliaasti siitä sitten ilmoittaa peruutuksen. Toinen osapuolihan ei voi ymmärtää surullista oloasi. On niin raskas tilanne, että varmaankin sinun sijassasi olisin pyytänyt, jos sinulla on mies, hänet soittamaan peruutuksen puolestasi. En ikipäivänä olisi voinut ottaa vierasta, vaan olisin mennyt heti siskoni luo.
Eli oleellista on siis se, että miten asian ilmoittaa ja tuleeko tuosta pinnallisuudesta kommunikaation yleinen tapa. Tuo 27 kyllä tavallaan antoi myös hyvän syyn ymmärtää toistakin osapuolta. Kiitos siitä.
Sinä olet kutsunut lapsesi kaverin teille yökylään. Yllättäen saat keskenmenon edellisenä iltana ja vietät sairaalassa yön. Miten toimit? Kun on sovittu, niin lapsen kaveri sitten kanssa tulee teille?? Vai soitatko ja perut kumminkin? Kerrot puolitutulle keskenmenosta? En minä ainakaan, vaan nimenomaan peruisin vedoten väsymykseen tms. Mutta onnea vaan ap sinulle valitsemallasi tiellä, se on varmasti antoisa =O