Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

P.kodista pyydettiin, että terve lapsi voisi olla kotona sairaan kanssa hlökuntavajeen vuoksi!

Vierailija
05.02.2010 |

No johan on ajat muuttuneet. Silloin kun olin itse (noin 10 vuotta sitten) töissä päiväkodissa, ei tuollainen ehdottelu olisi tullut kuuloonkaan. No, saivat molemmat tänään hoitoon, kun toinenkin oli eilen kuumeeton.

Mitään hoitomaksuja ei kyllä palautella, vaikka tuollaisia ehdottelevat!!

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseessä oli poikkeussääntö (suositus) pahimman sikainfluenssaepidemian ajan.

sääntö tullut voimaan sikainf.aikaan,että jos joku perheenjäsen on sairas,ei vietäisi lasta tarhaan vaikka olisi terve. Estetään näin muiden lasten + hoitohenkilökunnan sairastelu. En tiedä onko yleinen sääntö joka paikassa vai pelkästään meillä päin.

Vierailija
62/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vasta viime hetken paniikissa? Katsos kun lapset voi vaikka sairastua...

Jos on ison asiakasprojektin deadline juuri päällä,niin ei se tilanne tosiaan paljoakaan naurata. Huomaa, että itselläsi ei ole asiasta mitään kokemusta. Joskus toki on pakko vain jättää työt kokonaan, vaikka tilanne olisi mikä, ja se saattaa maksaa firmalle aika isojakin summia. Ei auta selitellä että deadline myöhästyi ja vaatimukset eivät täyttyneet siksi että lapset sairastuivat.

Apua, johan teillä kiivasta aivotyötä tekevillä mammoilla maailma kaatuisi päälle, jos kaikki lapset sairastuisivat yhtäaikaa! Kyllä on uusavuttomuus huipussaan, käytännön asiat ihan hakusessa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas tarvii lepoa ja rauhaa ja silloin veli menee hoitoon, jossa saa ulkoilla ja elää normielämää. Se joka menee töihin vie toisen hoitoon. Jos lapsi ei ole kovin sairas, esim. ei kuumetta enää, saattaa toinen silloin jäädä kotiin. On myös tärkeää, että sairas saa vuorollaan olla vanhemman kanssa kaksin ja sairastaa rauhassa.

Vierailija
64/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällöin vanhemmat voivat vaikuttaa. Ei se sille terveellekään lapselle ole kivaa olla päiväkodissa, jossa henkilökuntaa ei ole riittävästi. Luulen ettei ihan hevillä pyydetä, vaan silloin todella mennään jo sen turvallisen/jaksamisen rajan toisella puolella.

Vierailija
65/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen työ ole yhtä tärkeää. Onko kellään vara arvostella toisen työtä?? Kyllä varmasti sinuakin joka mainitsit "aivottomien" työstä, ärsyttäisi ellei kaupan kassa olisikaan paikalla??

Ja toisekseen sitten taas on asia erikseen se että laittaako työn perheen edelle? Minä itse ainakin siinä vaiheessa kun lapseni sairastaa haluan olla hänelle äitinä enkä mikään muu työntekijä!

Vierailija
66/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muutkin tekee. Vaikka sisarkin parantuisi, niin ei se sitä kato ettei toinen tulisi vasta myöhemmin sairaaksi.

Se on hauskaa, että te toimisitte toisin, mutta käytännössä näin ei ole. Saahan sitä sanoa mitä vaan.

Vierailija
67/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mitään ketjusairauksia ole. Toinen lapsista voi olla kipee, mutta toinen ei tule kipeeksi ollenkaan.

Ei sen takia pidetä tervettä lasta passissa.

Vierailija
68/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ette voi mennä töihin, koska tartutatte muita. Aivan sama asia.

Vierailija
69/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten kertoa, että ainakin meidän päiväkodissa kyllä ihmetellään jos toinen sisaruksista tuodaan hoitoon koko päiväksi vaikka toinen olisi sairaana kotona. Ja myös se ihmetyttää että esim. äiti sairaslomalla kuumeen/ selkäkivun/ minkälie takia ja muksut hoidossa aamusta iltaan. Tuntuu niin uskomattomalta! Siis mä en koskaan veis omia lapsiani hoitoon jos olisin itse kotona! Eikä kukaan muukaan meidän päiväkodin henkilökunnasta, kaikki nimittäin tietää mitä siitä ajateltaisiin!

Vierailija
70/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan tarkoita sitä että täytyy koko rahan edestä sitten hoidattaa sitä lasta. Sä maksat siitä oikeudesta että se hoitopaikka säilyy. Hoitoon ei viedä jos on mahdollista pitää kotona. Just sen takia hoitomaksutkin nousee kun kunnalle on niin kallista järjestää hoitoa nykyisin kun kaikenmaailman kermaperseiden kakarat täytyy hoitaa kun ei itse jakseta. Ihmettelen vaan että missä helvetin vaiheessa asiat on kääntyny niin, että aikuiset ihmiset olettaa että heidän ei tarvitse itse hoitaa vilkkaita lapsiaan kun se on niin rankkaa!!! Mua hävettäis niin paljon viedä lastani hoitoon jos se olisi mahdollista hoitaa kotonakin! En tajuu.

Vierailija
71/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika! Ei virikkeet nyt ole sille lapselle kaikkein tärkeintä. Tärkeintä on ihan muut asiat, rakastava, turvallinen koti ja arjessa läsnäolevat vanhemmat. Sitä ei millään virikkeillä voi korvata. Lapsella saa olla joskus tylsääkin, kaikki päivät ei tartte olla virikkeitä ja ennalta suunniteltua tekemistä täynnä.

Vai että virikehoitoa tämäkin? :D Jos päiväkodit on tukossa, niin hoitopaikkoja tarttee järjestää lisää. Jos virikelapset otettaisiin pois, osa palaa kohta takasin (vanhempi paranee, saa työn, äitiysloma loppuu) ja tätä ennen ehditään supistamaan tarhoja entisestään. Ihmeellinen näkökulma kuntapäätöksistä ihmisillä.. Ainoa TURVALLISUUS on se että tarhan pitää hankkia riittävä miehitys hoitajia. Ja tästä pitää valittaa jos ei tapahdu! Se, että joku laattaa tarhassa saattaa jo sinänsä aiheuttaa tartunnan toisille. Ei mahatauti ole aina koko perheen kiertävä tauti (tai muukaan tartuntatauti). Terve jatkaa normaalia arkeaan. Vaikka ymmärtäähän sen ettei kaikkia mammoja kiinnosta lapsien virikkeet: jos yksi sairastaa niin kaikki kotiin ihmettelemään. Ei silloin pääse terveet leikkimään ulos tai muuta.

Vierailija
72/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani tämän ketjun olin juuri itse aikeissa kirjoittaa tuosta samasta,ettei vaan jätetä senttiäkään käyttämättä tuosta hoitomaksusta...Lapsia pidetään hoidossa klo 7-17,vaikkei todellinen tarve olisikkan tuo ja ettei vaan mitään virikkeitä ym. jää kokematta.

Ja mitä sitten,jos joutuu jonakin päivänä kustantamaan lasten ruuat itse,kun ei ole pk:ssa syötettävänä.Yhteen tai kahteen perunaan ei kai kenenkään teidän talous kaadu,kun kerran käytte töissä ja saatte palkkaa!!

Ja miten pärjäätte normaaliaikana kahden tai kolmen lapsen kanssa,siis viikonloppuisin ja lomilla,kun se on niiiiin vaikeaa silloin kun yksi lapsista on sairaana???Ja lapsenhan täytyy muuten olla TOSI SAIRAS,ennekuin haluaa vaan levätä koko päivän,38.5 asteen kuume ei juuri leikki-ikäistä hetkauta,tosin ulos ei tietty voi mennä...Ja eikö vanhempi pääse silloin helpommalla kun on sisaruskin kotona;on lapsella leikkikaveri eikä koko ajan vingu vanhempaansa leikkimään?? Jokuhan kirjoitti,ettei saa omaa rauhaa ollenkaan,kun on useampi lapsi kotona...

Huoh!!!

Tämä on näitä ikuisuusasioita,mutta itselläni pk:n työntekijänä ja 3 lapsen äitinä on ihan selvät sävelet miten toimitaan ja miten asioista ajatellaan,niin että ajateltaisi aina/enimmäkseen lapsen parasta eikä sitä arvokasta omaa napaansa!!!!

Ja vielä tiedoksi sille,joka kyseli,koska tämä yhteiskunnan hyysääminen kotiäitejä kohtaan alkoi,niin taisi olla joskus vuosituhannen vaihteessa!!! Viime vuosituhannella(90-luvulla) oli todella OUTOA,jos joku kotiäiti toi isomman sisaruksen virikehoitoon. Ja silloin taustalla taisi olla useimmiten joku masennus,lastensuojelutapaus tms. että lapsen oli parempi olla hoidassa vieraassa paikassa päivät kuin kotona äidin kanssa!!!!!

Vierailija
73/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnalliseen päiväkotiin ei saa viedä tervettä sisarusta hoitoon kun ollaan sairaan sisaruksen kanssa kotona.

Vierailija
74/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää monissa perheissä lapsikin kotiin. Veljeni poika alkaa aina keksiä tekosairauksia jäädäkseen pois tarhasta jos isä tai äiti kipeä. saa kyllä jäädä aina myös lepopäivälle vaikkei kipeä olisikaan