Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

P.kodista pyydettiin, että terve lapsi voisi olla kotona sairaan kanssa hlökuntavajeen vuoksi!

Vierailija
05.02.2010 |

No johan on ajat muuttuneet. Silloin kun olin itse (noin 10 vuotta sitten) töissä päiväkodissa, ei tuollainen ehdottelu olisi tullut kuuloonkaan. No, saivat molemmat tänään hoitoon, kun toinenkin oli eilen kuumeeton.

Mitään hoitomaksuja ei kyllä palautella, vaikka tuollaisia ehdottelevat!!

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette todella säälittäviä.

Vierailija
22/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyden hoitomaksun jos eivät pysty tarjoamaan lakisääteisiä palveluita? Todella mielenkiintoinen yhtälö.

Vanhemmilta vaaditaan joustoa ja ymmärrystä, sama vain ei toimi pk: n suunnasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan tervejärkinen ylipäätään vie tervettä sisarusta hoitoon jos toinen on kipeänä kotona vanhemman kanssa? Voi elämäni kevät. Siellähän se vielä toistaiukseksi terve sitten viimeistään tartuttaa kaikki muut. Ja muutenkin, eihän tossa nyt ole mitään järkeä. Entäs jos on mahatauti toisella niin vietkö silloinkin toisen hoitoon? Tai vesirokko?

Mutta eskari menee kyllä eskariin, jos koululainen on sairaana. Monestakin syystä. Hän haluaa mennä, koska eskarissa on päivittäin jotain kivaa ohjelmaa ja toiseksi minä teen AINA etänä töitä kotona, kun jompi kumpi lapsista sairastaa. Yhden kanssa töiden teko onnistuu, kahden kanssa ei. Yleensä se sairas lapsi kuitenkin lähinnä pötköttelee, terve ei todellakaan, vaan vaatii huomiota jne.

Sitten vaan ihan sivukommenttina tuosta vesirokosta, että se vesirokkoon sairastunut lapsi on jo ehtinyt tartuttaa päiväkodissa päivätolkulla, joten aivan yksi ja sama sen puolesta, vaikka terveen sisaruksen päiväkotiin veisikin. Eihän kukaan linnottaudu kotiin sen takia, että YKSI perheenjäsen sairastaa. Meillä ainakin on erittäin harvinaista, että mikään tauti tarttuisi siihen toiseen, kyllä nuo kaksi ovat aina eri aikaan olleen flunssassa, korvatulehduksessa jne.

Vierailija
24/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hoitajia on liian vähän pitäisi silloin ilmoittaa vanhemmille että omalla vastuullaan jättävät liian monen lapsen paikallaoloon suhteessa hoitajamäärään.

Vanhemmat maksavat hoidosta riippumatta siitä, kuinka paljon henkilökuntaa on paikalla.

Päiväkodilla on vastuu lapsista hoitoaikana. Tämä on ihan lakisääteistä.

Vierailija
25/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos henkilökuntaa puuttuu. Minusta se on ihan ok. Päiväkoti joustaa takaisin päin siinä, että voi olla ylimääräisiä kolmen viikottaisen sijaan, jos on retkiä yms tapahtumia tai olla normaalia pidempia päiviä samoista syistä. Näin yhteistyö toimii hyvin.

Vierailija
26/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi mieleenkään lähteä roudaamaan sairaan lapsen kanssa sitä tervettä hoitoon ja takaisin. Saa vapaapäivän se tervekin. Ehtii rauhassa leikkiä kotona, luetaan kirjoja, katsotaan lasten elokuvia ym. leppoisaa.

En minäkään sairaan lapsen kanssa toista hoitoon vie. Tietenkään. Mutta terve menee hoitoon ja sairas jää kotiin.

Minä teen töitä kotona, kun lapset sairastavat. Yhden sairaan lapsen kanssa se onnistuu, koska tämä sairas yleensä pötköttelee ja nukkuu. Terveen lapsen kanssa on mahdotonta tehdä töitä kotona, koska tämä on täynnä virtaa eikä pääse ulkoilemaan jne. jne.

Mikäs siinä, jos pystyy tosiaan vaan lukemaan kirjoja päivän lapsille. Kaikilla ei ole samanlaista työtä.

Vierailija
27/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vie terveen lapsen hoitoon (normaalistikin vie lapset aamuisin) ja hakee hoidosta. Minä pystyn hoitamaan välttämättömät asiakasprojekteihin liittyvät työt kotoan käsin.

Vierailija
28/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä voi käsittää sitä, että viedään toinen lapsi hoitoon jos toinen on sairaana. Ja sitten vielä oikein kauhistellaan, että kuinka se päiväkoti kehtaa moista ehdottaa, en ymmärrä en. Näinpä tuossa yhtenä päivänä juuri tällaisen lapsen perhepäivähoitajan kanssa. Itkeskeli siinä, kun ei saanut jäädä kotiin, vaikka sisarus oli vanhemman kanssa kotona. Ja kyseessä oli jo isompi lapsi, ja näille isommillehan kuulemma ne kaverit ja päiväkoti on kaikki kaikessa. Kyllä suretti lapsen puolesta.

Ja ap:lle tiedoksi, en ole aivottomassa työssä ja omaan silti tällaiset mielipiteet. Vähän tuntuu siltä, että ap:n perustelut hoitoon viemiselle on vähän hataralla pohjalla, jos omaa kantaansa pitää perustella sillä, että erimieltä olevat on varmasti jossain aivottomassa duunissa...

Vierailija
29/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sellainen, että ei kai kukaan veisi sisarusta silloin päiväkotiin? Eihän? Terve järkikin sen sanoo. Itse olen niin lasika etten jaksaisi tervettä lähteä erikseen päiväkotiin viemään. Viettäisimme koko påorukka yöpukupäivän kotona. Ja jos kuulisin, että päiväkodissa henkilökunta vaje ja itse olisin kotona, en todellakaan veisi lastani sinne! Rakastan lapsiani yli kaiken ja vältän turhia riskejä. Tautisina aikoina voi olla sijaisiakin vaikea saada.

Vierailija
30/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoinen oli ainoa tenava ja mä opiskelin...

Tein päättötyötä kotona (kaikki materiaalit, teitokone, netti yms. kotona, en nähnyt syytä lähteä koululle sen takia) ja tenava oli päivähoidossa. Mulle ilmoitettiin, etten saa pitää muksua hoidossa kuin korkeintaan 6h/päivä (koska olen kotona...) ja joka kerta, kun joku hoitajista sairastui, mulle soitettiin aamulla, että voiskohan se teidän tyttö olla tänään kotona, kun ei oo oikeen henkilökuntaakaan (sijaisia ei saanut palkata) *huoh*

Lopulta suivaannuin ihan täysin ja soitin päivähoidon johtajalle, että ei käy meinaan laatuun, että maksan kokopäivähoidosta ja sit ipana on himassa tuon tuostakin sen takia, että HEILLÄ ei oo resursseja sitä hoitaa!! Ainoa mitä tarjottiin oli hoitosopimus 16 päivää/kk... Noh, siihen päädyttiin ja pidin sitten loppukuusta ihan muuten vaan tytön enemmän kotona, jos sairasteluja ei sattumalta siinä kuussa ollutkaan...

Ja hain keväällä jatkoaikaa opinnoilleni syksyyn...

Jiihaa..

Vierailija
31/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsataui on kyllä sellainen, että ei kai kukaan veisi sisarusta silloin päiväkotiin? Eihän? Terve järkikin sen sanoo.

Meillä ei ole KOSKAAN, ei siis koskaan ollut vatsatautia koko porukkalla. Toinen lapsista on saattanut kerran tai kaksi oksentaa ja se on siinä. Kukaan ei saa tartuntaa.

En minä ainakaan oleta, että kun joku sairastuu johonkin, niin kaikki muutkin sairastuvat. Meillä kun ei ole koskaan ollut kaikki yhtä aikaa edes flunssassa (tai edes peräjälkeen).

t. 28

Vierailija
32/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten puhelinneuvottelut onnistuvat paremmin päivällä :-)

Ja myös lasten kannalta lienee hyvä, että vanehmmat nukkuvat öisin niin hyvin kuinse sairaiden kanssa kanssa on mahdollista ja tekekvät työnsä päivällä ja sitä varten terveet lapset ovat hoidossa. Töiden kasautuminen taas aiheuttaa turhaa stressiä, joka myös heijatuu vanhemman suhtautumiseen lapsiin - ei tietty yhdessä päivässä mutta pidemmän päälle.

Eri asia on tietysti, jos ole kaupan kassa ja kuka tahansa voi hoitaa työn puolestasi, kun löhöilet sairaan lapsen kanssa kotona.

vaikka yöllä - etenkin kun nämä tilanteet kuitenkin poikkeuksia eikä vakikäytäntö. Suurimman osan niitä päivän hommista useimmiten voi lykätä myöhempään. Eli väitänkin että pohjimmaisena läsnä se oma mukavuudenhalu tässä ja näissä muissakin "tekosyissä".

Vierailija
33/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon, jos ei kyse ole tarttuvasta vatsataudista tms. Itse asiassa aluksi ajattelimme että ei saa viedä, ja sitten päikystä meille sanottiin että ilman muuta tuokaa vain, jos lapsi haluaa. Ilman että edes kysyimme asiasta! Ja tämä on selvällä suomen kielellä lukenut myös kaikille jaetuissa tiedotteissa.

Mä en kyllä voi käsittää sitä, että viedään toinen lapsi hoitoon jos toinen on sairaana. Ja sitten vielä oikein kauhistellaan, että kuinka se päiväkoti kehtaa moista ehdottaa, en ymmärrä en. Näinpä tuossa yhtenä päivänä juuri tällaisen lapsen perhepäivähoitajan kanssa. Itkeskeli siinä, kun ei saanut jäädä kotiin, vaikka sisarus oli vanhemman kanssa kotona. Ja kyseessä oli jo isompi lapsi, ja näille isommillehan kuulemma ne kaverit ja päiväkoti on kaikki kaikessa. Kyllä suretti lapsen puolesta. Ja ap:lle tiedoksi, en ole aivottomassa työssä ja omaan silti tällaiset mielipiteet. Vähän tuntuu siltä, että ap:n perustelut hoitoon viemiselle on vähän hataralla pohjalla, jos omaa kantaansa pitää perustella sillä, että erimieltä olevat on varmasti jossain aivottomassa duunissa...

Vierailija
34/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun aivot tarpeen vaatiessa toimii vaikka yöllä - etenkin kun nämä tilanteet kuitenkin poikkeuksia eikä vakikäytäntö. Suurimman osan niitä päivän hommista useimmiten voi lykätä myöhempään. Eli väitänkin että pohjimmaisena läsnä se oma mukavuudenhalu tässä ja näissä muissakin "tekosyissä".

Kyllä minä teen töitä kotona etänä ihan päivällä, jolloin sairas lapsi on kotona ja terve hoidossa. Minut pitää saada päivällä työasioissa kiinni ja vastaavasti minun pitää saada työkaverini kiinni. Palaveritkin hoidetaan puhelimitse ihan sovittuina kellonaikoina. Pitäisikö pyytää kaikkia muitakin valvomaan sitten yöt :)?

Oikeasti, tästäkin kirjoittajasta huomaa, että oma työ on sellainen, että ihan se ja sama kuka sitä duunia tekee vaikka itse olisi pois töistä kuukauden.

Vierailija
35/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuuskysymys.

Ja muutenkaan en käsitä, että toinen sisaruksista on raahattava päiväkotiin, jos toinen vanhempi kuitenkin jää toisen kanssa kotiin.

Ja oletettavasti tämä sisarus kantaa samaa pöpöä ja levittää sitä edelleen.

Vierailija
36/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ONNEKSI ole sellainen työ, jossa töitä on tehtävä myös sairaslomapäivinä(omien tai lasten). Ja ei, se ei todellakaan tarkoita sitä, että työssään ei joutuisi käyttämään aivoja!

Voi luoja näitä valopäitä, kyllä on tosiaan parempi, että edes ne terveet saavat nauttia oikeiden kasvattajien seurasta nekin päivät...

Vierailija
37/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee muut kouluun, tarhaan ja töihin vaikka yksi olisikin sairaana!

Tee kantelu ap. Ei tollasta saa olla. Ihan vaan silläkin että hoitajat ei riitä hoidettaville!

Vierailija
38/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee muut kouluun, tarhaan ja töihin vaikka yksi olisikin sairaana!

Eihän koululainenkaan ole pois koulusta sen vuoksi (edes sikainflunessa-aallon aikaan) että joku perheestä on sairastunut.

Vierailija
39/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on munkin mielestä vähän eri, jos kyseessä on isompi lapsi, joka selkeästi haluaa mennä hoitoon. Mutta kyllä mielestäni tuollaisen kaksivuotiaan on parempi olla kotona silloin kun vain suinkin mahdollista. Ja isommankin lapsen, jos hän kokee hoitoon menon kurjana, kun sisarus jää vanhemman kanssa kotiin sairastamaan.

T. 30

Vierailija
40/74 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAKSAA HOIDOSTA SATOJA EUROJA NIIN KYLLÄ SAA VIEDÄ HOITOON,KOSKA EI SIITÄ MITÄÄN KORVAUSTA SAA.