Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis oikeasti, milloin nämä kaikki omituiset korkeakoulut ovat saaneet toimilupansa!

Vierailija
04.02.2010 |

Koulutusrakenne on Suomessa aivan käsittämätön. Tekijöitä tarvittaisiin ammattikouluista, mutta porukka juoksee kieli vyön alla niihin loputtomiin ammattikorkeisiin opiskelemaan jotain älytöntä korusuunnittelusta medianomiin. Näille EI OLE TÖITÄ. Puolet AMK:sta pitäisi samantien lakkauttaa, Hesarissa oli joku hiton humanistinen AMK, mikä HITTO se on? Sieltä varmasti valmistuu paljon työelämään väkeä, kun yliopistoltakin humanistit (esim. minä itse) ovat vaikean työnsaannin edessä. Ei mitään järkeä!

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää, ettei internet itsessään välttämättä ole luotettava lähde. Katsos kun yliopistossa oppii sellaisenkin asian kuin lähdekritiikki. Mutta AMK:ssa opiskelleilta ystäviltäni olenkin kuullut, että AMK kehittää kovasti googletustaitoja. Kuulemmat opinnäytetyön tekeminen valmentaa siihen todella hyvin ;)

melko moukkia. Yleisivistys 0, kaikki tieto ilmeisesti tenttikirjoista yhdeltä osa-alueelta haettu.

Osaako maisterit käyttää googlea? Sieltä vois aueta monta ihmeellistä asiaa....

tyhmä maisteri. kertokaa mullekin mikä se amk on ja mihin hommiin sieltä oikeasti valmistuu? Eikä kyllä kiinnosta niin paljoa että viitsiisin netistä itse etsiä!

Vierailija
102/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on vain uudet, hienommat nimikkeet. Oikeustradenomit hoitavat sihteerin hommia käräjäoikeuksissa. Aiemmalla esätyöpaikallani telekommunikaatioalalla toimistossa istui tradenomeja sihteerin hommia tekemässä.

Sihteerin toimenkuviahan oikeastaan on tosi harvassa enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemmat opinnäytetyön tekeminen valmentaa siihen todella hyvin ;)

Itsellä opinnäytetyössä ei ollut kuin kolme nettiviittausta. Opinnäytetyö oli 150 sivuinen, josta 120 sivua oli salassa pidettävää materiaalia.

Vierailija
104/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemmat opinnäytetyön tekeminen valmentaa siihen todella hyvin ;)

87, ahaa. No, ehkä jotkut haluavat mennä sieltä, missä aita on matalin.

Vierailija
105/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä netistä lukee. Vai luuleko se polonen, että kaikki tieto pitää lukea kirjasta joka on painettu?

Jos näin on, maisteri voi laita opinto-oppaan vaikkapa työvoimatoimistosta ( akateemisille tuttu paikka) ja lukasta sitten iltalukemiseksi.

Sitten voi muidden sivistyneiden korkeakoulutettujen kanssa keskustella sherrylasillisen ääressä, siitä mihin tämä maailma on menossa kun kaikki moukatkin voi saada koulutuksen... Sä aäikset ne muut älyköt tiedoillaisi: olet AINOA maisteri joka tietää mitä on AMK!!!!

tietää, ettei internet itsessään välttämättä ole luotettava lähde. Katsos kun yliopistossa oppii sellaisenkin asian kuin lähdekritiikki. Mutta AMK:ssa opiskelleilta ystäviltäni olenkin kuullut, että AMK kehittää kovasti googletustaitoja. Kuulemmat opinnäytetyön tekeminen valmentaa siihen todella hyvin ;)

melko moukkia. Yleisivistys 0, kaikki tieto ilmeisesti tenttikirjoista yhdeltä osa-alueelta haettu.

tyhmä maisteri. kertokaa mullekin mikä se amk on ja mihin hommiin sieltä oikeasti valmistuu? Eikä kyllä kiinnosta niin paljoa että viitsiisin netistä itse etsiä!

Vierailija
106/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma duuni.

Vierailija
107/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pyhä maaria. Kyllä se niin on, että AMK-käyneet puolustelevat hulluna opinahjoaan, koska jäi jotain niin kovasti hampaankoloon kun yliopiston ovet eivät auennetkaan. Vai voitteko väittää, ettei joku OIKEUSTRADENOMI oikeasti haluaisi olla ihan OTK, tai OTM? Rahkeet eivät kaikilla vain riitä...

Vierailija
108/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lääkärinäkin voi toimia tavis. Ei anna kovin hyvää kuvaa opetuksen tasosta.

Vierailija
109/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia ne sinne AMK:hon ottavatkin ;)

Sä aäikset ne muut älyköt tiedoillaisi: olet AINOA maisteri joka tietää mitä on AMK!!!!

Vierailija
110/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihan ymmärtänyt ennen selvennystäsi.

Ps. Millä päättelykyvyllä päättelet että olisin maisteri?

Jotta maisteri ymmärtää: ei aäikset vaan HÄIKÄISET ;-D

Vierailija
111/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka se nyt maisterisihminen täältä sitten kyselee mikä on amk? Jos olet huomannut niin aaveekin on netissä! Eihän maisteri sitten voi uskoa täältäkään mitään lukemaansa. Kun on se pyhä lähdekritiikki, jonka voi luonnollisesti oppia vain yliopistossa.

Vierailija
112/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välissä oli opistotasoinen koulutus. Se nyt vaan ei kuulostanut niin hienolta, niin päätettiin, että tehdään kaikista opistoista ammattiKORKEAkouluja. Opetus on ihan sitä samaa kuin opistoissa aikanaa. Opiskelijaressut vaan kuvittelee suorittaneen korkeakoulututkinnon ja olettavat saavansa sen mukaisia töitä.

Ei todellakaan voi samana päivänä edes verrata!

Vierailija
113/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattikouluja ei ole muutettu ammattikorkekouluiksi!!!

Korkea-asteen ammatillinen koulutus lopetettiin samaan aikaan kun ammattikorkeakoulujärjestelmä perustettiin ja nämä vanhat ammattitutkinnot uusilla nimillä sisällytetiin niihin. (sairaanhoitaja --> erikoissairaanhoitja jne.)

=DDDD

Vierailija
114/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opisto-aste oli ja sekin lakkautettiin.

Vierailija
115/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä vaan näillä amk-koulutetuilla tuntuu monilla olevan se käsitys, että he olisivat päteviä tehtäviin, joihin vaaditaan korkeakoulututkintoa. Paljon pahaa mieltä tulee näistä katteettomista odotuksista.

Pelkkä opintoviikkojen määrä kun ei kerro vielä tutkinnon sisällöstä mitään.

Ja entiseen hommaani otettiin maisteri tilalle.

Vierailija
116/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin valitsin opiskelupaikkani sen mukaan mitä haluan tulevaisuudessa tehdä, enkä suinkaan sen nimen tai "arvostetavuuden" mukaan.

T. amk:ssa opiskeleva ja aiemmin opistotasolta valmistunut

Vierailija
117/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon tässä oman mielipiteeni.

Olen opiskellut AMK:ssa insinööriksi ja valmistuttuani yritin hakea töitä, vaan ei kertakaikkiaan tärpännyt. Olisi pitänyt alkaa ns. "paskaduunia" tekemään, ehkä ammattikoulutasolle sopivaa hommaa, surkealla palkalla tietenkin. Päätin, etten ala siihen ja hain Teknilliseen korkeakouluun, jonne sitten pääsin.

Valtava oli hämmästykseni, kun huomasin siellä opiskellessani, että ne kurssit oikeasti vaativat työtä! Olin lasketellut AMK:n läpi hengailemalla ja kurssien arvosanat olivat pääasiassa nelosia tai vitosia ja sitä tuskaa kun joutuikin tekemään kunnolla töitä niiden ov:n eteen.

En tehnyt toistamiseen sitä virhettä, että olisin vain opiskellut koko ajan, vaan nyt hommasin osa-aikatyön omalta alaltani, jonka avulla pääsin sisään alan työmarkkinoille ja sen jälkeen ei ole tarvinnut tuskailla työpaikkojen kanssa.

Työmarkkinoilla olen muuten huomannut sen suhtautumiseron, joka työnantajilla on AMK-insinöörin tutkintoon ja DI:n tutkintoon. Olen todella tyytyväinen, että jatkoin opintojani DI:ksi, sekä työmahdollisuuksien, että osaamiseni vuoksi.

En käsitä, mitä varten ainakin osa ammattikorkeakouluista pitävät rimaa niin matalalla koulutustason suhteen. Tuolla tavalla ei saavuteta koskaan työmarkkinoiden uskoa ammattinimikkeisiin, joiden perässä on kirjaimet (AMK).

Vierailija
118/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

annan tälle arvoa eniten, sillä olet oikea henkilö kertomaan molemmista opinahjoista, kun kerran kokemusta löytyy _molemmista_.

sanon tässä oman mielipiteeni.

Olen opiskellut AMK:ssa insinööriksi ja valmistuttuani yritin hakea töitä, vaan ei kertakaikkiaan tärpännyt. Olisi pitänyt alkaa ns. "paskaduunia" tekemään, ehkä ammattikoulutasolle sopivaa hommaa, surkealla palkalla tietenkin. Päätin, etten ala siihen ja hain Teknilliseen korkeakouluun, jonne sitten pääsin.

Valtava oli hämmästykseni, kun huomasin siellä opiskellessani, että ne kurssit oikeasti vaativat työtä! Olin lasketellut AMK:n läpi hengailemalla ja kurssien arvosanat olivat pääasiassa nelosia tai vitosia ja sitä tuskaa kun joutuikin tekemään kunnolla töitä niiden ov:n eteen.

En tehnyt toistamiseen sitä virhettä, että olisin vain opiskellut koko ajan, vaan nyt hommasin osa-aikatyön omalta alaltani, jonka avulla pääsin sisään alan työmarkkinoille ja sen jälkeen ei ole tarvinnut tuskailla työpaikkojen kanssa.

Työmarkkinoilla olen muuten huomannut sen suhtautumiseron, joka työnantajilla on AMK-insinöörin tutkintoon ja DI:n tutkintoon. Olen todella tyytyväinen, että jatkoin opintojani DI:ksi, sekä työmahdollisuuksien, että osaamiseni vuoksi.

En käsitä, mitä varten ainakin osa ammattikorkeakouluista pitävät rimaa niin matalalla koulutustason suhteen. Tuolla tavalla ei saavuteta koskaan työmarkkinoiden uskoa ammattinimikkeisiin, joiden perässä on kirjaimet (AMK).

Vierailija
119/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavalla ei saavuteta koskaan työmarkkinoiden uskoa ammattinimikkeisiin, joiden perässä on kirjaimet (AMK).

Ei siis ammattinimike, vaan olisiko tutkintonimike parempi sana tuohon.

Vierailija
120/126 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ennen kuin meuhkaat. Ihan vaikka nettisivuilta saat tietoa, mitä esim. mainitsemassasi Humakissa voi opiskella. Älä pelkää, alat eivät ole samoja kuin yliopistolla humanistisessa tiedekunnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi