Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

esikoishaaveet syksylle -09 :)

13.01.2009 |

Moi!

olen joko väsynyt tai vauvahuuruissa, mutta en löytänyt sellasta pinoa mikä olis sitä ihan ihka ensimmäistä oikeaa pikkukääröä toivoville/suunnitteleville vauvakuumeisille :D

itse olen 22.v tyttönen pohjois-pohjanmaalta ja asustelen avopuolison 24v ja koiran1v4kk kanssa. mulla on ollu koko viime syksyn ihan valtava vauvakuume ja marraskuun lopulla päätettiin sitten jättää pillerit pois..

elikkäs nyt ois ensimmäinen "yritys"kausi menossa ja ovista kovasti yritän bongailla :) ollaan ajateltu tää ihan rennosti niinkun varmaan kaikki muutkin aluksi eli tulee jos on tullakseen...

vaan minäpä tietysti roikun täällä sivuilla kaiket vapaa-ajat ja yömyöhään.. pelkästään vauva-asiat pyörii mielessä :D

olinkin tosi otettu kun avokki(ei ole siis yhtään hössöttäny eikä tosiaankaan yritämällä yritä eikä mieti vaan on siis sillä mielin täysin että vauva on tervetullut jos niin sattuu käymään) sano mulle että olishan se pieni muru kyllä tosi tosi rakastettu! nyt en enää pysy ollenkaan nahoissani...jaiiiikksss!!!!!!

hmmm..katsotaan löytääkö tänne muita esikkoa yrittäviä tai haaveilevia tiensä :) toivottavasti!! ja jos täällä on jo vastaava palsta niin kertokaahan! minä kyllä nuissa muissakin pinoissa kirjottelen ja seurailen :)

rosmariini yk1kp12/22-? ......ei mitään hajua milloin kierto mahdollisesti vakiintuu jos vakiintuu... viimeks oli 22pvä...mut luulen että nyt on pidempi..

Kommentit (263)

Vierailija
21/263 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt on laskut laskettu ja hommat hommailtu. Pari viikkoa pitäis sitten venttailla, että miten käy. On se kyllä niin, että ensin sitä miettii kaikilta puolin, että josko nyt ois oikea aika ja sitten kun tekee päätöksen niin ei jaksais odottaa, että tärppää. Yrittää tässä sitten olla strssaamatta. Miten nämä pari viikkoa menis nopeasti..?

Oikeasti hatun nosto Janksulle rohkeasta päätöksestä!

Vierailija
22/263 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piinaapiinaa.. mulla on ihan menkkaoireet havaittavissa mut tätiä ei näy. Joka kerta kun meen vessaan ni oon ihan varma et no nyt se on tullu, mutta EI!!!!!!! Raskaushaaveet tältä kierrolta oon jo heittänyt, jotenkin vaan tuntuu siltä että ei ole tärpännyt. Tulis nyt se täti niin pääsis taas uuteen kiertoon...

Mä olin näköjään noissa kiertopäivissäki sekoillu nyt siis jo kp 32/?...

Aika matelee, päivät junnaa paikallaan... Olen oikein pessimistien pessimisti.

En Tessa usko että mikään nopeuttaa ajankulua :D

Taidanpa liittyä sitten siihen porukkaan jotka uskoo vitamiinien ja greippimehun voimaan ja käydä ostoksilla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/263 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäistä kertaa tänne kirjottelen vaikka lukenut näitä sivuja oon jo pitkään.

Eli siis, sinkku oon mut yhden kaverin kanssa on vähän tultu seikkailtua... Ikää mulla siis sen verran ku loppuvuoden kasiyseil on :)

Menkat oli viimeks 16(17)-22. Ja nyt ne on kohta kolme viikkoa myöhässä. Teinkin testin 2.2 mut negatiivinen oli :( Sitten seuraavana päivänä kysyin kaveriltani et tulisko hän mun lapsen isäksi. Nyt sit se miettii asiaa....on miettiny jo alle viikon(mikä mun mielestä on järisyttävän raivostuttavan pitkä aika). Tiedän et hän haluaa lapsen mut jarruttaa se et ei olla yhdessä(ei olla ikinä oltukaaan), mut hän olis minun lapselleni maailman paras iskä :) Ollaan juteltu paljon tästä asiasta ja jouduin ihan ristikuullusteluun.

Kumma vaan et nyt on nipistelly mahanpohjasta tänään ja eilen ihan niinku mulla menkkojen ekan ja tokan päivän. Eli kuvittelen et se apteekin testi olis ehkä voinu olla viallinen ja olisinkin oikeesti raskaana(joo tosi hölmö ajatushan se on mut ei voi mitään). Haluisin niin kovasti saada lapsen ennen ku täyän 22. Mielellään jo ens syksyks/talveks.

Tääl siis tosiaan ollaan muka huomaavinaan raskausoireita mut ei sit mitään oikeesti olekaan :(

Tossa tammikuun lopulla oltiin tän mieheen kaa melkeen satavarmoi et oon raskaana, väsytti niin pirusti(haukottelin illan aikana viiden minuutin välein) ja muutenkin olin outo. Pettymys oli sit niin kamala et melkeen itkuun pillahdin, ja ehkä siinä muutama kyynel tais päästäkin. Sitten pamautin tän ehdotuksen ilmaan,,, Ja joka saamarin päivä mietin näitä vauvoja ja mietin minkä näkönen olisin maha pystyssä ja ja ja... Voi surku ku tää on sinkuille niin hankalaa.

Vierailija
24/263 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinaviikko alkamaisillaan. Toivon ihan mielettömästi,että nyt olis viimeinkin tärpänny.. Ärsyttää suunnattomasti tää odottelu ja epätietoisuus.. Mutta kun sain nyt ovulaation pongattua niin kai sitä toivoa on... En tahdo istua enää yhtään kuukautta kalenteri kädessä... :D :( Ostin pari testiä joiden pitäisi olla todella herkkiä, kun ensi vloppuna pitäisi lähteä juhlimaan ja menkkojen alkaa vasta sunnuntaina niin kai se perjantaina jo jotain näyttää jos näyttää etenkin kun ovulaatio oli 5 päivää etuajassa..?? Ei kyllä kiinnostais yhtään lähteä minnekkään, mutta kun on tullut luvattua...

Reetu1 kp 22/30

Vierailija
25/263 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki on? Onko kellään uutisia?

Vierailija
26/263 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin ollu aika hiljasta. Itellä menossa varmaan kierron tylsin vaihe: oviksen odottelu.. eipä siis juuri ole mitään kerrottavaa. Viikko vielä pitäisi jaksaa odotella ennen kuin alkaa tikuttelemaan.. Että osaa olla turhauttavaa tää odottelu :D

Vierailija
27/263 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tää mitään herkkua ole tää menkkojenkaan odottelu. :D Onneks nyt pääsee testailemaan jo ennen ku niiden pitäis alkaa.. Ku ei voi oottaa viikonlopun yli.. Odotukset on taas korkeella, joten toivottavasti ei tarvii pettyä.. :/

Mie en oo noita ovistikkuja kokeillu, et jos nyt ei tärppää niin pitää kyllä ostaa.. Greippimehua oon nyt tän kierron juonu ja siitä jäi himo niin en lopettanu edes oviksen jälkeen! :D

Reetu1 kp 24/30

Vierailija
28/263 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on pidellyt kiireiden vuoksi, mutta olen kyllä seuraillut tätä palstaa :)

Itselle ei mitään uutta, paitsi että menkkoja odotellaan, joiden pitäisi alkaa aikasintaan torstaina.. eli eiks tätä voi sit piinaviikoksikin kutsua? :) tuntemuksia ei juurikaan ole, toisin kun viime kierrossa näinä päivinä. Jotenkin en ole nyt edes kuvitellutkaan että olis tärpänny, vaikka enemmän on ollut yrityksiä ;) Ainoa tuntemus, mitä on ollut, on rintojen arkuus joka alkoi suurinpiirtein puolen välin jälkeen, mutta nyt sekin on menny ohi!! eli kuului ilmeisesti ovulaatioon? ei tunnu edes vatsalla mitään nipistelyjä.

Reetulla näköjään suurinpiirtein sama tilanne kun mulla menossa kierrossa... onnea vaan meille!! :D onks siinä greippimehussa muuten paljon kaloreita?? täytyy vissiin ruveta testaamaan sitä, oon vaan jättäny kaiken mehun juonnin puol vuotta sitten painonhallinnan vuoksi...;)

Angelina kp26/28--->

Vierailija
29/263 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan edelleen tätiä tulevaksi. Eilen aamulla tein testin mutta negaa näytti, oon niin kärsimätön noiden testien kanssa. Periaatteessa siin olis pitäny näkyä jos olisin raskaana. Se oli vielä sellanen mammaksin herkkä testi. Ekassa luomukierrossa oli kiertopäiviä 33, joten jos se olisi mun normaalikierto niin nythän olisi jo menkat myöhässä,,,, Ihan on kyllä menkkaoireet edelleen ilmassa ainakin kiukun ja ärsyyntymisen osalta :)

ihan asiasta toiseen..En tiedä johtuuko syömisestä vai ei (en siis ole ainakaan huomannut syöväni tavallista enempää) mutta lihonut olen kun jätin pillerit pois, onko muilla samoja ongelmia? tosin oon kyllä muutama kuukausi sitten vasta lopettanut tupakoinninkin että voihan silläkin olla jotain vaikutusta asiaan..

Santsuli yk2 kp35/?

Vierailija
30/263 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Greippimehussa kaloreita 36 ilmeisesti koko purkissa ja vain hedelmän oma sokeri. :) Makuun voi olla totuttelemista.

Ei se testi Santsuli vielä välttämättä näytä, jos siulla oli esim. ovulaatio myöhässä niinkuin jkl87:lla. Tai sit se myöhästyminen on vaan stressistä johtuvaa.

Joo siis tuo lihominen, mie oon varmaan 5-10 kiloo lihonnu (en ole uskaltanu punnita :D) ja sillo ku jätin pillerit pois kaikki tutut ja tuntemattomat tuli kyselemään, että ootko raskaana, vaikka en ollu kertonu kenellekkään vauvahaaveista. Kauheeta vielä ku oon aina ollu tosi hoikka niin ei mene kyllä läpi, että en ole raskaana. Voi porukka miettii, et jos nyt lähitulevaisuudessa pääsee kertomaan vauva uutisia, että miten pitkään se oikein meinas sitä vauvaa odottaa ku lihosin jo puol vuotta sitten. :D Tai sit ne ei huomaa mitään. Ja aika omituista, kun pillereiden aikanahan sitä juuri pitäisi lihoa eikä toisinpäin!

Miulla on kyllä ollu nippailuja mahassa tässä kuussa, mutta on niitä ollu aiemminkin. Pitää nyt vaan yrittää malttaa odottaa ja katsoa.

Ainiin ja miulla ei taida olla enää elämää ku käyn varmaan viidesti päivässä täällä. :D

Reetu

Vierailija
31/263 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santsuli, olen miettinyt ihan samaa! Pillereiden lopettamisen jälkeen olen turvonnut joka puolelta. On tosi pallo olo. Ja tämä on siis tapahtunut tosi lyhyessä ajassa.. vasta ensimmäinen luomukierto menossa. Luulin, että pillerit keräävät nestettä kehoon ja mahdollisesti vähän lihottavat, mutta mulla tais käydä ihan toisin päin. En ole mielestäni myöskään syönyt enempää kuin normaalistikaan. Toivon, että tämä on väliaikaista ja menee ohi kun elimistö tottuu hormonaaliseen muutokseen. Kammoan lihomista, mutta en haluaisi nyt alkaa laihduttamaan kun se voi heikentää mahdollisuutta raskautua.. :(

Täällä odotellaan innoissaan jo ovista, vaikka siihen on vielä aikaa. Haluan päästä kokeilemaan ovistestejä, joita ostin! :D

Mukavaa viikkoa!

Vierailija
32/263 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas yksi kuumeilija lisää! Oon -91 syntynyt eli täytän siis pian 18 vuotta. Taidan olla tähän mennessä nuorin kuumeilija tällä keskustelupalstalla. Asun mieheni (-88 syntynyt) kanssa yhdessä. Meillä on myös koira. Yhdessäoloa meille on kertynyt sellainen kaksi vuotta ja olemme päättäneet jättää ehkäisyn pois. Aloitimme yrittämisen viikko sitten ja nyt innolla odottelen, että jos vaikka tärppäisi.

Plussaonnea kaikille!

Kuinka nopeasti oireet voivat ilmaantua kun mahdollinen raskaus on alkanut?

Vierailija
33/263 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuisi mukaan vielä yksi esikoista toivova :)

Olen 22-vuotias (tänä vuonna tulee 23v.) ja opiskelen, mies on vuoden vanhempi, kihloissa olemme.

Yrittämällä yrittämistä ei ole aloitettu, eli saa tulla jos tullakseen ja mies mieluiten odottelisi vielä, mutta ei panisi pahaksikaan, jos jo tärppäisi. Itse taas en malta odotella, että tärppäisi ;)

Itselläni on pcos, joka hieman hankaloittaa raskaaksi tulemista.

Takana 1 keskenmeno vko 13 tienoilla ja 2 varhaista keskenmenoa vko 5-6 aikaan (heti plustestin jälkeen tapahtuneita).

Nyt menossa kp 31/30-37, kierto kun vaihtelee koko ajan! Mutta oviksen aikaan on hommailtu, eli raskaus erittäin mahdollinen ;)

Oireita ei nyt ole kylläkään PAITSI rinnat erittäin arat, tätä ei ole ollut kuin ekalla kertaa! Ei ikinä ole rinnat arat kuukautisten takia, joten toivotaan parasta. Ekan kerran ajattelin testata ke-aamuna, toivotaan parasta! :)

Vierailija
34/263 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mietittiin, voiko pillereiden poisjättö aiheuttaa painonnousua, kyllä nimittäin voi!! itse lihoin viime kevään aikana myös sen 5-10 kg, ja jälkeenpäin vasta tajusin että se johtui varmaan ton hormonaalisen ehkäisyn poisjättämisestä. Koska en mielestäni syönyt sen enempää tms, aineenvaihdunta vaan kaiketi hidastui? Sain syksyllä onneksi 8 kg pois keventäjissä, ja nyt olen taas normaali itseni eikä painonhallinta ole enää vaikeaa. Multakin miehen sukulaiset uteli jo että olenko raskaana kun katselivat jotain valokuvia kesälomalta missä mulla oli kunnon pömppis! :D

Että kaikkea tosi ihanaa noi pillerit aiheuttaa... olihan niistä kyllä omat hyötynsä ja varmaan paras vaihtoehto just nuoremmille opiskelijoille tms. Mutta itse en enää siihen palaa.... :)

Tuntemuksia: eilen kirjotin tänne että mitään ei ole, mutta eilen illalla ja tänään on jo tuntunu sellasta menkkamaista painontunnetta alavatsalla ja alaselkäkin vähän vihoittelee. Alamahakin on turvonnu vähän tai siis toi alin makkara näkyy selvemmin paitojen alta :D Loppuviikostahan niiden menkkojen pitäisi alkaa, ellei sinne masuun sitten olisi asettunu joku pikku asukki... :)

Ainiin ja tervetuloa minunkin puolesta uusille kuumeilijoille :)

Angelina kp27/28---->

Vierailija
35/263 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiskelen tässä vieläkin, että milloin ne mahdolliset oireet ilmaantuvat? Jostain olen lukenut, että voi tulla viikon kuluessa hedelmöittymisestä mutta tiedäpä tuostakaan. Itselläni on tullut alavatsan nippailuja ja aamulla oksetti ja huippasi. Mieli taitaa taas tehdä tepposiaan! :D Ainiin ja oon myös herkistyny hajuille. En vaan jaksa mennä enää tohon halpaan ku on moneen kertaan käyty samat tuntemukset läpi. :D

Kärsivällisyyttä kaikille, kyllä mekin ehkä joskus plussataan! :D

Vierailija
36/263 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo raskausoireita nuo Hentta on.. Oireet ilmaantuvat joillain jo viikko ovulaatiosta, mutta yleensä vasta sen jälkeen kun kuukautiset ovat jääneet pois..Onko siulla sit kierto missä vaiheessa? Kannattaa testailla jos kierto on jo loppupuolella.. Sillähän se selvii.. :)

Reetu kp 25/30 yk 6

Vierailija
37/263 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausoireilta nuo Hentta kuulostaa.. Viikko oviksen jälkeen voi ekat raskausoireet ilmaantua, mutta tavallisempaa on, että vasta sen jälkeen ku kuukautiset on jääny pois.. Onko siulla sit kierto missä vaiheessa? Jos on loppupuolella niin kannattaa testailla.. Sillähän se selvii.. :)

reetu kp 25/30 yk 6

Vierailija
38/263 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi perhana mie sanon! Ekana ei viesti tallennu ja sit ku kirjotan sen uusiks ja tallennan niin se alkuperänenkin ilmestyy!

>:(

Vierailija
39/263 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrosta oon ihan pihalla ku lopetin pillerit vähän aikaa sitten ja on aika epätodennäiköistä varmaan et ekasta kierrosta tulis raskaaks, mut ei varmaan ihan mahdotonta. Oon vaan miettiny ku tänä aamuna huippas niin paljo ja se ei ollu todellakaa alitajunnasta tullutta ku ei tullu mieleenkää et raskauden oireisiin kuuluu huippaaminen. Kauheeta tää epätietoisuus. En kyl aatellu tehä ekan testin ku vasta parin viikon päästä ellei oireet kasva kasvamistaan. Ei oo kyl tollasta huippaamista tullu ennen ni vähän pelästyin aamulla...

Vierailija
40/263 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko aamulla testata, kun ei jaksanut odottaa enää! Edellisissä kierroissa on tuntunut kaiken maailman raskausoireita mukamas ja sitä on kuvitellut vaikka mitä ja voinut jopa mennä vannomaan, että nyt tärppäsi. Kuitenkin on aina nega tullut ja kuukautiset alkaneet, vaikkakin vähän myöhässä. Nyt ei ole muita oireita kuin noi kipeät rinnat/nännit, joten uskallan arvailla, että nyt on tainnut tärpätä, kun on niin erilaiset oireet! :)

Tai sitten mieli tekee taas tepposiaan..

Kuitenkin, testasin aamulla, kp 32/30-37 ja TIEDÄN, aivan liian aikaisin testasin! :/ Pitäisi odotella ainakin tonne 37-39... Mutta kun ei malta!

Negatiivinen tuli, "Apteekin raskaustesti"llä. En haluaisi vielä alkaa pessimistiksi ja odotella kuukautisia vaan haluaisin vielä uskoa, että se nyt on tärpännyt. Huoh...

Eli uutta piinaviikkoa aloittelemaan! :/