Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

esikoishaaveet syksylle -09 :)

13.01.2009 |

Moi!

olen joko väsynyt tai vauvahuuruissa, mutta en löytänyt sellasta pinoa mikä olis sitä ihan ihka ensimmäistä oikeaa pikkukääröä toivoville/suunnitteleville vauvakuumeisille :D

itse olen 22.v tyttönen pohjois-pohjanmaalta ja asustelen avopuolison 24v ja koiran1v4kk kanssa. mulla on ollu koko viime syksyn ihan valtava vauvakuume ja marraskuun lopulla päätettiin sitten jättää pillerit pois..

elikkäs nyt ois ensimmäinen "yritys"kausi menossa ja ovista kovasti yritän bongailla :) ollaan ajateltu tää ihan rennosti niinkun varmaan kaikki muutkin aluksi eli tulee jos on tullakseen...

vaan minäpä tietysti roikun täällä sivuilla kaiket vapaa-ajat ja yömyöhään.. pelkästään vauva-asiat pyörii mielessä :D

olinkin tosi otettu kun avokki(ei ole siis yhtään hössöttäny eikä tosiaankaan yritämällä yritä eikä mieti vaan on siis sillä mielin täysin että vauva on tervetullut jos niin sattuu käymään) sano mulle että olishan se pieni muru kyllä tosi tosi rakastettu! nyt en enää pysy ollenkaan nahoissani...jaiiiikksss!!!!!!

hmmm..katsotaan löytääkö tänne muita esikkoa yrittäviä tai haaveilevia tiensä :) toivottavasti!! ja jos täällä on jo vastaava palsta niin kertokaahan! minä kyllä nuissa muissakin pinoissa kirjottelen ja seurailen :)

rosmariini yk1kp12/22-? ......ei mitään hajua milloin kierto mahdollisesti vakiintuu jos vakiintuu... viimeks oli 22pvä...mut luulen että nyt on pidempi..

Kommentit (263)

Vierailija
41/263 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti se meneekin silleen et itse kuvittelee ne oireet, on ne kyl niin aidon tuntusia kieltämättä. Yritän olla hätäilemättä itse, ajattelin tehdä ensimmäisen testin aikaisintaan kahden viikon päästä. Muutama piinaviikko olis edessä mulla. Itselläni on ehkä paha tapa ajatella ja herätellä liikaa toivoa ja sitten putoaa oikein kunnolla kun ei sitten tärpännytkään. Yritän olla miettimättä raskautta liikoja, mutta se on mahdotonta. Toivottavasti piinaviikot loppuu lyhyeen ja ollaan kaikki onnellisesti valmistautumassa pikkupirpanan tuloon. :)

Vierailija
42/263 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä päin jälleen malttamattomana testattiin, negatiivinen oli tulos. Oli vaan ihan pakko testata kun näin niin ihanaa unta plussaamisesta...

Santsuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/263 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Kyllä se näköjään on vaikea odottaa tarpeeksi pitkään, ennen r-testin tekoa :D

Täällä odotetaan vasta ovista saapuvaksi. Harmittaa vaan kun en yhtään osaa arvioida, koska se olis. Kierto tuskin on saman pituinen kuin pillereitä syödessä. Täytyy ilmeisesti tikutella ahkerasti. Veikkaisin kuitenkin, että aikaisintaan viikonlopun jälkeen ovis voisi tulla. Turhauttaa tää odottelu :D

Vierailija
44/263 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tätiä näkynyt? Mun täti on nyt kyllä pahasti eksyksissä... Alkaa olee tosi turhauttavaa tämä odottelu, kun ei ne testitkään kuitenkaan sano mitään positiivista :(

Santsuli kp37/....?

Vierailija
45/263 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin aamulla ja negaahan se näytti.. Testaan varmuudeks vielä huomenna, että ei sit tosissaan tule juotuu jos oiskin tärpänny.. Nyt on kyllä mieli maassa... :(

Tosi moni muukin joutunu pettymään tänään.. :( <3

Reetu 26/30

Vierailija
46/263 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei ole täälläkään tätiä näkynyt! :/

Odottaminen on niin rasittavaa puuhaa. Onneksi löysin tänne palstalle, tietää ettei ole ainut joka asian kanssa pyörii! :)

Nyt tosiaan 33/30-37 ja päivät tuntuu niin hitaasti kuluvan. Päätin kyllä, että en testaa ennen maanantaiaamua! Silloin olisi 38/30-37.

Koittakaahan muut takoa järkeä päähäni, ettei kannata tuhlata kalliita testejä ennen sitä!

Ja hankalaa on sekin, kun itsellä on kokemusta siitä, että joskus ne saa olla pitkäänkin myöhässä (1-3vkoa) ennen kuin plussa on testiin lukuisten negojen jälkeen ilmestynyt! Eli maltti olisi valttia... Toisaalta, eipä ole itsellä ollut kertaakaan yli 2 päivää myöhässä ilman syytä...

Vierailija
47/263 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kylläpä se täti on keljulla päällä..tulis nyt jos on tullakseen teille joille tulossa, MUTTA mieluummin pysyisi siellä missä pippuri kasvaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! elikkäs oikeen paljon plussapuhuria kaikille!!!

Mää hypin täällä ilosta kattoon...bongasin nimittäin ekaa kertaa ovistikuissa MELKEIN yhtä vahvan viivan kun kontrolli!!!! jospa tää greippi nyt sitte tosiaan toimii.... eli tänään heiluu peitot meiän makkarissa :D ja minä kun olin jo ihan varma etten ovistele ollenakaan...vaikka vasta toinen yrityskierto käynnissä niin en tuossa ekassakaan mitään oireita bongannu...eipä sillä ei nytkään oo ihan mitään oireita...vaan tuo MELKEIN plussa :) voi kumpa parin viikon päästä ois se toinen vielä toivotumpi plussa ..huoohh...no on tämäkin eteenpäin vaikkei vielä tärppäiskään.. ihan ehottomasti löi pökköä pesään ja vaavi kuume vaan kasvaa..

rosmis kp14/28

Vierailija
48/263 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä rosmariini! Eiku sänky vaan natisemaan! :D

Itelläni on vahva tunne raskaudesta... On ollu hajuherkkyyttä, väsymystä, kuumeista oloa, päänsärkyä, limakalvojen kuivuutta, alavatsan nippailuja, alaselkäsärkyjä, pahoinvointia, huimausta, lisääntynyttä valkovuotoa... JA JOS NOI KAIKKI ON JOSTAI MIELESTÄ REVITTYJÄ NI SIT EI KYL KAUHEEN HYVIN MEE! :D Niinkin voi tietty käydä kieltämättä. Toi limakalvojen kuivuus ei varmaa ainakaa voi olla mielen tepposia ku verta vuosi nenästä yks päivä... voi tietty ton alapään kanssa olla jotain hiivatulehdusta meneillään. Täytyy nyt sit tarkkailla. Täytyy jaksaa odottaa testailuajankohtaa viel AINAKI kaks viikkoa ku kierrosta ei oo mitää hajua. Luin muute jostai et e-pillereiden lopettamisen jälkee eka kierto ois kaikkein hedelmällisin! ;) Tiiä sitten tuostakaa, mut ainahan saa toivoa!

Plussaonnea kaikille! :)

Vierailija
49/263 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysihän se täti viimein tiensä perille kun tarpeeksi huuteli...harmittaa, mutta toisaalta helpottaa kun pääsee uuteen kiertoon ja tämä piina on vähäksi aikaa ohi....

Nyt alkaa ihan toisenlaiset odotteluviikot kun hääpäivä häämöttää kahden viikon päässä :))))

Tsemppiä kaikille odotteluihin, toivottavasti joku edes pian plussaisi :)

Santsuli kp1/33-37

Vierailija
50/263 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santsuli, ihanaa! Hääpäivä niinkin lähellä! Onnittelut jo etukäteen! Saatpahan ainaki jotain muuta ajateltavaa kun ei pysty pitämään ajatuksia siinä omassa navassa koko ajan. Ainiin, ja tsemppiä uuteen yritykseen! :)

Vierailija
51/263 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on muillakin samaa tätösen odottelua ;)

itsellä tänään kp29 ja viime kierrolla samassa kohtaa alko menkat oikein rytinällä. Tähän mennessä ei vielä mitään.. muuta kun alamahan/nivusen juilimista. Toivotaan siis ettei tätiä näkyiskään :) mut turha täs vaiheessa on mitään edes kuvitella....

Reetu tais eilen testailla negaa? mites tänä aamuna? kuulehan, jos näyttää edelleen negaa niin lähde ihmeessa ulos viikonloppuna. Tekee ihan hyvää ja saa ajatukset välillä muualle, kun pääsee tanssimaan ja nauttimaan ihmisten seurasta :)

Ja Satsulille ihanaa häiden odottelua, ties vaikka teidän hääyöstä seurais toivottu "hedelmä"... :):)

oikein ihanaa torstaipäivän jatkoa kaikille, tämä lähtee töihin kohta....

Vierailija
52/263 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä ollaan koko ajan sormet ja varpaat ristissä, ettei vaan kuukautiset ala tänään, kuitenkin tällä epäonnisella tuurilla ne pärähtää tänään :/ :S

reetu1, oletko testaillut uudelleen?

Täällä nyt menossa 35/30-37 (hmm, mietin muuten että jos vaikka kuukautiset viimeksi alkaneet 1.pv ja sitten alkavat siitä 30 päivän kuluttua eli 30.pv niin tuleeko silloin kierron pituudeksi 30 vai 29? :o Eli lasketaanko toisten kuukautisten eka päivä edelliseenkin kiertoon? :D Olipas hassusti muotoiltu kysymys...

Ei ole mitään kuukautisia edeltäviä oireita näkyvissä. Viime yönä nukuin hulppeat 11,5h putkeen, mikä on ERITTÄIN harvinaista minulle (tapahtuu ehkä kerran viidessä vuodessa!) ja muutenkin on väsyttänyt parina viime päivänä, vaikka en ole mitenkään rasittanut itseäni.

Paineen tunnetta alavatsassa ja pieniä vihlaisuja, jotka eivät ole kuitenkaan kuukautiskipujen kaltaisia ollenkaan.

Rinnat ja nännit edelleen erittäin herkät ja tänä aamuna ennen aamukahvia oli hetken aikaa etova olo. Toki voi johtua pitkistä yöunista ja siitä, että oli ollut 16h syömättä...

On se jännä, miten mieli pystyy kehitellä kaikenlaisia oireita jopa ilman mitään syytä!

Itsellä siitä vähän harmillinen tilanne, että mies on nyt reissussa ulkomailla ja tulee vasta yli viikon päästä takaisin. Kerroin kyllä jo tilanteesta, että kuukautisia edelleen odotellaan... Toivottavasti mieskin siellä älyää toivoa parasta :D

Mutta mukavaa perjantaita 13.päivää kaikille! :)

Ja Santsulille paljon häähumua ja onnea! :)

Vierailija
53/263 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin odotellu tänään menkkoja alkaviksi (tai toivonut siis ettei ala:))... ihmeen monella täällä sama tilanne menossa.

Itse olen yhtä kysymysmerkkiä, koko päivän mahaa vihlonut siihen malliin että kohta lorisee. Töistä kun tulin kotiin niin sieltähän sitä alko tulemaan, eli TÄTI. No. laitoin siteen ja mieli mustana kävin päikkäreille. Kuinka ollakkaan, kun heräsin, vuoto oli lakannu!! pari tippaa ruskeaa vaan tullu....... ota tästä nyt selvää??? no, ei auta muu kun odotella jatkuuko vuoto....yleensä nimittäin ekana päivänä alkanu tulla ihan kunnolla ja ihan veren näköistä. Mahaa jomottaa edelleen.

Olipas limanen ja ällöttävä viesti mut tännehän näitä saa kirjotella... ;)

Smem86: Kyllä näitä raskausoireita kehittelee itselleen, vielä enemmän kun näillä palstoilla roikkuu.. ;) ja mäkin olen vasta tajunnu, että se kierto lasketaan niin, että kuukautisten alkamispäivä on kierron 1. pvä. Ja edellinen kierto päättyy siihen kuukautisia edeltävään päivään... eli toisten kuukautisten ekaa päivää ei lasketa edelliseen kiertoon... vai korjatkaa jos olen väärässä? :)

Vierailija
54/263 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas ja hyvää ystävänpäivää kaikille kuumeilijoille! :)

Angelina85, jatkuiko vuoto normaalisti vai jäikö yhteen päivään?

Kaverilleni kävi kerran niin, että hän oli ihmetellyt, että olipa lyhyet kuukautiset, yhden päivän vuotanut ja loppunut. Meni varmaan 3-4 viikkoa, kunnes hän tajusi, että on raskaana! Eli vuoto oli ollut niukka ja lyhytaikainen, niin kuittautui alkuraskauden vuotona...

Eli kannattaa varmaan tarkkailla ;)

Itselle on pari kertaa käynyt niin, että kuukautiset tulleet 2 päivää myöhässä ja ensin juuri vuotanut hintsusti, mutta ehkä 3.päivänä alkanut sitten kunnolla. En tiedä, mikä sitä aiheuttaa, koska tapahtuu erittäin harvoin. Voisiko mielellä olla tuossakin jotain tekemistä?! :D Eli kun oikein toivoo raskautta ja ajattelee, että toivottavasti kuukautiset eivät ala, niin vuoto alkaakin sitten erittäin niukkana? :D

Itselläni nyt kp 36/30-37.. Huoh! On tämä tuskaa odotella, että koska pääsee seuraavan kerran testaamaan.

Tänä aamuna oli huono olo, oksetti ja huimasi, mutta se meni sitten iltapäivään mennessä ohi. Hirveä närästyskin ollut koko päivän, vaikka normaalisti ei närästä juuri koskaan ja en ole mitään erikoista syönyt, mikä voisi aiheuttaa :o

Hmm.. Ehkä kuvittelen jo närästyksenkin oireeksi?! :D

Tänään myös alkanut alaselän jomottaminen ja paineen tunne alavatsassa on lisääntynyt. Sitä myös polttelee, mikä ei ole ollenkaan kuukautiskipumaista kipua. Hmm.. Tosin miksipä ei noi kuukautiskivutkin voisi muuttaa muotoaan ja luonnettaan, eli kai nämä voi olla ihan tavallisia kuukautiskipujakin.

No, ellei täti tule vierailemaan, maanantaiaamuna testailu. Kyllähän sitten jo pitäisi näkyä testissä, kun ovulaatio oli 31.1.-1.2... Eli jos maanantaina tulee nega, niin sitten pakko uskoa, ettei raskaana ole :/

Vierailija
55/263 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluurei vaan kaikille!

Tässä muutamia viikkoja lueskellut teidän juttuja ja nyt ajattelin ihan rekisteröityä niin pääsee itsekkin läyryämään :)

Tuossa kuukausi takaperin todettiin että nyt on aika siirtyy elämässä eteenpäin ja eikun vauvaa kehiin vaan. Noo, malttamaton kun olen ja kaikki pitäis saada hetimiten nyt niin odottavan aika voi olla tosiaan pitkä :D

Mulla nyt siis ilmeisesti yk1 ja kp taitaa olla 35/30-37

Juu, ja testailtu on jo pariin otteeseen, tätiä odotellessa :/

Tervis

Vierailija
56/263 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no otin teijän neuvoista vaarin ja pidin sellasen kolmen päivän bileputken tuossa. :D Nyt on ainakin biletetty varastoon sen verran, että jos vauva tulis niin ei ainakaan yhtään harmittais olla kotona.. ;) En ole nyt testaillu, mutta luulen,että saan ootella tätiä joka tapauksessa vielä muutaman päivän ku kroppa on nyt varmaan ihan ihmeissään tuon putken jälkeen, että mitäs tää nyt on ku viimeset puol vuotta oon ollu niin "kiltisti". Että sellasta tänne.

Koko reissun ajan muuten mietin, että mitähän tänne kuuluu, mutta en päässy koneelle.

Ainiin ja tervetuloa miunkin puolesta uusille kuumeilijoille. :)

reetu kp 30/30 yk 6

Vierailija
57/263 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan...viimeksi kirjoittaessani vasta aloitin tätä odottamista ja odotan edelleen...kp 31/30-40

Viimeksi oli tuon 30 päivää, joten hätiköin eilen ja tein testin..negatiivistahan se näytti. Hyvin mahdolista, että menkat tulee vain hieman myöhemmin,kun vasta lopettanut pillerit, joten varmaan kierto on mitä sattuu.

Vierailija
58/263 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kannattaa muuten lukee tää sivu.. aika hyvin koottu yhteen tietoa noista limoista..

http://kutri.net/iblog/C1537542522/E313981955/index.html

(ite bongasin oviksen tän ja greippimehun avulla)

reetu

Vierailija
59/263 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tää laskee kierron pituuden ym. eikä tarvii päätään vaivata sit et mistä se laskeminen alkaa ja loppuu jne.. :D

http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php

reetu

Vierailija
60/263 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä ollut ihan valaisevaa lukea tuo reetun laittama linkki....hyvä apu, kun haluaa bongata oviksen ilman tikkuja. Tuo laskuri ei mun kohdalla oikein toimi vielä kovin luotettavasti, koska ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen oli normaalista pidempi. Tuon mukaan tänään olis pitänyt kuukautisten alkaa, mikäli sitä pidempää kiertoa ei ota huomioon. Kun taas ne otti laskuun niin vasta 21. päivä. Ens kierrolla sitten helpompi...odotellaan...