Aurinkopaneelikeisarit joutumassa MAKSUMIEHIKSI!
Ei hitto mitä pahkasikaa taas! 😊😂🤣
"ENERGIAYHTIÖ Helenin myynnistä ja asiakaspalvelusta vastaavan johtajan Anu-Elina Hintsan mukaan pientuottajan ylituotanto myydään verkkoon spot-hinnan mukaisesti.
Mikäli spot-hinta on miinuksella, jää siltä ajalta asiakkaalle maksettavaa, mutta kyseessä on hyvin marginaalinen tilanne. "
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009609173.html
--
Talvella paneelit eivät tuota oikein mitään ja kesällä niiden käytöstä joutuu välillä jopa MAKSAMAAN. :D
Takaisinmaksuaika taisi venähtää aika pitkäksi?
Kommentit (43)
" Mikäli spot-hinta on miinuksella, jää siltä ajalta asiakkaalle maksettavaa, mutta kyseessä on hyvin marginaalinen tilanne. Tällaisissa tilanteissa puhutaan kuukausitasolla hyvin pienestä osasta ylituotantoa"
Ou sit! Just tilasin 42 paneelia katon täyteen Kiinasta! Voikohan tilauksen vielä perua. :(
Mulla on ohjelmisto jonka mukaan myyn. Myyn kun on kallista ja käytän itse kun on halpaa
Mulla on mahdollista laittaa ne paneelit pois verkosta helposti jos haluan
Onko sinulla paljonkin kokemuksellista vertailupohjaa ettei ne paneelit tuota talvella juuri mitään?
Omalla kohdallani paneelien etu ei perustu ylijäämän myyntiin vaan omavaraisuuden lisääntymiseen. Viime kuussa ostosähköä tuli vajaa 200 kWh ja se on aika vähän sähkölämmitteiselle talolle huhtikuussa. Tässä kuussa toistaiseksi luku on 140 kWh. Siirto ja verot on mulla yli 12 senttiä per kWh. Ennen paneeleita huhtikuussa meni helposti 1000-1100 ja toukokuussakin 800.
Paneelit tuottaa talvella huomattavasti enemmän kuin öisin. :D
ydinvoima se vasta halpaa onkin, etenkin mega"halpa" 28 miljrdin kaivo ol3
Minulla on sinulle uutinen, sitä omaa sähkön käyttöään voi säädellä. Hyvin aivopesu on muutenkin toiminut ja unohtunut ihan sellainen pikku juttu kuin se, että sähkönhinta on vain 1/3 siitä laskusta. Tiettävästi verot ja siirto ei nyt ole menossa miinuksen puolelle. 😊😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Talvella on aika todella kirkasta päivisin ja paneelit tuottaa ihan hyvin. 100% enemmän kuin 50-luvulla sähköttömissä taloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella on aika todella kirkasta päivisin ja paneelit tuottaa ihan hyvin. 100% enemmän kuin 50-luvulla sähköttömissä taloissa.
Todellako?
Koko aurinkopaneelit on vitsi. Meillä asentajat rikkoi katon. Nyt sitten riidellään siitä, että oliko katto mukamas jo valmiiksi hajalla. Voin sanoa että on kuule kalliit paneelit.
Patteriautoilijoita ja baneelihulluja yhdistää sama asia: kummatkaan eivät osaa laskea.
Molemmat kusisivat talvellakin housuun, koska se lämmittää ja on "helppo, halpa ja nopea tapa".
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sinulle uutinen, sitä omaa sähkön käyttöään voi säädellä. Hyvin aivopesu on muutenkin toiminut ja unohtunut ihan sellainen pikku juttu kuin se, että sähkönhinta on vain 1/3 siitä laskusta. Tiettävästi verot ja siirto ei nyt ole menossa miinuksen puolelle. 😊😂🤣
Tässä on se suurin syy miksi meillä on paneelit, siirto ja verot.
Vierailija kirjoitti:
Koko aurinkopaneelit on vitsi. Meillä asentajat rikkoi katon. Nyt sitten riidellään siitä, että oliko katto mukamas jo valmiiksi hajalla. Voin sanoa että on kuule kalliit paneelit.
Paneelit ovat myös aiheuttaneet tulipaloja. Lisäksi paneelien vaurioituminen katon rikkoutumisen ohella voi tulla melko kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellako?
Edellyttäen että ei ole lunta päällä. Jotkut jaksaa putsata. Itse en. Tulee mitä tulee ja menee mitä menee. Kuka niitä jaksaa koko ajan kytätä.
Vierailija kirjoitti:
Patteriautoilijoita ja baneelihulluja yhdistää sama asia: kummatkaan eivät osaa laskea.
Molemmat kusisivat talvellakin housuun, koska se lämmittää ja on "helppo, halpa ja nopea tapa".
Voi olla. Ongelma on kuitenkin, että sinä et osaa kirjoittaa. Baneeli?? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai metrin paksuisen hangen alla? Eikä katolle edes uskalla menää kolaamaan lumia pois kun siinä rikkoo vaan kalliit paneelit.
Hah hah, öyhöt!