Aurinkopaneelikeisarit joutumassa MAKSUMIEHIKSI!
Ei hitto mitĂ€ pahkasikaa taas! đđđ€Ł
"ENERGIAYHTIà Helenin myynnistÀ ja asiakaspalvelusta vastaavan johtajan Anu-Elina Hintsan mukaan pientuottajan ylituotanto myydÀÀn verkkoon spot-hinnan mukaisesti.
MikÀli spot-hinta on miinuksella, jÀÀ siltÀ ajalta asiakkaalle maksettavaa, mutta kyseessÀ on hyvin marginaalinen tilanne. "
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009609173.html
--
Talvella paneelit eivÀt tuota oikein mitÀÀn ja kesÀllÀ niiden kÀytöstÀ joutuu vÀlillÀ jopa MAKSAMAAN. :D
Takaisinmaksuaika taisi venÀhtÀÀ aika pitkÀksi?
Kommentit (43)
"âMikĂ€li spot-hinta on miinuksella, jÀÀ siltĂ€ ajalta asiakkaalle maksettavaa, mutta kyseessĂ€ on hyvin marginaalinen tilanne. TĂ€llaisissa tilanteissa puhutaan kuukausitasolla hyvin pienestĂ€ osasta ylituotantoa"
Ou sit! Just tilasin 42 paneelia katon tÀyteen Kiinasta! Voikohan tilauksen vielÀ perua. :(
Mulla on ohjelmisto jonka mukaan myyn. Myyn kun on kallista ja kÀytÀn itse kun on halpaa
Mulla on mahdollista laittaa ne paneelit pois verkosta helposti jos haluan
Onko sinulla paljonkin kokemuksellista vertailupohjaa ettei ne paneelit tuota talvella juuri mitÀÀn?
Omalla kohdallani paneelien etu ei perustu ylijÀÀmÀn myyntiin vaan omavaraisuuden lisÀÀntymiseen. Viime kuussa ostosÀhköÀ tuli vajaa 200 kWh ja se on aika vÀhÀn sÀhkölÀmmitteiselle talolle huhtikuussa. TÀssÀ kuussa toistaiseksi luku on 140 kWh. Siirto ja verot on mulla yli 12 senttiÀ per kWh. Ennen paneeleita huhtikuussa meni helposti 1000-1100 ja toukokuussakin 800.
Paneelit tuottaa talvella huomattavasti enemmÀn kuin öisin. :D
ydinvoima se vasta halpaa onkin, etenkin mega"halpa" 28 miljrdin kaivo ol3
Minulla on sinulle uutinen, sitĂ€ omaa sĂ€hkön kĂ€yttöÀÀn voi sÀÀdellĂ€. Hyvin aivopesu on muutenkin toiminut ja unohtunut ihan sellainen pikku juttu kuin se, ettĂ€ sĂ€hkönhinta on vain 1/3 siitĂ€ laskusta. TiettĂ€vĂ€sti verot ja siirto ei nyt ole menossa miinuksen puolelle. đđđ€Ł
Vierailija kirjoitti:
Talvella on aika todella kirkasta pÀivisin ja paneelit tuottaa ihan hyvin. 100% enemmÀn kuin 50-luvulla sÀhköttömissÀ taloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella on aika todella kirkasta pÀivisin ja paneelit tuottaa ihan hyvin. 100% enemmÀn kuin 50-luvulla sÀhköttömissÀ taloissa.
Todellako?
Koko aurinkopaneelit on vitsi. MeillÀ asentajat rikkoi katon. Nyt sitten riidellÀÀn siitÀ, ettÀ oliko katto mukamas jo valmiiksi hajalla. Voin sanoa ettÀ on kuule kalliit paneelit.
Patteriautoilijoita ja baneelihulluja yhdistÀÀ sama asia: kummatkaan eivÀt osaa laskea.
Molemmat kusisivat talvellakin housuun, koska se lÀmmittÀÀ ja on "helppo, halpa ja nopea tapa".
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sinulle uutinen, sitĂ€ omaa sĂ€hkön kĂ€yttöÀÀn voi sÀÀdellĂ€. Hyvin aivopesu on muutenkin toiminut ja unohtunut ihan sellainen pikku juttu kuin se, ettĂ€ sĂ€hkönhinta on vain 1/3 siitĂ€ laskusta. TiettĂ€vĂ€sti verot ja siirto ei nyt ole menossa miinuksen puolelle. đđđ€Ł
TÀssÀ on se suurin syy miksi meillÀ on paneelit, siirto ja verot.
Vierailija kirjoitti:
Koko aurinkopaneelit on vitsi. MeillÀ asentajat rikkoi katon. Nyt sitten riidellÀÀn siitÀ, ettÀ oliko katto mukamas jo valmiiksi hajalla. Voin sanoa ettÀ on kuule kalliit paneelit.
Paneelit ovat myös aiheuttaneet tulipaloja. LisÀksi paneelien vaurioituminen katon rikkoutumisen ohella voi tulla melko kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellako?
EdellyttÀen ettÀ ei ole lunta pÀÀllÀ. Jotkut jaksaa putsata. Itse en. Tulee mitÀ tulee ja menee mitÀ menee. Kuka niitÀ jaksaa koko ajan kytÀtÀ.
Vierailija kirjoitti:
Patteriautoilijoita ja baneelihulluja yhdistÀÀ sama asia: kummatkaan eivÀt osaa laskea.
Molemmat kusisivat talvellakin housuun, koska se lÀmmittÀÀ ja on "helppo, halpa ja nopea tapa".
Voi olla. Ongelma on kuitenkin, ettÀ sinÀ et osaa kirjoittaa. Baneeli?? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai metrin paksuisen hangen alla? EikÀ katolle edes uskalla menÀÀ kolaamaan lumia pois kun siinÀ rikkoo vaan kalliit paneelit.
Hah hah, öyhöt!