.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN HELMIKUU ¨' * ' ¨:.
Kommentit (114)
Mulle vaan iski heti paniikki ja ahdistus...nyt sä jätät mut tänne ja siirryt odottajiin-sniif. Tässä kun on menty niin samoissa... Onnellinen toki olen puolestasi:)
Älähän nyt vielä hötkyile.=)
Kun noissa minun raskaustesteissä tulee niitä viivanpaikkoja ja en tiedä onko tuokin nyt sellainen selvä viivanpaikka.
En minä teitä ole jättämässä en ainakaan ennen kuin testi antaa kunnon viivat ja sittenkin jään tänne roikkumaan teidän kiusaks. =)
Mutta odotetaan rauhassa. Ei siis onnitteluja vielä. =)
Kylläpäs näitä viestejä nyt tulee vauhdilla! Pariin päivään jos ei käy lukemassa niin jo on kunnon savotta edessä :-) Kirjoitella en ole nyt viitsinyt yrittääkään, kun se viestin lähettäminen tuntuu mulla aina takkuavan. Mutta jos nyt yrittäis…
Nanille onnea menkoista! Kerrankin voi näin onnitella :-) Runsailta kyllä kuulosti, mutta onhan sitä ollut aikaakin limakalvoa kasvatella. Josko sitten seuraavia ei tulisikaan vaikka 1,5 vuoteen… Toivotaan niin!
Lyydialle pahoittelut tädin yllätyksestä. Ens kierrossa sitten on varmasti jo teidänkin vuoro!
RuusuRouvalle onnittelut ihanista ultrakuulumisista
RusuRouvalle vielä: Voi hyvin ja käy välillä päivittämässä kuulumisia meillekin!
Jonn@lle jaksamista fysiokäynteihin… Toivottavasti ei tarvitse montaa kertaa käydä.
Mansikkaiselle tsemppiä huomiselle ja pikaista toipumista! Ja tietenkin sitä odotettua ja toivottua lopputulosta!
Sirppana, jos ei vielä saa onnitella niin peukut ainakin pidän pystyssä että viiva vahvistuu! Ja jos tossa vaiheessa jo jotain näkyy, niin vahvistuuhan se :-)
ON: Ei niin mitään uutta. Menkat alkaa ehkä ens viikon lopulla tai seuraavalla viikolla. Tai mistä sitä tietää kuinka pitkään viipyvät, kun ei kierrosta nyt ole tosiaan mitään käsitystä. Sen kuitenkin oon päättänyt, että yhtään testiä en tee ennen kun oon aivan varma että se on plussaa, eli siihen menee varmasti vielä aikaa… Varsinkin kun nyt tuli jo kortsutkin hommattua kotiin, eli jos en nyt ole raskaana niin en sitten ole ennen huhti/toukokuuta, tarvii noita lentojen rajoituksia vielä tarkemmin selvitellä :-) Ja kun nyt näkee millanen kiertokin tulee…
Mukavaa viikkoa kaikille ja lomaa niille joilla sellainen on!
Paritonsukka kp 22
Ihanaa, kylläpä olenkin tätä odottanut. Huomenna ei ole kiire minnekään, saadaan pötkötellä rauhassa ja olla kotona. Lasten kavereita on tulossa meille leikkimään joten taidan itsekin saada hetken lukea rauhassa lehteä.
ja sitten asiaan:
Nani: Hyvä että täti löysi tiensä sinne. Nyt on hyvä pohja aloittaa yritys nollilta. Ja sympatiseeraan vuotojasi. Itsellänikin on ollut noita yli 500 kiertoja, normaali kierrossa kuitenkin vain n.200-250.
Sirppana: peukut on pystyssä! jospa se viiva siitä vahvistuu.
Mansikkaiselle: jaksamista huomiseen ja tsemppiä.
Paritonsukka: Toivotaan että plussa tulee, mutta muuten: keräile voimia keväälle :-)
Ja olikohan vielä jotain muuta mitä piti kommentoida... Jos unohdin jotain tärkeää niin anteeksi.
ON: Meillä ei ole peitto heilut kertaakaan. Mä olen ollut ihan superväsynyt ja mies paljon matkoilla. eipä siinä ole sitten ehtinyt peitto pöllyämään. Että taitaa mennä sitten huhti-toukokuulle seuraava yritys.
Näitä pieni vaan on nyt niin monella kaverilla ja sukulaisella että ihan sattuu kun heitä sylittelee ja katsoo.. Jospa vielä meillekin vielä kerran...
Nyt mennään jo kp14 joten ovis on varmasti jo ohitettu...
äitix3
Pelkkä vaikeasti havaittava viivanpaikka tuli tänä aamuna joten se eilinen oli jokin mikälie. Täti tulee sit vissiin tänään tai huomenna.
Ei nyt vielä luovuta toivosta:) Niin kauan kun täti pysyy pois...you know :)) Miltäs nyt näyttää?
Oma napa: Täti näyttäis hiljalleen hiipivän pois:D
Lyydia yk3 kp 5/28
Menkat siis alkamassa kohta. Ihan on kaikki vaivat päällä.
Sirppana kp 28/29-30
Sirppana, voihan ne samanlaiset oireet tulla raskaudestakin, ei kannata vielä luovuttaa.
Kiitokset kaikille tsemppauksesta. Punktiossa käyty ja maha on kipeä kun mikä, koko viikon sain sairaslomaa. Munarakkuloita punktioitiin peräti 41kpl ja niistä saatiin yhteensä 26 munasolua. Tosin kaikki ei niistä varmaankaan ole kypsiä, mutta paljon siis enemmän kuin osattiin odottaa. Solut hedelmöitettiin heti tänään ja keskiviikkona saan kuulla montako alkiota saatiin. Torstaina olisi tarkoitus siirtää yksi alkio kyytiin jos en tule tästä pahasti kipeäksi. Hyperstimulaation riski on kuulemma suuri kun munarakkuloita oli noin kauheasti ja pahimmassa tapauksessa siirtoa ei voida tehdä jos en ole toipunut torstaihin mennessä. Nyt sitten vaan pitää juoda paljon ja levätä ja toivoa parasta.
Mansikkainen
Kuulostaa todella suurelta määrältä munasoluja. Toivottavasti nyt saatte oikein monta alkiota odottelemaan. Ja toivotaan, että torstaina voivat jo siirtää sen yhden alkion.
Oikeesti tuo on minusta todella jännää. Mietin, että kun pariskunta luomuna puuhastelee vauvan toivossa niin, vaikka löytäis oviksen ja kaikki niin on kuitenkin niin pienestä kiinni se, että löytääkö ne simpat sen munasolun jne. Nyt jos sulle voidaan siirtää se alkio sinne niin tiedät 100% varmasti, että jotakin tapahtuu ja että sitten on vain siitä kiinni, että lähteekö se homma etenemään. Toivotaan, että heti tärppää.
Pidän kovasti peukkuja sulle. =)
Sirppana kp 29/29-30
ja olihan täällä tullut plussauutisiakin. Onnea paljon plussasta Miniunikko!
Mun raskauteen kuuluu ihan hyvää. Nyt 10+3 ja viime viikon ultrassa sikiö vastasi täysin viikkoja ja kaikki ok. Ehkä tässä osaa jo pikkuhiljaa iloita raskaudesta kun ne tm-raskauden viikot on ohitettu turvallisesti. Mulla on tosin ens viikolla vielä edessä koettelemuksia, kun meen istukkabiopsiaan. (Tämä siis vanhemman lapsen sairauden vuoksi)Jännittää ihan hirmuisesti, mutta toivon että kaikki menee hyvin ja tuloksetkin on normaalit.
Plussatuulia teille kaikille neliapiloille!
Ukkokulta lähti taas reissunpäälle, odotettavissa loppuviikoksi takasin kotiin...josta samantien pitäs lähteä Lappiin perheen kans eka kertaa...mitähän sitä laittais mukaan..?
Mansikkainen: siis VAU! Mieletön määrä munaskuja saitte, kyllä sieltä nyt pitäs kunnon määrä myös saada pakkaseen astikin! Ihanaa tosiaan ku jos te jos torstaina ekan pikkuisen kyytiinne saatte ja mää niin kovasti toivon että se matkassa pysyis marraskuulle asti! Koitahan nyt vaan levätä ja hoitaa itteäs, mää pidän varpaatki ristissä että se onnistus heti ekalla kerralla!
Eikä mitään Sirppana, sää vaan luulet että täti sieltä tulee! =D Ei se tuu, ei sitä oo sinne tilattu =D Ei, vaan mää pidän kovasti peukkuja että se plussa sieltä teille nyt tulis ja se tätiturkkanen pysyis poissa! bd bd
Lyydia: joko sieltä täti on häädetty? Nyt vaan peitot pöllyämään ja minä laittelen täältä tärppionnea sinne päin!
Paritonsukka: eihän sitä kuule tiedä tuleeko se täti vai ei, eikö teillä ollu sillon viikonloppuna sellainen ehkäisytön hetki? =D Tuo oireettomuushan ois kans sitä itteään eikö vaan?! Ja eikö sitä sanota että nainen on hedelmällisin juuri km:n jälkeen?? Jospa sitä vaikka plussattaisiin..
Mihin suuntaan ootte lomalle lähössä? meillä varsinki tuolla keskimmäisellä on ollu kova lämmön kaipuu (ja tietty mullakin!), ruukattiin ennen väh.kerran vuodessa käydä lämmittelemässä Thaimaassa tai muualla mutta nyt tuon kuopuksen jälkeen ei olla mentykään ku viime keväällä sen ekan ja viimesen kerran Dubaissa..
Äitix3: Ihanaa sulla on jo loma..meillä ois vielä muutama päivä siihen! Koitahan nyt nauttia ihanan kiireettömästä ajasta! No voi surku sentään ku ei aikataulut passanneet ollenkaan jaksamisen kans =D Mutta eihän sitä aina voikaan jaksaa! Noh uutta yritystä sitte kehiin ku tästä taas ilmatki kirkastuu niin jospa sitä aktivoituu myös tuolla vällyjen välissäkin =D
Tiedän juuri tuon tunteen...olihan se ihme ja ihanaa ku kaverit tosiaan parin pv:n välillä vauvat saivat ja ku sain niitä piellä ja hoitaa, niisk!
Susamaria: Ai että ihania uutisia ultrasta saitte, oikein paljon onnea! Tosiaan nyt voit sitten nauttia raskaudestasi ihan eri lailla! Voihan hyvin ja tuu taas kertoilemaan kuulumisiasi!
ON: Siis vihdoin täällä alkaa näyttämään loppumisen merkkejä, huhhuh mitkä menkat oli...saldona melkein litra tuota alakerta tavaraa...Äitille sanoinki että spr:n kannattas ruveta käyttämään näitä hyväkseen =DD No joo yöks!
Pikkusiskoni laittoi meiliä aamulla ku oli tehny plussatestin sillon ja halus mulle ekana sen kertoa...Ihanaa! Olen tosi onnellinen heidän puolestaan!
Mutta kaihertaahan se valitettavasti omaa mieltäni tietty sitä en voi kieltää (ihminenhän määki vain oon) ja pakko se on mun myöntään jo itelleni, mutta ei kait se multa ole pois tuo siskon raskaus ja senkin neliapilainen vauva...Tavallaan mää tuon jo tiesin sillä näin pari viikkoa unta jossa hän kertoi että heille tulee lokakuussa vauva...taas näitä enneunia siis..miks mää en enää ite nää noita vauvaunia siis jotka liittyis muhun itteeni?? Tuon syksysen km:a ennen näin monta unta kaksosista ja sen jälkeen en ole nähny kertaakaan enkä tosiaan yksösistäkään... :(
Plussaisia tuulia jospa tuo myräkkä ois tuonu...
nani kp6
Täällä on nyt sitte kaikki tytöt ja Juho nuhassa ja kuumeessa jonka takia he on nukkunut lähes koko päivän ja yöunillekki menivät jo 19.00 jokainen.Kovasti toivon että paranevat pian ja ettei Juliukseen tarttuis.
Ostin tässä yksi päivä Juliukselle uudet menopelit ja ne on tälläset..
Jonna: Onpa todella ihanan väriset kärryt. Tosi käheet. =) Toivottavasti lapsesi paranevat pian.
Mansikkainen: Tuus sitten kertoo montako alkiota saitte kasaan. =)
Nani: Kyllä se vaan on niin, että vaikka kuinka olisi iloinen toisen raskaudesta niin kyllä se hieman kuitenkin kirpaisee kun itselle toivoisi raskautta. Mutta eiköhän se plussa teillekin pamahda ja toivottavasti mahdollisimman pian.
Peitot kovasti heilumaan kun tätikin on mega vuotoineen häipännyt ja kun isäntä tulee viikonlopuksi kotiin. =)
Lyydia: Täti on varmaan jo pikku hiljaa tajunnut lähteä? Ja onko jo olo piristynyt ja into noussut uutta kiertoa kohtaan. Sinne kanssa intoa peittojen heilutukseen. Mieltä lämmitti, että minusta on tullut sinulle tärkeä täällä. =)Sinustakin on tullut tosi tärkeä kun ollaan niin samaan aikaan tultu tänne ja kierrotkin menny melko samoissa.
Äitix3: Mitä kuuluu?
Paritonsukka2: Entäs mitäs sinne? Piinallisia aikoja edessä pian. =) Jospa vaikka plussaa.
Noora: Mitäs sinulle kuuluu? Oletkohan jo unohtanut meidät. Vai jo plussannut?
On: Taitaa mulle tulla sitten vaihteeksi pitempi kierto. Pari päivää jo tätiä odottanut ja välillä tuntunut, että no nyt ne kyllä kohta alkaa, mutta ei vielä ja sitten kivutkin menee ohi. Totta ne kohta alkaa ja saisivat jo alkaa, että pääsis jo uuteen kiertoon ja ettei tarttis miettiä kaikkea tyyliin (nää raskaustestit on varmaan viallisia tai että jospa on niin vähän hormooneja ettei testit viel näytä jne) tässähän tulee ihan pipipääksi odotellessa.
Selvyys saisi tulla pian. Täti tai plussa, ihan sama kun vaan pääsis tästä epävarmasta olosta eroon.
Sirppana kp 30/29-30
Töistä kotiuduttu ja jos nyt ehtis muutaman rivin raapaista...monenmoista hommaa odoittais tekijäänsä. Nää arki-illat kun on niin kamalan lyhyitä eikä kyllä millään meinais jaksaakaan tehdä mitään:/
Sirppana: Mikäs nyt tilanne? Ootko testannut tänään? Susta on tosiaan tullut läheinen kun ollaan samoissa menty:) Plussaa sulle toivon, mutta haluaisin sut täälläkin pitää... Ois ollut niin kiva plussata samaan aikaan...mutta sä taidat tehdä sen jo tässä kierrossa:)
Nani: Mekin mennään nyt aikas samoissa kiertopäivissä:)) Päästään jännään samaan aikaan
;-) Vaikka mä jo päätin, että en kyllä hötkyä nyt yhtään saati kuuntele mitään oireita...
mansikkaisen kuulumisia odotellaan! Hienosti olitte tosiaan saalista saaneet!!!
Oma napa: Täti tosiaan lähtötunnelmissa...pientä pientä aavistusta vielä tänään, mutta huomenna lienee jo muilla mailla:) Fiilikset on jo paremmat, mutta nyt on oikeastaan vähän semmoinen pelkäävä olo...että miten sitä jaksaa jos tarttee taas pian pettyä :´( Ei sais olla pessimisti, mutta jotenkin tuntuu helpommalta ajatella noin...ettei sitten putoais niin korkealta kun nyt rytisin...vieläkin puhallellaan niitä haavoja...
Lyydia yk3 kp 7/28
Piti tulla kurkkaamaan josko täällä ois saanu lukea SIRPPANAN testituloksista...hmm...samaa siis mietin ku Lyydiaki että ootko testannu tänään uudelleen?? Millon aattelit uudestaan kokeilla?? Täti on poissa ja pysyköön! Plussat siis kehiin..ja säähän siis alotat jookos!!?
Taidan tietää mitä tuo "epävarma" olo on =D
Lyydia: niinhän me taidetaan olla samoissa koopeissa :) täti tosiaan pakkailee suurta laukkuaa jo enkä ees kuppia enää viittiny tuonne änkeä..huomenna siis on jo unohdettuna.
Mulla vaan ei jännättävää oo tässä kierrossa ku ei ole ootettavissa ovistakaan ku ei sieltä vielä voi mitään irrota...tietty eihän sitä koskaan tiedä varmasti mutta ens viikko meillä on hiihtolomaviikko ja ukkokultaki on lomalla ja ovishan taitaa (siis jos se tulee) ajoittuakin juuri tuolle ensi viikolle.
Jonn@: Voi ei, pikaista paranemista teille, toivotaan tosiaan ettei pikkumies sairastu!
Ja aivan ihanat menopelit!! Jos niin onnellisesti kävis että mää joskus vielä vauvan saan niin uusia en enää viitti ostaa ku tuolle kuopukselle oli pakko laittaa ku ei meillä enää vaunuja ollu...mutta onhan ne ihania ja ois kiva ku ois useammatki =D no ei kait sentään...(meillä ku ei mahu mihkään).
ON: juups tänään lähtee viimenen clomi nassuun illalla sitte niitä onki vedetty joka päivä pari eli kaksinkertaisella annostuksella mennään. Eilen tuli papavastaus ja se onneksi oli puhdas, kerkesin jo pelkäämään sitä ku vastausta ei kuulunu...Niin ja täti on lähtöviivalla tullakseen taas kk:n päästä uudelleen..toivottavasti kk:n päästä ettei taas tuu kiertotietä :/
nani kp7 (26-65)
Selvennätkö tyhmälle...et miks sulta ei vois nyt irrota munasolua? Mulla kans ens vko hiihtolomaa, joten silloin on sitten hyvä pöllyttää peittoja kun ei työtkään ressaa ;-)
Nää hoidot on kyllä yhtä tunteiden vuoristorataa. Tänään taas on ollut niin mieli maassa kun klinikalta lääkäri soitteli meidän alkioiden tilanteesta. Vaan kuulemma 2 tai ehkä 3 oli alkanut jakautumaan normaalisti ja 3 alkiota oli hitaanlaisia, eli ei siis olleet jakautuneet niin ku pitäis mutta hengissä sentäs vielä olivat. Kato on siis ollut melkoista ja tuli sellanen mieleen että näinkö siirtoon edes päästäänkään jos huomiseen mennessä taas kato on yhtä suurta. :( Nyt lääkärikin oli jo sitä mieltä että jos huomenna on vain pari alkiota elossa niin ne voidaan siirtää molemmat. Toivottavasti olis edes yksi sinnikäs elossa ja siirtoon päästäisiin kun mun vointikin on jo ok. Lääkäri lupasi huomenna aamupäivästä soitella jos ei tarvi lähteä klinikkaa kohti ajelemaan.
Mansikkainen
Negaahan se testi siis tänäkin aamuna oli.
Ja nyt olenkin kärsinyt niin ihanasta migreenistä. Joten tätiä odotan kovasti kylään enkä siis oikeasti usko enään plussaan, mutta kyllähän sitä aina haaveilee loppuun saakka.
Mansikkainen: Voi olipas ikäviä uutisia. Mutta toivotaan että olisi huomenna mahkuja tehdä se siirto ja se kaksi alkiota olisi aika huippu juttu jos minulta kysytään.
On se kyllä kurjaa jos ei ole mitään mitä siirtää huomenna koska silloinhan kaikki olisi ollut turhaa ja taatusti todella masentavaa. Minä pidän peukkuja. *
Virtuaalinen hali lähtee täältä sulle *
Sirps
Lyydia: Noh, totta se täti kohta on häipännyt ja sen jälkeen into taas tulee uuteen yritykseen. Ehkä se kolmas kierto olis sulle se jossa tärppää. Mullahan tuo kolmas lapsonen tärppäs hormoonikierukan jälkeen kolmannella yrityskierrolla. Toivotaan, toivotaan ja pidetään peukkuja.
Mansikkainen: Kuten myös Lyydia kyseli niin minullakin kiinnostaa nämä "Hedelmöitetäänkö ne siis heti? Ja koska on sitten siirto?". Kun ei ole perehtynyt näihin juttuihin niin kiinnostaa. On se jännää miten nykyaikana pystytään kaikenlaiseen. =) Ja todella hyvä juttu.
Onnea keräys sessioon ja tule sitten kertomaan kuulumisia. =)
Ja mulla kans tympii tää pakkanen, tuuli ja lumi. Kevättä odottelen innolla.=)
Oireita Lyydia kyseli. Oireita on vatsassa välillä repinyt tai kiristänyt tai juilinut. Rintoja kivistää välillä omituisesti (vähän kiuin maito nousisi). Ja toistaiseksi ei ole vielä sellainen olo, että menkat alkais, mutta mun laskujen mukaan alkaisivat joskus ehkä tiistaina ja mulla yleensä menkka oireetkin ilmenee vasta samana päivänä.
Ja aamulla nyt taas tein testin, vaikka eilen ketutti se hätä housuilu niin taas oli jostain ihmeen syystä pakko tehä. Ja nyt sitten hämmentää. Siihen tuli joko viivanpaikka tai haamujen haamu. Viime kuussa niissä näkyi sellainen harmahtava viivanpaikka kun katsoi tietyssä valossa tarkkaan ja nyt siinä näkyi hieman selkeämpi ja ehkä aavistus väriäkin. Tiedä nyt sitten mitä se meinaa. En siis laske sitä positiiviseksi kun se oli niin epäselvä. Kyllä mun on huomennakin se testi tehtävä.
Voi voi, kunpa osaisi pitää näppinsä erossa noista testeistä niin ei tarttis turhaa päätänsä vaivata epäämäräisillä tulkinnoilla.
Sirppana kp 27/29-30