.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN HELMIKUU ¨' * ' ¨:.
Kommentit (114)
Juliuksen 3kk mitat 5180g ja 65cm.Hänelle saa jo ruveta antamaan soseitakin.
Seuraava neuvola onkin sitte jo 9.3 kun täytyy käydä lekurilla että hän tekee pojalle lähetteen fysioterapiaan.Eli on pitkä ja hoikka poika:)
En ois heti uskonut että tädin saapumista voisi jotenkin noin kuvailla =DD
Eli koopeetä 1!!! Eli kierron pituudeksi tuli vaivaiset 65pv, toivottavasti viiimeistä kertaa, olihan se niin järkkyä!
Vielä ei oo kunnon vuoto alkanu että sitä ootellessa (kauhulla)... :/ jomotukset sen sijaan tuolla jo tykyttää...
Harmi vaan toisaalta ku tänään alko ku ukkokullalla ois ollu huomenna synttärit... :) Noh hänen täytyy tyytyä nyt ihan konkreettiseen lahjaan =D Hän onki ollu nyt pari viikkoa reissunpäällä ja ens viikonki on Ruotsin puolella (on käynyt kotona viikonloppusin vaatteet vaihtamassa) eli paljo olla päästy jumppailemaan normitahtiin =D
Jonn@: Kivan kokoinen pikkumies teillä! Saako kysyä miks teidän tarttee fysioterapiaan mennä? Me käytiin aikoinaan tuo keskimmäisen pojan kans (oli keskonen) muutaman kerran ku lastenpolin lekurin mielestä sille oli tarvetta, tosin fyssa sitte ite parin kerran jälkeen sanoi ettei tälle oo tarvetta..en kyllä enää ees muista miks se lekuri sinne meidät laittoi...
Lyydiaa edelleen jännätään :) bd bd
Mites muitten oireet tai oireettomuudet?!
Keskimmäinen pojista on hirveässä flunssassa ja jäi kotiin potemaan ku silmät vaan vuotaa niin kovassa nuhassa on...toivottavasti ei tartu tuohon juuri putkitettuun junioriin...
Voi,voi niitä plussia tarttettaisiin nyt jo kovasti!
nani ja koopeet alkaa siis alusta!
Nani: Voi kuinka kiva, että tuo mega pitkä kierto on nyt takanapäin. Vaikka harvemmin siitä tädistä voi iloita, mutta nyt on kyllä ilon paikka tosissaan. Jospa nyt sitten olisi pienellä lääkkeellisellä avustuksella normaali kierto ja toivottavasti myös se tärppi kierto.
Lyydia: Minäkin täällä jännittyneenä odotan sinun informaatioita. Ja edelleen peukut pystyssä.=)
On: Ei oikeastaan mitään tänne. Ei mitään uutta. Vatsa nippailuja ja vihlomisia iltaisin, mutta en kyllä usko niiden perusteella mitään kun olihan niitä viime kuussa ja tätiähän ne tiesi. Joten kyllä minä sitä tätiä odotan, vaikka kyllä varmaan testaan loppu viikosta kuitenkin.
Sirppana kp 24/29-30
Tuhruilu alkoi tänään, joten varmaan huomenna sitten kp 1... Koko päivän nieleskelin töissä itkua...oon asiakaspalveluammatissa, joten siellä ei paljon vetistellä... Tuntui jotenkin tosi pahalta nyt. On semmoinen olo, että mä lakkaan nyt itseni vahtaamisen ja tuntemuksien miettimisen. Mä en jaksa tämmöistä! Taas on 4 vkon piina edessä...Voi p*****
Sanoin tuossa miehellekin, että jotenkin musta tuntuu siltä, että mulla ei ole oikeutta olla surullinen, koska yritystä on takana näin vähän aikaa ja lapsiakin jo kolme... Monilla ei ole yhtään ja yritystä takana vuosi tolkulla... Silti mä vaan oon surullinen :´( Varmaan meidän "historia" vaikuttaa eli se, että aiemmat raskaudet alkaneet melkein pelkästä ajatuksesta... Nyt heti sitten se fiilis, että mitäs nyt on vikana? Kai mä vaan alan olla sitten niin vanha ja väsynyt..etten enää lisäännykään!
Mä olin jotenkin niin varma raskaudesta. On vaan semmoinen olo, että siellä olis ollut jotain kiinnittymisyritystä kun oli ne niin jännät maha/selkäkivut juuri viikon oviksesta... No, mene ja tiedä...
Nani: Ihanaa, että täti löysi sut!
Sirppana: Peukutetaan nyt, että teillä edes tärppää!
Anteeksi..en nyt muista mitään muuta...palaan sitten taas kun joskus rämmin täältä suosta ylös...
Lyydia :´(
Lyydia: Voihan kökkö ja surkuus. Miksi se täti taas löysi tiensä sinne. Todella ikävää.
Ja kyllä sitä on oikeus olla surullinen asiasta. Kun vauvaa kovasti toivoo niin suru on suuri kun joutuu pettymään olipa yritystä kuinka vähän tai kauan tahansa.
Minä uskon, että ne vauvat vielä meille kaikille neliapiloille ilmoittaa tulostaan ennemmin tai myöhemmin kun vain jaksamme odottaa. Tsempiä ja jaksamisia vauva puuhiin nyt vain kaikille nelkuille tasapuolisesti.
Sirps
En ole aikoihin kirjoitellut kun on väsy ja pahaolo vaivannut, ei sillä etteikö se olisi kivaa ;-)
Minulla on nyt viikkoja menossa 12+4, hyvin on mennyt jännityksestä huolimatta. Toissapäivänä oli nt-ultra ja siellä pieni hienosti liikkui ja touhusi. Eli keskenmenon jälkeen voi myös onnistaa....
Plussatuulia teille kaikille, toivon sydämmestäni teille kaikille hyvää ja paljon plussia!!!
RuusuRouva
Nani:Kuulemma sen takia sinne pitää mennä kun Julius ei liiku oikein ja tarpeeksi..eihän tuon ikäset muutenkaa liiku paljoa vielä.
Sirppana vei multa sanat suustani eli voi kökkö! Miten Lyydiä se täti sinnekki nyt löysi...pahoitteluni ja hurjasti haleja sinne!
Kurja ku nuo plussat on niin kiven takana tässä pinossa...miksiköhän?? höh..
RuusuRouvalle onnea ihanista ultrauutisista!! Koitin laskea sitä teidän LA:ta mutta en ole ihan varma laitoinko sen tuohon listaan oikein :)
Mutta nyt se alkaa helpottamaan niin fyysisesti (alkuraskaus alkaa olla takana päin) ku henkisestikin ku iso paino hartioilta tippuu ku pienen ultralla näkee! Nyt vaan sitten nauttimaan raskaudestasi, olet sen ansainnut! Onnea vielä ja voihan hyvin!
Jonn@: siks mää kysyinki ku ei mun mielestä vauvat vielä tuossa iässä kauheesti vielä liiku...mutta tuohan on ihan lapsikohtaista sekä lekurikohtaista :) Tuskinpa siinä mitään ihmeellistä takana kuitenkaan on..meidän kummipoika ei tehny elettäkään että ois jotenki liikkunu ennen puolivuotis synttäreitään..
Täytyy yhtyä tuohon Sirppanan sanoihin vielä että meille kaikille ne neliapilaiset vielä suodaan, eikö vaan! Toisille helpommalla ku toiselle mutta kaikille meille, niinhän!?
nani taas
Nani, LA olisi 29.8.10
Kyllä täälläkin vielä plussataan. Näkyy tulevan vaan sellaisina aaltoina et kun yksi niin pian muitakin!!!!
RuusuRouva
Uskomatonta laskit sen oikein, mullahan oli eka 24.8. sitten varhaisultrassa jo siirrettiin 5 päivää eteenpäin ;-)
Nani:Eipä kait siinä mitään ihmeempää olekkaan mutta ei vaan taas jaksais turhan takia ruveta ravaamaan taas siellä fysiolla kun sain vähän aikaa sitte päätökseen sen Juhon osalta.Juhon kanssa käytiin siksi siellä kun hälle tuli synnytyksessä erbin pareesi joka kyllä parani noin 2 viikon päästä synnytyksestä ihan itekseen.
Tuo Juhon maitoaltistus on onneksi nyt takana päin ja sen kyllä huomaa hänestä kun posket ja muutenki vatsa,selkä ja jalat on punasia läiskiä täynnä ja osa on verillä kun ne kutiaa niin kauheasti.
+++ tähän pinoon vois tulla lisääkin että päästäis kaikki tonne odotuspuolelle:)
Hienoa Nani että se täti vihdoin sinne löysi ja pääset nyt sitten aloittelemaan clomit. :)
Lyydialle pahoittelut tädin saapumisesta ja onnea ensikiertoon.
Sirppana kyseli säilyykö ne pakastetut alkiot pitkään, olen käsittänyt että kyllä ne siellä pakkasessa vuosia säilyy, se olisikin ihanaa jos saisi vielä vitosenkin sitten tästä hoidosta, mutta en oikein jaksa siihen uskoa, kuhan edes sen nelosenkin saisi jollain keinolla. Ollaan kyllä miehen kanssa puhuttu että olisi ihanaa kaksi yhteistä lasta saada. Tällähetkellä kyllä tuntuu vielä tosi kaukaiselta haaveilla kahdesta yhteisestä kunhan edes sen yhdenkin ensin saisi.
Kävin tänään viimeisessä ultrassa, jossa määrättiin nyt sitten munarakkuloiden punktiopäivä maanantaille. Kaikki oli kuulemma ok, nyt enää pistetään lauantaina iltana irroituspiikki ,pregnyl, ja odotellaan maanantaita. Ensiviikon alku tai koko viikko onkin sitten sairaslomaa.
Mansikkainen: Eikös niitä alkioita yleensä laiteta ainakin kaksi kerralla? Jos näin on niin voishan käydä niin, että heti saisitte kaksi yhteistä lasta. =) Minä olen aina haaveillut kaksosista, mutta ei taida meille tulla kun ei minun suvussa sellaisia ihmeitä ole, miehen puolella kyllä enemmänkin. Niin ja nyt sitten vain maanataita odottelemaan. Taitaa olla kipeetä touhua kun sairaslomalle laittavat.? =(
RuusuRouva: Onnea hyvistä ultrakuulumisista. =)
Tänne ei vieläkään oikeen mitään. Tää on nyt vaan niin tätä odottelua. Tylsää ja kun olen niin jo varma, että täti rientää kylään alkuviikosta. =(
Sirppana kp 25/29-30
Tuntuu aika uskomattomalta että oikeesti olisi raskaana.. iltaisin on itku päässyt monta kertaa eli mieli alkanur herkistyä. Varsinaisa pahoinvointia ei vielä ole im´lmennyt. Varsin ultran 8.3 jolloin pitäis olla rv 7+3 jolloin sydämen syke pitäisi näkyä eli sinne asti jännitellään..
Peukutusta muista plussalaisista!!! Ja oikein ihanaa lumista viikonloppua kaikille!!
MiniUnikko
Yritän ehtiä viikonloppuna kommentoimaan teille jotain...nyt riennän perheen pariin ja nautin ihanasta viikonlopun alusta:)
Kiitos kuitenkin jo nyt kaikille "osanotosta" ja tsempeistä! Ootte ihania:)
Omaa napaa kuitenkin vähän...eli täti kurvas oikein urakalla paikalle jo eilen illalla ja tänään on sitten lorissut kun niagarassa... Eilinen ilta meni itkeskellessä, mutta tänään on jo mieli parempi. Toki on semmoinen pettynyt olo ja katselin almanakastakin päivän, koska voi taas pettyä...joo, ei fiksu asenne, mutta nyt tuntuu siltä, että on pudonnut pilvilinnoista ja täytyy alkaa elämään tosielämässä. Ehkä se tsemppi taas löytyy kun täti häipyy...toivottavasti ei meinaan tällä volyymilla kovin pitkään viivy!!!
Lyydia yk3 kp 2/28
Nyt on sitte vuosituhannen monsuuni päällä!! En ois ihan heti uskonu että nää tällaset on!
Kuppia ku käytän niin siitä on helppoa laskea paljoko vuotoa oikein tulee...noh tän hetken saldo on jo vähintään 550ml siis ihan oikeesti! Tunnin välein kuppi on piripintaan täys ja sehän vetää sen 30ml kerralla ku ihan täyteen vetää (oon mitannu joskus)...Yöllä nukuin niin sikeästi että tyhjennysten väli venyi 4h niin sotkin kaikki paikat vaikka mulla oli kupin lisäksi side...
Toivottavasti alkais jo pikku hiljaa helpottamaan sillä olo ei ole kaksinen...
Anteeksi omanapaisuuteni, tulen paremmalla ajalla jutustelemaan enempi..Mukavaa lauantaita teille muille!
nani kp3 (menee ottamaan ekan clomin)
Oi, tiedän tunteen ja kaikki sympatiat sinulle.
Itsekin joskus kärsinyt kauheista monsuuneista ja tosiaan sängyt ja kaikki silloin sotkussa. Nykyisin yleensä hieman vähempi vuotoa, mutta yöksi silti joudun laittaan kaksi super hyper imu sidettä peräkkäin ja lakanan alle laittaan pyyhkeen ettei patjat ole sotkussa. Ja voi niitä kipujakin sillon kun on super vuodot päällä. Mutta kyllähän ne yleensä parissa kolmessa päivässä helpottaa.
Toivotaan, että pian helpottaa. Koita kestää.
On: Eilen vihloi rintoja sivuista ja mietin että josko sitä olis paksuja ja yöllä näin unta missä olin jossain vaunu kaupassa erittäin raskaana ja sitten siinä unessa kerroin vielä kaverille, että olen raskaana. Aamulla sitten ajattelin, että testaanpa. No nega se oli. Kurjuuden kurjuus. Toivo kyllä meni siinä vaikka etuajassahan taas olinkin testailemassa, mutta en siis unesta huolimatta enään usko raskauteen, vaikka enpä nyt ole muutenkaan jostain syystä kauheasti elätellyt toiveita. Nyt taas vaan tuntuu, että tulis nyt sitten pian se täti kylään niin loppuisi tämä turha piinailu kun kyllä sitä kuitenkin takaraivossa elää pieni toive loppuun saakka.
Ja taas on niin pirun kylmä, että tulee pitkä ja tylsä päivä kun minä en kyllä uskaltaudu ulos noin kylmällä ellei ole ihan pakko.
Mitäs muille nelkuille kuuluu?
Sirppana kp 26/29-30
Sirppana: Nykyään ilmeisesti tehdään enimmäkseen yhden alkion siirtoja. Toki otan mielelläni kaksi kyytiläistä mukaan jos se vaan saan, mutta tuskin ne ainakaan nyt ensimmäisillä siirtokerroilla kahta antavat kyytiin, sitten ehkä jos on tehty jo muutamia tuloksettomia siirtoja. Ajattelin kyllä kahta pyytää. Siitä punktiosta, luultavasti on joo kipeetä touhua kun sanoivat että mahdollisesti on koko viikko sairaslomaa. Mutta ensimmäistä kertaa nytkun sellaiseen on menossa niin ei oikein sitä vielä osaa pelätäkään, onneksi. Sulla alkaa kans olemaan jännät paikat alkuviikosta, tulehan sitten kertomaan kuinka kävi. :)
Nani: Ompas sulla todellakin runsasta vuotoa. En osaa oikein kommentoida oikein mitään kun mulla on tosiaan nykyään todella niukat menkat. Tosin oon jo varautunut että nyt jos en raskaudu niin taitaa menkat olla ihan eriluokkaa kun normaalisti kun nyt on limakalvokin paljon paksumpi kun yleensä. Sun tilanteessa ei taida olla haittaa vaikka clomit saattavat hiukan sitä limakalvoa ohentaakin.
Huomenna olis tosiaan sitten munasolujen keräys. Hiukan jännittää minkälainen määrä kypsiä munasoluja sieltä nyt saadaan ja minkälaisia alkioita tulee. Huomenna sitten aloitetaan jo lugesteronit, kolme kertaa päivässä pitää sitten kaksi kapselia tunkeä tonne alapäähän, mahtaa olla melkoisen sottaista touhua, kun tuskin se koko kapseli sinne imeytyy. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä. :)
Mansikkainen
Heti aamulla ensi töiksi saa ruveta lämmittämään taloa. Hitto, sais todellakin nyt kevät tulla!!! Kohta on lähdettävä lumitöihinkin. Ei nyt oikeasti enää jaksais. Talvesta olen aina tykännyt, mutta kyllä liika on liikaa :/
Sirppana: Onkos mitään uusia oireita? Harmi sitä negaa...mutta toisaalta on vielä monta pvää jäljellä:) Mulla oli kans rinnat tosi tosi kipeät...mun kohdalla se ei näköjään ole raskausoire;-) Toivottavasti sulla kuitenkin on!
Nani: Jokos on helpottanut? Mullakin nämä menkat oli melkoisen runsaat verrattuna edellisiin. Lauantaiaamuna tuli ihan yli äyräitten ja sotkin sängynkin...onneks oli lakanaoitten vaihto muutenkin mielessä ;-)
mansikkainen: Tsemppiä keräykseen! Tuuhan sitten kertomaan kuinka monta huurunenää saitte pakkaseen:)Hedelmöitetäänkö ne siis heti? Ja koska on sitten siirto? Anteeks jos kyselen tyhmiä, mutta nää asiat on vähän outoja:)
äitix3: Mitä sulle kuuluu? Täti varmaan jo häipynyt teiltä:)) Jokos peitot pöllyää;-)
Entäs Paritonsukka? Mitä kuuluu?
KenguRuu: Tuliko täti..vai ei:)) Milläs aikataululla taloprojektia suunnittelette?
Ruusurouva: Onnea hienoista ultrakuulumisista:))
Oma napa: Joo...vuodellut on...ja aikas runsaasti. Kannatti tosiaan juoda greippimehua...sai runsaat menkat :/ Fiilikset risteilee laidasta toiseen. Välillä kauhea into aloittaa uus kierto ja sitten taas tulee ihan masentunut fiilis...jopa pelko siitä, että joutuu taas pettymään:( Huh huh... Yritän nyt kuitenkin hiljalleen nousta suosta ja ajatella positiivisesti. Eihän tässä nyt muutakaan voi...tää kun ei ole omissa käsissä eikä toiveet aina käy toteen. Ei voi kun toivoa ja uskoa!
Lyydia yk3 4/28
Mutta höh! Törkeä nega, eihän se sitä pitänyt olla...mutta jospa se ei vielä näykkään...eikö sitä niin sanota että toiveessa on hyvä elää niin kauanku täti pysyy poissa...tiedän etten ole oikea ihminen noin kirjoittamaan =D Mutta pietään toiveita vielä yllä jos me siten saatas siihen testiin pari viivaa!!
Kauankos sitä Sirppanaa pitikään kans jännäillä??
ON: ei mitään uutta auringon (tän) alla...
Niitä plussia oottaen ja toivoen..
nani kp65 plääh