Vanhempasi pyytää humalassa sinulta tupakka askiin rahaa, antaisitko?
Vanhempi pyytää kymppiä, että saa rahaa tupakkaan. On kännissä, taas. Laittaisitko?
Hän on alkoholisti, säälin ja suren. Harmittaa, olen vihainen ja samaan aikaan on niin pohjaton suru asiasta enkä voi tehdä mitään. On aina ollut alkoholisti mutta tuntuu, että viime aikoina tilanne on pahentunut mutta ei suostu hakemaan apua. Toinen vanhemmista menehtyi jo samaan sairauteen.
Nyt pitäisi laittaa rahaa mutta en haluaisi laittaa silloin kun on kännissä eli nyt. Tuntuu että mahdollistan vain entisestään koko toimintaa.
Kommentit (13)
No en todellakaan, sillä isäni eläke on varmaan melkein kymmenkertainen omiin tuloihini nähden, joten vanhempani saavat kyllä ostaa omat röökinsä, jos eläkepäivinään innostuvat aloittamaan tupakoinnin.
Mä laittaisin. Itsekästä mut mietin itseäni tossa tilanteessa ja mä toivoisin että mua autettas ostamaan se tupakka aski
Varmaan antaisin jos tilanne olisi tuo. On vähän vaikea kuvitella, kun oma vanhempani ei juo kännejä ja on kerran elämässään maistanut tupakkaa.
Mutta oon miellyttäjäihminen, joten luultavasti antaisin, koska ajattelen myös, että minun toimintani ei pelasta riippuvuudesta ketään, kuka ei itse halua sitä.
Olen laittanut. Ilman röökiä on kamalaa, muistan se siltä ajalta kun poltin
Olisin syvästi huolestunut vanhempieni muistista tai mielenterveydestä, koska eivät ole tietääkseni ikinä polttaneet tupakkaa eikä ollut tarvetta pyytää keneltäkään rahaa mihinkään.
Vaikea tilanne. Varmaan antaisin kerran tai kaksi, mutta en jos siitä tulisi tapa.
No laitoin sen kympin kun tuli vähän syyllinen olo. Itselläkin huono taloustilanne ja saanut apua niin vaikka tilanne on mikä on niin laitoin kympin. Tuskin on raitistumassa tai muutenkaan muutamassa mitään niin tehköön miten haluaa. :( ap
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne kyllä sinulla ap. Olen surullinen puolestasi.
Niin. Joskus en välitä, joskus ei herää tunteita mutta joskus viha ja suru tulevat pinnalle vuorotellen.
Yritän ymmärtää suurimmaksi osaksi. Itse onneksi voin yrittää tehdä elämästäni parempaa omilla valinnoillani ja sen olen nähnyt ainakin konkreettisesti. ap
En haluaisi olla mahdollistaja. Valehtele, ettei ole rahaa.