Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuuko mieheni tyhjästä vai olenko minä tunteeton sika?

Vierailija
27.01.2010 |

Meillä on vähän väliä kiistoja, joiden seurauksena mies haukkuu ja kiroaa ja mököttää parikin päivää. Minulle yleensä kiistanaiheet ovat aika käsittämättömiä.

Kysyn siis teiltä, onko minun syytä mennä enemmän itseeni vai onko niin, että miehellä on jotain mielialan sääntelyn ongelmaa.

Tietenkään en tästä puhu miehelleni, koska "tilannediagnoosinne" joka tapauksessa perustuu tosi vähäisiin tietoihin.

Tässä tuorein esimerkki:

Menen keittiöön, aioin aloittaa illallisen valmistelun. Mies on käynyt kaksi päivää aiemmin kaupassa, ostanut useammalle päivälle ruokia minun laatiman ostoslistan mukaisesti.

Kaivan kanapaketin esille ja huomaan, että sen päivämäärä on tänään. Huokaisen ärsyyntyneenä ja kysyn mieheltä, mikä päivä on.

Mies vastaa olohuoneesta, monesko päivä.

- Kuinka niin? hän kysyy.

- No ei muuta kun että tää kana vanhenee tänään, mutta kai sen silti voi syödä. Katsoisis vähän tarkemmin noita päivämääriä (neutraalilla äänellä).

- Oisit itse katsonut tarkemmin, missä järjestyksessä ruuat teit. Oisit tehnyt kanan eilen, kivahtaa mies.

- No ajattelin tehdä ekana sen kalan.

- Mikä siinä kalassa oli päivämäärä, tivaa mies (kala oli vakuumipakattua).

- Ihan sama mikä oli, kalan tein silti ekana, sanoin.

Asia jää siihen. Tunnin päästä mies tulee ja kirosanojen saattelemana haukkuu minut, kun aina vittuilen ja syydän omat mokani hänen niskaansa. Olen äimänä, en muista tuota edellistä keskustelua, joka oman tulkintani mukaan oli tavallista arjen kritiikkiä (itse etsin aina lihatiskistä mahdollisimman pitkät päiväykset, mies ottaa ekan käteen osuvan).

Tunnustan, että on se niinkin, että voisi katsoa tarkemmin päivämäärät silloin, kun valitsee jääkaapista sitä, mitä ekana kokkaa. Olen tyynnyttelevä, mies poistuu paikalta ja ennusmerkeistä päätellen mököttää seuraavat päivät.

Mitä mieltä?

Kommentit (183)

Vierailija
181/183 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit tekemään kanasta ruokaa. Kana oli ok. Miten se olisi vaikuttanut illan menyyn, jos kanan päiväys olisi ollut viikkoa myöhemmin? Et sanonut miehelle suoraan, että hän on ostanut aterian jälkeen (huomenna) vanhenevaa kanaa, vaan aloit (pilkallisesti?) kysyä päivän perään. Mainitsemassasi tapauksessa olet kyllä minun mielestäni vähän törppö. Tietysti, jos suhteenne on niin auvoinen, että ette saa riitaa aikaan kuin syömäkelpoisesta kanasta, niin siitä vaan :)

Oikeastikaan en ollut aivan varma siitä päivämäärästä ja halusin tarkistaa sen ennen kuin huomautan.

Ja kuten sanoin, et voi ymmärtää asiaa, jos et pidä itse viimeistä käyttöpäivämäärää tärkeänä. Otin tuon viimeisimmän kiistanaiheen esille selventääkseeni riitoja noin yleensä, en siis kaivannut mielipiteitä siitä, onko kana syötävää vielä missäkin vaiheessa.

Oikeesti: kyse ei nyt ole kanasta vaan siitä, MITEN voi ilmaista siipalle harmitustaan? Ja millainen vastareaktio on ns. oikeutettu?

ap

Vierailija
182/183 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luin ketjun lapi, ja mulle tuli kertomastasi sellainen olo, etta miehellasi ei ole ainoastaan huono itsetunto (sekin siis), vaan etta han kokee etta SINA ap olet teidan suhteessa taysin niskanpaalla... Eli siis tuo reaktion voimakkuus liittyy minusta siihen, etta han kokee itsensa jotenkin taysin altavastaajaksi ja heikommaksi. Se ei silti minusta oikeuta sita, etta hanen mokotyksensa tuollaisesta "arkiriidasta" kestaa noin pitkaan, ja etta han puhuu rumia sinulle, mutta ehka selittaa sita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/183 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luin ketjun lapi, ja mulle tuli kertomastasi sellainen olo, etta miehellasi ei ole ainoastaan huono itsetunto (sekin siis), vaan etta han kokee etta SINA ap olet teidan suhteessa taysin niskanpaalla... Eli siis tuo reaktion voimakkuus liittyy minusta siihen, etta han kokee itsensa jotenkin taysin altavastaajaksi ja heikommaksi. Se ei silti minusta oikeuta sita, etta hanen mokotyksensa tuollaisesta "arkiriidasta" kestaa noin pitkaan, ja etta han puhuu rumia sinulle, mutta ehka selittaa sita.

Olen joskus miettinyt sitä, mutten taas pidempään aikaan. Metkaa, jos noin olisi, koska minusta taas tuntuu, ettei mies arvosta minua ollenkaan.

Mutta onhan se niinkin, että jos kokee toisen dominoivan, sen toisen tekemisiä alkaakin vähätellä.

Varmasti olisi syytä antaa miehelle enemmän vielä pätemisen sijaa. Hän ON pätevä ja taitava tosi monessa asiassa, ja olen pyrkinyt häntä niistä asioista kehumaankin, mutta sitä voisi lisätä.

ap