Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuuko mieheni tyhjästä vai olenko minä tunteeton sika?

Vierailija
27.01.2010 |

Meillä on vähän väliä kiistoja, joiden seurauksena mies haukkuu ja kiroaa ja mököttää parikin päivää. Minulle yleensä kiistanaiheet ovat aika käsittämättömiä.

Kysyn siis teiltä, onko minun syytä mennä enemmän itseeni vai onko niin, että miehellä on jotain mielialan sääntelyn ongelmaa.

Tietenkään en tästä puhu miehelleni, koska "tilannediagnoosinne" joka tapauksessa perustuu tosi vähäisiin tietoihin.

Tässä tuorein esimerkki:

Menen keittiöön, aioin aloittaa illallisen valmistelun. Mies on käynyt kaksi päivää aiemmin kaupassa, ostanut useammalle päivälle ruokia minun laatiman ostoslistan mukaisesti.

Kaivan kanapaketin esille ja huomaan, että sen päivämäärä on tänään. Huokaisen ärsyyntyneenä ja kysyn mieheltä, mikä päivä on.

Mies vastaa olohuoneesta, monesko päivä.

- Kuinka niin? hän kysyy.

- No ei muuta kun että tää kana vanhenee tänään, mutta kai sen silti voi syödä. Katsoisis vähän tarkemmin noita päivämääriä (neutraalilla äänellä).

- Oisit itse katsonut tarkemmin, missä järjestyksessä ruuat teit. Oisit tehnyt kanan eilen, kivahtaa mies.

- No ajattelin tehdä ekana sen kalan.

- Mikä siinä kalassa oli päivämäärä, tivaa mies (kala oli vakuumipakattua).

- Ihan sama mikä oli, kalan tein silti ekana, sanoin.

Asia jää siihen. Tunnin päästä mies tulee ja kirosanojen saattelemana haukkuu minut, kun aina vittuilen ja syydän omat mokani hänen niskaansa. Olen äimänä, en muista tuota edellistä keskustelua, joka oman tulkintani mukaan oli tavallista arjen kritiikkiä (itse etsin aina lihatiskistä mahdollisimman pitkät päiväykset, mies ottaa ekan käteen osuvan).

Tunnustan, että on se niinkin, että voisi katsoa tarkemmin päivämäärät silloin, kun valitsee jääkaapista sitä, mitä ekana kokkaa. Olen tyynnyttelevä, mies poistuu paikalta ja ennusmerkeistä päätellen mököttää seuraavat päivät.

Mitä mieltä?

Kommentit (183)

Vierailija
141/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt järki käteen.

Minä katson mikä menee ensin vanhaksi ja teen siitä sitten ruokaa ensin.

En myöskään osta sitä kanaa/kalaa/lihaa sinne jääkaappiin hautumaan, en siis osta päiväyksiä mahdollisimman pitkälle. Tarpeeksi kaupat joutuu lihoja muutenkin pois heittämään, kun ihmiset ottavat sieltä takaa tuoreimman lihan "jos vaikka ensiviikolla sitten tätä tekisi".

Tai sitten ne lihat voi pakastaa jos pitää useaa päivää aikasemmin jo hamstrata.

Olisit tyytyväinen että miehesi toi kaupasta kaiken mitä pyysitkin. Meillä miehen saa lähettää listan kanssa kauppaan kolme kertaa, ennen kuin kaikki on ostettuna.

Vierailija
142/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ap jaksaa vaahdota jokaiselle vastaajalle erikseen. Tarina muuttuu vähän kerrallaan, mutta yhtään sympaattisemmaksi ap ei ketjun kasvaessa muutu. Tämä kanafarssi kuuluu aivan samaan sarjaan vessanpöntönkansi -riidan ja hammastahnaputkilo -kinan kanssa.

Sanoopa ap mitä hyvänsä, hyeenat saavat vain lisää vettä myllyynsä ja lynkkaavat häntä joukolla kunnon koulukiusaushengessä.

mies on iskenyt käden oven läpi kun on raivostunut lapsille, mutta siitä ei ole tarvinnut tänne tehdä ketjua. Mutta kun mies ei toimi ap:n mielen mukaan, niin siitä avataan ketju. Hmm, aika erikoinen arvomaailma ainakin ap:llä on... Lapsille voi tehdä mitä vaan, mutta ap:tä ei saa uskaltaa vastustaa.

En vertaa noita asioita. En vain ollut paikalla, kun tuo tapahtui, ja siitä on nyt jo jokunen viikko aikaa. Tuoreesta tapahtumasta tiesin kertoa tarkasti.

Mikä ihmeen pahansuopuus sinussa elää, kun pitää keksiä tuolla lailla ilkeitä vaikuttimia toisille, ventovieraille ihmisille???

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että roikaa. Sorry, olen jo vastannut tuohonkin kommenttiin tässä ketjussa.

ap

Vierailija
144/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ap jaksaa vaahdota jokaiselle vastaajalle erikseen. Tarina muuttuu vähän kerrallaan, mutta yhtään sympaattisemmaksi ap ei ketjun kasvaessa muutu. Tämä kanafarssi kuuluu aivan samaan sarjaan vessanpöntönkansi -riidan ja hammastahnaputkilo -kinan kanssa.

Sanoopa ap mitä hyvänsä, hyeenat saavat vain lisää vettä myllyynsä ja lynkkaavat häntä joukolla kunnon koulukiusaushengessä.

mies on iskenyt käden oven läpi kun on raivostunut lapsille, mutta siitä ei ole tarvinnut tänne tehdä ketjua. Mutta kun mies ei toimi ap:n mielen mukaan, niin siitä avataan ketju. Hmm, aika erikoinen arvomaailma ainakin ap:llä on... Lapsille voi tehdä mitä vaan, mutta ap:tä ei saa uskaltaa vastustaa.

En vertaa noita asioita. En vain ollut paikalla, kun tuo tapahtui, ja siitä on nyt jo jokunen viikko aikaa. Tuoreesta tapahtumasta tiesin kertoa tarkasti.

Mikä ihmeen pahansuopuus sinussa elää, kun pitää keksiä tuolla lailla ilkeitä vaikuttimia toisille, ventovieraille ihmisille???

ap

aika outo tärkeysjärjestys sulla elämässä. Kauhea mäkätys kanapaketin päiväyksen vuoksi, mutta miehen lapsille raivostuminen on ihan läpihuutojuttu.

Vierailija
145/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä neuvo ja on toiminut myös meillä. Meidän suhteessa mies käytti aiemmin valtaansa mykkäkoululla ja sai minut sillä nöyräksi ja pelokkaaksi. Annoin kaikkien asioiden olla kun pelkäsin miehen viikon mittaista murjotusta ja kerjäsin mieheltä anteeksi vaikka mieheni oli loukannut minua. Siinä sivussa menetin itsekunnioitukseni ja mieheni kunnioituksen. Sitten sain tarpeekseni siitä. Tajusin, ettei miehen mykkäkoulu vahingoita minua millään lailla. Aloin käyttäytyä miehen mököttäessä ihan normaalisti ja näytin miehelle, että en välitä murjotuksesta paskan vertaa. Kas kummaa, mies ei enää mökötä kuin todella harvoin ja nykyään hän useimmiten alkaa hieroa sovintoa kun aiemmin se olin _aina_ minä. Suhteeme on nykyään paljon parempi, vaikka edelleen siinä on kipupisteitä ja ongelmia. Kuitenkin, nykyään jos minä mokaan jotenkin (juu, teen sitä kyllä toisinaan ;o)) ja kerron miehelle olevani pahoillani asiasta, hän tietää että tarkoitan sitä enkä vain yritä karttaa konfliktia tai saada meneillään olevaa loppumaan keinolla millä hyvänsä.

Olin tuo ylempänä mykkökoulua kommentoinut ja jatkan vielä, että itse sain parisuhdeterapiassa seuraavanlaisen ohjeen: Muuta omaa käytöstäsi. Et siis mielistele miestä, olet ihan kohtelias ja oma itsesi. Jos on sanottavaa, sanot sen pelkäämättä mykkäkoulua. Jos ja kun mykkökoulu alkaa, muutat reaktiotasi siihen aivan täysin. Mykkäkoulu on tällä hetkellä miehen oppima kätevä vallankäytön väline, jolla sinut pidetään ruodussa. Mies ei ole paha eikä ilkeä, hän on vain oppinut tehokkaan keinon saavuttaa oma päämääränsä. Eli: jos ennen häiriinnyit mykkäkoulusta, nyt vaan yksinkertaisesti päätät olla välittämättä tippaakaan. Sinä et ole vastuussa miehesi tunteista tai reaktioista. Kukaan ei pakota miestäsi mykkäkouluun, vaan hän itse valitsee oman tiensä ja on vastuussa siitä itse 100%:sti. Jos lapset syyttävät sinua, voit sanoa heille jotain neutraalia, esim. "isiä harmittaa, mutta hänen on itse otettava vastuu omista tunteistaan." (ok, ehkä liian jenkkiä, mutta tajuat pointin) Sinä jatkat elämääsi ja otat vastuun VAIN omista tunteistasi ja reaktioistasi. Olet mahdollisimman mukava ja kohtelias, muttet ovimatto. Voit nätisti ehdottaa keskustelua, mutta jos mies ei suostu, vaan mököttää, on tämä täysin hänen oma valintansa. Sinä vaan kohautat olkapäitäsi ja jatkat normaalia olemistasi ja elämääsi. Muuttamalla omaa suhtautumistasi pakotat miehen todennäköisesti muuttamaan omaansa huomatessaan mykkäkoulun olevan täysin hyödytön, koska sinä et enää reagoi siihen mitenkään. Ja jos ei miehen käytös muutu, se ei oikeasti ole sinun ongelmasi, vaan miehen ihan ikioma valinta.

yrittänyt noudattaa. Kuten aiemmin mainitsin, äitini mökötti lapsuudessani ja sen takia minun on sitä yhä aika vaikea kestää. Mutta yritän.

Sillä ei vain ole meillä ollut kauheasti hyötyä. Ei mies - näin tulkitsen - taida käyttää sitä mökötystä tietoisesti valta-aseena, on vain aidosti sydämistynyt ja kehittää itselleen sitä kiukkua päässään lisää, generoi sitä ikäänkuin. Sen sijaan kun esim. minä lepyn ja alan etsiä kiistoista ulospääsyä tai hyviä puolia tilanteesta.

Otan siis vastuuta mokistani ja pyydän niitä anteeksi, mutten ota vastuuta miehen niistä kehittämistä reaktioista.

Tuo muuten on tosi hyvä ja olennainen pointti, jonka tuossa sanoit: anteeksipyynnöt menettävät tehoaan, kun niitä laukoo miestä lepytelläkseen. Sitäkin on tullut kyllä tehtyä, mutta yritän korjata senkin virheeni.

ap

Vierailija
146/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vertaa noita asioita. En vain ollut paikalla, kun tuo tapahtui, ja siitä on nyt jo jokunen viikko aikaa. Tuoreesta tapahtumasta tiesin kertoa tarkasti. Mikä ihmeen pahansuopuus sinussa elää, kun pitää keksiä tuolla lailla ilkeitä vaikuttimia toisille, ventovieraille ihmisille??? ap

aika outo tärkeysjärjestys sulla elämässä. Kauhea mäkätys kanapaketin päiväyksen vuoksi, mutta miehen lapsille raivostuminen on ihan läpihuutojuttu.

että se on LÄPIHUUTOJUTTU? En vain ole lähtenyt sitä tilannetta tässä läpikäymään, koska en ollut paikalla näkemässä, mitä tapahtui tarkalleen. Ja koska se on pidempänä takana ajallisesti.

Ihan oikeasti, olet pahansuopa ihminen, kun tuolla lailla väännät toisten tarkoitusperiä nurin narin.

ap

Vierailija
147/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vertaa noita asioita. En vain ollut paikalla, kun tuo tapahtui, ja siitä on nyt jo jokunen viikko aikaa. Tuoreesta tapahtumasta tiesin kertoa tarkasti. Mikä ihmeen pahansuopuus sinussa elää, kun pitää keksiä tuolla lailla ilkeitä vaikuttimia toisille, ventovieraille ihmisille??? ap

että se on LÄPIHUUTOJUTTU? En vain ole lähtenyt sitä tilannetta tässä läpikäymään, koska en ollut paikalla näkemässä, mitä tapahtui tarkalleen. Ja koska se on pidempänä takana ajallisesti.

Ihan oikeasti, olet pahansuopa ihminen, kun tuolla lailla väännät toisten tarkoitusperiä nurin narin.

ap

en paikalla olisi ollutkaan. Todella ontuva selitys. Mutta ilmeisesti teillä lapsia saa kohdella miten vaan ja tärkeintä on että asiat tehdään niin kuin sinä niiden haluat menevän. Eikä se ollut ajallisesti kaukana kun asiasta kuulit, vai mitä?

Vierailija
148/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos häntä haukutaan ja sanomisia muutellaan?

Ap, otan osaa. Ex-mieheni oli juuri tuollainen, sai ennakoimatta raivareita tosi pienestä. Tavaroita meni rikki, huutoa tuli päälle. Käsiksi ei käynyt kertaakaan, käykö sun miehesi? Ilmeisesti ei, koska et ole siitä mitään sanonut.

Minä löysin paremman ja erosin vielä, kun lapsia ei ollut. Ymmärrän hyvin, että moni sinnittelee silti avioliitossa, jossa on mies/vaimo herkästi suuttuva. Ei se ole helppoa erotakaan, jos mies on muuten kelvollinen eikä siis hakkaa.

Vierailija
149/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos häntä haukutaan ja sanomisia muutellaan?

Ap, otan osaa. Ex-mieheni oli juuri tuollainen, sai ennakoimatta raivareita tosi pienestä. Tavaroita meni rikki, huutoa tuli päälle. Käsiksi ei käynyt kertaakaan, käykö sun miehesi? Ilmeisesti ei, koska et ole siitä mitään sanonut.

Minä löysin paremman ja erosin vielä, kun lapsia ei ollut. Ymmärrän hyvin, että moni sinnittelee silti avioliitossa, jossa on mies/vaimo herkästi suuttuva. Ei se ole helppoa erotakaan, jos mies on muuten kelvollinen eikä siis hakkaa.

vain kanapaketin päiväyksestä? Eikö paikkojen rikkominen ole isompi juttu?

Vierailija
150/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on LÄPIHUUTOJUTTU? En vain ole lähtenyt sitä tilannetta tässä läpikäymään, koska en ollut paikalla näkemässä, mitä tapahtui tarkalleen. Ja koska se on pidempänä takana ajallisesti. Ihan oikeasti, olet pahansuopa ihminen, kun tuolla lailla väännät toisten tarkoitusperiä nurin narin. ap

en paikalla olisi ollutkaan. Todella ontuva selitys. Mutta ilmeisesti teillä lapsia saa kohdella miten vaan ja tärkeintä on että asiat tehdään niin kuin sinä niiden haluat menevän. Eikä se ollut ajallisesti kaukana kun asiasta kuulit, vai mitä?

Totta helvetissä on keskusteltu. Mutta edelleenkään en aio levittää tätä aihelmaa siihen. Sorry.

Meillä ei todellakaan saa lapsille hepuloida, ja mieskin myöntää sen.

Ajallisesti on tietenkin yhtä kaukana se, kun asia tapahtui ja se, kun asian huomasin. Kyllä minä kuule huomaan, jos yksi ovista on lommolla... iltavuoroni aikana mies oli hepuloinut, kun oli yrittänyt nukuttaa lapsia. Mutta tuosta siis on joka tapauksessa enemmän aikaa kuin siipan ja minun välisestä riidasta, jonka osasin sanatarkasti tähän kirjata.

ap

Vierailija
151/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on LÄPIHUUTOJUTTU? En vain ole lähtenyt sitä tilannetta tässä läpikäymään, koska en ollut paikalla näkemässä, mitä tapahtui tarkalleen. Ja koska se on pidempänä takana ajallisesti. Ihan oikeasti, olet pahansuopa ihminen, kun tuolla lailla väännät toisten tarkoitusperiä nurin narin. ap

Totta helvetissä on keskusteltu. Mutta edelleenkään en aio levittää tätä aihelmaa siihen. Sorry.

Meillä ei todellakaan saa lapsille hepuloida, ja mieskin myöntää sen.

Ajallisesti on tietenkin yhtä kaukana se, kun asia tapahtui ja se, kun asian huomasin. Kyllä minä kuule huomaan, jos yksi ovista on lommolla... iltavuoroni aikana mies oli hepuloinut, kun oli yrittänyt nukuttaa lapsia. Mutta tuosta siis on joka tapauksessa enemmän aikaa kuin siipan ja minun välisestä riidasta, jonka osasin sanatarkasti tähän kirjata.

ap

Vierailija
152/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos häntä haukutaan ja sanomisia muutellaan? Ap, otan osaa. Ex-mieheni oli juuri tuollainen, sai ennakoimatta raivareita tosi pienestä. Tavaroita meni rikki, huutoa tuli päälle. Käsiksi ei käynyt kertaakaan, käykö sun miehesi? Ilmeisesti ei, koska et ole siitä mitään sanonut. Minä löysin paremman ja erosin vielä, kun lapsia ei ollut. Ymmärrän hyvin, että moni sinnittelee silti avioliitossa, jossa on mies/vaimo herkästi suuttuva. Ei se ole helppoa erotakaan, jos mies on muuten kelvollinen eikä siis hakkaa.

Ei, mies ei ole hakannut minua tai lapsia. Olen harkinnut eroa, mutta se on tietyistä syistä mahdoton ratkaisu. Ja kuten sanoit oivasti, harvoin mies on mustavalkoisesti paha. Hän takuulla kärsii tilanteesta aivan yhtä paljon!

ap

Vierailija
153/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin esimerkin siitä, mitä tarkasti tiesin. Olisitte kuitenkin alkaneet nokkia minua siitä, että teen oletuksia sellaisesta, jota en ole ollut itse näkemässä.

ap

Vierailija
154/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin esimerkin siitä, mitä tarkasti tiesin. Olisitte kuitenkin alkaneet nokkia minua siitä, että teen oletuksia sellaisesta, jota en ole ollut itse näkemässä.

ap

puhuit itsesi pussiin. Sulle tärkeintä on se, että tunnet olevasi oikeassa ja et hyväksy muita näkökulmia.

Vierailija
155/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se mies on niin kamala, niin miksi mölyää täällä

jos häntä haukutaan ja sanomisia muutellaan? Ap, otan osaa. Ex-mieheni oli juuri tuollainen, sai ennakoimatta raivareita tosi pienestä. Tavaroita meni rikki, huutoa tuli päälle. Käsiksi ei käynyt kertaakaan, käykö sun miehesi? Ilmeisesti ei, koska et ole siitä mitään sanonut. Minä löysin paremman ja erosin vielä, kun lapsia ei ollut. Ymmärrän hyvin, että moni sinnittelee silti avioliitossa, jossa on mies/vaimo herkästi suuttuva. Ei se ole helppoa erotakaan, jos mies on muuten kelvollinen eikä siis hakkaa.

Otin esimerkiksi tuoreen tapauksen, jonka tarkalleen muistin kuvata.

Sitä paitsi, mieskin myöntää, että lapsille ei saisi raivostua sillä tavalla. Eli siinä ei ole nyt tällä hetkellä akuuttia arvoristiriitaa.

Missään nimessä tietenkään ei ovien rikkominen ole hyväksyttävää ja siitä on meillä pitkät keskustelut käyty.

Kanapaketin päiväys ei - montako kertaa tämä pitää sanoa - ole se pointti, vaan se, että arkista kritiikkiä ei meillä voi nyt antaa ja miten sitä PITÄISI antaa...

ap

Vierailija
156/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin esimerkiksi tuoreen tapauksen, jonka tarkalleen muistin kuvata.

Sitä paitsi, mieskin myöntää, että lapsille ei saisi raivostua sillä tavalla. Eli siinä ei ole nyt tällä hetkellä akuuttia arvoristiriitaa.

Missään nimessä tietenkään ei ovien rikkominen ole hyväksyttävää ja siitä on meillä pitkät keskustelut käyty.

Kanapaketin päiväys ei - montako kertaa tämä pitää sanoa - ole se pointti, vaan se, että arkista kritiikkiä ei meillä voi nyt antaa ja miten sitä PITÄISI antaa...

ap

asioista voi sanoa nätisti ja käynyt ilmi että se on sulle ylitsepääsemätöntä.

Vierailija
157/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin esimerkin siitä, mitä tarkasti tiesin. Olisitte kuitenkin alkaneet nokkia minua siitä, että teen oletuksia sellaisesta, jota en ole ollut itse näkemässä. ap

puhuit itsesi pussiin. Sulle tärkeintä on se, että tunnet olevasi oikeassa ja et hyväksy muita näkökulmia.

hyvin omituisia ja ilkeitä johtopäätöksiä siitä, minkä riidan valitsin esimerkiksi. Lapsille raivostumista en maininnut, koska siitä on jo pidempi aika, enkä ollut paikalla todistamassa sitä.

Tässä on siis edelleen kyse siitä, miten kritiikkiä voi antaa ja millainen vastareaktio on kohtuullinen.

Kanapaketti oli vain e-si-merk-ki.

ap

Vierailija
158/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sulle sanottu jo täällä, että

Otin esimerkiksi tuoreen tapauksen, jonka tarkalleen muistin kuvata. Sitä paitsi, mieskin myöntää, että lapsille ei saisi raivostua sillä tavalla. Eli siinä ei ole nyt tällä hetkellä akuuttia arvoristiriitaa. Missään nimessä tietenkään ei ovien rikkominen ole hyväksyttävää ja siitä on meillä pitkät keskustelut käyty. Kanapaketin päiväys ei - montako kertaa tämä pitää sanoa - ole se pointti, vaan se, että arkista kritiikkiä ei meillä voi nyt antaa ja miten sitä PITÄISI antaa... ap

asioista voi sanoa nätisti ja käynyt ilmi että se on sulle ylitsepääsemätöntä.

Aina vaan vängätään, etten ole sanonut asiasta nätisti.

Vaikka olen tässä ketjussa MONTA kertaa sanonut, että olemme keskustelleet päivämääristä hyvinkin rakentavasti ja nätisti monta kertaa. Kymmenkunta.

Ja nyt taas mies oli jättänyt asian huomioimatta, ja sen vuoksi ässähdin. Olisi tietysti saanut jäädä ässähtämättä, senkin olen alusta lähtien myöntänyt.

Ja kysynyt - mikä siis oli varsinaisesti se ketjun aihe - että miten se mielipaha ilmaistaan nätisti... ja jos sattuu ässähtämään, mikä vastareaktio on kohtuullinen.

Haenko lisää rautalankaa?

ap

Vierailija
159/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö ihmisistä osaa lukea ketjusta, miten homma oikeasti oli. Joku on nyt jättänyt lääkkeensä tältä päivältä ottamatta.

Ei miehesi suuttunut tyhjästä, mutta täysin liikaa suuttui. Aggressionhallintaa voi opetellakin, mutta se voipi olla "haastavaa" saada mies sellaiselle kurssille.

Voimia!

Vierailija
160/183 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kriitiikkiä on satanut tännekin päin, ja aion olla vastedes tarkempi sanomisistani.

Olen kaikki argumentit toistanut jo kymmeniä kertoja, eikä uusia ehdotuksia näy tulevan esille, joten omasta puolestani lopetan keskustelun tähän.

Epäilemättä nämä jankkaajat, joiden on keinolla millä hyvänsä saatava se viimeinen sana jatkavat vielä hetken aikaa ilkeilemällä, mutta antakaa palaa vaan, jos siitä saatte tyydytystä.

Ketjussa on ollut myös paljon kohtalonsisaria. Ja varmaan niitäkin, jotka ITSE mököttävät. Ehkä tästä heille on jäänyt jotain ajatuksenpuolikasta, mene ja tiedä.

Adios!

ap