Kylläpä oli vaikuttava ohjelma tuo äskeinen Inhimillinen tekijä.
Olivatpa todella tasapainoisen ja onnellisen oloinen pariskunta tuo Tuukka ja Olga Temonen. Olisipa itselläni yhtä hieno parisuhde... :(
Kommentit (122)
Pyrkimys hyvään elämään pitäisi olla kaiken perusta. Itse en lähtisi maalle, mutta ymmärrän kyllä tuon päätöksen. Itse pyrin ihan tosissani esim. välttämään ympäristön kuormittamista omalta osaltani. Olenko siis pinnallinen?
Pitääkö tuntemattomia siis aina vain ihailla?
Pitäisikö sinne sitten pyytää vaan burnoutin kokeneita?
ovat keksittyjä on mielestäni aika törkeää. Jos joku tuntematon epäilisi minun valintojani, kokisin sen kyllä törkeäksi. Voi olla eri mieltä ja tehdä erilaisia valintoja, mutta toisen elämänarvoja on aika paha mennä arvostelemaan.
Ketä kiinnostaa? Paitsi itseä. Hakeeko ne sillä jotain uskon pönkitystä, kun se ei olekaan niin kivaa kuin luulivat?
vai etkö olekaan katsonut koko ohjelmaa, kunhan täällä paasaat ;)
Minä pidän tästä pariskunnasta kovasti. Eilistä ohjelmaa en ole nähnyt,mutta olen aiemmin ihmetellyt miten he jaksavat kaiken. On paljon eläimiä, kaksi pientä lasta (pian kolme), toinen käy Helsingissä välillä töissä ja toisella on tuotantoyhtiö missä toinenkin on ajoittain töissä. Sitten on kokoomus toimintaa ja vaikka mitä muuta. Miten kukaan voi jaksaa hoitaa kaiken? Toki on lähellä sukua ja varmasti tallityttöjä jne.. Siltikään en jaksaisi tuollaista. Toki ihmiset ovat erilaisia ja se on heidän valintansa. Eivätköhän tiedä mitä tekevät.
mutta tämä jakso oli pohjanoteeraus.
mutta tämä jakso oli pohjanoteeraus.
Tämä jakso ei erikseen kiinnostanut. Seuraan sarjaa.
Mutta jos taso jatkuu tällaisena, en enää katso.
Inhimillinen tekijä on ollut ohjelma, joka ei hyppää trendien mukaan. Jos se nyt sellaiseksi lähtee, se lakkaa kiinnostamasta.
tällaista voisi epäilläkin. Kuitenkin Olga mitä ilmeisimmin (ainakin kertomansa mukaan, tuskin täysin valehtelee?) on elänyt lapsuutensa ja nuoruutensa hyvin samankaltaisissa oloissa kuin nyt elävät. Kai ainoastaan kasvissyönti on tullut myöhemmin. Mistä voi päätellä, että olisi "shopannut" aatteensa?
Shopannut sopivia aatteita, ei sisäistänyt niitä.
En tiedä ovatko oikeasti sitä, mutta ohjelmassa oli lukuisia kohtia, joissa ajattelin, etteivät "elä ihan tässä maailmassa"... Kovin epärealistisia ajatuksia jne. Mutta eihän siinä ole mitään pahaa-kukin elää tavallaan.
Lisäksi huomiota kiinnitti se, että Olga varmisti kaiken sanomansa mieheltään, katsoi kysyvästi onko mies samaa mieltä. Eli vaikutti siltä, ettei uskalla itse sanoa mitämieltä on. Vaikutti pelkäävän että mies on eri mieltä. Tuo on vähän harmillinen tilanne parisuhteessa.
että itsekin haluaisin elämältäsi jotain muuta. Eiköhän tällaisilla ohjelmilla ole ideana näyttää muitakin elämän malleja ja antaa ihmisille mahdollisuus peilata omaa elämäänsä.
Omaan eläänsä tyytyväinen ihminen suo saman muillekin. Ei välttämättä tietenkään samanlaista elämää kaikille, mutta sellainen elämä mihin kukin itse on tyytyväinen.
Tässä maailmassa on ihan tarpeeksi realisteja.. Itse olen tällainen perussatakuntalainen "jalat polvia myöten maassa"-tyyppi, mutta ihailen ihmisiä, jotka pystyvät olemaan "naiveja idealisteja". Idealistit tätä maailmaa voivat kehittää jatkossakin.
Minua häiritsi siinä se, että saarnaavat nimenomaan oman elämäntapansa paremmuutta. Eihän omaan elämäänsä tyytyväinen erikseen vertaile elämäntapaansa tai saarnaa oman tapansa oikeellisuutta.
Sinulla varmasti on tukea ympärilläsi tarvittaessa jos asia käy liian raskaaksi kantaa.
kuinka Temoset pilasivat elämäni pinnallisuudellaan...;)
onko oma elämänne noin köyhää?
Tämä oli vain yksi tv-ohjelma tv-ohjelmien tulvassa, ei kyse siitä, uskooko johonkin kulttiin vai ei tms. vakavaa.
32
kuinka Temoset pilasivat elämäni pinnallisuudellaan...;)
tuntuu kummalliselta, että joku voi kokea toisten elämäntavan noin uhkaavana. En minäkään koe uhkaavana, kun näen ohjelman vaikkapa osakekaupoilla rikastuneesta bisnestyypistä. Vaikka minulla ei ole rahaa, en koe häntä uhkana, koska olen omaan elämääni tyytyväinen.
35
Ketä kiinnostaa? Paitsi itseä. Hakeeko ne sillä jotain uskon pönkitystä, kun se ei olekaan niin kivaa kuin luulivat?