Kylläpä oli vaikuttava ohjelma tuo äskeinen Inhimillinen tekijä.
Olivatpa todella tasapainoisen ja onnellisen oloinen pariskunta tuo Tuukka ja Olga Temonen. Olisipa itselläni yhtä hieno parisuhde... :(
Kommentit (122)
Se oli vain vaikutelma, joka heistä syntyi. Ja voi kuule ihmiset tekee trendejä seuratessaan paljon pöllömpiäkin asioita.
tekemät "pöllöt asiat" susta olivat? Luettele!
kerrotaan kasvutarinoita.
Laita heille palautetta ihmeessä.
jotenkin omaperäinen?
elänyt jo sen vaiheen ohi (viimestään yläasteiässä), jossa piti tehdä asioita sen takia, että olisi omaperäinen. Nyt varttuneemmalla iällä oon tehnyt asioita sen takia, että haluan ja ne tuntuu hyvältä. En voi sanoa, että olisin (tai olisimme) esim. muuttopäätöstä tehdessämme tai taloa katsellessamme ajatelleet, tekevätkö mahdollisesti joku muukin näin, kuten me, ja miltä se saa meidät näyttämään.
Ei. Kyllä mä teen asioita ihan muista syistä: asun maalla, koska haluan tilaa ja luontoa ympärilleni, rintamamiestalossa, koska se oli halpa, olen kasvissyöjä, koska mun etiikan mukaan se on paras vaihtoehto, joogaan, koska se tuntuu hyvältä, kierrätän, koska tunnen sen velvollisuudekseni jne.
Mulle on yks paskan hailee joku "omaperäisyys". Eiköhän kaikki oo jo nähty. Ei kiinnosta mua.
sinua ei voi haitata se, että kuljet massan mukana. Mikä sitten on ongelmasi?
Ja katsojaluvuissahan tuollainen näkyy, jos kehityssuunta on pysyvä.
mä luulin jo vähän aika sitten että olet jo jättänyt tämän palstan mutta etpäs olekaan! Ihan mahtavaa läppää koko päivä!
Ja katsojaluvuissahan tuollainen näkyy, jos kehityssuunta on pysyvä.
Sillä väitänpä, että suurin osa ihmisistä edelleenkin elää aika lailla kulutusorientoituneesti, eikä todellakaan haluaisi esim. muuttaa maalle eläimiä hoitamaan ja pitkiä työmatkoja kulkemaan. Nytkö ihan oikeasti se on massojen toimintaa? Pohjautuuko tämä käsitys johonkin oikeaan faktaan, vai johonkin naistelehtien trendilistoihin? Olisi ihan kiva tietää, kuinka paljon tällaisia eko-elmänmuutoksen tekijöitä ihan oikeasti on.
sinua ei voi haitata se, että kuljet massan mukana. Mikä sitten on ongelmasi?
että tässä ketjussa on ainakin minun käsitykseni mukaan kovasti väitetty, että jos ihmiset (esim. nyt tämä Temosen pariskunta) tekevät tällaisia valintoja, he eivät tee niitä sydämestään, vaan haluavat jotenkin kiillottaa omaa kilpeään ja näyttää paremmalta muiden silmissä.
Itse pidän tätä aika absurdina väitteenä. Siksi haluaisinkin tietää, mikä sitten on hyväksyttävä tapa elää teidän mielestänne, kun kuvatunkaltainen ei selkeästikään ole.
Mun mielestä tässä keskustelussa ei ole ollut kysymys siitä, kuljetaanko massan mukana vai ei, vaan siitä, että osa kirjoittajista on pitänyt Temosen pariskunna elämäntyyliä suorastaan feikkinä.
vaan sitä että he tulevat telkkariin kertomaan siitä kuin olisivat keksineet pyörän.
Vaikka toimivat vain kuten nykytrendi määrää.
voivat tehdä näin, koska heidän vanhempansa ovat suurta ikäluokkaa, joilta on tulossa perinnöt.
Toisaalta kolmekymppisille työelämä on aika tyly, joten huomio kiinnittyy helposti muihin elämänalueisiin. Ja kun toimeentulo on jo tulossa vanhemmilta niin mikä ettei! Helppo on kehrätä pari vuotta villaa maalla, kun tietää, että sillä ei loppupeleissä ole väliä, kun perintö tulee silti.
, josa nyt sattuisit tätä roskapalstaa lukemaan. Ei kannata pahoittaa mieltään! Ja voimia äitisi kanssa, toivottavasti hän paranee!
vaan sitä että he tulevat telkkariin kertomaan siitä kuin olisivat keksineet pyörän.
Vaikka toimivat vain kuten nykytrendi määrää.
No jos heitä on pyydetty telkkariin kertomaan elämäntyylistään, niin mistä sitten pitäisi puhua? Lempiväristä?
Kerropa meille muillekin, mistä tällaisia trendimääräyksiä saa lukea, että osataan me muutkin tehdä kuten "nykytrendi määrää".
Kukahan täällä on naiivi, taidat olla sinä, pikku höpönassu!
Lue ja sisäistä niin ei tarvitse kysyä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.
kuten sanottu, jakso oli lässähdys.
Ja ne trendit voit kyllä ihan itsekin katsoa netistä.
voivat tehdä näin, koska heidän vanhempansa ovat suurta ikäluokkaa, joilta on tulossa perinnöt.
Toisaalta kolmekymppisille työelämä on aika tyly, joten huomio kiinnittyy helposti muihin elämänalueisiin. Ja kun toimeentulo on jo tulossa vanhemmilta niin mikä ettei! Helppo on kehrätä pari vuotta villaa maalla, kun tietää, että sillä ei loppupeleissä ole väliä, kun perintö tulee silti.
Mun vanhemmat on suurta ikäluokkaa, mutta ei mulle ole kyllä mitään perintöä tulossa. Me ollaan sovittu, että käytetään vanhempien omaisuus heidän hoitamiseensa sitten kun ovat vanhoja ja tarvitsevat apua.
Lue ja sisäistä niin ei tarvitse kysyä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja uudestaan.
sulla on pakko olla aika tylsä päivä.
Mä muutin mieheni kanssa joku aika sitten maalle rintamamiestaloon (joo, pyydän anteeksi, mutta tajusin, että se on trendikästä vasta sitten, kun olimme kaupat tehneet). Olemme molemmat kasvissyöjiä, kierrätämme ja säilömme. Meillä on eläimiä. Harrastamme joogaa. Tykkäämme asua maalla. Teemme töitä kotoa.
Nyt sain kuitenkin selville tästä ketjusta, että mekin olemme todennäköisesti naurettavia trendipellejä, jotka ovat shopanneet arvonsa, eivätkä oikeasti usko siihen, mitä tekevät, vaan kiillottavat vain sädekehäänsä (naapurin lehmien silmissä?). Joten kysymys kuuluukin: MITÄ voisimme tehdä, jotta meistäkin tulisi varteenotettavia, ei-naiiveja ns. kunnon ihmisiä? Pitääkö meidän luopua KOKONAAN elämäntyylistämme, vai auttaisiko, jos tekisimme siihen pieniä muutoksia (Ja jos, niin mitkä elämämme osa-alueista olisivat niitä keskeisiä muutettavia? En kyllä esim. haluaisi syödä lihaa, koska se ei oikein mulla sula, enkä toisaalta haluaisi olla lajittelematta jätteitäkään, koska silloin sekajätettä tulisi paljon, ja jäteastian tyhjennyttäminen on kallista, kun kierrätysastioihin voi viedä jätteen ilmaiseksi. Joogakin pitää mut tosi hyvässä kunnossa, ja kirpparivaatteet ja -tavarat on halpoja ja kivoja.)
AUTTAKAA, en tiedä mitä tehdä! Elämäni paljastui ontoksi! Onneksi on tämä palsta, jonka avulla näin taas valon.