Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä niin...kirjoitelkaa ihmeessä oikein kunnon synnytyskertomuksia niitä olisi mukava lukea. Vai pitäisikä niille perustaa aivan oma pino tuonne "synnytyspuolelle" tämä pino kun on aina niin kovin pitkä, mitä mieltä olette?????

Oma (.) on kireä, muuten olo todella mainio, olen nyt saanut rauhassa nukkua muutaman yön eikä vessaankaan ole tarvinnut mennä kuin vasta aamulla (ihme). Supistelutkin ovat laantuneet, tänään kyllä ajattelin jatkaa tätä pehmittämis projektia, mutta siten sopivasti että en väsytä itseäni liikaa ja vauveli kyllä saa vielä kyydissä olla...kulkee näin mukana helpommin :D

JB72 & KeKe huomenna 38 täynnä

Vierailija
102/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vihreänä kateudesta seuraan toisten jakautumista ja samalla vaivun syvempään synkkyyteen oman möhkömassuni kanssa. Emmä vaan jaksais enää päivääkää olla vauvamasu :( Uskon olevani heti pirteempi ku nappula on muuttanu ulkomailman puolelle.

Synnytyskertomuksille vois tosiaa joku näppäränkätevä laittaa tonne vauvapuolelle oman pinon, vaikka ei mulla ole väliä kunhan muistetaan käyttää ja täyttää sitä sitte :)

Esikko ollu tänää ihana, toivottavasti se jatkuu. Me eilen vaihteeks palaveerattiin, et ei kiukuteltas niin paljoo ku äitii alkaa kovasti harmittamaan. Ehkä se autto taas pariks päivää!

( . ) möyryää ja eilen alkanu vaikeempi liikkuminen on vaikeutunu tänää mahottomaks. Viime yönä särki koko alapäätä ja nukkuminen, saati kääntyminen, oli enemmän ku vaikeeta. Mä ajattelin et ei voi alempaa enää vihloo mut näköjää voi. Ihan ku ois menkat aluillaan ja nivuset huutaa hoosiannaa pienestäki liikkeestä. Suppailee joskus ja joulun jälkee mut en mä usko niillä kai mitää vaikutust olevan ku ovat nii hentosii, vaikkaki toisinaa jatkuvaisii. Mä en jaksa enää ees yrittää mitää ÄS-juttui, puun kantamisii, pihan kolaamisii... millää ei oo mitää vaikutust ollu (paitsi kipee selkä).

Nyt mä taidan silti hakee hiukan puita valmiiks iltaa varte ku ei niitä sitte pimeellä viitti senkää vertaa... jos vaik lämmittäis saunan reenaamise jälkee ni sais ehkä paremmi nukuttuu ku ois "riläx"

Poksahtelemisiin!

Marlene ja nappula 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea maajulle ja paranemisia myös!!

Äipälle huomiselle tsempit kuin myös KeinoElville (vaikka jo toivotinkin..)!

Marlenen olo on aikas samanlainen vissiin kuin mulla, ei jaksais enää....... Mullakin on tommosia menkkakipuja himmuisesti, mut oisko se sit jotain valmistavaa..!?! ONNEKS on, jos on jotain semmosii.. Esikoisesta ei ollut mitään tuntemuksia!

Joo ja mäkin koitan sitä saunaa tänään, lähinnä vois tuohon rentoutumiseen auttaa.. se nyt mitään käynnistä, pah! Mutta semmosenkin kuulin muuten, et saunassa kuumassa heittelee välillä kylmää vettä vatsalle, et se vois aiheuttaa supistuksia.. sitä vois koittaa, kun saunaan aattelin mennä kuiteskii. Koittakaahan muutkin ja tulkaahan kertoon vaikuttiko mitään :)

Viime yö meni onneks ihan ok, mut saas nähä taas.. lonkat kans niin kipeet ja häpyluu mun liukastumisesta, et kääntyminenkin tuskaa.. joo, tiedetään, vali vali.. sori..

Nyt taidan huilata lastenohjelmien ajan ja sit täytyy mennä tuonne pirteään pakkassäähän kävelylle tuon poitsuliinin kaa ja sit sinne saunaan. (Onneks tuli pakkasta, vielä kun saatais lunta!)

Emmuli taasen

Vierailija
104/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän ollu tosi huono olo. Aamupäivästä tuntu että pitäis kokoajan syödä jotain väliin suolasta ja väliin makeaa ja nyt on sitten ollu iltapäivän tosi huono olo. Etoo ja oksettaa. Ihan ku olis oksennustauti iskemässä. En kyllä nyt ala millekään jos tästä vielä sairastun. Voisko olla synnytystä enteilevää?? Taitaa olla toiveajattelua... Ei ees ruokaa tee nyt mieli, vaikka äsken tein.

Nukkumaan taidan tästä lähteä.

Hömppä ja typy taas

105/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti nimittäin vaivautua kirjakauppojen alennusmyynteihin illalla ja oon kyllä aivan rätti. Niin että jos joku näki siellä tämmösen meloonia alamahalla kiikuttavan tyypin niin se olin minä =P Jotenkin muutenkin on sellainen niin väsynyt olo, että tuntuis ettei tää voi enää kauaa mennä... eihän? Hyvä kun jalkaa saa nostettua kun vauva kiristää tuonne alas eteen. Ja meni muuten ainoasta jalkaan sopivasta kenkäparistakin toisen vetoketju hajalle, on se kenkkuillut mutta että nyt sitten teki stopin! Kääk!!!!

*Synnytysjakkarasta* joku kyseli ja siitä minulla on kokemus toisessa synnytyksessä. Toivon todella että nytkin pääsisin jakkaralle ponnistamaan. Yritin ensin polvilla ponnistaa lattialla sänkyyn tukien, mutta ei sitä suuntaa löytynyt millään, jakkaralla sitten viimein. Tykkäsin todella, jos nyt ylipäätään ponnistusvaiheesta voi tykätä, siitä kun sai oikeasti ottaa jalkapohjilla maasta tukea ja myödätä liikkeillä ponnistusta, välillä kohottautua ja taas laskeutua alas jakkaran varaan. Kätilökin kehui jotenkin että hienosti annoin vauvan rauhassa tulla enkä puskenut liikaa, vaikka en kyllä sellaista kokenut tekeväni. Kätilö oli tosiaan sitten siellä lattian rajassa ja kyllä tuki käsillä ja märillä pyyhkeillä alakertaa, kaksi tikkiä tuli ja vauva oli yli 4kg. Mies istui takana tuolilla ja tuki kainaloista ja selästä, valitti kyllä myöhemmin että mahtavat mustelmat sai reisiinsä... :) Että tällainen kokemus minulla on synnytysjakkarasta. Se oli vaikeinta kun vauva venytti niin tuolla nivusten tienoilla, taipua siihen asentoon jakkaralle, ylipäätään kaikki asentomuutokset tuntuivat pahalta mutta kun siihen oli päässyt niin ei se enää haitannut. Sen tiedän että yhdellä kaverilla eka synnytyksessä vauva ei alkanut siinä jakkaralla tulla millään, niin kätilö komensi sängylle ja vähän leikkasi välilihaa, niin oli syntynyt seuraavalla supistuksella. Ilmeisesti siis siinä oli vaan tilan tarve. Toinen taas eka synnytyksessä kokeili vinkistäni ja oli tosi tyytyväinen, oli epiduraalikin päällä ja pääsi silti jakkaralle.

*Ammeessa" käytännöt vaihtelevat kovasti sairaaloittain. Eka sairaalassa sain olla ammeessa vaikka vedet oli menneet korkealta, toisessa sairaalassa vedet meni kokonaan enkä päässyt sinne, Seinäjoella kuulemma pääsee vesistä huolimatta kun kaikilta otetaan streptokokkinäyte.

*Maajulle* onnittelut vauvasta ja pahoittelut synnytysvaurioista :( Itselläkin on kokemus eka synnytyksen kamalasta toipumisvaiheesta, joten syvin myötätuntoni! Toivottavasti pissa-asiat paranevat ajan kanssa, aikaa se voi kyllä ottaa, joten voimia sinulle siellä toipumiseen vauva-arjen keskellä! Kannattaa käydä keskustelemassa synnytys läpi vaikka jälkitarkastuksen yhteydessä (tai myöhemminkin) synnytyssalin henkilöiden kanssa, itse ainakin koin siitä olleen apua kun sain käydä asiaa asiantuntijoiden kanssa läpi ja kuulla heidän mielipiteensä ja näkemyksensä asiaan.

Nyt täytyy mennä nukkumaan, olen niin poikki... Öitä!

eikkuli 38+6

Vierailija
106/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin jo eilen kirjoitella tänne jotain, mutta palsta ilmoitti olevansa hetkellisesti pois käytöstä, joten sinne meni mun tarinat. Oli vielä aika pitkä viesti kun intouduin synnytys-kokemuksiani kertoilemaan, mutta en jaksanut enää alkaa uudestaan kirjottamaan kun niin sieppasi se viestin häviäminen.

Muuten ei mitään uutta tännekään. illalla vihloi tuolta jostain kohdunsuun tienoilta ihan kunnolla taas ja useampaan otteeseen, että kaipa siellä jotai kypsyttelyä kokoajan tapahtuu. Mitään limatulpan irtoamisia en ole huomannut, mutta enpä niitä ole huomannut kahdesta edellisestäkään. No, vauva tulee kun on valmis..eipä tässä oikein itse muuta sille voi.

Hömppä82: Mulla oli esikoisesta huono olo muutama päivä ennen synnytyksen käynnistymistä, joten eipä sitä tiedä josko se sullakin olisi sitä. Olen joskus kuullut että joillakin se ennakoi tulevaa synntystä. Mene ja tiedä sitten, mutta näin kävi ainakin mulle.

Itsekin mietin tuota kohdunkaulapuudutetta, mutta ärsyttävää jos se ei sitten toimikaan ja tulee turhaan se otettua. Mulla on nimittäin vissiin jotian häikkää noiden puudutteiden kanssa kun ne ei oikein meinaa tehota mulla!

Esikoisen (kiireellisessä) sektiossa en puutunut ja sitten minut piti nukuttaa ja vielä silloinkin ehdin ajatella ennenkuin taju meni, että onpa veikeä tunne kun olen ihan tajuissani, mutta en voi sitä kertoa. Siis en vain pystynyt sanomaan etten nuku vielä vaikka tunsin että mahaani jo puhdistettiin leikkausta varten. Onneksi se taju sitten kuitenkin meni heti tuon ajatuksen jälkeen.

Toisesta lapsesta sain sitten petidiinin, mutta se ei tehonnut ollenkaan. Ja sitten hetken päästä oli jo myöhäistä pyytää epiduraalia. Että luomusti mentiin vähän vahingossa, mutta hengissä selvisin. Vaikka ne on mulla jotain ihan järkyttävää ne supistuskivut. En tiedä onko sillä minun sisäisellä lihasvastuksella sitten osuutta siihen asiaan.

Mutta nyt täytyy lähteä nukkumaan jos saisi tällä kertaa vaikka hyvät yöunet. Viimeaikoina lapset on antaneet nukkua, mutta närästys ei, joten olenpa tänään kaukaa viisas ja otan närästyslääkkeen jo nukkumaan mennessä.

Hyvää yötä vaan kaikille ja supistuksia niitä haluaville, eli valtaosalle porukasta=).

miuwau rv38 tasan

Vierailija
107/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa ollut koko päivän jotenkin sellanen etova olo, ettei mikään maistu ja oksettanut koko ajan.

Tai no oikeestaan parikin päivää jo ollut tällanen olo. Kymmeneltä menin nukkumaan, niin tuli supistuksia aika tiuhaan tahtiin, ei kuitenkaan mitään kipeitä, mutta sillain, että alaselässäkin tuntui. Samatapainen tunne, kun vähän ennen kuukautisia, mutta ihan hieman kivuliaampia. Mutta nukahdin kuitenkin ja tossa äsken heräsin vessaan, enkä sen jälkeen saanut enään unta.

Supistelee vieläkin, muttei silleen selkeesti. Tai (hitto kun on vaikee selittää :D) tolleen sekavasti, ettei näiden väliä voi oikeen laskea. Supistaa siis välillä toooodellakin pitkän aikaa putkeen ja sitten voi mennä minuutti ja supistaa taas.

Jospa nyt sitten koittaisin taas mennä lepäilemään. :)

Jaksamisiin kaikki!

Jadmiras ja tyttö 39+2 (15min päästä ;D)

Vierailija
108/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullut supistuksia tasan 7min välein, alkaen kello 01.39:stä. Tunnen vaan, kun maha menee ihan kovaksi, muttei tee kipeää yhtään eikä mitään. Vai voisko nää olla vaan harjoitussupituksia?

Vierailija
109/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on supistellut viidestä asti mutta ei mitenkään sietämättömän kovaa. Supistusten väli on 5-10 minuuttia ja kesto noin minuutin.

Olisipa juhlaa jos tämä raskaus alkaisikin ihan spontaanisti! Viikkoja nyt siis 40+2.

Naistenklinikalta sanoivat, että saa tulla vasta kun ei kestä olla kotona. Huh. Mies lähti töihin Hämeenlinnaan ja lapsi meni hoitoon. Mies pakotti jo hälyttämään mun äidin paikalle - hän tulee junalla 6 tunnin ajomatkan päästä Savosta... Toivottavasti ei ole väärä hälytys.

Onhan toki täysin mahdollista että tämä loppuu vielä ja lopulta sitten kahden viikon jälkeen käynnistellään...

Voi kun syntyis jo!

Mulla on muuten kamala kurkkukipu ja yskä - viimeksikin olin flunssassa synnyttämässä. Ääh!

Vierailija
110/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin silmät ristissä, vaikka ulkona oli sellainen pakkanen että kyllä herätti. Aamun kyyditykset ohi, eskarilainen jää tänään kotiin kun se vatsatauti sitten purjehti meillekkin. Molemmat pojat sairastavat, itselläkin mahassa kiertää mutta huono olo ei onneksi ole :D

Jadmiras toivottavasti supistukset jatkuivat ja pääsit lähtemään!

Eilen harjoittelin ( Anna W. lapsikirjan) kynttilän puhallusta, mulla kun tuo ponnistaminen on tuottanut vaikeuksia, ja ajat ovat olleet todella pitkät. Saa nähdä miten se sitten tosi tilanteessa auttaa tuo alapään rentouttaminen, voipi olla vaikeaa mutta yrittää ainakin koetan. Ei se varmasti haittaakaan tee, jotenkin tuntui luonnolliselta "ponnistaa" koko alapää rentona, painaa leuka rintaa vasten ja puhaltaa ilmaaa ulos niin ettei kynttilä sammu...työntö tuli ylhäältä päin...erosi kyllä huomattavasti siitä...kakan työntämis jutusta ;)

Mutta teoriassa kaikki onnistuu, todellisuus onkin sitten toinen juttu :D

Oma (.) on pullea ja pinkeä. Rasvailemaan olen joutunut kun tuntuu ettei nahka kohta enään riitä vaikka omaankin joustavat ihokudokset (raskausarpia ei ole ollenkaan) luultavasti tämä talvi ilma kuivattaa entisestään. Liitoskivut vaivaavat taas ja yöllä oli vaikeaa löytää asentoa, mieskin totesi minun nukkuneen levottomasti. Ja kyllä levotonta olikin mutta kuitenkin nukuin, näin kyllä unta supistuksista joten niitäkin lienee yön aikana olleen.

Jahas kuopus huutelee sängystään, taitaa olla aika lähteä puuron keittoon.

Mukavaa viikonloppua kaikille, jakautumisiin!

JB72 &KeKe rv 38

Vierailija
111/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnittelut uusille vauvautuneille :).

(.) voi isosti ja paksusti, keskiviikkona kävin äpl kontrollissa ja kokoa kaverilla nyt 3.100-3.200g. Kohdunkaula hävinny ja auki sen sentin. Supisteluja tullu tällä viikolla joka ilta kestoltaan puolesta tunnista muutamaan tuntiin. muttei niin kovia että puhekyky menisi..ja tekisi äijää mieli survasta (.. kätilön ohje puhelimessa kun soitin laitokselle :P)

Tosin tokasin siihen että muutaman viikon tehny jo mieli välillä survasta ku särkee, kolottaa ja ahistaa. (vali, vali)

Tänään on ollut todella hyvä aamu, aurinko paistaa ja nukuttua on saanu. Taidan lähteä tekemään sämpylöitä, jos illalla napostelis tuoreita sämpylöitä iltapalax ..tyyntä myrskyn edellä kanssa sisaret ;)

krista ja masu 39+2

Vierailija
112/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä klo 21 lähtien supistellut 10-15 min välein, juuri samantapaisesti kuten Jadmiraksellakin. Vähän menkkamaisia tuntemuksia, vähän hengästyttävästi. Mutta ei kuitenkaan liian kovaa vielä että tarttisi lähtöä laitokselle suunnitella. Viime yö meni kuitenkin niin että heräilin niihin suppareihin. Tänään myös etova olo ja suolikin on tyhjentynyt kunnolla :-)

Katellaan mitä tästä nyt sitten tulee, lapset laitoin varmuuden vuoksi mummon luokse että saan itse ainakin levätä.

Odotellaan ja aurinkoista pakkaspäivää

Jaffa rv 37+6

Vierailija
113/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissassa edelleen proteiinia ja paineet lievästi kohonnut, antoi kotiin mukaan tikkuja ja neuvoi seuraamaan paineita. Ja jos olo muuttuu niin soitto sit jorviin, siis jos tulee huimausta,päänsärkyä, vatsakipua...

Tänään on peppu ollut ihan sika kipee ja vauvan liikkeetkin sattuu, alapää tunnoton ku toinen murjoo niin alas. Toivon vaan että syntyisi jo....Eli siis valitusta täältäkin suunnasta vaan, alan vaan oleen niin täynnä tätä mahaa ja näitä särkyjä...Onneksi palkinto on tästä tulossa :)

Nyt päikkäreille muksujen kaa

T:L&A 39+4

114/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kotona edelleen.

Terveisiä vaan äitipolilta. Kaikki oli kunnossa, paineet priimaa, pissa puhdas. Käyrä oli hyvä ja alakerran tilanne 'heikko': pehmeä, pituus 3 ja auki 1. Takana/ylhäällä kaiken lisäksi, joten ei ihan heti odotettavis yhtään mitään, ellei vauva laske yhtään alemmas. Osastolla oli ruuhkaa viikonlopuksi, joten maanantaina meen sitten sinne ja tuun kotiin toivottavasti seuraavan kerran vauvan kans. Ei vaan yhtään huvita viettää sielä 3-5 ylimääräistä päivää, kun ei nyt satu lähtemään käyntiin tää homma... Ja sit ku olis oikea tarve, ei kohtu enää jaksa, ku on monta päivää laitettu hommiin tuloksetta. :( Hmm...

Yks asia vain jäi ihmetyttämään: lääkäri ei saanut millään mittaustavalla painoarvioksi kuin 3,8 kg, vaikka kuinka yritti niin ultralla kuin käsinkin. Ihmettelen vaan onko tää sitten muka niin paljo pienempi ku muut vai onko laitteis/lääkäris vika, ku muista on saatu 4,6-5,0 kg arviot ihan ultrallakin. Toivotan kyllä hornan tuuttiin ja eläkkeelle ko. lääkärin, jos tämä vauva painaa sitte 5,5kg... No se jää nähtäväksi. Nyt pitäis vaan yrittää keksiä joku konsti, jolla sais vauvan laskemaan alemmas, että alakerrassa tapahtuis jotain edistystä. Kävelyä vois harrastaa, mutta kun täälä on nyt pakkasta -16 ja tiet aika liukkaita, niin ei oikein nekään houkuta. Shoppailukaan ei kiinnosta, kun ei tili anna myöten. :) Prismassa olis kyllä pitkiä käytäviä, joita vois ravata uuvuksiin asti. Jos ei muuta, niin täytyy ravata noita meidän portaita kyllästymiseen asti.

Mutta takas päivän hommiin. Toivottavasti muilla onnistaa paremmin! Suppareita lisää kaikille, niin olot helpottaa ja saadaan ne nyytit vihdoin syliin!!!

Äippä ja itsepäinen neiti 40+2

Vierailija
115/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viikkoja nyt kasassa 38+0, eilen mulla oli vasta viimeinen lääkärineuvola aika. Paikat vielä kiinteät ja kiinni ja kaulaa jäljellä 3cm. Nyt tuntuu siltä, että yliaikaseksi menee, plääh!

Muuten voin hyvin, mutta siis iltaisin on tosi vaikea saada unta ja hyvää asentoa.... koko ajan pissattaa yms. Supistuksia tulee silloin tällöin öisin. Päivällä niitä ei juurikaan tule.

Mulle voisi päivittää siis ton synnytyspaikan eli hyvinkään sairaalan tilalle naistenklinikka.

T: Minna 38+0 ja pojat

Vierailija
116/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas monella nyt suppailuja ollut, tsemppiä, et ne siitä kovenee, jos niin haluatte.. no eikhönä kaikki halu jo nyytin syliin :)

Mullakin itseasiassa eilen oli tosi paljon kovettumisia ja niitä menkkakipuja, sitten illalla kävelylle tuntu mojovaa vihlontaa alapäässä tai tuo sisuksissa.. jes, jos tää lasketunajan tienoilla tulis.. jos paikat tarpeeks pehmiäis.. mut ei tää kyllä laskeutunut mihkään oo, edelleen ottaa henkeen :/

*Äippä* : Koitahan malttaa vie viikonloppu, jos ne sitten tekis jotain sen eteen tai käynnistyis vaikka itellään.. ja toiv se lääkäri ois oikeessa siinä painoarviossa sitten!

*Minna_J* : Kiva kuulla myös siusta, meinasin sua täällä kyselläkin, kun joitain muitakin kaipailin :)

*miuwau* : Hui noi sun lääkekokemukset ettei taju meinaa lähteäkään, kauhee tilanne ois..! Kohdunkaulanpuudute turhaan, ei kai voi laittaa turhaan? Siis et eikös sitä voi kokeilla tai sen ottaakin jo synnytyksen alkupuolella ja saa sit vie epiduraalin, jos vie haluaa ja siis kerkee? Et kandeehan sitä kokeilla.. vai etkö muuten halua turhaan kokeilla..

Nyt meen katsoon faktan vauvatalo-ohjelmia.. ihania vauvoja :) Mut ne äitien huudot saa mut kananlihalle, on ruvennut nyt pelottaa ihan sairaasti synnytys, kun tietää ettei kauaa enää oikeesti oo.. Ekassa ei osannut pelätä, mut nyt pelottaa ne kivut ja just noi lääkejutut, et jos ei vaikuta tai kerkee saamaan tai jotain, KÄÄK!

Tulee pitkä stoori nyt, mut piti vie sanoa, et meillä on vielä vauvan sänky kokonaan laittamatta, kun patjakin vie ostamatta.. mut eiköhän mies kerkee sairaalapäivinä sen hakeen ja sitten saan heti ruveta petiä petaan, kun kotiin saavutaan :) Ja sitten kaukalo puuttuu, mut sen mies saa hakea.

Sekä vielä vaunun koppa on anopilla, mut eikhönä se sen sit tuo, kun tulee vauvaa kotiin kattoon, kun ei kuitenkaan heti vaunutteleen pääsekään.. Et eiköhän sitä selvitä.. jotenkin vaan tuntuu, et on kekseknerästä ja jos tää vauva päättää, et ei tuu ennen kuin kaikki on kunnossa ;D

Nyt tuijottaa töllöä, poitsu lähti mummulaan ja mä saan vaan olla, ihanaa! Imuroida kyllä päätin, muuten ei mikään innosta.. ei sekään, mut pikku pakko :)

Emmuli rv 38+2 (nyt ois hyvä lähtee, kun poikakin valmiiks mummulassa :) mut hiljasta taitaa olla täällä suunnalla..)

Vierailija
117/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo supistukset sitten koventuneet, tosin minä myös näin unta supistuksista, ja luulen, että sillä hetkellä supisti ihan oikeasti, koska teki kipeää, mutten sitä unessa tajunnut.

Täällä siis odotellaan vieläkin. Tuntuu kyllä, ettei enään kauaa menis. Yöllä heräsin muutaman kerran vessaan ja menkkakipuja oli aikas paljon.

Maitoa alkanut myös tulemaan tisseistä, sellasia ihan pieniä tippoja vaan, mutta kuitenkin.

Mä todellakin toivoin, että viikonlopun aikana tulisi lähtö (ja uskon myös että tulee, jos nämä tuntemukset jatkuvat vielä pitkään), koska en jaksa enään mennä neuvolaan maanantaina..Mitäpä siellä turhaan ravaa, kun kaikki on kerran kunnossa.

Mua kanssa ärsyttää ihan sikana, kun kaikki kyselevät, että joko joko..Tekis vaan mieli sanoo, että en mä mikään ennustaja oo, tai että kysyppä vauvalta, koska aikoo tulla ulos, enhän mä sitä voi tietää!

Nyt takasin telkkarin ääreen, kun canalilta tulee hyvä leffa (tosin sekin kyllä loppuu kohta). :)

Supistuksia kaikille päivään ja toivottavasti tekin saatte pian nyytin syliinne. :))

Jadmiras ja tyttö 39+2

Vierailija
118/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, kun kotona vaan mähöttäny, niin piti tarkistaa että mikä viikonpäivä nyt menossa, kun ihan pihalla oon. :/ Tänään muutenkin hermot menee päivä ollu. Aattelin hemmotella itteäni, mutta sekin sitten jäi kun käämit palo niin pahasti. Aloin kans tuota alakertaa parin kuukauden tauon jälkeen siistimään eikä vehkeet sitten pelannu kunnolla ja heitin koneen seinään. Pitää vissiin uus käydä ostamassa, kun nyt on puoliksi siistitty alapää. Tuli sitten kunnolla taas itkettyäkin. Taidan oikeasti tulla hulluksi tässä kotona vaan istuessani. Eikä uloskaan kehtaa lähteä, kun -22 pakkasta. Eilen kyllä kävin kävelyllä ja oli virkistävää, mutta kun pukeminen on niin vaikeaa ettei nyt jaksa alkaa vaatteiden kans tappelemaan. Saa mies illalla käydä ulkoiluttamassa mua. Sen kyllä päätin, että jos meille vielä lapsia tulee, niin sitten saa olla kevät/ alkukesä vauvoja.

Tänään aattelin leipoa pullaa ja sämpylöitä, saa nähdä riittääkö siihenkään hermot. Vaikka mies on semmonen pullahiiri, että tuskin niitä enää sitten vauvan synnyttyä on pakkasessa ja sillä on semmonen vainu, että haistaa että on jotain herkkua vaikken puhuis mitään. Ihme tyyppi :D

Supistellu on monella, toivotaan että ne voimistuis ja pääsisitte tositoimiin. Just eilen sanoin miehelle, että tuntuu ku olisin ollu ikuisuuden raskaana. Se tuumas, että toista vuotta jo. Siltä se tosiaan tuntuu! Mulla on niin iso ja tuskanen olo, että olen tosissani ihmetelly siskon kaksoisraskautta. Se käynnistettiin viikolla 38. Se kyllä oli TOSI iso, mutta ihmettelen että näille viikoille sinnitteli. Ja vauvatkin oli ihan hyvän kokosia, toinen yli 3kg ja toinen ihan vähän vajaa. Hirvittää.. Ei paljon siskolle kehtaa voivotella tätä olotilaa...

Onko teille tullu miten raskausarpia? Mulla on koko maha ihan revenny ja aivan järkyttävän näkönen. Rasvannu olen kesästä asti ja kun ensimmäiset arvet tuli, kävin apteekista ostamassa jotain kallista rasvaa mikä oli tarkotettu ettei tulis arpia. Eipä sitten auttanu mulla yhtään. Ärsyttää sekin ihan suunnattomasti. Vaikka mikäpä tänään ei ärsyttäis....

Pitänee alkaa pullataikinan tekoon ettei ihan yöhön mene... Mikään ei voita tuoretta pullaa ja kaakaota... nam... Ja rentoutukaamme viikonloppuna oikein kunnolla ellei synnyttämään lähdetä... Toivottavasti lähdettäis oikein joukolla! ;)

Hermostunut hömppä ja typy 38+0 (vaan 4 viikkoa enää jos menee ihan ihan loppuun)

Vierailija
119/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittelin tuossa noita vanhoja harsoja sille kolmiotaitokselle ja mietin sitten, että mitäs sinne harsonja kuorivaipan lisäksi laitetaan esim. yöksi? Mulla on vanhasta froteepyyhkeestä ommeltuja "lisäimuja", riittääkö sellainen? Sitten on muutama mikroimu tms.. fuzzin mukana tullut. Ja äsken tilasin kuivaliinoja 5kpl + bambuimuja 2kpl. Pitääkö se kuivaliina laittaa pyllyn ja harson väliin vai harson sisään? entäs se bambu, varmaan harson mutkaan.. ah, näistä menee ihan sekaisin. Sisävaippojakin mulla on ja joissakin niissä on myös tasku, eli sellaseen sisävaippaan vois laittaa esi. bambuimun sisään ja ehkä kuivaliinan pyllyn ja vaipan väliin?

Kokeilemallahan ne sitten selviää.. ja sitten on vielä sellaisia hoitoliinojakin,ymmärtääkseni ne on kertakäyttöisiä ja niiden tarkoitus viedä mukanaan suurimmat kakat vaipasta..

juuh,mutta jos joku valaisis mua, että olenko yhtään jäljillä =)

mehiz kestovaipoista sekaisin =) 39+5

Vierailija
120/177 |
16.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoh...eilen illalla supisteli aika hyvin, mutta nekin sitten loppui taas. :(

Mua ei nukuttanut alkuillasta ollenkaan ja siitä aavistelin, että saattaa illalla olla jotain supisteluja tulossa. Suolikin tyhjeni pari kertaa eilisen aikana. Siivosin myös ihan hulluna eilen! Vielä täytyy kuitenkin odottaa.

Kyllä joo ärsyttää nuo kyseliät, JOKO, JOKO, JOKO??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ens kerralla sanon, että JO SYNTY, SAMALLA SYNNYTIN KOLMOSET!!!! PRKELE!

Mun piti tänään kans leipoa, mutta en kerennytkään. Ehkä huomenna. Tänään laitoin (tai laitan parhaillaan) hyvää ruokaa ja sitten illalla saunaan!!

Mulla olisi maanantaina neuvola. Ja niinkuin Jadmiraskin sanoi, eipä huvittaisi enää sinne mennä. Jotenkin turhauttavaa käydä siellä näin usein kun ei ole mitään hätää/kysyttävää.

Tulipas nyt valitusta...sori! Menen katsomaan miltä ruoka näyttää uunissa...