Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi tyttö 11.1.2009 3286/49cm

Vierailija
82/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo heräsin klo 5 :)

Onnea kaikille vauvansa saaneille!

Kävin rauhassa suihkussa ja sain tuon alakerran pehkon siistittyä kylläkin peili apuna mutta kiesus mikä määrä karvaa oli parissa kuukaudessa kasvanut kun en oo jaksanut/viitsinyt sitä siistiä :) Nyt siis voisin ihan mielelläni mennä synnyttämään kun on paikat suht siistinä, hihih

Tänään olis taas neuvola, saas nähdä kuin käy, Kaikki on ollut niin hyvin että jotainhan täytyy olla vaikka verenpaineet tai jotain koholla.....

Nyt mulla onkin pikku ukko jo seurana hereillä, katselee tuolla stuart littleä ihan haltioissaan. Esikoinen taas kysyi eilen että äiti menetkö huomenna hakemaan vauvan lääkäriltä?? Voi kun se olisikin niin helppoa :)

Olen itse miettinyt tuota kohdunkaulanpuudutetta, se voisi auttaa! Mutta mutta sen näkee sit ku on sen aika et mitä ehtii saada. Kakkosesta en saanut mitään.Parina iltana on muuten selkä ollut kipeämpi ja alapää ihan muussina, vauva painaa niin alas et koko aika tuntuu et olis paskahätä...

Joo mut nyt saa taas riittää tää löpinä, meen itsekkin katsomaan hiirileffaa ja ehkä pikkasen torkkumaan, ainakin yhdellä silmällä.

T:Lootuskukkanen ja aada 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään ei jaksais enään kiinnostaa mennä, kun ei siellä koskaan mitään sen ihmeempää ole. Ja alkanut tuo kävelykin jo hieman vaikeutua, kun vauva painaa tonne alapäähän. Tuntuu että vois koska tahansa tipahtaa tuolta itsestään. :D

Mä olisin niin toivonut, että yöllä olis alkanu synnytys, ni ei olis tonne neuvolaan tarttenu mennä..

Mäkin tossa muuten eilen koitin siistiä tota alapään karvoitusta, tosin ilman peiliä, mutta ei se niin tarkkaa. ;)

Näin muuten viime yönä tosi kummaa unta. Mulle soitettiin neuvolasta, että joudun psykiatrin juttusille, kun mun verikokeesta löytyi alkoholia. Yritin selittää, että olin vain maistanut kaverin siideriä, mutta ei ne uskoneet, luulivat, että olin ryypännyt. :D Puoliunissani aloin sitten miettimään, että hetkonen, enhän mä oo edes maistanu siideriä keneltäkään, että pitääpä soittaa neuvolaan ja korjata asia. Mut sit tajusin et se olikin vaan unta. :)

No joo, nyt aamupalalle.

Jaksuja kaikille loppuviikkoon.

Jadmiras ja typy 39+1

84/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen kukkunut jo pari tuntia. Olin kyllä onnellinen kun miehen kello herätti, nimittäin tänä yönä nyt sitten iski kuolemanpelko. Kiitos myös tuon surkean pelkopolin, jolla ei ole käsitelty kuin pelkästään synnytyksen "teknistä" puolta (ja aina eri ihmisen kanssa), olen sitten saanut painia näiden rankempien aiheiden kanssa sitten aivan yksin ja teemat näköjään vaihtuu :(

Sitä vaan miettii, että mitäs jos itse kuuluukin siihen (tosi pieneen) lukuun, joka Suomessa kuolee vuosittain synnytykseen. Eipä sille itse sitten mitään voi, mutta surettaa lasten ja miehen puolesta, pahimmillaan jälkeen jää sitten vastasyntynytkin. Tähän vaikuttaa varmaan paljon se että tuttuni kuoli vuosi sitten seisovilta jaloiltaan ja hänen kolme ihan pientä lastaan jäivät äidittömiksi :´( Nyt tämän raskauden aikana on ollut kahden läheisen hautajaiset, joissa molemmat ovat kuolleet sairaalassa vähän erikoisissa olosuhteissa, vaikkakin toinen vainaja oli jo korkeassa iässä.

Alkaa kohta horjua mielenterveys tämän homman kanssa. Sitten mietin jo sitäkin, että jos jokin menee pieleen, ei tosin ihan noin lopullisesti, mutta entä jos täällä kotona onkin sitten mielisairas äiti ja kolme lasta? Kuka siinä auttaa, kun näyttää siltä että lapsiperheet ovat sosiaalitoimen viimeisellä sijalla auttamislistalla kaikenmaailman päihdehörhöjen perässä, jos enää mitään resurssia riittää (ja eihän sitä riitä)??

Onneksi lapset vielä nukkuu, niin saa järjestellä ajatuksiaan...

eikkuli 38+6

Vierailija
85/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnikillä olikin ihan hyvän kokonen tyttönen tullu..

Minäkin heräsin jo ennen viittä, kun mies oli lähdössä töihin. Tässä on sitten jo parin tunnin päikkärit ehditty ottaa tälle aamulle.. Ei kylläkään mitenkään hehkeä olo. Tuntuu, että olen ollu jo ikuisuuden raskaana. Sais jo loppua. Juttelen mahalle, että tuu tänään pois sieltä.. Hulluksi tässä vissiin tulee..

*Eikkuli:* Mulla pelottaa kans synnytyksessä se, että entä jos kuolen. Mummo on kuollu synnytykseen ja nyt olen viime aikoina alkanu ajattelemaan sitä tosi paljon. Olen miettiny jo itekseni, että miten mies pärjää ja sitten sitä että kummit haluan semmoset kehen voin luottaa kasvatuksen kanssa. Onneksi meidän molempien vanhemmat asuu aika lähellä, että tiedän niiden olevan apuna. Aika karua, mutta ei voi mitään että mielessä pyörii kaikenlaista. Olis varmaan mullakin pitäny käydä pelkopolilla.. Pitää maanantain neuvolassa vielä puhua asiasta terkan kanssa, jos sitä sitten lähtis käymään vielä jos saa ajan. Tietenkin sitten pelkään sitä kipua, että miten sen kanssa pärjää. Ja sitä, että kun sairaalaan yli 200km, niin pitää tosi ajoissa osata lähteä ja entä jos joutuu menemään ambulanssilla. Toisaalta yritän työntää ajatuksia synnytyksen jälkeiseen aikaan ja jättää pelot pois.

Eilen oli sitä kolmatta ässää ja aiheutti peräti yhen supistuksen yöllä mihin heräsin. Oli kyllä melko epätoivosta touhua, vauva puski kylkeen niin että kipeää teki että yritä siinä sitten vielä nauttia.. No, viime kerta olikin marraskuussa, että. ei viime aikoina turhan tiheään ole meillä lakanoita heiluteltu. Tänään aattelin sitten siivota ja illalla saunoa. Mietin koko ajan kuinka iso tämä nyt on ja kuinka iso jos laskettuun aikaan menee.

Eilen laitoin vauvan kotiintulovehkeet valmiiksi ja selostin miehelle mistä ja mitä vaihtaa pakettiin, jos ei tulekaan tyttö. Eihän poikaa voi vaaleanpunasessa puvussa kotiin tuoda! Mies kyllä tuumas, että tuskin vauvan miehisyys kärsis vaikka tuotaiskin...

Oli muuten hassua, kun maanantaina juteltiin lääkärillä käynnistä ja kehuin ettei paino ollu noussu kun 100g, niin mies tuumasi että olen tavallaan laihtunu 100g, kun vauva kasvaa viikossa 200g.. No joo...

Pitää alkaa aamun toiselle aamupalalle ja kahville ja jos vaikka tuon viheliäisen romukaapin sais tänään siivottua. Se on semmonen homma, mitä en tee ellei ole ihan pakko.. Sais ennemmin vaikka vauva syntyä..

Hömppä ja typy 37+6

Vierailija
86/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa kiva neuvolareissu taas, ajat myöhässä yli puoli tuntia..

Kaikki oli ihan normaalia, pissat miinuksella, verenpaineet ok, kaikki muuten ok, mutta painoa tullut melkein puolitoistakiloa lisää viime viikosta. Tosin mulla on nyt nää jalat ollu ihan turvoksissa muutaman päivän, että johtuisko siitä?

Sain ohjeeks juoda 3litraa vettä päivässä. Millä ihmeellä mä siihen pystyn, kun nytkin menee hädin tuskin 4 lasillista..:/ Sitten saan ainakin juosta koko ajan vessassa...

Joo no ei mulla nyt muuta.

Jadmiras ja typy 39+1

Vierailija
87/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi yö takana ilman supistuksen supistusta. No, ei minulla esikoisestakaan ollut supistuksia kuin vasta synnytyksen käynnistyessä, joten sitä odotellessa.

Kohta pitäisi lähteä äippäpolille painoarvioultraan. Vähän kyllä jänskättää minkälaiset lukemat mittaus antaa...

Jadmirasko se on tuota listaa päivittänyt? Jos jaksat ja ehdit, niin minun kohdalle voisi päivittää iäksi 27 v. :)

Nyt vähän meikkiä naamaan ja matkaan. Ciao!

- PP 39+5

Vierailija
88/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt käynytkin täällä joka päivä, mut nyt onkin saanut onnitella aina jotakuta.. Ittelle ei ihmeitä ja melkein tekis mieli olla käymättä tääl, kun odottaa vaan sitä vaavia itsekin ja aika matelee... ;)

äitillinille onnea!

*Missäs* MOELPA? Onko nyytti jo sylissä?

Äippääkin meinasin kaipailla, mut olithan pari päivää sitten ilmottautunut :)

Kohdunkaulanpuudutetta oon minäkin vähän miettinyt, just ton takia, et pystyis oleen liikkeessä ja jos se synnytyskin etenis paremmin niin, ettei vaan tarvis maata piuhoissa sängyllä.. Terkan kaa siitä puhuttiin ja sitä suositteli siis, kun sanoin, et oli tuskaa esikoisen synnytys, kun oli niin sidottuna sänkyyn :(

Nyt poitsulle lukeen kirjaa ja sitten viemään kerhoon.. itse taidan vaan maata sen kokoajan, en aio siivota tai mitään muutakaan.. no ehkä ruokaa pitää laittaa.. jos sitten illalla sitä yhtä ässää kokeilis, nimittäin saunaa, seksi ei kiinnosta nyt yhtään eikä tosiaan siivous!

Emmuli rv 38+1

Vierailija
89/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ok, painoa ei ole tullut viikkoon ollenkaan :) paineet ok mutta pissa yhdellä plussalla ja nyt terkka vaati et menisin huomenna sinne uudestaan klo 14. Voi vitsi et ärsyttää just lasten päikkäriaikaan ja koko päivä menee uusiksi..

Haluaa vaan pissan ja sit mittaa viellä verenpaineeen. Et sillai arvatkaa vaan kävelinkö ku höyryjuna kotiin 1,5 km. Neuvolaan kävely teki jo kipeää sillai et sattu takapuoleen ja arvatkaa vaan onko nyt sit persus kipee....

Matkalla esikoinen sano et hänellä on jalka kipee et siihen tarttee laastarin niin sanoin pojalle et äitillä on peppu kipee niin poika vaan totes et siihen tarttee kyl toosi ison laastarin.....Hehee

Nyt ruokaa kokkaamaan

T:L&A

Vierailija
90/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana onnea tuoreille äideille:).

Ja jaksamista kaikille vaikeiden asioiden kanssa painiville ihan tasapuolisesti.

Oma napa voi hyvin. Paikkaisin viimeyönä edellisen yön kolmen tunnin pätkäunia nukkumalla ihan muutamalla pikaisella vessareissulla vaatimattomat yhdeksän tunnin yöunet. Supistuksia tulee ja menee, toivottavasti ne kypsyttävät tilanteen mahdollisimman edulliseksi, niin että sitten perjantaina (saikaisemmin EN en siis synnyttämään lähde-näin olen päättänyt:) homma hoituu mahdollisimman nopeasti.

Minä luotan ja vannon edelleen minispinaalipuudutukseen. Tämä puudutus on toiminut mulla kahdessa edellisessä synnytyksessä todella hyvin. Nyt vielä kun on jo sen verran valmiiksi kypsä tuo alakerran tilanne, ettei kauan varmaan tarvitse edes odotella sen laittoa ilman kivunlievitystä niin mikä sen parempi.

Meillä on kolme nuorinta lapsista flunssassa. Pyörivät nyt sitten täällä kotosalla potemassa tautia pois, joten ei tarvitse miettiä miten tänään aikaansa kuluttaisi. Onneksi on sentään nuo lastenohjelmat ja filmit keksitty, joten ei ihan koko ajan tarvitse olla palvelemassa heitä saatikka ratkomassa riitoja.

Omakin olo on vähän nuutunut, mutta osasyynä saattaa olla nuo viimeyön megapitkät unet (tai näin ainakin toivon). Sehän tästä puuttuisi, että vielä jonkun flunssan saisi ittelleen näin loppumetreillä kun tähän mennessä en raskaana ollessani ole mitää tautia potenut (ja arvatkaa vaan koputanko täällä kuumeisesti omaa puista päätäni:).

Tänään olisi vielä yksi pump-tunnin ohjaus ja sitten en enää tunteja pidä vaikka mikä hätätilanne salille tulisi. Lymfaankin oli sovittu tällepäivälle aika, mutta sen jouduin perumaan kun lapset jäivätkin kotiin täksi päiväksi. Onneksi turvotus on pysynyt aisoissa kiitos runsaan juomisen, niin että en enää uutta aikaa ottanutkaan ensiviikolle.

Neuvolaankaan en mene enää tämän raskauden aikana kun sinne olisi ollut aika vasta ensiviikon torstaille ja käynnistyspäivä on sitten jo se perjantai. Nyt voikin sitten herkutella hyvällä omallatunnolla tämän tulevan viikon kun ei tartte enää sinne inhalle neuvolan puntarille astua:).

Nyt laittamaan ruokaa pesueelle, jaksamisia kaikille, supistuksia ja reipasta mieltä!

t:KainoElvi ja kaunokainen 37+6

Vierailija
91/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tasaiselle näyttää sukupuolijakauma=)

Kertoilkaa synnytyskokemuksianne myös,olisi tosi kiva saada niitä lukea,ja vauva-arjesta myös!!

Ajatelkaa meidän pikku nimetön on 4 päivän päästä 1 kk vanha!!Aika menee siis niin nopeasti,melkein liian.

Minä sain sen parakervikaalipuudutteen ja se ei siis auttanut yhtään,joiduin myös piuhoihin sänkyyn,vauvalle laitettiin se "pinni" päähän.En olis ottanut koko puudutetta,jos oisin tienny että sänkyyn joudun jäämään,lattialla kontillaan ois ollu paras.

Sairaalasarjassahan Ruotsissa ovat monesti kontillaan sängyssä,mikä ois varmaan mulle ideaali synnytysasentonakin.

Onnea kaikille tulevaan!

Vierailija
92/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvansa saaneille: *minnikki, lelu, äitiliini*

Synnytyksistä olis kiva kuulla ja muutenkin, miten alku lähtenyt sujumaan vauvan kanssa.

Jotkut ovat varmaan nyytinhakureissulla nytkin, jänniä päiviä ja viikkoja meillä tammikuisilla!

Itselle ei mitään uutta, vaihtelevia öitä ja vaihtelevia supistuksia. Täällä kotona valokuvaprojekti käynnissä, siis digikuvat kansioon koko viime vuodelta, oon nyt menossa heinäkuussa, lapset on hoidossa ja nautiskelen yksin olosta vielä kun saan.

T. Jaffa rv 37+5

Vierailija
93/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro pitkästä aikaa!

Olen kyllä joka päivä lukenut teidän kirjotuksia, mutta oma kirjottaminen on vaan jäänyt. Emmuli olikin juuri sopivasti kysellyt minusta...kiva kun muistit vielä minut!! :)

Eli Tänne ei kuulu mitään erikoista. En muista mitä olen viimeksi teille kirjoitellut, mutta tässä nyt hieman lähiaikojen tapahtumia/tuntemuksia...nykyään yöt on todella katkonaisia, enkä meinaa saada unenpäästä kiinni enää vessareissun jälkeen. Vauva painaa alapäätä sen verran paljon, että on aamuisin vaikeaa nousta sängystä ylös kun haaroväli niin kipeä. Tällaista ei ollut esikoisesta kun hän oli perätilassa loppuraskauden ajan. Olen laittanut vauvalle kaikki valmiiksi ja sairaalakassikin pakattu. Suklaalevykin on siellä, koska tiedän että se suklaanhimo iskee sairaalassa!

Synnytystä olen paljon miettinyt, ehkä hieman liikaakin...alkaa jo ahdistamaan! Siis on vaan niin paljon asioita joita en tiedä, koska esikoinen siis syntyi sektiolla. Olen myös paljon miettinyt sitä, että jos tuo sektioarpi ei kestäkään synnytystä!! APUVA! Muutamana päivänä olen tuntenut kipua arven kohdalla ja hieman jännittää että mitä se tahtoo tarkoittaa!?

Painoarviossa olen käynyt ja arvio oli, että vauva on n.3,5kg syntyessään. Kuulemma mahtuu ulos tulemaan 4kilonenkin vauva! Noh, ehkä pitää olla hyvillään, että paikat antaa periksi sen verran.

Kovasti mietityttää tuo synnytysasento...en tiedä mitä haluan kokeilla. Tosin eihän sitä tiedä onko edes mahdollisuuksiakaan, mutta mietinpähän silti. Eli olen kovasti miettinyt jakkaraa, mutta osaisiko joku kertoa omakohtaista kokemusta siitä? Miten välilihan tukeminen onnistuu tässä asennossa? Ja onko kaikissa sairaaloissa käytössä niitä lämpöhauteita/tyynyjä, joilla välilihaa "autetaan venymään"? Jotenkin kammoan myös tuota leikkaamista ja repeämistä. Siis kun lukee kertomuksia näistä, niin puolet kannattaa toista ja puolet toista. APUVA! Kohta mä olen miettinyt ihan liikaa näitä ja sekoan siellä synnytyssalissa!! On siinä kätilöillä hommaa, että ne saa minut hiljaseksi/rauhottumaan! ;)

ONNEA VAUVAN JO SAANEILLE!!! :) kyllä me muutkin kohta jakaudutaan!

Mitähän muuta piti kirjottaa...enpäs nyt muistakaa. Taidan mennä pesemään vessaa ja kylppäriä. Iski ihan mieletön siivousvimma. Outoa?!

Palailen asiaan, kunhan muistan mitä piti sanoa...MOOOIKKA!

MOELPA rv39+3

Vierailija
94/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika synty 10.1. klo: 5.25 K-SKS:ssa. Paino oli 3920g ja pituus 51cm. Synnytys oli kaikenkaikkiaan rankka ja poika juuttu vielä viimehetkillä kiinni ja sit kun se väkivalloin revittiin ulos, oli napanuora tiukasti kaulan ja hartioiden ympärillä. Poika oli aivan sininen ja eloton, mut saatiin suht nopeesti elvytettyä ja vietiin happikaappiin. Muutama tunti happikaapissa ja saatiin poitsu osastolle meidän kanssa :) Pojalle tuli turvonnut ja mustelmainen naama, hiusmurtuma nenään ja verenpurkauma silmään. Äitille tuli sit pissaongelmia, ensin pidettiin kestokatetria, sit piti ite kotona kertakatetroida ja nyt sit eilen laitettiin taas ea:ssa kestis kun virtsaputki on turvonnu kiinni:( Muutenkin toi alakerta on täysin tohjona ja kivut sen mukaiset, katetri vielä kivasti hiertää vereslihalla olevaa tavaraa... MUTTA POIKA VOI HYVIN JA ON TOOOSI KILTTI, ELI KAIKKI KYLLÄ ON VAIVAN ARVOISTA!!!!!

T: Maaju ja poitsu 5 pv.

95/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisiä terveisiä ennen huomista äitipolia ja toivottavasti osastoa sitten sen jälkeen. Kiva, kun oli melkein kaivattukin. =) Yritin jo hetki sitten, mutta kuopus tuli ja sammutti koko koneen. Että uusiksi vaan...

Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille! Ihanaa, kyllä me kohta tullaan perässä...

(. ) ei mitään uutta. Satunnaisia (tehottomia) suppailuja on, maha painaa ja neiti oleilee jotenkin hassusti taas. Jumppa mahassa on välillä melkoinen. Tuntuu hetken jo läpi tulevan tai jotain, sitten taas rauhoittuu. Jatkuvasti on maha tiellä, nytkin pitää istua aika kaukana pöydästä. Näppis on onneksi langaton, joten sitä saa siirrettyä helposti. Olo on siis kohtalainen, mutta tympimisaste valtava. =D Kävely sujuu pienen alkukankeuden jälkeen ihan normaalisti, istuminen on ok, mutta se liikkeelle lähtö on sitten oma juttu. Hommat tämän mahan kanssa ei suju ja se ottaa päähän varmaan jo vähän kaikkia. Kaikki (esim. koneet) kun on lattiatasossa ja kumartelu ei oikein enää onnistu. Isompi jälkikasvu ei jaksa enää joka asiaa tehdä, ja lapsiahan ne vielä onkin. Isännästä ei päiväsaikaan ole apua, kun töissä kerran on. Ja meikä ei sitten enää illalla kauheasti jaksa touhuta.

Tänään pitäis vielä etsiä jotain päälle pantavaa (lue: mahtuvaa) huomiseksi ja pakata se reppu. Ja miettiä isännän kans sitä huomista. Mietti jo yhdessä välissä menevänsä töihin vielä huomenna, joten lapsille pitäis hommata vahti ja mulle joku kaveriksi, joka tuo auton kotiin, jos sinne jään. Mutta tänään se selviää mitä aikoo. Hommia siis olis eikä ne tässä istumalla tehdyiksi tuu, joten...

Suppareita kaikille ja vauvat kainaloon!

Äippä ja neiti 40+1

Ps. Palaan kyllä koneelle huomenna ilmoittautumaan, jos kotiin vielä passittavat...

Vierailija
96/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten taas hieman päivitystä noihin edellisiin. Toivottavasti meni nyt sitten noi rv:t taas oikein, kun itse ne laskin. :) Ja pinksin ikä on nyt myös päivitetty. :)

29.12. tjw---------------28v------1-------Jorvi

2.1. nanna80----------28v------3-------TAYS

2.1. -meea-87----------?--------1-------OYS

3.1. noffetus-----------26v------1--------TAYS

5.1. jasper08----------26v------3-------kättäri

6.1. trio------------------38v------3-------kättäri

7.1. Eno-Elmeri-------35v------2------Jorvi

8.1. duffeli--------------34 v------2--------TYKS

9.1. Tii75----------------33v------2--------KOS

11.1. Anni09-----------31v-------1-------kättäri tai NKL

11.1 Annami-----------31v-------1-------

12.1. tepa84-----------24v-------1--------TAYS

13.1. mae3-------------27v------3-------kättäri

13.1. ela----------------26v-------1--------TYKS

14.1. pineli--------------37v------2-------kättäri

14.1. Ronjakasperi----32v-----1-------Oys

14.1. Niinanii------------34v------2------naistenklinikka?

15.1. 3xäippä74--------34v------5------Seks

15.1. footprint74--------34v------7-------?

15.1. amelie-------------21v------1-------Oulu

15.1. Charlie------------32 v------2------ulkomaa

15.1. Sipis--------------41v.-------1------Porvoo

15.1 Uglyduck---------36v--------3------

16.1. aliisa71-----------?---------1---------NKL

17.1. Pinkspinks------27v-------2--------KOS

17.1. Laura 1981------26v-------3------tammisaari

18.1. kesämamma83--24v------2--------SAS

18.1. winterangel--------31v-----1------------?

18.1. Mehiz---------------29v-------3-------OYS

19.1. Nasu----------------28v------6-------Jorvi

19.1. lootuskukkanen--27v------3------jorvi

19.1. Dazka---------------31v------3------VKS

19.1. Littlestar-----------31v-------1------ulkomaat

19.1. MOELPA-----------??v-------2---------?

19.1. hanski83----------25v-------1-------KHKS

20.1. Thilia-thalia-------26v-------1-------KSKS

20.1. Peppi_82----------25v-------3------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------1--------NKL

20.1. penelope77------??v-------?-------SatKs

20.1. basilika5---------32v-------4-------kättäri

20.1. Salsatar----------27v------2--------OYS

21.1. Peregriina------25v-------1--------TAYS

21.1. Jadmiras-------19v-------1---------Lohja

21.1. krista_81--------27v------1---------Lohja

21.1. mamti81---------27v------4------KOS

21.1. Salama-78------29v------1------KOKS

22.1. Sinnuli------------31v------1------Naistenklinikka

22.1. maimu------------24v------2------PKKS

22.1. Ahemo------------??v------3-----Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v------1-----Hys

23.1. Ama-riia-----------27v------2------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v------3-------SEKS

25.1. milo84-------------23v------1------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v------7-------PKKS

25.1. Blomma-76------32v------2------Lohja

25.1. raisa78------------29v------2-------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------2------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v------1-------Jorvi

26.1. aino-maaria-----23v-------1--------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------3-------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------1--------HYS

26.1. MamaLady-------26v-------1------- ?

26.1. Shei---------------22v-------3------ulkomailla

27.1. pibii----------------33v-------2-----TYKS

27.1. Ahava---------------?---------2-----Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------27v-------2-----TAYS

28.1. pumpuli85-------23v-------1-------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------2-------NKL

29.1. ukku---------------34v-------3-------TAYS

29.1. curious------------33v-------2-------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------2--------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------3------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------1------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------3-------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------3-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v------5---------?

30.1. Marlene-----------27 v------2-------TYKS

30.1. kotiäityli-----------37v-------3-------Jorvi

31.1. Jaffa76------------32v-------3-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------4-------K-HK

Syntyneet

19.12.2008 (38+2) kimmi, POIKA 2920g, 49cm

23.12.2008 (38+6) ninette98, TYTTÖ 3010 g, 49 cm

29.12.2008 (38+5) döner78, POIKA 4300 g, 51 cm

02.01.2009 (38+3) puhkarhu, TYTTÖ 3405 g 49cm pipo 34,5cm

05.01.2009 (38+2) Kohka TYTTÖ 2860g, 50cm

06.01.2009 (38+3) UlMa POIKA 3498g, 50cm

07.01.2009 (38+5) IirisKukka TYTTÖ 4978g, 55cm, pipo 38cm

08.01.2009 (40+1) uniq POIKA 3134g, 52cm

10.01.2009 (39+5) Lelu POIKA n.3500g, 52cm

10.01.2009 (38+4) maaju POIKA 3920g, 51cm

11.01.2009 (39+3) äitiliini2004 TYTTÖ 3286g, 49cm

12.01.2009 (39+6) minnikki TYTTÖ 4560g, 52cm

Vierailija
97/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se terkka otti vauvan sydänääniä, sanoi yhtäkkiä "sun mahahan supistaa koko aika, huomaatko?". Mä olin silleen että aijaa, enpäs ookkaan huomannu. :D On sit supistellu tässä eilisestä asti toooosi usein, mut mä oon vaan luullu, et vauva on sellasessa asennossa, että tuntuu hassulta. :D En mä voinu kuvitellakaan, et noi mitään suppareita olis. :) Mut siis tänki päivän on vaan supistellu koko ajan, mut ihmettelen sitä, kun ne ei oo kivuliaita ollenkaan, tuntuu vaan vähän niinku hassulta..?

Tosin ei mun äitikään supistuksia kunnolla tuntenu, kun se mua odotti, sano vaan, että ihan vähän nipisti ja se oli siinä. Kivuttomia ne siis silläkin oli. Mutta mistäs ihmeestä tässä nyt sitten tietää, että koska oikeen pitää lähteä, kun ei noi satu oikeestaan ollenkaan?

Puudutteesta kun ootte puhuneet, niin itse ajattelin yrittää niin pitkälle, kuin vain mahdollista ilman puudutteita, mutta jos joku täytyy ottaa jossain välissä, niin kohdunkaulanpuudute. Epiduraalia en tahdo, koska en todellakaan halua olla kytkettynä sänkyyn, ettei levottomat jalat ala vaivata. Enkä muutenkaan halua vaan maata sängyssä koko aikaa.

Mites muuten, jos haluaa ammeeseen, niin eikös siinä ollut se juttu, että jos on lapsivesi mennyt, niin siihen ei pääse? Näin muistaisin kuulleeni jostain..

Nyt taas muihin puuhiin.

Jadmiras ja tyttönen (TAAS) 39+1

Vierailija
98/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAAJUn viestiin muuta lisäämään kuin, että AUTS ja OIKEIN PALJON ONNEA! Kiva, että poika voi hyvin ja äitiki mitä todennäköisimmin alkaa pikku hiljaa toipumaan =).

Joku kyseli jakkaralla synnyttämisestä, kyllä siinäkin pystyy välilihaa tukemaan. Vaatii vaan notkeaa kätilöä, jotkut vanhemmat eivät ymmärrettävästi enää kykene kovinkaan kauaa polvillaan/kontallaan olemaan siellä lattialla. Aika harva ensisynnyttäjä kuitenkaan tuohon jakkaralle sitten haluaa muuta ku hetken kokeilla! Mutta koittaa kannattaa ja muutenkin synnyttäessä (varsinkin ekaa alakautta kun se ponnistaminen kestää)kokeillaan eri asentoja mikä tuntuu parhaimmalta. On tietenkin tilanteita, jolloin ei saa nousta jakkaralle tai olla kontillaan ja usein noi tilanteet liittyy jollain lailla vauvan sen hetkiseen vointiin. Noita hauteita joilla välilihaa pystyy lämmittelee voi tehdä ihan jostain pikkupyyhkeestä jota kastelee lämpimään veteen. Välilihan leikkaus ei enää ensisynnyttäjillä ole ollut mitkään automaatio vaan kätilö arvioi tilanteen vauvan voinnin ja välilihan venyvyyden suhteen. Mieluummin saa tulla "itsekseen" pieni repeämä koska se paranee paremmin ku leikkaus.

Kätilöosuus siihen. piste.

Tein eilen ja tänään koiran kanssa reilu tunnin kävelylenkit, olo on superhyvä aina ulkoilun jälkeen! Yö sitten oli jälleen keljumpi, mutta eiköhän se ala ilman tota reippailuakin olemaan. Pissattaa ja kolottaa ja kyljen kääntäminen on työlästä =) mutta näistä keljuuksista huolimatta nukun sikeästi ja se on mukavaa!

Ihanaa, että on luvattu taas pakkapäiviä, toi kurailma sai mut superkiukkuseks. Ainut vaan, että (nyt tulee täysin raskausasian vierestä) mun biolanin kompostorini (se on mun oma vauva, jota hoidan suurella sydämellä..) stoppas käymisensä ku oli noi tosi kovat pakkaset. Mä oon ihan epätoivonen, että millä saan sen taas käyntiin? Vinkkejä? Oon kokeillu lapsen pottapissaa sinne, herättäjää, kuumaa vettä mut ei vaan tunnu tapahtuvan mitään.

Oon alkanut nyt leipomaan pakkaseen suolasta ja makeata. Aina tulee sellasia vieraita, jotka eivät tajua (en tarkota olla näin tyly..) tuoda vauvaa katsomaan tullessaan rotinoita, joten sit on mitä kaapista kaivaa =).

No niin, kuulemisiin!

Vierailija
99/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta uutta vauvaa! Onnea kaikille vauvan saaneille. Aika moni ensisynnyttäjäkin saanut vauvansa kainaloon joko jo ennen laskettua aikaa tai heti sen jälkeen. Suurella mielenkiinnolla olen lukenut teidän synnytyskokemuksista, kiitos niistä!

Täällä ei mitään merkkiä synnytyksestä edelleenkään. Soitin jo sen ajan yliaikaiskontrolliin , joka on sitten vasta viikon päästä perjantaina eli raskausviikolla 41+5 ja silloinkin vasta katsotan mikä on tilanne. Todellisia yliaikaisia raskauksia eli kun raskaus menee yli 42 raskausviikon on vain 2 % raskauksista. Ja toivon hartaasti, että en kuuluisi noihin kahteen prosenttiin, mutta ilman mitään lähestyvän synnytyksen merkkejä alan tässä kyllä pelätä pahinta. Lohduttaudun, että kyllä viimeistään kahden viikon päästä vauvan on kuitenkin pakko olla masusta pois eli eihän tätä toki iäisyyttä kestä. Alkaa vain tuskaannuttaa, kun tuntuu että kaikkien muiden vauvat tulevat masusta pois lasketun ajan tuntumaan ja minun vain ei halua tulla ulos mitenkään.

Aamulla kävin vielä alennusmyynneissä, sitten olin ihan rättipoikki ja lepäsin äsken ja nyt pitäisi vähän siivoilla ja silittää vaatteita. Olo muutoin ok, vain vasemman käden sormet olleet puutuneet nyt kuluneen viikon.

Asun kerrostalossa ja aivan äskettäin on yläpuolella asuville naapureille ilmeisesti syntynyt vauva. Ihan vasta vähän aikaa sitten tuumimme mieheni kanssa, että yläkerran rouvalle taitaa olla tulossa vauva kun masua oli sen verran, mutta ei meillä ollut mitään ajatusta milloin vauva olisi tulossa. Eilen käytävään oli sitten ilmestynyt lastenvaunut ja huoneistosta kuului pienen vauvan itkua, kun vein pyykkejä ullakolle kuivumaan. Ja aamulla vessassa käydessäni kuulin, kun siellä äiti lohdutti siellä pientä vauvaa yläkerran naapurissa. Tekisi ihan hirveästi mieli käydä kurkistamassa millainen pieni lapsi naapurissa on, mutta kun ihmiset ovat minulle aivan ventovieraita, en oikein tiedä mitä he ajattelisivat, jos soitan ison masuni kanssa heidän ovikelloaan. Ehkä heihin törmää käytävässä.

Anni rv. 40+4

100/177 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaan vielä pinoa, kun piti tulla *Jadmirakselle* kertomaan, että ainakin mä pääsin ammeeseen kolmosen aikana, vaikka mulla oli vedet mennyt. Aamusta asti oli osastolla käynnistelty tableteilla suun kautta, puolilta öin tuli jatkuvia (kivuttomia) suppareita ja äkkiä menikin vedet, joten pääsin sitte osastolta salin puolelle. Kätilö otti jonkun streptokokki-testin ja antoi sitte luvan mennä ammeeseen. Viihdyin siellä melkein pari tuntia, kunnes tuli huono olo ja tulin pois. Sain spinaalin ja puolen tunnin päästä olikin tyttö syntynyt. :)

Että kai se vähän riippuu kätilöstäkin (ja sairaalan käytännöstä)... Ja ammetta oltiin mulle kai jo täyttämässä, kun osastolta olivat ennen vesien menoa ehtineet soittamaan amme-toiveesta ja se odotti siellä täytettynä. Joutuivat selvittämään muuttunutta tilannetta sitten saliin mennessä. :)

Äippä taas...