Nyt ei ole tarvinnut tuuletinta koko kesänä
Kesän alussa otin varastosta tuulettimen asuntoon sisään mutta en ole käyttänyt sitä yhtään kertaa kun ei ole ollut tarvetta. Sitä vastoin, lämmitys on tarvinnut laittaa muutaman kerran päälle.
Kommentit (20)
Kaupoissa kyllä näitä riittää. Kohta niitä jaetaan asiakkaille kuin ämpäreitä.
Ei ole ollut helle kesä. Enemmän viileä, muutama hellepäivä. Jonkin verran pilvinen ja melko viileä tuulinen, mutta ei sadekesä.
Talvi oli lauha. Vuoden keskilämpötila on tavanomaisesti melko tasainen.
Viime viikolla uutisoitiin, että on ollut 27 hellepäivää. Lasketaan ympäri Suomea.
Viime viikolla palelin nukkumaan mennessä neljän peiton alla. Oli noustava pukemaan pitkähihainen pusero, merinovilla-silkkipitkikset ja kahdet säärystimet.
Elokuu alkaa tulevalla viikolla. Kesä menee.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa kyllä näitä riittää. Kohta niitä jaetaan asiakkaille kuin ämpäreitä.
Tuleeko ilmaisista tuulettimista samanlainen jonotushitti kuin ilmaisista ämpäreistä?
Riippuu asunnosta. Mulla yläkerta kuumenee kesäaikaan vaikkei olisi edes lämmintä. Riittää että vähän aurinko paistaa, niin tuolla yläkerrassa on joku +25 heti ja se on liikaa se. Oli hyvä päätös ostaa alkukesästä tuollainen kannettava ilmastointilaite.
Minulla on kyllä ollut tuuletin yöllä päällä jo monta viikkoa, päivälläkin hyvin usein. Kämpässä on vähintään +24 joka on minulle ihan liikaa. Talvella yleensä 19 on sopiva.
Vuodet eivät ole veljeksiä. Tämä kesä oli tällainen, jos sitä nyt vielä varmasti tietää, joskus helteet tulevat yhtäkkiä vasta elokuussa. Turha miettiä etukäteen, lisää tai vähentää vaatteita tarpeen mukaan ja ottaa tuulettimen käyttöön jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asunnosta. Mulla yläkerta kuumenee kesäaikaan vaikkei olisi edes lämmintä. Riittää että vähän aurinko paistaa, niin tuolla yläkerrassa on joku +25 heti ja se on liikaa se. Oli hyvä päätös ostaa alkukesästä tuollainen kannettava ilmastointilaite.
Miksi et vain avaa ikkunaa ja tuuleta, miksi hassata sähköä?
Mä en ole tarvinnut uimapukua koko kesänä.
Ainakaan ulina-tainion ei tarvi perustaa tuuletinkauppaa, ja harmittaahan se.
Tänä kesä uimarannoilla on käynyt ainoastaan avantouimareita.
Kyllä meillä ainakin oli kovassa käytössä juhannuksen jälkeen kun oli helteitä. Oli 28 astetta sisällä lämmintä. Onhan tuolla ihan lämmin kesä ollut. Vähän niitä päiviä ettei olisi shortseja voinut käyttää. Palanutkin olen. Nytkin on pilvinen päivä ja näyttää että sataakkin vois, mutta 18 näyttää olevan lämmintä
Minä olen käyttänyt monta kertaa.
Mulla oli kesäkuussa kahtena päivänä, Tampereella asun.
Ei meidänkään kerrostaloasunnossa ole tarvinnut. Joskus kun lämmin kesä olemme nukkuneet parvekkeenovi hiukan raollaan mutta ei tänä kesänä. Kun koko päivä on pilvistä ja kylmänoloista niin sisällä joutuu olemaan paita päällä. Toivotaan että elokuu olisi parempi...............
Ei ole tarvinnut tuuletinta eikä bikineitä. Pitkät housutkin on ollut välillä jalassa ja iltaisin on tarvinnut takkia.
Päinvastoin on ollut iljettävän nihkeän nahkeaa, kun sataa aina vaan. Nyt vähän vähemmän.
+24 astetta sisällä. Tulee heti hiki, jos tekee jotakin. Ulkoa taas tulisi märkää nihkeyttä. Parempi pitää ikkunat kiinni ja tuuletinta päällä, niin sisäilman kosteus pysyy kurissa. Nyt on sisäkosteus 50%.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvinnut tuuletinta eikä bikineitä. Pitkät housutkin on ollut välillä jalassa ja iltaisin on tarvinnut takkia.
Tämä on sellainen kesä että tarvitsee enemmän lämmitystä kuin viilennystä.
Suomen kesä on lyhyt mutta vähäluminen.