Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (177)

41/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täältä oikein malta pysyä poiskaan, kun pitää käydä tarkistamassa että kuuluuko jollekin jotain uutta :)

Olen saanut vähän tyydytettyä siivousviettiä, tosin nyt saatiin vasta yksi huone purkkiin ja tätä vauhtia ehkä viikonloppuna ollaan eteisessä menossa :/ Pakko jo senkin takia yrittää saada paikat suunnilleen kuntoon, että tänne kehtais jonkun pyytää lapsia katsomaan Aivan järkyttävä pöly joka paikassa. Sitten kun on kaiken maailman valokuvia ym. joille ei oikein ole paikkaa ja jossain kirjahyllyn päällä niitä sitten säilöö... Argh.

Onneks miehen työkaveri on nyt luvannut että hän voi tulla yöllä ja olla ihan hyvin koko yön, ettei tarvi kauempaa käskeä ketään hätiin. Sitten hän voi myös aamulla viedä meidän lapset päikkäriin, kun sinne saavat mennä sairaalapäivien ajaksi. Hänellä kun ei enää ole omia lapsia kotona. Tämä tuntuis nyt hyvältä järjestelyltä! Suurin ongelma taitaa tulla päiväsaikaan, tai silloin varmaan viedään lapset sitten arkena päikkäriin kesken päivän ja yritetään saada joku sieltä ne hakemaan ennen kuin se menee kiinni. Voi vaan lapset olla aika ihmeissään näistä meidän virityksistä, hyvä kun ovat näitä ihmisiä edes tavanneet...

Masuun ei kuulu mitään uutta. Seksiä, siivousta ja saunaa on pitänyt jotakin yrittää harrastaa joka päivä, eilen oli sauna, nyt siivous... Saunasta ainakin tuntui olevan apua eilen kun niitä supistuksia sitten yöllä tuli, mutta eipä sinnekään joka päivä jaksa ruhoaan istuttaa. Seksistä taitaa kaikkein vähiten apua olla, tälä vartalolla... Nenästä tulee sen näköistä limaa (veristä keltaista) jota soisi alkavan jo tuolta alapäästä kohta tihkuvan, vaan kun ei. On vissiin mennyt tässä loppusuoralla mulla nämä "päät" sekaisin *hih* :) Jotenkin tuntuu kyllä siltä, että voiko supistuksista olla mitään vaikutusta jos sitä limatulppaa ei ala sieltä tulla??!

No huomenna mulla on neuvola iltapäivällä, täytyy siellä valitella tuosta kurjasta äitipolikokemuksesta. *3xäippä74*: saas nähdä ollaanko yhtä aikaa synnyttämässä, jos tästä nyt Seinäjoelle päädyn :) Voisin ihan hyvin jo tällä viikolla kyllä lähteä, tiedä sitten mitä mieltä tämä kroppa on asiasta...

Noh, kuulumisiin.

eikkuli 38+4 (edelleen, ja huomenna vasta neuvolan viikot 38+0. Munkin la on listassa 24.1. kun eka lääkäri sen väärin laski, 23.1. on "oikein".)

42/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, että jos supistelee ja niiden väli alkaa tihentyä selvästi 10 min -> 5min kohti, niin silloin täytyy startata. Siis jos supparit ei levossa mene ohi. Kuopuksen kohdalla tehtiin lähtöpäätös kun supistukset oli noin 8min välein, kestivät puolitoista min kerralla. Olivat silloin kestäneet noin 1,5h enkä uskaltanut jäädä odottelemaan vesien menoa. Matkalla ehtivät jo tihentyä 4 minuuttiin... Lapsukainen syntyi 4 h päästä kotoa lähdöstä, sairaalaan oli tunnin matka.

Viime yönä viimeksi jouduin tätä funtsimaan... Vedet jos menee, niin lähden saman tien ja hyvin todennäköisesti ambulanssilla, yleensä mulla onkin homma sen jälkeen käynyt niin kipeäksi että ei ole ollut arvuuttelemisen varaa. Toivon kuitenkin ettei vedet menisi ensimmäisenä, koska olen sen jälkeen ollut tosi kipeä, siihen asti supistukset on olleet siedettäviä melkein missä asennossa tahansa, mutta sen jälkeen vain pystyasento on onnistunut. Ja viimeksi vauva oli sitten vajaan 1,5h päästä maailmassa vesien menosta, joten toivottavasti ne ei tule kotona :S Eri asia kun esikoiselta meni lapsivedet "korkealta" eli vähän kerrallaan, siinä ei ollut erityisempää kiirettä sairaalaan kunhan samana päivänä meni ja kohdunsuulla riitti kuitenkin vesipatjaa kipua hillitsemässä.

On tämä yhtä funtsimista... kun nyt edes saataisiin tämä kämppä siivottua ennenkuin oikeasti tarvii alkaa supistuksia laskemaan!

eikkuli TAAS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limatulppaa tulee nyt tosi reilusti...ja äsken lorahti jotain muutakin, mut en kyllä sitä luokittelis limatulpaksi, mut ei se kyllä pissaltakaan vaikuttanut, eikä oo kyllä tapana ollu pissaa lirautella. Huomenna on neuvola ja ihana oma täti siellä pitkästä aikaa niin ihana päästä sille puhumaan kaikesta mikä tällä hetkellä vaivaa kehossa ja mielessä.

Mää oon nyt sitte ruennu huolehtiin jo etukäteen vauvan hoitoakin... siis:

Minkä ikäistä voi kantaa kantoliinassa sillai "sammakkoasennossa" kasvot minuun päin?

Minkä ikäistä voi pitää lattialla vatsallaan?

Ja oletteko te uskollisesti keittäny pullot ja tutit joka ikinen päivä? Minun vauvan omaavat tuttavat keittävät ihan pieneltäkin vain 2-3 kertaa viikossa ja muuten pullot koneessa tai käsin tiskata....

Löysin kirpparilta tänään sen pinnasängyn reunuksen. Muumi aiheisen. :) ja menin sen tyhmä peseen koneessa...sehän meni ihan mutkalle se sisus siellä ja saas nähdä saako siitä enää kuositettua mitään järkevää....

AI niin, kudoin eilen itse hahtuvat ja voi kun niistä tuli söpöt ja hienot, vaikka itse sanonkin. Ja ku en oo mikään kutojavirtuoosi, niin oli kyllä hyvä fiilis osata tehdä sellaiset.

Onko kellään kokemusta, että jos neulahuovuttais niihin jonkin kuvion, niin miten sen kuvion sais huovutettua siihen, jotta housut vois pestä? marseillesaippualla?

Minäkin eilen turvauduin doppleriin, ku ajettiin äidin kaa autolla ihan hirveään monttuun ja kävi se vähän kipeää ja liikeet oli vähän vaisuja, niin tarkistin sitten sydänäänet ja hyvin ne sieltä kuului ja tänään on kyllä taas niin myllätty, ettei ole epäilystä kyllä, että ollaanko siellä vielä olemassa. Pelottavaa, kuinka tärkeä tuo tuntematon olento sisälläni jo on...pelottaa, kun vieläkin voi niin moni asia mennä pieleen esim synnytyksessä. No, otetaan vastaan mitä elämä tuo.

Nyt iltapalalle ja odotteleen miestä kotiin. Meni käymään harrastuksessaan lähikaupungissa...aamulla vedin kyllä sille hirveät itkuraivarit, että ku jättää viimeisillään olevan vaimonsa yksin illaksi, mut onpa hänellä nyt oikeus mennä, ku pian ei varmaan taida harrastuksiin olla niin paljon aikaa. :)

Jakautumisiin! Ja jaksamista kaikille...tuntuu, että kaikki painii vähän samojen vaivojen ja ajatusten kaa. Kun lukee toisten tekstejä,itse voi koko ajan nyökytellä toisen tuntemuksille ja vaivoille. :)

Amelie ja pikku-ukko rv 40+0

Vierailija
44/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä kappaleena täälläkin vielä valitettavasti ollaan..

Piti tänne nyt tulla äkkiä jotain kommentoimaan, ennen kun menen katsomaan 4d:tä. :)

Jadmiras ja neitonen 38+6

Vierailija
45/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikku-prinssi saapui maailmaan viime viikon torstaina 8.1. RV 40+1. Prinssin mitat olivat pituus 52 cm ja paino 3134g, eli hoikka pitkä poika :)

Synnytys oli näin ensikertalaiselle nopea, kokonaiskesto 6h 15 min. Aika rytinällä pikku-prinssi päätti sitten maailmaan tulla. Vedet meni kotona ja siitä alkoikin sitten voimakkaat supistukset noin 6 min välein ja avautumisvaihe tapahtui noin neljässä tunnissa. Sydänäänten laskiessa vauvan laskeutuessa synnytyskanavassa liian kovalla vauhdilla, hänelle laitettiin imukuppi ja omien ponnistusten lisäksi häntä vedettiin kevyesti imukupilla. Kaikki meni tosi hyvin, ainoastaan episiotomian vuoksi kärsin hieman jälkikivuista. Ilokaasua ja epiduraalia käytin kivun lievitykseen ja molemmat toimivat kohdallani erinomaisesti.

Nyt väsynyt mutta onnellinen perhe opettelee täällä uutta arkea ja oppii joka päivä jotakin uutta :)

Tsemppiä kaikille vielä odottaville tulevaan koitokseen. Palkinto kivusta ja kovasta työstä on jotakin aivan USKOMATTOMAN IHANAA!

46/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua joku ehti jo kaipailemaankin :) samoin mietin tänään, että mitähän KainoElville kuuluu, kun ei ole kuulunut mitään ainakaan tänään ?

Amelielle: sinulla on pian vauva sylissä, siltä kuulostaa! Saapas nähdä ehditkö enää huomiseen neuvolaan... Jännää...

Sellaiset ohjeet olen tuttien tuttipullojen pesusta saanut aikaisemmin, että niin kauan pitää keittää päivittäin kun vauva ei vielä syö kiinteitä ruokia. Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutten enää muista.

Jospa nyt menisi pitkälleen, kun en koko päivänä ehtinyt päikkäreillekään. Tuskin sitä lähtöä tänä(kään) yönä meikäläiselle tulee...

47/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni pitkässä liinassa kietaisu-X-2 -sidonnassa suositeltiin vauvan iäksi 6 viikkoa ennen sammakkoasentoon laittamista, sitä ennen ei vauvan lonkat taipuisi ongelmitta sammakkoasentoon tms. Jotkut tuttavat ovat kyllä pitäneet siinä aivan laitokselta lähtien.

Vatsallaan lattialla pitäminen, enpä muista miten omilla tenavilla on ollut, mutta kyllä lapsen pitäisi ensin pystyä kannattelemaan päätään jo hyvästi. Nukuttanut olen vatsallani mahakipuista esikoista aikaisemmin, siitä tulikin ainut nukkumisasento. Kyllä se vauva yleensä ilmoittaa tyytymättömyytensä jos ei pysty/halua/jaksa olla jossain asennossa!

Huovuttamisesta, kyllä neulahuovuttamalla huolellisesti saa aikas pysyvän kuvion huovutettua neuleeseen. Tietysti sitä voi varovasti vielä märkähuovuttaa siitä päältä sen jälkeen vaikka sillä marseille- tai mäntysaippualla jos haluaa varmistella ettei kuvio irtoa pesukoneessa. Minusta neulottuun kappaleeseen saa kuitenkin paremmin neulahuovutettua kuin esim. valmiiseen huopakankaaseen, joka on pinnalta sileämpi, joten ei se välttämättä vaadi hirveitä märkähuovutuksia siihen lisäksi. Onko muut samaa mieltä?

Vierailija
48/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vielä ilmoittamaan, että olen poistumassa tästä kohti sairaalaa pikapuoliin. Puolilta öin alkoi supistelut ja armoton vessassa juokseminen. Nyt supistusten väli on 4-6 minuttia. Toivottavasti ei supistukset katoa mihinkään ja vauva on mukana kun kotiin tulen.

Tsemppaukset vielä kovasti muille ja Uniqulle onnittelut vauvasta :)

noffetus

Vierailija
49/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka lähtee hakemaan =). Saapa nähdä milloin on meidän vuoro, ei kyllä mitään tuntemuksia siihen ole...

Mulla viime raskaudessa yritettiin siis käynnistää synnytystä, mutta ei lähtenyt käyntiin. Pääsin viikonlopuksi kotiin ja supistuksia alkoi sitten itsekseen tulla. Vuorokauden niitä tuli ensin harvakseltaan, eli tunninkin välein. Yön sain nukuttua hyvin ja seuraavana päivänä ne voimistuivat. Laitokselle lähdettiin,kun supistuskia oli tullut reilun kahden tunnin ajan ja väli oli max 10min. Ja siinä vaiheessa supistukset oli jo kivuliaita ja kestoltaan 30sek-1min. Eli niiden pitää kestääkin hyvän tovin, että edistystä tapahtuu. Olisin vielä pystynyt olemaan kotona,mutta mies oli sitä mieltä että nyt mennään, sairaalassa olin sitten 4cm auki jaa reuna toiselta puolelta hävinnyt.. siitä meni vielä 5 tuntia vauvan syntymään.

Lämmintä suihkua kannattaa kokeilla jos kotona odottelee supistusten kanssa, se rentouttaa ja helpottaa paikkojen avautumista.

Kolmesta ässästä, ei meilläkään mitään vaikutusta =( ei ollut edellistenkään kohdalla. On kyllä ollut siisti koti ja komerot kun synnyttämään on lähdetty ja tyytyväinen mies =)

Mulla on taas perjantaina neuvola ja kuulemma äitipolille varataan aikaa ja katsotaan vauvan kokoa, tämä sen takia kun edellisissä raskauksissa ollut se raskausajandiabetes, nyt ei sitten ole vaikka aika täpärästi selvitin testin. Oli lääkäri sitten näin päättänyt. Kuulemma vauva ei enää lasketunajan jälkeen kasva, paitsi jos on sokereissa ongelmia niin silloin jatkaa kasvuaan, tiedä sitten. Neuvolan täti tuumasi vaan mahan päältä, että sopivan kokoinen vauva on..joo, mkitähän sekin meinaa. Ennusti meille isoa vauvaa esikoisen kohdalla ja ei ollut uskoa kun syntyi ja painoi 3300g...=)

mehiz 39+3

Vierailija
50/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut niin vaivainen koko raskausajan etten ole jaksanut kirjoitella, mutta olen kyllä seurannut kuulumisianne ahkerasti.

Alkuraskauden ajan oli monta kuukautta pahoinvointia ja 11 viikkoa hirvittävää, jatkuvaa päänsärkyä. Sitten alkoi muut vaivat. Väsyttää, vihloo, supistelee, närästää hirveästi, peräpukamat, kaksi pahaa flunssaa ja yskää, hiivatulehdus, 6 kk kestänyt nenän tukkoisuus ja nuha (joka vie yöunet) jne.

Minulla on 2 v 2 kk vanha tytär, jonka synnytys oli hirveän traumaattinen kokemus. Synnytys meni 11 päivää yliaikaiseksi ja silloinkin käynnistettiin lapsiveden vähyyden takia. Saatiin hirveän kipeät supistukset aikaiseksi mutta kohdunsuu ei vaan auennut vuorokauteen yhtään. Kun lopulta pääsin synnyttämään, olin jo kuolemanväsy eikä siitä meinannut tulla mitään. Kipulääkitys ei toiminut, epiduraali pistettiin väärin ja lopulta istukka ei syntynyt - se poistettiin nukutuksessa sen jälkeen kun monet lääkärit ja hoitajat olivat vuorotellen repineet sitä käsin 5 tunnin ajan...

Olen käynyt nyt pelkopolilla juttelemassa asiasta ja se vähän auttoi - tosin kätilö sanoi ettei hän tietenkään voi luvata parempaa synnytystä tällä kerralla. Toivoa toki voi. Sanoi että on hyvin todennäköistä että olen resistentti kipulääkkeille - joillekin ne eivät toimi kunnolla.

Nyt siis laskettu aika eikä mitään tunnu tapahtuvan. Menen kohta neuvolaan. Harmittaa kun siellä ei katsota kohdunsuun tilannetta eikä muuta. Voi kun pääsis äippäpolille! Haluaisin että katsotaan onko lapsivettä riittävästi ja onko istukka ja napaverihommat kunnossa. Viimeksi neuvolassa sanottiin että lapsivettä on normaalisti, mutta samana päivänä sairaalassa totesivat että lapsivettä on aivan liian vähän.

Minulla on muuten kamalasti turvotusta ja painoa on tullut ainakin 30 kiloa jo tässä raskaudessa! Huh huh. Ei kovin hehkeä olo. Kaksivuotiaamme on myös alkanut taas heräillä kovasti öisin ja hänelle ei isi kelpaa enää mihinkään. Mun pitää tehdä kaikki syöttämiset ja suihkuttamiset, leikit ja muut. Hohhoijaa.

Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä muille matkaan! Eikös se HUSillakin synnytys käynnistetä viimeistään viikolla 42+1 jos ei muuten ole syytä käynnistää?

Koska muuten uudelleensynnyttäjällä on yliaikaistarkastus? SIis täällä HUSin alueella?

Vierailija
51/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut niin vaivainen koko raskausajan etten ole jaksanut kirjoitella, mutta olen kyllä seurannut kuulumisianne ahkerasti.

Alkuraskauden ajan oli monta kuukautta pahoinvointia ja 11 viikkoa hirvittävää, jatkuvaa päänsärkyä. Sitten alkoi muut vaivat. Väsyttää, vihloo, supistelee, närästää hirveästi, peräpukamat, kaksi pahaa flunssaa ja yskää, hiivatulehdus, 6 kk kestänyt nenän tukkoisuus ja nuha (joka vie yöunet) jne.

Minulla on 2 v 2 kk vanha tytär, jonka synnytys oli hirveän traumaattinen kokemus. Synnytys meni 11 päivää yliaikaiseksi ja silloinkin käynnistettiin lapsiveden vähyyden takia. Saatiin hirveän kipeät supistukset aikaiseksi mutta kohdunsuu ei vaan auennut vuorokauteen yhtään. Kun lopulta pääsin synnyttämään, olin jo kuolemanväsy eikä siitä meinannut tulla mitään. Kipulääkitys ei toiminut, epiduraali pistettiin väärin ja lopulta istukka ei syntynyt - se poistettiin nukutuksessa sen jälkeen kun monet lääkärit ja hoitajat olivat vuorotellen repineet sitä käsin 5 tunnin ajan...

Olen käynyt nyt pelkopolilla juttelemassa asiasta ja se vähän auttoi - tosin kätilö sanoi ettei hän tietenkään voi luvata parempaa synnytystä tällä kerralla. Toivoa toki voi. Sanoi että on hyvin todennäköistä että olen resistentti kipulääkkeille - joillekin ne eivät toimi kunnolla.

Nyt siis laskettu aika eikä mitään tunnu tapahtuvan. Menen kohta neuvolaan. Harmittaa kun siellä ei katsota kohdunsuun tilannetta eikä muuta. Voi kun pääsis äippäpolille! Haluaisin että katsotaan onko lapsivettä riittävästi ja onko istukka ja napaverihommat kunnossa. Viimeksi neuvolassa sanottiin että lapsivettä on normaalisti, mutta samana päivänä sairaalassa totesivat että lapsivettä on aivan liian vähän.

Minulla on muuten kamalasti turvotusta ja painoa on tullut ainakin 30 kiloa jo tässä raskaudessa! Huh huh. Ei kovin hehkeä olo. Kaksivuotiaamme on myös alkanut taas heräillä kovasti öisin ja hänelle ei isi kelpaa enää mihinkään. Mun pitää tehdä kaikki syöttämiset ja suihkuttamiset, leikit ja muut. Hohhoijaa.

Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä muille matkaan! Eikös se HUSillakin synnytys käynnistetä viimeistään viikolla 42+1 jos ei muuten ole syytä käynnistää?

Koska muuten uudelleensynnyttäjällä on yliaikaistarkastus? SIis täällä HUSin alueella?

Vierailija
52/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kateelliseksi tulee,,,heh kuulostaapa tyhmältä. Eilen oli sellanen olo et kohta vauva kyllä tipahtaa tuolta kun painoi niin julmetusti alaspäin ja käveleminen sattui ihan kamalasti.

Mun isä sanoi että laivalla oli ollut sellanen kilpailu missä piti kuljettaa palloa polvien välissä jonkun matkan ja se joka nopein niin voitti samppakaljapullon, sanoi että olisin voittanut enkä olisi tarvinut sitä palloa kun kävelen kuulema ihan samalla lailla.

Selkää on särkenyt ihan mielettömästi täällä, mutta kovia suppareita ei vaan tuu!

Pullojen keittelystä: minä aikasemmin keitin päivittäin, se oli ihan kätevää illalla niin oli pullot sit aamulla puhtaana ja kuivia.

Supistuksista: Kyllä ne joo tunnistaa sitten kun on tosi paikka....mulla ainakin kipu oli monta kertaa kovempi kun menkkakivut ja sitä oikein haukko henkeä kun tuli suppari...mutta siis kaikilla vaihtelee tietty se :)

Voi kun noffetus nyt saisi vaavin kainaloon kun odotuskin ollut pitkä, onhan kaikilla niin että vauva sieltä jossain vaiheessa tulee ei ikuiseksi ajaksi sinne jää :)

Nyt aamupalan kimppuun

T:L&A 39+2 kait

Vierailija
53/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen siis yhtenä kappaleena ollaan vaikka jo joulukuun alussa varoiteltiin et voi syntyä etukäteen =/ Noh,onpa ainakin odottavan aika ollu tosi pitkä...

Tänään onkin edessä äippäpolikäynti ja voi että mä toivon et ne tekee jotain.Pari viikkoa ollu pissan valkuainen +++ ja paineet koholla,lisäks kamala turvotus!Ehkäpä siis käynnistys edessä...

Mut eipä tässä muuta,pitää mennä laittaan kassit valmiiks...

tepa 40+2

Vierailija
54/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa nukuin kuin pieni porsas, ei supisteluja eikä mitään muutakaan...kunhan muistin pysyä vasemmalla kyljellä, oikealla kun on pikkuisen jalat niin ei tykännyt kääntymisestä yhtään vaan heti alkoi kauhea räpistely :D

Pikkuhiljaa alkavat tavarat olla paikoillaan ja kasaan katsottuna, vähän vielä hienosäätöä.

Rohkaisevaa että muutamilla alkaa ihan oikeasti olla lähtö käsillä...tsemppiä koitokseen.

Ja onnittelut vauvautuneille :D

Neulahuovutuksesta...kyllä ne kuviot ainakin villahousuissa pysyy ja varsinkin jos käsin pesee. Mulla on kyllä pysynyt sellainen fleeceen huovutettu kuviokin vaikka olen sitä koneessa pessyt, ja jos lähtee niin ainahan voi tehdä sitten uuden.

Tänään ollaan hiljakseen, mies vei isommat aamulla kouluun ja eskariin. Katsotaan mitä nyt tuon junjorin kanssa saadaan tänään aikaiseksi. Taidetaan pitää kalsari päivä tänään ;)

JB72 &KeKe 37....

Vierailija
55/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Unique vauvasta. Noffetukselle onnea matkaan jos tätä vielä olet kotona lukemassa:).

Eikkuli, tällä minä edelleen palloilen. Nämä sivut vaan herjasi mulle eilen niin, että en päässyt kirjoittamaan kuulumisia, mukavaa kuitenkin, että oli jo kaivattu:).

Sitten lähintä, eli omaa ( . ): Käynti äippäpolilla eilen poiki kaunokaiselle häätöuhan. Eli jos ei omineen tyttö älyä tulla ulos (tähän tilanne nyt aika edullinen kun eilen kohdunsuuta jäljellä enää sentti ja kohdunsuu auki väljästi kahdelle sormelle) niin sitten ensi perjantaina menen synnärille, jossa sitten pistetään vauhtia töppösiin puhkasemalla kalvot. Istukka kalkkeutunut vähän lisää, mutta virtaukset kunnossa ja painoarvio tällä hetkellä 2900g, joka siis ihan hyvä. Nyt sitten täytyy laittaa viimeistään kaunokaisen tavarat valmiiksi ja kai sitä kassin pakkaamista täytyy ryhtyä vähitellen ainakin suunnittelemaan.

Eilisen ronkkimisen jälkeen onkin tullut veristä vuotoa ja supistellutkin on napakasti, mutta harvakseltaan, joten katsotaan mitä tästä nyt kehkeytyy. Haluaisin kyllä odotella sinne perjantaille, sillä saatiin lastenhoidot kuntoon sen päivän osalta, muuten tilanne edelleen ihan auki (varsinkin jos lähtö sairaalaan tulee yöaikaan).

Palaan linjoille iltapäivällä paremmalla ajalla sillä nyt täytyy lähteä laittamaan pienille aamupalaa, tunnin päästä pitäisi olla jo täysissä tamineissa puistotreffeillä.

Supistuksia niitä tarvitseville ja voimaa päivään kaikille tasapuolisesti

t:KainoElvi ja kaunokainen 37+5

Vierailija
56/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä omituisen hiljaista ollut tässä meidän pinossa näiden vauvauutisten suhteen. Kuun lopulla on sitten tiedossa ruuhkaa synnäreillä :)

Imetyksestä on täällä ollut puhetta. Minunkaan mielestä sen asian suhteen ei kannata tehdä mitään jyrkkiä päätöksiä ennen vauvan syntymää. Minulle oli esikoisen kohdalla selvää, että haluan täysimettää mahdollisimman pitkään. Olisin varmasti ollut melko masentunut, jos homma ei olisikaan sujunut. Parempi varmasti olisi, jos asiaan pystyisi suhtautumaan tietyllä rentoudella :)

( . ) Tänään ajattelin vihdoin ja viimein pakata sairaalakassin. Viime tippaan jätin, mutta eihän tuo vielä näytä liian myöhäistä olevan. Lähdöstä ei tietoakaan :( Ei limatulppaa, ei supistuksia, ei mitään. Muutoin en olisi yhtään kärsimätön, mutta hirvittaa vauvan todennäköinen suuri koko. Jokainen päivä tuo muutaman kymmenen grammaa lisää painoa vauvalle. Painoksi arvioitiin maanantaina (käsikopelolla) 4 kg... Onneksi th laittoi lähetteen ultralla tehtävään painoarvioon. Ajan sain jo huomiseksi. Tiedän, että ultrakin voi heittää reilusti suuntaan tai toiseen, mutta jotenkin se vaan mieltä rauhoittaa kun saa jonkin "virallisen" arvion tulokkaan koosta. Tai lähinnä siitä, että onko paino lähempänä neljää vai viittä kiloa :S

Muuten ei omassa olossa mitään valittamista. Kaikki arvot oli neuvolamittauksissa kohdallaan. Neuvolakäyntikin varattiin vielä ensi viikolle - toivottavasti ei sille ole tarvetta...

Nyt esikoisen kanssa ulkoilemaan tuonne ihanan talviseen ja tammikuiseen Helsingin säähän. Plaah ja yäk.

- PP 39+4

Vierailija
57/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*uniq* paljon ONNEA!

*noffetukselle* tsempit koitokseen, vaikka voi olla jo nyytti sylissäkin, ihanaa :)

*Niinaniin* esikoisen syntymä on ollutkin rankka, toiv nyt selviät helpommalla!

Toi istukan irtoaminen on mun pahin pelkoni tai siis irtoamattomuus.. Mulla kans esikoisesta jäi se vähän jumiin, lähti kyllä sitten painelemalla ettei yhtään mitään verrattuna sun juttuun, huhhuh.. mut pelkään just sitä..

*Tepalle* tsempit äitipolille, et olo sit paranis, jos tekevät jo jotain käynnistyksen suhteen.

*KeinoElville* myöskin tsempit perjantaille näin etukäteen etten unoha :) Ellei tuu lähtö jo aiemmin..

( . ) Vatsaa särkee, on kipee siis.. mitähän lie? Liikkeet tosi vaisut vaikka join aamukahvitkin.. meen nyt kirjoittamisen jälkeen hetkeks kuullosteleen liikkeitä ja huiliin ennen ulkoilua poitsun kaa. Pakko päästä ulos, kun nyt ei sada.. on kyl kurja ilma muuten :(

Ja täytyy soitella neuvolaan mun virtsakokeiden tulokset tuossa pikapuoliin, jos ovat jo tulleet ees.

Kärsimätön olo on, tekis mieli saada jo pikkarainen syliin.. mut sit taas iskee paniikki, et kohtahan sitä oikeesti voi olla jo synnytys edessä, huih :)

Päivänjatkoi!

Emmuli rv 38+0

Vierailija
58/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli sormet nopeammat kuin ajatus ja melkein valmis viesti katosi bittiavaruuteen.

Onnea uniq ja noffetukselle tsemppiä! Tästähän saisi vaikka hauskan sketsin: mies: onko meillä kiire synnyttämään? vaimo: no ei niin kiire, ettenkö ehtisi laittamaan viestin listalle! No joo... :-)

Muakin on supistellut tänään klo 10 lähtien, ei mitään superkovia, mut kuitenkin. Toivon kuitenkin, et näillä olisi jo jotain vaikutusta! Näin jo untakin, et tänään synnytän. Se uni kyllä varmaan johtui siitä, että mies on tänään reissussa ja palaa vasta puolenyön maissa, ja sanoinkin hänelle eilen, että mikä muu päivä tahansa olisi hyvä syntymäpäivä kuin tänään.

Curious 38+1

Vierailija
59/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en enään jaksa koko aikaista kyselyä ja jankkaamista että JOKO ??? Ja mun äiti vaati et hänelle täytyy ilmoittaa kun mennään sairaalaan, siis laitoin hälle vaan viestin et jos muistan niin ilmoitan sit kyllä....Siis joo nyt meni hermot sorry....

Vierailija
60/177 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin ilonen ku monen kuukauden tauon jälkeen taas pääsen ihan när som helst nettiin!!!

Eilinen "päivä kaupungilla" poiki aikas tuskaisen yön, supisti, kolotti, nenä tukossa, nivuset paukku yms. Huh, mut vissiin tuo lapsivesi noussu aivoihin asti ku ei opiksi ota, lähin aamulla aikasin uudelleen kylille, mut nyt olin kyl vaan ihan muutaman tunnin ;-). Tas kerran söin hyvin ja hartaasti ja rauhassa herkkuruokaa ja tietty jättisuuren jäätelöjälkkäriannoksen! Ja sit ihmettelen ku housut kirraa joka kohdasta..

Joku kyseli käynnistämisestä: Yliaikaiskäynnillä päätetään käynnistetäänkö heti vai parin päivän päästä, mut jos kaikki oikein hyvin niin usein sit 42+1 käynnistykseen. Mut siis tollon ainaki viimeistään!

Mä oon ihan kateellinen teille joilla pysyy kutimet käsissä. Ite oon huutonetistä huutanu parit hahtuvahousut ku ei naisella oo minkäänlaista hajua miten niitä ite neulois!!!

Onnea Uniq ja lisää odotellaan ilouutisia.

Pantsa ja huomenna tasan 38