Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Helsingissä ei voi käyttää suksia ja luistimia tai mennä pulkkamäkeen????

Vierailija
12.01.2009 |

Kaikki eivät asu juuri Paloheinän vieressä????

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on useita tekojääratoja ja jäähalleja, joissa on ilmaisia yleisöluisteluvuoroja. Paloheinässä on lumetettu hiihtolatu ja lastenpulkkamäki. Myös Serena ja Talma on lähellä ja siellä pääsee myös pulkkamäkeen ja kokeilemaan hiihtämistä.

Jatkuvasti joku valittaa että ei pääse lapset pulkkamäkeen, hiihtämään tai luistelemaan kun asutaan Helsingissä. Ihan se on itsetä kiinni. Helsingissä asutaan mekin ja käytään viikoittain luistelemassa, hiihtämässä ja pulkkamäessä....

Vierailija
2/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset voivat laittaa sukset pihassa jalkaan, ja itse hiihdellä ladun varteen tuon sata metriä, tottakai tulee hiihdettyä usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luistinratoja ja jäähalleja on muuallakin kuin Paloheinässä. Eli kyllä Helsingissäkin voi hiihtää, luistella ja mennä pulkkamäkee, jos haluaa.

T:AP

Vierailija
4/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussilla aika ohjelmanumero. Herää kysymys, että onko se sen arvoista, kun muutenkin voi ulkoilla. Vai pitääkö olla joku marttyyri-hiihtäjäperhe?

Vierailija
5/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(niin ainakin väitätte)

Vierailija
6/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Paloheinä nyt vaan on meille huonojen bussiyhteyksien päässä. Ehkäpä emme osta autoa ihan siksi, että muutamana viikonloppuna vuodessa pääsee helpommin hiihtämään.......

Vierailija
7/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sinne hiihtämään opettelevien lasten kanssa mennä.

Vierailija
8/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nauretaan maalaisille ilkeästi. Myäh myäh.

Vierailija
9/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden siitä, että luistelu, hiihto ja pulkkamäket ovat kodin lähellä harrastettavia juttuja. Luistelemaan on onneksi päässytkin omalle kentälle. Nyt ei tosin taas pääse.

Vierailija
10/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raahata suksia ja pulkkia koko poppoolle bussissa, juu ei kiitos. Ja kyllä, kulkuyhteydet on loistavat, mutta eipä se hiihtoinnostusta kuitenkaan lisää.

Vierailija
11/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sukset ja sauvat voi laittaa yhteen laskettelusuksi pussiin tai sitten narulla yhteen, joten ihan hyvin pääse sinne bussiin ilmanohjelmanumeroa.

ettei sinne hiihtämään opettelevien lasten kanssa mennä.

Vierailija
12/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran "kaikki" mahtuvat. Minäkin ajattelen, että esim. pulkalla lasku on sellaista, mikä pitää tapahtua kodin lähellä. Ei tulisi mieleenkään viedä 6-7 pulkkaa bussiin, tai meiltä päin pitäisi mennä kolmella eri bussilla päästäkseen Paloheinään. Hiihtämään en minäkään sinne lasten kanssa menisi, jalkoihin jäävät.

Vierailija
13/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä perustellaan muille miksi meidän lapset ei hiihdä, luistele tai laske mäkeä. Näin saadaan syylliseksi joku muu kuin minä itse.

Harvalla on kotipihassa ladut, pulkkamäet ja luistelukenttä. Myös pohjois-Suomessa täytyy lähteä sinne luistelukentälle ja pulkkamäkeen. Latu on helppo tehdä itse.

Vierailija
14/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos, niin olen siellä huomenna!

Vierailija
15/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskisuomalaisista taajamista nämä kaikki. On eri juttu lähteä hiihtämään tai pulkkamäkeen joka päivä koulun jälkeen, kuin kerran viikossa vanhempien kyydissä.

millä perustellaan muille miksi meidän lapset ei hiihdä, luistele tai laske mäkeä. Näin saadaan syylliseksi joku muu kuin minä itse.

Harvalla on kotipihassa ladut, pulkkamäet ja luistelukenttä. Myös pohjois-Suomessa täytyy lähteä sinne luistelukentälle ja pulkkamäkeen. Latu on helppo tehdä itse.

Vierailija
16/16 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin että Paloheinässä ei hiihtolatujakaan ole jos lumet sulaa (tykkilunta ei sinne tehdä), joten ihmetteln miten siellä olisi pulkkamäki. Vantaalla on Hakunilassa ladut (vaikka sitten tykkilumella), muttei sielläkään pulkkamäkeä ole.

Ja jos koko päkaupunkiseudulla on yksi-kaksi lumetettua pulkkamäkeä, niin mukavahan siellä on sunnuntaipäivä viettää niiden tuhansien muiden perheiden kanssa... Ei kuulosta mun mielestä kivalta, johan siinä osa lapsista hukkuu joukkoon. Jos lunta vaan saadaan lisää, niin toki mekin pulkkamäkeen mennään.