Tyttöjen nettisaitti GOSUPERMODEL, onko kokemuksia?
pian 9v tyttäreni kävi eilen luomassa kyseiselle sivustolle hahmon ja haluaa nyt alkaa pelailemaan siellä ja tekemään miä voi. Hänen muutama kaverinsakin käy sivuilla. Ongelmaksi muodostui se, että siellä ei voi edes pelata mitään ellei ole omaa sähköpostiosoitetta tai anna jotain. Tosin voi mesettääkin. Tyttärellämme ei ole s-postiosoitetta eikä mesetä. Hänen muutamilla kavereillaan omat osoitteet jo on. Nyt pähkäilen, että perustanko hänelle oman postin vai en. Isänsä mielestä ei mitään "vaaraa", mutta mitä mieltä olette?
Kommentit (170)
Sitten kun ollaan lähempänä 10 ikävuotta tulee jos kielarit, seksi, valehtelu jnejne jo koulussa kavereiden kesken puheeksi, niin se vain on että ne asiat tulevat aina vain aikaisemmin ja aikaisemmin
lasten tietoon, eikä sille mitään oikein voi tehdä. Ainakin kun minä olin vähän nuorempi niin kaikki kyllä tiesivät seksistä ja kielareista ja miten lapset tulevat jo siinä yhdeksän vuoden lähettyvillä. Olen siis viisitoista & eka lapsi on jo syntynyt. Ja gosussa olen, samoin pikkusisko.
Oikeesti raiskaus ei oo mikää epätavallinen tapahtuma..
On kyllä ihan turvallinen sivusto, mutta ei suositella alle 10- vuotiaille. Foorumilla on joskus todella epäsopivia aiheita.
Onneksi meidän 10vee tytöllä on paljon harrastuksia ja kouluhommia, että millekään tuollaisille ei jää aikaa. Yhdessä myös puuhastellaan perheen kanssa kaikkea; käydään uimassa, pelataan lautapelejä, luetaan, leivotaan, laitetaan ruokaa, ulkoillaan monipuolisesti. Suosittelen kokeilemaan! Eiköhän noita juttuja ehdi sitten myöhemminkn. Lapset on lapsia niin vähän aikaa.
Netti on nykyään normaalia elämää, myös lapsilla. Gosu on ihan kiva sivusto. Ja PUHUKAA lastenne kanssa netinkäytön perusasiat selviksi. Ei omaa nimeä eikä yhteystietoja eikä salasanoja KENELLEKÄÄN ulkopuolisille. Ja oman lapsensa tekemisiähän voi seurailla netissä.
Ennenvanhaan oli kirjekavereita joista saattoi tulla ihan oikeitakin kavereita. Nykyään on netti.Vaaroja on maailma täynnä, mutta järkevällä opastuksella ja sillä että on kiinnostunut lapsensa tekemisistä, päästään pitkälle. Kasvatamme "seuraavaa nettisukupolvea" ja käyttäydytään itse sen mukaan.
Omalle 12 vuotiaalle alkoi chatissa joku puhumaan raiskaamisesta ja pillun nuolemisesta. Jutut meni niin rankaksi että ilmoitin tyypistä ylläpidolle. Jutut olivat sitä luokkaa että ei ihan pilailuviesteiltä tuntuneet vaan jonkun pedofiilin käsialaa.
nämä lasten palstat ovat täynnä pedofiilejä vaanimassa. Tiedän sen jo ammattinikin puolesta.
Tyttöni käy edelleen sivustolla mutta nettikäyttäytymisen olemme useaan kertaan käyneet läpi.
Itse tein tyttärelleni (8v) s-postin gmailiin. Laitettiin siihen lempinimi eli esimerkiksi: Maikki.Mansikka :) Tyttö saa sitten vanhempana tehdä itselleen oikealla nimellään, eikä siinäkään mitään vaaraa ole.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2010 klo 11:46"]
Minun tyttäreni haluaisi myös jäsenyyden kyseiselle sivustolle. Kävin katselemassa keskustelupalstoja ja ihmettelen kuinka moderaattori kertoo yksityiskohtaisesti kuinka suudellaan kielisuudelmia. Onko se todella tarpeellista tuon ikäisille...Minua häiritsee myös mahdollisuus chattailla täysin tuntemattomien kanssa. Oiva tilaisuus lapsia vaaniville rikollisille. Mitä enemmän luin keskusteluja, sitä vähemmän vakuuttuneeksi tulin sivuston turvallisuudesta. Winlivemessenger riittäköön toistaiseksi meidän perheessä.
[/quote]
Moderaattorit eivät jaa siellä kielari ohjeita, se on sitten kyllä joku pilamalli tekeytynyt modeksi :D
+ Gosussa ei kauheesti oo näitä ''anna salasana'' huijareita, enemmänkin vaihtokauppa, s-postin vaihto, arvonta ym. huijareita
[quote author="Vierailija" time="23.09.2012 klo 18:07"]
voi ei, ainahan se harmi on kun goRahat viedään :D mutta ei mitään hätää, olen siellä käynyt jo kolme vuotta, mahtava paikka, varoituksena se että saattaa jäädä koukkuun ;D
T: Santtu40, 12v tyttö gosusta :3
[/quote]
Jep ;) Iteltäni on huijattu 20000 gr arvoset gagat ja 10000 gr arvonen k-mekko :/ Silti mun vaatehuoneessa on uniikkeja vielä lähes 300 000 gr edestä :D Gosussa on kivaa, suosittelen :)
Zoco / 12v / Gosuttaja
voi ei, ainahan se harmi on kun goRahat viedään :D mutta ei mitään hätää, olen siellä käynyt jo kolme vuotta, mahtava paikka, varoituksena se että saattaa jäädä koukkuun ;D
[/quote]
Jep ;) Iteltäni on huijattu 20000 gr arvoset gagat ja 10000 gr arvonen k-mekko :/ Silti mun vaatehuoneessa on uniikkeja vielä lähes 300 000 gr edestä :D Gosussa on kivaa, suosittelen :)
Zoco / 12v / Gosuttaja
[/quote]
Zoco / 12v / Gosuttaja
[/quote]
Zoco / 12v / Gosuttaja
[/quote]
Zoco / 12v / Gosuttaja
[/quote]
Zoco / 12v / Gosuttaja
[/quote]
Zoco / 12v / Gosuttaja
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 18:48"]
ei kylläkään paljo profiileissa omia kuvia laitettu.... väärässä oot!!
[/quote]
En oo ikinä nähny kenenkään profiilissa omaa kuvaa :D Nää 30v äidit, älkää tulko tänne pätemään jos ette itse gosuta :D
Rakkaat mammat, kuten olette tästä keskustelusta jo huomanneet, niin täällä Aihe vapaalla pyörivät ne nuoretkin tytöt. Ja täällä on vähän pahempia juttuja kuin kielarit... :o
Hei :)! Itse olen 13 vuotias tyttö, ja kun aloitin 'gosun' ei tarvinnut sähköpostia. Mutta kun tei toisen mallin, iskäni laittoi siihen oman sähköpostinsa ja lopuksi kun sain sellaisen itselleni, vaihdoin sähköpostin. S-postin voi vaihtaa vain yhden kerran. Gosuun ei tarvise anaa mitään muuta, mutta VIPin ostamiseen tarvitaan oikeaa rahaa ;--)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2010 klo 08:45"]
mukava tyttöjen oma yhteisö.
perusta sähköpostiosoite ihan rauhassa, osoite ei näy missään kennellekään
meillä nuo osoitteet ei ole tyyliin etunimi.sukunimi vaan jotain muuta
ps. minäkin pelailen joskus tytön tunnuksilla vaatehuonepeliä
[/quote]
Vai ei ole
Kuulemma kovasti kiusaamista, moderointi ei toimi. Viime viikolla oli pitkä ketju, missä käskettiin erään lapsen tappaa itsensä ja hirttää itsensä. Modelle tehtiin ryhmäilmoitus, mutta ketjua ei poistettu.
Lapset olivat lopulta hädissään ilmoittaneet asian nettipoliisille.
Vain pilamallit tekevät tuollaista ja moderaattorit taistelevat tuota juttua vastaan kovasti!