Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjen nettisaitti GOSUPERMODEL, onko kokemuksia?

Vierailija
22.01.2010 |

pian 9v tyttäreni kävi eilen luomassa kyseiselle sivustolle hahmon ja haluaa nyt alkaa pelailemaan siellä ja tekemään miä voi. Hänen muutama kaverinsakin käy sivuilla. Ongelmaksi muodostui se, että siellä ei voi edes pelata mitään ellei ole omaa sähköpostiosoitetta tai anna jotain. Tosin voi mesettääkin. Tyttärellämme ei ole s-postiosoitetta eikä mesetä. Hänen muutamilla kavereillaan omat osoitteet jo on. Nyt pähkäilen, että perustanko hänelle oman postin vai en. Isänsä mielestä ei mitään "vaaraa", mutta mitä mieltä olette?

Kommentit (170)

Vierailija
161/170 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mukava paikkahan se on, mutta kannattaa kerrata pari asiaa. Kuten että henkilötietoja ei kerrota kellekkään, sillä gosussa liikkuu myös huijareita. Mutta kyllä siellä liikkuu myös kunnollista porukkaa. Moderaattoreille voi raportoida asiattomuuksista ja on olemassa myös kieltolista. Tietyn mallin voi laittaa kieltolistalle, näin tuo ei pääse ottamaaan yhteyttä viestien kautta.

Vierailija
162/170 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan turvallinen ja oon ite ollu jo 3 vuotta (joo  noloo tulin sinne ku olin 7v.) mut on turvallista :3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/170 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turvallinen paikka on. Moderaattorit ja ylläpito tarkkailee aktiivisesti, ettei mitään ihan sopimattomia juttuja siellä ole. Sellaiset jutut poistetaan ja mallille voidaan antaa aikalisä, joka estää muutamaksi päiväksi kirjoittelun foorumille, viestien lähettelyn yms. Malli saatetaan myös joko poistaa tai pahimmassa tapauksessa sääntöjen rikkojalle voidaan antaa kokonaan goSupermodelin käyttöesto. Nämä ovat kuitenkin harvinaisia tapauksia, joka ehkä kertookin, ettei goSupermodelissa mitään kovin pahoja juttuja kamalan usein ole. En kuitenkaan alle 10-vuotiaalle goSupermodelia heti menisi suosittelemaan, koska välillä siellä on joitakin juttuja, jotka eivät ihan pienille sovi. Moni 10-vuotias kuitenkin jo ymmärtää nämä asiat, eivätkä niiden pitäisi olla sen ikäiselle kovin pahoja. Kannattaa kertoa lapselle, että jos netissä näkee jotakin sopimatonta, siitä kannattaa heti kertoa Raportoi-painikkeen kautta goSupermodelin ylläpidolle. Sekin kannattaa heti kertoa, ettei salasanaa saa antaa kenellekään, lupaisi tämä henkilö sitten vaikka mitä. Kaikenkaikkiaan goSupermodel on ihan hyvä paikka.

Itselläni siis goSupermodelista useankin vuoden kokemus on. En ole tosin ylläpitäjä, vaan ihan muuten vain olen goSupermodelissa käynyt.

Vierailija
164/170 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreltäni on jo kolme kertaa kysytty salasanaa, mutta hän on joka kerta ilmoittanut ylläpidolle. Toistaiseksi ei ongelmia. Suosittelee muillekin. (Kysyin kokemuksiaan)

Vierailija
165/170 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuston valvonta on todella tarkkaa ja moderaattoreihin ja ylläpitoon saa helposti ja nopeasti yhteyden. Kaikki yhteydenotot huomioidaan ja selvitetään. On kuitenkin muistettava, että ikähaarukka on n. 10-20, joten kyllä siellä puhutaan myös pienille uusista asioista. Asiattomuudet kuitenkin poitetaan heti. Esimerkiksi oman nimen tai koulun kertominen on ankarasti kielletty (asia tulee ilmi ympäri saittia) ja siitä rangaistaan heti

Vierailija
166/170 |
13.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan siihe laittaa äidin tai isän sähköpostin, ei välttämättä tarvii omaa olla

Vierailija
167/170 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että EI 9 VUOTIAILLE!!! Itse olen käyttänyt gosua jo pitkän aikaa ihan yhdeksänvuotiaasta asti ! Mutta Gosupermodel-sivustolla oli ennen tarkat säännöt ja rajat, esim. seksistä ym. asiattomat keskustelut poistettiin heti!

Nykyään Gosupermodelissa eli gosussa on hyvin paljon teinien omaa ikävää juttua ja turhaa pelottelua jne. enemmän, minkä vuoksi se ei enää sovi mielestäni alle 13-vuotiaille! Se on alin ikäraja, sillä siellä on kyllä paljon hyvää puheenaihetta, mutta paljon sellaista josta ala-asteikäisten ei pitäisi vielä kuulla.

Kiitos.

Vierailija
168/170 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusiskoni on käynyt Gosussa jo useamman vuoden, on nyt 14v. Jotain hölmöjä kiusaamisjuttuja on hänelläkin siellä ollut, siis ihan reaalimaailman ystävien kanssa. MInusta tuo vaikuttaa hyvältä paikalta oppia internet-käyttäytymistä, ja vanhempien pitäisi siinä opastaa. Minun vanhempani ovat sen verran vanhoja, etteivät ilmeisesti oikein tajua, mitä kaikkea noilla foorumeilla voi olla. Eivät siis ole opastaneet oikeastaan yhtään. Minä olen sitten siskolleni kertonut, että sinne ei voi laittaa mitä vain jne. Itsestäänselvyyksiä tietysti, mutta ei niitä tuon ikäinen saati joku 10-vuotias ajattele.

Parempi tuolla hölmöillä kuin esim. Facebookissa. Nuoret tytöt saattaa laittaa ties mitä bikinikuvia Facebookiin eivätkä lainkaan tajua, että ne ihan oikeasti leviävät ties minne.

Vierailija
169/170 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeks mutta nauran teille vainoharhasille äideille :DDD

t. Kazuhirotar, jo neljä vuotta gosuttanut olento >:3

Vierailija
170/170 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ehkä yhtä turvallinen mitä voi olla nettimaailmassa mikä vain. Mutta itse koin vääräksi sen, että aikoinaan tyttäreni oli "lainannut" minun puhelintani ja tilannut tavallaan rahalla jotain lisäpalvelua Gosussa, sitten kun aloin etsiä nettipaikan yhteystietoja, ei niitä niin vaan löytynytkään. Ei ollut suomenkielistä palvelunumeroa tms mihin olisin voinut soittaa, kun lopetin tytöltä koko Gosussa olemisen. Jouduin vaan maksamaan puhelinlaskuni turhaan nettipeliin mutta mistään en saanut ketään kiinni, en netistä, en puhelimitse, en kirjeitse. Muistaakseni joku hollantilainen(?) nettisivusto mikä sitten päivien hakemisien jälkeen löytyi tuon sivuston takaa. EN SUOSITTELE!!!!!

Ketju on lukittu.