Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laitat kanan kanssa aina riisiä ja maustat currylla ?

Vierailija
09.02.2024 |

Mikä pakkomielle saa naiset laittamaan kanan kanssa aina riisiä ja ainoa mauste tuntuu olevan curry??

Mikä teitä riivaa?????

Pitääkö kaikessa olla aina tylsä ihminen?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ruoka on pääsääntöisesti polttoainetta jotta jaksan urheilla. Jos tylsä toimii niin teen sitä vaikka vuoden putkeen joka päivä. Eli ei siis kiinnosta miten "tylsää" mun ruoka on. 

Vierailija
2/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään. Viimeksi minulla oli kanan kanssa ohraa ja mustia linssejä sekä erilaisia kasviksia. Curry ei olltu ollenkana mausteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on hyvvveee! Töissä on usein kanan kanssa perunaa, kun boomerit ei pysty syömään riisiä tai muuta "ulkomaan ruokaa". Ei sovi peruna ja kana yhteen, joten otan silloin omat eväät. 

Vierailija
4/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kokkailen yksinäni. Miten muut? Kanan kanssa vai?

Vierailija
5/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on väärin asetettu. En tarjoa kanan kanssa koskaan riisiä, koska en pidä riisistä.

Sen sijaan teen vaihtelevia perunalisäkkeitä, uuniperunoita, perunagratiinia, valkosipuliperunapaistosta, perunamuusia jne., tai sitten jotakin pastaa tai kasviksia.

En myöskään käytä kanan mausteena currya, josta en siitäkään pidä, vaan vaihdellen erilaisia yrtti- ja muita mausteita.

Muuta?

Vierailija
6/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska on hyvvveee! Töissä on usein kanan kanssa perunaa, kun boomerit ei pysty syömään riisiä tai muuta "ulkomaan ruokaa". Ei sovi peruna ja kana yhteen, joten otan silloin omat eväät. 

peruna ja kana on aika tyypillinen yhdistelmä esim intialaisissa ja indonesialaisissa ruoissa ja ihan hyvin sopii yhteen. Riisin käyttö on epäekologista (ja myös epäterveellistä) se pääsääntöisesti pitäisi korvata jollain muulla. Tämä ei ole boomeriutta, vaan nykymaailmaa.

Curry mausteena on kyllä vallan ok , mutta ei se tietenkään ainoa toimiva mauste ole. Kanaviillokkiin se sopii erinomaisesti.

Vierailija
7/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ja sitruunaa päälle se on must tai oikeastaan lime on parempi ja halvempikin

Vierailija
8/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kana on hyvää esim. tomaattisessa padassa perunan ja muiden kasvisten kanssa, kanakeitoissa, itämaisissa nuudelipohjaisissa ruoissa jne. En syö kovinkaan paljon riisiä, mutta kanaa kylläkin.

Vierailija
9/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa keittiössä on usein maustehyllyssä vain suola, musta/valkopippuri, curry ja grillausmauste. Itse hurahdin työni puolesta itämaisiin ruokiin ja omassa maustehyllyssä on n. 40 erilaista maustepurkkia sopiviin tarkoituksiin. Yrttien merkitys on maustamisessa suuri, vaikkakin käytän niitä usein kuivattuina, en tuoreina kuten "pitäisi".

Vierailija
10/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tuota boomer-jankutusta. Aika monet nuoret eivät syö riisiä minkään kanssa ekologisista syistä. 

Vierailija
11/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita. Minulla on käytössäni paljon broilerinlihaohjeita eikä niissä currya käytetä kuin aivan muutamissa.

Vierailija
12/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ongelmaa, ei taida edes löytyä curry-sekoitusta maustehyllystä.

Vierailija
13/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaako ap, että curry on aina vaan se yksi ja sama jauhe jota ripotellaan valmiin ruoan päälle? Varmaankin...

Vierailija
14/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkähän pöperöitä olet syönyt. Hassu juttu, mutta satuin juuri viime viikonloppuna ostamaan ensimmäistä kertaa currya, en ole ikinä ennen sellaista jauhetta omistanut ja ikää jo 45 ja tykkään tosi paljon kokkailusta. Curry-tahnaa tosin olen thaimaalaisiin ruokiin laittanut. Riisiä myös käytän harvoin, ainoastaan etnisten ruokien kanssa.

Vierailija
15/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä AP varmaan aikuisena ihmisenä kykenevä laittamaan itse kanasi jos naisten tekemä ei sinulle kelpaa.

Vierailija
16/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettei AP ongelmat elämässä ole tämän suurempia.

Vierailija
17/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

peruna ja kana on aika tyypillinen yhdistelmä esim intialaisissa ja indonesialaisissa ruoissa ja ihan hyvin sopii yhteen. Riisin käyttö on epäekologista (ja myös epäterveellistä) se pääsääntöisesti pitäisi korvata jollain muulla. Tämä ei ole boomeriutta, vaan nykymaailmaa.

Curry mausteena on kyllä vallan ok , mutta ei se tietenkään ainoa toimiva mauste ole. Kanaviillokkiin se sopii erinomaisesti.

Paitsi että perunaa käytetään silloin kasvisten kanssa osana pääruokaa, ei lisäkkeenä. 

Vierailija
18/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Currykana on hyvää. Laitan sen kylkeen kylläkin yleensä mieluummin ohraa kuin riisiä kun koitan suosia enemmän kotimaisia tuotteita.

Vierailija
19/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanan kanssa riistä - nenä sormiisi niistä

käsiä ei tarvitse pestä - kuumuutta ei pöpöt kestä

kissakin työtasolla tassutta - toksoplasmoosin pelko av-mammaa hassuttaa...

Vierailija
20/47 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan välillä kokonaisen valmiiksi grillatun kanan kun olen kaupunkireissulla, hinta n. 7 e. Syön siitä kotona yhden koiven ja lopusta valmistan parin seuraavan päivän ruoat, esim. rintapaloja hyvään kastikkeeseen pottujen kera ja osasta riittää vielä salaattiin. Riisiä ja curryä en juuri kanan kanssa ole tehnyt. Riisiä syön enimmäkseen risottona herkkutattien tai safranin kanssa. Yhdelle riittää hyvin tämmöinen.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän