Tyttöjen nettisaitti GOSUPERMODEL, onko kokemuksia?
pian 9v tyttäreni kävi eilen luomassa kyseiselle sivustolle hahmon ja haluaa nyt alkaa pelailemaan siellä ja tekemään miä voi. Hänen muutama kaverinsakin käy sivuilla. Ongelmaksi muodostui se, että siellä ei voi edes pelata mitään ellei ole omaa sähköpostiosoitetta tai anna jotain. Tosin voi mesettääkin. Tyttärellämme ei ole s-postiosoitetta eikä mesetä. Hänen muutamilla kavereillaan omat osoitteet jo on. Nyt pähkäilen, että perustanko hänelle oman postin vai en. Isänsä mielestä ei mitään "vaaraa", mutta mitä mieltä olette?
Kommentit (170)
oon ite ollu jo pari kolme vuotta gosussa, ei niitä foorumi juttuja niinkään 9 vuotias lue, sähköposti ei näy kenellekkään, siellä ei ole rikollisia ja kielenkäyttö ei päivisin oo mitenkää huonoa yöllä ja illalla alkaa kuitenkin tulla vähän vanhempaa porukkaa sinne
monet tytöt gosupermodelissa ovat 11-16. ei ehkä ihan niiden perheen nuorimmaisten sivusto, vaikka saitti itse niin saattaa antaa ymmärtää.
goSupermodel on turvalinen paikka jos ei lasketa niitä hulluja kuten -:-lumi-:-. Siellä on tuollaisia lumin kaltaisia hulluja jotka tulevat pelottelemaan pikkuisia ja uhkaavat purra.
Kyllä.
kyllä voi, ei näy kellekkään tyttösi sähköpostisi. :) tottakai kannattaa kattoo mitä sielä tapahtuu, kaikenlaista välillä. muuten turvallinen & kiva paikka.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 10:10"]
Oikeesti :D Nauran teille, miksi ihmeessä gosussa ei saisi ottaa kaveriksi muita kun IRL elämän tuttavia ja ystäviä?? Jos ei kerro mitään tietoja itsestään niin kenenkään on aika vaikea tunnistaa sut kadulta xdxd Et järki käteen :D Ja jos ne teijän 9-vuotiiat pikku lapsenne niin paljon järkyttyvät meijän "vanhempien" keskusteluista niin bye bye ja siitä pelaamaan vaatehuonehaastetta :D
[/quote]
samaa mieltä osittain :D
mikä olisi pahinta joka voisi tapahtua gosupermodelissa? pitkät numeroyhdistelmätkin sensuroidaan ja saitilla neuvotaan monessa kohtaa että mikä on sopivaa kertoa toisille ja mikä ei. tuskin siellä ketään vanhoja setiä liikkuu. ja nämä "huijarit", totta kai harmittaa jos gorahat on viety mutta aika harvoin näin käy. ja kielarikeskustelut sunmuut, kyllähän kaikki saa tietää niistä aikanaan!!! antakaa lastenne hengittää herranisä
Ehkäpä vanhempien pitäisi käydä läpi lastensa kanssa tarkasti internetin käyttämisestä, niin ehkäpä sitten ei tulisikaan mitään ongelmia esim. oman kokonimensä paljastaminen foorumilla. Gosupermodelissa on paljon teini-ikäisiä tyttöjä (eikä siellä foorumissa usein nähdäkkään alle 10 vuotiaita käyttäjiä), joten ei ole mikään ihme että siellä keskustellaan pojista, kielareista jne. Enkä tiedä miksi teitä joitakin nyt kauhistuttaa niin paljon kun foorumissa keskustellaan kielareista, seksista yms. Kyllähän teidän lapsoset saa kuitenkin tulemaan tietämään niistä asioista ennemmin tai myöhemmin. Ja kannattaisi puhua omille lapsille että ei tarvitse ottaa niin vakavasti mitä anonyymit netissä sanoo.
Nonii ylisuojelevat äidit.
Teijän Marjatta-enkeli pärjää siellä gosupermodelissa ihan hyvin, kunhan keskustelette ne perusasiat läpi.
Ei omaa kuvaa, ei osoitetta, puhelinnumeroa, nimeä, sähköpostia tai mitään josta voitais ottaa yhteyttä/saada selville. Ei vastata epäilyttäville ihmisille yms.
Voitte vaikka ensimmäisen kuukauden sivusilmällä valvoa gosun käyttöä, mutta kyllä se siellä nyt pärjää. 9-vuotias pelaa ja stailaa mallia, kun taas vanhemmat hengailee siellä foorumilla.
Ja jos teidän pikku Marjatta vahingossa eksyy foorumille, se tuskin on maailmanloppu. 9-vuotias jo kuitenkin tietää mitä on seksi ja mitä on kielarit.
Ja jos luulette, että pikku Marjatta-kulta ei sitä tiedä niin ootte pahasti väärässä. Kolmosluokkalaiset kyllä on jo saanu sen selville.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2013 klo 02:18"]
Sanoisin, että EI 9 VUOTIAILLE!!! Itse olen käyttänyt gosua jo pitkän aikaa ihan yhdeksänvuotiaasta asti ! Mutta Gosupermodel-sivustolla oli ennen tarkat säännöt ja rajat, esim. seksistä ym. asiattomat keskustelut poistettiin heti!
Nykyään Gosupermodelissa eli gosussa on hyvin paljon teinien omaa ikävää juttua ja turhaa pelottelua jne. enemmän, minkä vuoksi se ei enää sovi mielestäni alle 13-vuotiaille! Se on alin ikäraja, sillä siellä on kyllä paljon hyvää puheenaihetta, mutta paljon sellaista josta ala-asteikäisten ei pitäisi vielä kuulla.
Kiitos.
[/quote]
Niinkun esimerkiksi se pelottava asia nimeltään seksi josta pikkunen 9-vuotiaasi ei ole kuullukkaan, niinkö?
Olen käynyt goSussa jo yli 4 vuotta ja aina tulee tälläisiä pilamalleja, jotka sekoilevat ja kirjoittavat forkille kivoja juttuja. Moderaattorit ovat goSussa puhdistamassa forkkia, sekä antavat varoituksia ja aikalisiä epäasiallisesta käytöksestä.
Jäsenyyden voi ihan hyvin ostaa Paysafecardilla, joita myydään R- kioskeilla.
Ihan hyvät fiilikset goSusta on
goSusta oleva tyttö kuittaa ja en tiedä auttoiko tämä ketään.
älä missään nimessä päästä kersaas gosupermodeliin, ellet halua siitä nettikiusattua tai "mätapanitteni"- ihmistä.
Mielestäni turvallinen sivusto. Kyse oleN 15- vuotias, ja käyn siellä aktiivisesti. Mielestäni seksi sekä kielari keskusteluissa ei ole mitään vaaraa, siihenasti kunnes ne pysyvät asiallisina saitti on turvallinen.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2013 klo 04:38"]
gosupermodel on perseestä revitty paikka.
[/quote]
Sä oot perseestä revitty orava
Päästän nyt ragen valloilleen ... anteeksi. VOI VITTU SE ON TURVALLINEN PAIKKA VITUN YLIHUOLEHTIVATÄIDIT VITTU SAATANA 9V TYTÄL EI OO S-POSTII???? VOI VITTU MITE ÄÄLIÖIT OLETTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kun luen noita vanhempien sääntöjä niin iskee ainakin tuo ' vain url kaverit saa pyytää kavereiksi ' silmään. ihan typerää vanhempien rajoittaa sitä että ketä saa tyttöjen barbi-maailmassa pyytää kaveriksi ja ketä ei. Ite oon löytäny kyseiseltä sivustolta mun parhaan ja luotettavimman ystävän, ja nähtykkin on jo kolmisen kertaa pitkän välimatkan takia.
Mutta joo kyllä mä ymmärrän että teidän tyttönne joiden juttuja rajoitatte on sitä +-10 ikäluokkaa. Sen verran vaan että jos ette ole valmiita siihen että tyttärenne saa pyytää ketään vieraita sieltä kaveriksi taikka jutellaee vieraille voitte mun mielestä sitten jättää tyttärenne sivustolle päästämättä. Ja toisaalta kyllä ne 9-vuotiaat on vielä hieman nuoria gosuttamaan vaikka kaiken ikäiset sinne saa rekisteröityä.
tossa nyt kuitenkin vielä linkki sinne 'aikuisille' osioon goSupermodelissa. http://fi.gosupermodel.com/support/parents.jsp
Voi hyväne aika teijän yli-suojelevaisten äitien kanssa!:D Iski kyllä niinkun edellinenkin vierailija sanoi, että vaan IRL kaverit saa pyytää lastaan ystävks goSus. Mulla on siellä vaan kaikki läheisimmät IRL -kaverit ja sit loput onki goSusta löydettyjä. Sen paikan ideanahan on just tutustuttaa NETISSÄ tyttöjä toisiinsa. Mutta tapaamisiin jos tytöt keskenään haluu ni sit sanon että äidit mukaan! Ja saittia valvotaan todella ahkeraan, mutta myös huijaamisia esiintyy siellä. Eli salasana/meiliosote/osoite/puhelin numero ja muut henkilökohtaset jutut omana tietona. Ite pyörin saitilla 3-vuotta, menin sinne 9-vuotiaana ja kyllä olis ehkä kannattanu odottaa viälä vuosi. Ja mua ei kiinnostanu forkka aluksi yhtään, pelailin, ostin vaateita sun muuta ja juttelin niille parille kamulle ketä oli. Sit ku forkka alko kiinnostaa, ni sit ei mtn !:D Ihan turvallinen on. Tietty näitä seksi/kielari -juttuja on mutta ne poistetaan sieltä kyllä heti kun joku on raportoinut asiasta tai moderaattori huomannut asian. Eli ei mitään vaarallista. Huijauksen kohteeks kyllä joutuu yleensä vaihtokaupoissa, tai sillon kun joku on ostamassa sulle VIP'iä ja oot luvannut esim. antaa jonkun tuotteen sulta hänelle ensin. Se on yleisin huijauksen paikka. Mutta älkää valittako jos sun lapsella on joku muu kun IRL ystävä kaverina!!
MUTTA! Gosu ei todellakaan ole 7-9-vuotiaiden paikka, mielummin sit vaikka 10 vuodesta eteenpäin. Menin itse liian nuorena!
Terkuin: 3,5 vuotta goSuttanut - 12 vuotias tyttö - VIP ostanut vrmaan 15-35 krt
Oon ollu gosussa n. 2 vuotta, on kokemuksia. Kannattaa antaa sähköposti, koska muuten siellä on ihan tylsää. Voihan sen vanhemmankin sähköpostilla laittaa.
En suosittele sillä sivustoa ei ole tarkoitettu 9 vuotiaille
No, voisit ensiksi mennä luomaan itsellesi mallin gosussa, ja katsella siellä vähän foorumeita jne. :)