Mitä vastaatte puhelimeen jos joku soittaa?
Sanotteko yksinkertaisesti "haloo", "hei" tai "voi"? Vai "(henkilö x) puhelimessa"? Vai oletteko sukupolvea jokaeei vastaa vaan lyö automaattisesti luurin korvaan riippumatta miehet kuka soitti?
Kommentit (60)
Sanon oman numeroni, kuten koulussa on opetettu. Nolla neljä nolla nolla viisi...
"En osta, myy, vaihda tai lainaa mitään. Mitä asiaa?"
Yleensä, että "Hei, Mirja!" tai muu tutun nimi. En vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin soittoihin.
Mun puhelimen tekoäly vastaa ja kysyy mitä asiaa sekä kuka soittaa.
Jos on tuttu, niin moikkaan vain. Tuntemattomiin numeroihin vastaan etunimellä. Jos vaikuttaa ulkomaalaiselta nrolta, en vastaa ollenkaan. Todella vähän tulee muita puheluita kuin tuttavilta.
”Valitsemanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä.”
Jos se on tuttu niin tervehdin tuttavallisesti, jos taas outo numero niin en vastaa ollenkaan.
vastaan haloo jos joku soittaa, ja jos ei soita niin silloin jotain muuta.
Riippuu kuka soittaa. Jos vastaan tuntemattomaan numeroon niin sanon etunimeni. Äidille ja siskoilleni sanon yleensä moi. Miehelleni sanon hei rakas.
Tarzanilla päivää. Cheetah puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
vastaan haloo jos joku soittaa, ja jos ei soita niin silloin jotain muuta.
Mitä vastaat puhelimeen silloin, kun sinulle ei soiteta?
Halojatahalloo - se on 040-123456 tässä ku puhuupi, ketäpä se siellä?
Avaan linjan,mutta en sano yhtään mitään...
En vastaa kaikkiin puheluihin, tarkistan numeron ensin jos en tunnista soittajaa, se jolla on asiaa soittakoon uudelleen mitä ei yleensä tapahdu. Esimerkiksi sain taannoin OP-huijauspuhelun Burgariaan viittaavasta numerosta. Olin juuri ulkomailta palannut, vastasin vain haloo, jatkossa olen ollut tarkempi.
Omalla etunimellä, jos joku puolituttu esim. työkkäri tai lääkäri tms. Jos tuttu, niin ”moi” tai ”halloota”. Tuntemattomille en vastaa.
Hyvää päivää, tämä on numerossa se ja se, kenen kanssa minulla on kunnia puhua?