Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko teistä ok, jos mies alkaisi 5v asuntolainan

Vierailija
21.01.2010 |

ottamisen jälkeen puhumaan, että sinun pitäisi maksaa asumisestasi vuokraa? Meillä siis miehen nimissä on talo ja laina, laina on mitoitettu miehen tuloihin ja itse tienasin lainanottohetkellä n.2000€/kk. Nyt mies on sitä mieltä etten maksa mistään mitään(maksan laskuista puolet) ja minun pitäisi maksaa asumisesta vuokraa. Meillä on siis omat rahat. teen lähes kaikki kotityöt ja käyn töissä.

Itseäni loukkaa tällainen, että minun pitäisi maksaa miehen asuntolainaa pois, hän ei halua taloa minun nimiini puoleksi.

Kommentit (332)

Vierailija
21/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran kahdessa kuukaudessa.

Vierailija
22/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopineet esim. osituksessa, että mies saa enemmän ja vaimo vähemmän ja näin hyvitetty elareita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheenne kuluista?

Vierailija
24/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopineet esim. osituksessa, että mies saa enemmän ja vaimo vähemmän ja näin hyvitetty elareita?

ettei tarvi maksella elareita, oli ilmeisesti ollut jotain kränää puhelimessa tms. Ei kuulemma kaipaa exältä mitään ja hoitaa lapsensa itse.

Vierailija
25/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheenne kuluista?

riippuu laskumäärästä kyseisenä kuukautena, kuten ylempänä kerroin. Viime kuussa laskujat oli tuolla 1500€ ja meni puoliksi. Ja kauppaan mulla meni 800€, mies osti n.200€ ruokaa.

Vierailija
26/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 1300.

Mies maksaa 500 + 200 + 1800.

Ei kuulosta ihan kohtuulliselta. Sinähän asut nyt ilmaiseksi.

Vierailija
27/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti tilanne, että asuisit yksin, paljonko joutuisit tällöin maksamaan ihan vain elämisestä? Silloin sinulle tulisi yksin kaikki; vuokra, ruoka, sähkö, vesi,puhelin, vaatemenot ym. Mielestäni voisit hyvin laskea, että makasisit esim. 150 asumismenoista ja laskisitte muuten uudelleen muut menot? Miehesi on voinut kärsiä ns. edellisessä erossa ja on siksi varovainen. Hän saattaa ajatella myös molempia lapsiaan mahdollisen perinnön suhteen, nyt hänen kaikki lapset perivät yhtäpaljon, mutta jos sinulle kuuluu puolet (ja ehkä et kuitenkaan maksaisi) niin hänen edellisestä liitosta olevat perisivät näin ollen huomattavasti vähemmän. Tätä ainakin meillä on mietitty.

Vierailija
28/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 1300.

Mies maksaa 500 + 200 + 1800.

Ei kuulosta ihan kohtuulliselta. Sinähän asut nyt ilmaiseksi.

mikä olisi järkevä summa? Entäs sitten kotityöt, laitanko niille hinnan, siläl mies saa tällä hetkeläl ruoan joka päivä valmiina nenän eteen, puhtaat vaatteet kaappeihin, kämppää ei ole tarvinnut siivota jen. Kaipa siitäkin ajasta voi jotain laskuttaa.

Vierailija
29/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aikuisen ihmisen pitää maksaa asumisestaan.

Ja omahan on ihan häpeäsi jos passaat tuolla lailla. Eikä niillä kotitöillä valtaisaa rahallista arvoa ole.

Vierailija
30/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aikuisen ihmisen pitää maksaa asumisestaan.

Ja omahan on ihan häpeäsi jos passaat tuolla lailla. Eikä niillä kotitöillä valtaisaa rahallista arvoa ole.

asumme ja tilanne olisi sama, ei kävisi mielessäkään, että miehen pitäisi maksaa "asumisestaan" koska talohan jäisi minulle, jos ero vaikka tulisi.

Vierailija
31/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoitat aikuista ihmistä vuosikausia ilmaiseksi.

Vierailija
32/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä teidän tuloilla siihen pitäsi olla varaa? Samalla jaatte uusiksi kulunne. Tällöin sinunkaan ei tarvitse leikkiä palvelijaa edellisetä liitosta olevalle pojalle.

Vierailija
33/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoitat aikuista ihmistä vuosikausia ilmaiseksi.

avioliitto, ei solukämppä!

Vierailija
34/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aikuisen ihmisen pitää maksaa asumisestaan. Ja omahan on ihan häpeäsi jos passaat tuolla lailla. Eikä niillä kotitöillä valtaisaa rahallista arvoa ole.

asumme ja tilanne olisi sama, ei kävisi mielessäkään, että miehen pitäisi maksaa "asumisestaan" koska talohan jäisi minulle, jos ero vaikka tulisi.

Vierailija
35/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aikuisen ihmisen pitää maksaa asumisestaan. Ja omahan on ihan häpeäsi jos passaat tuolla lailla. Eikä niillä kotitöillä valtaisaa rahallista arvoa ole.

erossa puoliksi, senhän pitäisi olla kummankin nimissä, vai erehdynkö?

Vierailija
36/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli molempien pitäisi osallistua perheen menoihin.

Vierailija
37/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli molempien pitäisi osallistua perheen menoihin.

Aika karua menoa joissakin perheissä, mies kerää varallisuutta jopa omalta vamoltaan ja av-mammat nyökkäilee hyväksyvästi.

Vierailija
38/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä tulee? Ilmaiseksi asuminen sinusta normaalia? Lunasta puolet kämpästä itsellesi, rahalla. Ei kukaan mies ole niin hölmö että sen ilmaiseksi antaa.

Vierailija
39/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika karua meininkiä, että joku nainen nykyaikana pokkana heittäytyy tuolla tavoin elätiksi.

Vierailija
40/332 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis kyllä suostuisi maksamaan vuokraa aviomiehelleni. Johan se kuulostaakin ihan hullulta. Ja kun ajattelee että ap:n tulot n. kolmasosa miehen tuloista niin ei kai voi edes oletta että kaikesta maksaisivat tasan. Mulla on yksi ystävä pariskunta ja mies ei ole halunnut naimisiin vaan ovat olleet avoliitossa jonkun viisitoista vuotta ainakin ja kolme lasta. Musta tuntuu että mies ei halua nimisiin koska pelkää että sitten pitäisi rahojen olla yhteisiä. Vaimo kävi töissä, hoiti kodin ja lapset kun mies opiskeli hyvän ammattinsa. Miehellä hyvä palkka ja vaimo ollut kotihoidontuella. Kaikki maksut kuitenkin meni puoliksi joten nainen kituutti ja säästi eikä voinut koskaan ostaa mitään ja miehellä taas oli reilusti rahaa. Monesti juttelin asista ystäväni kanssa kun oli surkeena kun ei mihinkään ole varaa. Teki siis kaiken kotona. Ratkaisuksi keksittiin että kun kerran kaikki menot on puoliksi niin siten myös lastenhoito ja kotihommat myös. Tuon jälkeen mies oppi enmmän arvostamaan puolisoaan ja kun ostivat oman asunnon joka siis meni miehen nimiin niin mukisematta on maksanut lainakulut yms. mies yksin.

Me ollaan naimisissa ja ostettiin joku aika siten oma talo. on molempien nimissä mutta silti mies maksaa koko lainan. Minä taas maksn suurimmaksi osaksi laskut paitsi kun mies tilailee netistä sitä sun tätä niin ne maksaa itse. Tulot molemmilla suht samat. Minä huolehdin kaikki lasten jutut ja pääosan kotitöistä. Tavallaan molemmilla omat rahat mutta tavallaan yhteiset kun ei sitä rahaa koskaan yli jää niin eipä tarvitse kitistä siitä mitä kumpikin maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän