Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten synnärin henkilökunta suhtautuu äitiin joka ei haluakaan lastaan?

Vierailija
11.01.2009 |

Esim jos lapsi on vammautunut pahasti synnytyksessä eikä kyse ole mistään äidin lapsivuodepsykoosista tai masennuksesta.

Onko äidillä oikeus olla hoitamatta lastaan ja jättää käymättä teho-osastolla missä lapsi on hoidossa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noin vain äidillä ei ole oikeutta olla hoitamatta lastaan. Huostaanotto/adoptioon luovuttaminen pitää tehdä ensin, sitä ennen ei voi jättää hoitamatta.

Vierailija
2/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta juoruavat ja haukkuvat tauolla sitten sitäkin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai ne väkisin sitä vammaista lasta katsomaan äitiä kärrää. Miksi eivät pakota isää hoitamaan lasta?

Vierailija
4/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hoitaja kuitenkin. En usko, että kakkonen on kätilö "ihmettelen" vastauksesta päätellen. Minä en ihmettelisi. Vaikka kuinka sanoisi, että ei ole kyse masennuksesta tms. niin lapsen vammautuminen ON kriisi. Henkilökunnan tehtävä on tukea perhettä ja hoitaa vauvaa sekä äitiä.

Vierailija
5/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en ole siellä töissä. Luultavasti säälivät vauvaa ja puhuvat pahaa äidistä.

Ammattitaitoinen henkilökunta tekisi lastensuojeluilmoituksen. Mutta kysymyksiisi eli äidillä ei ole oikeutta olla hoitamatta lastaan, mutta teho-osastolla ei ole pakko käydä, niin kuin ei muillakaan vuodeosastoilla sairaalassa. Lapsen siis voi jättää sairaalahenkilökunnan hoidettavaksi.

Vierailija
6/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi isää ei velvoiteta hoitamaan lasta jos äiti ei halua? Mikä pakko se on aina äidin uhrautua?

Vierailija
7/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille (koko perheelle) järjestettäisiin psykiatrin konsultaatio ja sosiaalihoitajan tapaaminen. Perhettä tuettaisiin heidän kokemassaan kriisissä. Lasta ei ole pakko mennä katsomaan teho-osastolle, mutta äitiä kannustettaisiin menemään katsomaan lasta.

Vierailija
8/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lastensuojeluviranomaiset myös tukevat ja auttavat perheitä, etsivät perheen kanssa yhdessä keinoja jaksaa eteenpäin. Luultavasti äiti ohjattaisiin johonkin hoitoon, terapiaan, vertaisryhmään, jossa hönen mielipiteensä saattaisi muuttua vammaisen lapsen suhteen. Siksi ammattitaitoinen henkilökunta tekisi lastensuojeluilmoituksen.

T. Se, joka sitä ehdotti olinkohan nro 9

Vierailija
9/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkii itselleen syytteen heitteillepanosta jos ei hoida tai ruoki lasta ollenkaan kotona.

Yrittävät vaan säästää yhteiskunnan varoja lykkäämällä vammaiset lapset vanhempien hoidettaviksi. Onhan se kotihoito halvempaa kuin laitoshoito, mutta en minä ainakaan siihen suostu.

Halua muutakin elämää kuin imeä räkää tukehtuvan limaisen vammaisen kurkusta ja vahtia yökaudet kun lapsi saa epileptisia kohtauksia. Ei kiitos

Vierailija
10/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kenen mielestä äidin on pakko uhrautua?

Onko oman lapsen hoitaminen uhrautumista?

ja miksi isää ei velvoiteta hoitamaan lasta jos äiti ei halua? Mikä pakko se on aina äidin uhrautua?

Vierailija
11/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on isälle sitten ainoa mahdollisuus uhrautua ja jäädä pois töistä hoitamaan vammaista lasta. Lapsi on puoliksi isän

Vierailija
12/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkii itselleen syytteen heitteillepanosta jos ei hoida tai ruoki lasta ollenkaan kotona.

Yrittävät vaan säästää yhteiskunnan varoja lykkäämällä vammaiset lapset vanhempien hoidettaviksi. Onhan se kotihoito halvempaa kuin laitoshoito, mutta en minä ainakaan siihen suostu.

Halua muutakin elämää kuin imeä räkää tukehtuvan limaisen vammaisen kurkusta ja vahtia yökaudet kun lapsi saa epileptisia kohtauksia. Ei kiitos

Minä, minä ja minä. Jo lasta hankkiessa tiedostaa riskit, eli lapsi on oma eikä yhteiskunnan. Jokaisen on vastattava omasta lapsestaan ensi kädessä, eikä voi automaattisesti olettaa että se on muiden tehtävä hoitaa minun vammaista lasta koska minä en jaksa ja minä haluan elää helppoa ja mukavaa elämää. Voi pyhä itsekkyys teitä itsekkäät ja omanapaiset ihmiset.

Vierailija
13/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei vastaakaan odotuksia. Jokaisella on oikeus valita elämänsä suunta. Ja jos lapsi vammautuu synnytksessä, syy on kyllä yhteiskunnan.

Vaikka toisaalta voisihan ne hoitovirherahat käyttää vaikka matkusteluun ja jättää se kuolaavan vammaisen vaikka naapurille hoitoon

Vierailija
14/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa!

Vierailija
15/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan sen lapsen niin kauan pitää kun rahat on tuhlattu

Vierailija
16/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskinpa siinä sen jälkeen kukaan enää viitsii miettiä mitä henkilökunta asiasta ajattelee. Eiköhän siinä olla jo aika syvällä "vitut väliä" -maassa.

Tietenkin tämä on provo.

Vierailija
17/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä hei kierrätä samoja sanoja, jos et halua jäädä kiinni.

Vierailija:

Vierailija
18/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselen vaan kun synnytys on kohta ajankohtainen enkä niskaturvotusultraan päässyt kun en saanut lapsenvahtia sairaalle esikoiselle.

En ota edes lapselle vaatteita mukaan laitokselle, enkä ole vielä hankkinut mitään vauvatarvikkeitakaan. Ukko ostakoon vaipat sun muut jos lapsi ei olekaan vammainen

Vierailija
19/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaansa? Eikö siellä sairaalassa maata se 2-3 päivää vaan sen lapsen takia?

Vierailija
20/25 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet lapsia? Olet se sama häiriintynyt akka joka kirjoitti, että abortti vaan jos on kehari tms.

Et vastannut siihenkään kysymykseen. Mihin sinä lapsia tarviit? Miksi hankkiudut raskaaksi? Miksi vaivaudut synnyttämään?

Toivon, että saat syövän ja kuolet kituen siihen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi