Miksi ihmiset kertovat deitti-ilmoituksissa itsestään niin vähän?
Minua kiinnostaisi ainakin, minkälainen ihminen on, mutta lukee siellä vain jotain yleispäteviä juttuja tai mainitsee vain pari harrastusta. Mitä se oikeasti kertoo kenellekään, jos joku sanoo olevansa "mukava ja huumorintajuinen" tai harrastavansa salilla käyntiä? Jokainenhan ajattelee olevansa mukava ja huumorintajuinen. Minua kiinnostaisi erityisesti arvomaailma, ajattelutavat ja elämäntyyli - näistä kertoo aika harva, paitsi nyt sen liikuntaharrastuksen osalta voidaan viitata elämäntyyliin. Minua kiinnostaisi siis henkinen yhteensopivuus ja etsin samanhenkistä ihmistä.
Kommentit (78)
Olen aiemmin ollut juuri tuollainen jolla ei profiilitekstinä ole mitään ja muuten merkitty vain jotain harrastuksia, mutta nyt kun seuraavan kerran menen Tinderiin, ajattelin ottaa ihan toisenlaisen lähestymistavan. Tuolla tyylillä ei nimittäin löydä samanhenkisiä ihmisiä, koska pelkästään yhteiset kiinnostuksen kohteet eivät siitä kerro. Olen saanut tarpeekseni treffeistä, joissa heti ensimmäisellä sekunnilla on selvää, että ollaan aivan erilaisia. Ajattelin kertoa raatorehellisesti millainen persoona olen ja avata jonkin verran ajatusmaailmaani ja toivon, että näin samanlaiset ihmiset löytävät luokseni. Paljoa heitä ei varmasti ole mutta jos edes se yksi löytyy, olen enemmän kuin tyytyväinen.
Niillä profiiliteksteillä ei ole ainakaan minulle oikeastaan mitään merkitystä. Jos ihminen näyttää kuvissaan hyvältä minun silmiini, annan tykkäyksen. Jos hän ei näytä hyvältä, en anna tykkäystä. En edes lue niitä profiilitekstejä.
Vierailija kirjoitti:
Niillä profiiliteksteillä ei ole ainakaan minulle oikeastaan mitään merkitystä. Jos ihminen näyttää kuvissaan hyvältä minun silmiini, annan tykkäyksen. Jos hän ei näytä hyvältä, en anna tykkäystä. En edes lue niitä profiilitekstejä.
Eli turha edes panostaa profiilitekstiin kun kuitenkin tykkäyksiä sataa ihmisiltä, joille vain ulkonäkö merkitsee. Juuri tällaisia ajattelin profiilitekstilläni karsia mutta eipä siitä ole hyötyä jos porukka ei edes lue tekstejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli turha edes panostaa profiilitekstiin kun kuitenkin tykkäyksiä sataa ihmisiltä, joille vain ulkonäkö merkitsee. Juuri tällaisia ajattelin profiilitekstilläni karsia mutta eipä siitä ole hyötyä jos porukka ei edes lue tekstejä.
Veikkaan, että huomaat niistä lähestyjistä, ketkä ovat lukeneet profiilitekstisi ja ketkä ei - ja toisaalta ne, joille tekstillä on merkitystä, kertovat luultavasti itsestäänkin asioita, ja heillä on ehkä itselläänkin teksti. Kun swaippaat vasemmalle tekstittömät, saat luultavasti karsittua jo merkittävän osan niistä, jotka eivät lue tekstiäsi.
"Ok mies Loimaalta" ja kala, lippis ja aurinkolasit varjostaa naamaa.
No, eipä tärppää sillä mainostuksella.
Vaihtamalla alustaa alkaa tulemaan parempia ehdokkaita. Miehet: https://www.rosebrides.com/search/results/?skey=a423a08d32504f3e211788b… ja naiset: https://www.rosebrides.com/search/results/?skey=a9676ae67c2362a4eb402fb…
Vierailija kirjoitti:
Mies, oletan? Persuja äänestäisit jos kännäämiseltäsi viitsisit.
tuntuu vaikealta arvioida omaa luonnetta.
siksi, koska ei kiinnosta avautua internetin koko maailmalle kaikkea itsestään. minkä nettiin kirjoittaa, on sitten aina siellä. eli olennaisimmat asiat riittää, loput voi kertoa sitten kahden kesken kun tutustutaan.
Eikö kenestäkään tunnu sitten yksinkertaisesti kiusalliselta kirjoittaa kovin syvällistä kuvausta itsestään nettiin kaiken kansan nähtäville?
Itse taas en ymmärrä ollenkaan, että jollain tekstinpätkällä voisi kertoa millainen on. Minulla eikä miehellänikään ollut mitään tekstiä profiilissa. Naama miellytti, samoin matchaamisen jälkeinen keskustelu. Nähtiin ja ihastuttiin :)
Mitä enemmän kerron niin sitä vähemmän tulee naisilta matcheja. Siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
"Ok mies Loimaalta" ja kala, lippis ja aurinkolasit varjostaa naamaa.
No, eipä tärppää sillä mainostuksella.
Tällaisia on ihan valtaosa miesten profiileista tuolla. Yrittävät piilottaa huonoja kasvogeenejä tai kaljuuntumista kunnes kuvasta ei oikein näy enää mitään muuta kuin isot aurinkolasit, kalastajahattu/lippis ja vähän jotain pujonpartaa.
Turha sitten itkeä palstoilla miksi ilkeät naiset ei anna tykkäyksiä.
Näytä ne kasvot reippaasti tai mene pois deittiäpeistä. Ei kukaan tykkää profiilista jossa yrität olla täysin piilossa anonyyminä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kenestäkään tunnu sitten yksinkertaisesti kiusalliselta kirjoittaa kovin syvällistä kuvausta itsestään nettiin kaiken kansan nähtäville?
Tuntuu, mutta tinderissä on nykyään onneksi ominaisuus jossa voi näyttää profiilin vain niille joista tykkää itse. Harkitsee vaan tarkkaan kenestä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen ole tarkoitus olla mitään syvällistä, vaan hyvän alun tarjoava hissipuhe.
Miehiltä riittää tiedot: Paisuvaisen mitat, pituus ja paksuus sekä Visa-kortin luottoraja.
Naisiilta riittää tiedot: Nieleekö mällit mällykkeet ja ottaako ahnaasti myös suoleen.
Sitten vaan treffeillä ja lihalliseen iloitteluun.
Kuka hullu nyt haluaa jakaa syvällisesti itsestään henkilökohtaisia tietoja nettiin omalla naamallaan? Itse kirjoitan ainakin hyvin yleisesti millainen olen, keskustelussa kahden kesken voi sitten avautua syvällisemmin.
Olen kysynyt tätä muutamalta naiselta ja he ovat sanoneet, että niitä viestejä tulee tyhjälläkin profiililla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen mietin samaa. Etsin oikeaa parisuhdetta, monilla miehillä joiden profiilissa lukee Tinderissä etsivänsä pitkää suhdetta tai elämänkumppania ei välttämättä lue mitään esitteltytekstiä, pelkät kuvat.
Vähän ihmettelen luulevatko miehet oikeasti että elämänkumppania etsivä nainen valitsee miehen pelkän kuvan perusteella ja sitten toivoo parasta, että kaikki muut asiat mätsäävät. Naiset eivät toimi Tinderissä samalla logiikalla kuin miehet.
eikös siellä tinderissä nimenomaan naamoja swaippailla
Juuri eilen mietin samaa. Etsin oikeaa parisuhdetta, monilla miehillä joiden profiilissa lukee Tinderissä etsivänsä pitkää suhdetta tai elämänkumppania ei välttämättä lue mitään esitteltytekstiä, pelkät kuvat.
Vähän ihmettelen luulevatko miehet oikeasti että elämänkumppania etsivä nainen valitsee miehen pelkän kuvan perusteella ja sitten toivoo parasta, että kaikki muut asiat mätsäävät. Naiset eivät toimi Tinderissä samalla logiikalla kuin miehet.