voi ei mikä nimi tulossa tytölle
AKULIINA! En tiennyt nauraako, oliko se vitsi vai mikä kun minulle kerrottiin.
Kommentit (44)
vanha Karjalasta peräisin oleva nimi. He ovat varmaankin nimenneet tyttönsä mamman/isomamman mukaan :) Pesee mennen tullen trendi-Oliviat ja Jadet.
Olivia on paljon vanhempaa perua anglosaksisessa kulttuurissa kuin joku Akuliina ikinä.
Ei Arhippakaan minusta mikään kaunis nimi ole, vaikka ei sitäkään voi uudeksi sanoa.
Ihan hauska nimi. Mietin minkä lempinimen tyttö saa? (aku? Aksu? Allu?)
Synnöve on minulle inhokki nimi. Laittaisitko tytölle nimeksi?
Saarikoskikaan tykätä nimestään kun hää on nykyään näemmä Atlas Saarikoski.
On Jyrki Saarikosken "poika".
Iinespyyhe
Touholakana
Hessuverho
Niin ja päätit saman tien tulla tänne vinkumaan toisten lapsen nimeä?Entä sitten?Jokaisella on oikeus nimetä lapsensa vaikka Vieno Kaino Unelmaksi jos mieli tekee.
Kyllä minunkin tytön nimeä kauhisteltiin "miten sä nyt tommotteen.Eihän sitä osaa lausua.Olisit anatanut vaikka Irmelin tai Hilman.Niin ja Lakkakin on kaunis nimi"Noin puhui sukulaiset ja ystävät jotka ovat niin vanhanaikaisia.
Mun tytön nimeksi tuli Celia Bella Amanda.
Niin ja päätit saman tien tulla tänne vinkumaan toisten lapsen nimeä?Entä sitten?Jokaisella on oikeus nimetä lapsensa vaikka Vieno Kaino Unelmaksi jos mieli tekee. Kyllä minunkin tytön nimeä kauhisteltiin "miten sä nyt tommotteen.Eihän sitä osaa lausua.Olisit anatanut vaikka Irmelin tai Hilman.Niin ja Lakkakin on kaunis nimi"Noin puhui sukulaiset ja ystävät jotka ovat niin vanhanaikaisia. Mun tytön nimeksi tuli Celia Bella Amanda.
Ehkä ABC-versiokin olisi sointunut..? Mun mielestä siis ihan kivat nimet, Celiaa en ole vain kuullut.
Seelan äiti
kaikki eivät pidä.
Perustelut hämmästyttävät silti. Akuliina ei ole mikään väännös eikä perustu Akuun (joka on väännös Aukustista), vaan kuten tässä on kerrottu, nimellä on ihan oma historiansa.
Sen sijaan mainitut tavalliset tytönnimet kuten Johanna, Paula tai Erika ovat feminiinisiä muotoja miestennimistä. Emme pidä niitä kuitenkaan "toivottiin poikaa, tulikin tyttö" -niminä, koska olemme niihin tottuneita. Jos harrastaa nimiä, tietää myös Akuliinan ja sen historian, eikä se kuulosta lainkaan miehekkäältä. Olisko sen toinen muoto Akvaliina/Akviliina parempi vain siksi, että sana ei ala Akulla?
(vrt. Olivia)
"Meaning and origin
Akulina is a Russian girl name. The meaning of the name is `Eagle`.
Where is it used?
The name Akulina is mainly used in Russian.
In the bible and in Ancient Roman: Aquila (M)"
Eli latinasta siis - ilmeisesti - alunperin.
Kuten ilmeisesti Olivia myös. Tarkoittaa kai oliivipuuta.
Antonia, Daniela, Erika, Henrika, Josefina, Karita, Laura, Mikaela, Paula..
asuu Papu. Tyttö vai poika? No tyttö!
Tunnen yhden Akuliinan, ihana ihminen. Onnea vauvalle vahvasta nimestä!
Akuliina nimeä inhoaa vain nämä jotka itse antais nimen;
Minea,Sofia,Aada,Odessa janiinedelleen.=)
oma nimensä ei lähelläkään sitä, sai alkunsa isoveljen tokaisusta
isoisoäidiltäni joka oli syntynyt 1888, ehdin täyttää 8v ennen kuin tämä suvun matriarkka kuoli. Kun sitten esikoinen sai nimensä eräs rouva arvosteli nimeä suoraan minulle, että miten niin teennäisen ulkomaisen nimen annoin lapselleni. Kerroin että isoäidin äiti oli Erika, johon rouva oliko joku ulkomaalainen, ei ihan oli maatalon emäntä Hämeestä.