Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi ei mikä nimi tulossa tytölle

Vierailija
15.01.2010 |

AKULIINA! En tiennyt nauraako, oliko se vitsi vai mikä kun minulle kerrottiin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuliina nimeä inhoaa vain nämä jotka itse antais nimen; Minea,Sofia,Aada,Odessa janiinedelleen.=)

Vierailija
42/44 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuliina nimeä inhoaa vain nämä jotka itse antais nimen; Minea,Sofia,Aada,Odessa janiinedelleen.=)

enkä mitään tollasta pojan nimestä tehtyä väännöstä! HYH! Kas kun ei Jormaliina, Perttiina tai Yrjöka.. HALOO!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AKULIINA! En tiennyt nauraako, oliko se vitsi vai mikä kun minulle kerrottiin.

Niin ja päätit saman tien tulla tänne vinkumaan toisten lapsen nimeä?Entä sitten?Jokaisella on oikeus nimetä lapsensa vaikka Vieno Kaino Unelmaksi jos mieli tekee. Kyllä minunkin tytön nimeä kauhisteltiin "miten sä nyt tommotteen.Eihän sitä osaa lausua.Olisit anatanut vaikka Irmelin tai Hilman.Niin ja Lakkakin on kaunis nimi"Noin puhui sukulaiset ja ystävät jotka ovat niin vanhanaikaisia. Mun tytön nimeksi tuli Celia Bella Amanda.

Ehkä ABC-versiokin olisi sointunut..? Mun mielestä siis ihan kivat nimet, Celiaa en ole vain kuullut.

Seelan äiti

Kyllä.Celia nimi tuli siitä kun tämän niminen tyttö oli vaihtarivuotena hyvä ystäväni,mutta hän menehtyi.Pääti kunnioittaa häntä valitsemalla tämän nimen.Bella taasen on mieheni isosisoäidin nimi ja Amanda mun toinen nimi.

Olen kuullut että CSI sarjasta hullaantunut laittoi pojalleen nimeksi Casper Simo Iivari:D

Ja onhan niitä muitakin sellaisia kivan outoja nimiä.Mutta ehkäeniten on naurattanut tämä:Henna Iina Vilhelmiina (HIV SIIS)

Vierailija
44/44 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienestä saakka inhonnut näitä väännöksiä miehen nimistä kuten Petriina ja Henriikka. Toki laajemmin en asiaa ajattele esim. miellän kyllä Paula ja Laura -nimet tytön nimiksi, koska ovat aikanaan olleet yleisiä ja koska toki lähes kaikki nimet ovat väännöksiä jostain kirkollisesta pyhimyksestä - oli sitten tytön tai pojan nimi. Mutta esim. Petriina on sen verran harvinainen nimi, että kyllä kalskahtaa korvaan. Petra sen sijaan tuntuu minusta hyvinkin tytön nimeltä. Tuo -iina-pääte lisättynä miehen nimeen teke nimestä kamalan. Siksi siis Akuliina - olkoonkin että nimellä on erilainen nimihistoria - kalskahtaa korvaan keksityltä ja rumalta. Siis miehen nimeltä, johon on keinotekoisesti lisätty tyttö-pääte.

Itse nimeen olen törmännyt jo viitisen vuotta sitten teinitytöllä. En vain pitänyt. Ihan sama kuin Ariina tai Tatuliina. Siis keksitty ja kökkö. Mielestäni suomennos tuosta nimestä on vain kaiken kaikkiaan karmea. Miksi pitää suomentaa miehen nimeksi tuo Aqua, kun sen voi laittaa ihan siten miten lausutaan Akva eli Akvaliina. Outo nimi mutta ei sentään ruma.

Niin, ja siinä mielessä mielipidekysymys, että vaikka en mistään Janina/Janika-nimistä pidäkään, niin Oliviasta pidän ja kovasti, samoin Mineasta. Mineakaan ei ole mikään nykymammojen keksintö vaan Waltarin romaanin ilmestymisen myötä vuodesta 1946 alkaen annettu nimi. Itse löysin sen nimenomaan Waltarin kirjasta ja ihaillut sitä teinivuosista lähtien. Pidän -ia ja -ea-päätteisistä nimistä. Ehkä jos nimi olisi ollut Akulea tai Akulia... Ei, ei sittenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi