en voi uskoo...synttäreistä
kutsuin lapsia 9, 10 pv ennen synttäreitä eli kohtuu hyvissä ajoin heti joululoman jälkeen
vain 2 on ilmottanut tulevansa
2 on pitkänmatkalaista
2 ei vastannut ollenkaan mitään
voipi olla että 5 vuotta täyttävä on vähän pettynyt
mitä tekisin
Kommentit (81)
Muotoilisin sen niin, että varmistaisin, oletteko tulossa synttäreille, niin tiedän varautua tarjoilujen suhteen.
Jos vain kaksi lasta tulee, niin olisi mahdollista kutsua mummot/kummit/sukulaiset samaan aikaan paikalle, Lapsi voisi sitten leikkiä kavereidensa kanssa, mutta olisi enemmän "ison juhlan" tuntua, kun olisi enemmän vieraita.
Meillä kaks koululaista(7v ja 9v), jotka molemmat käy vuodessa n.10 kaverin synttäreillä. Saman verran kavereita on lastemme synttäreillä. (sukulaissynttärit on erikseen) Joskus harvoin on ollu niin et joku ei ole muistanu ilm. jos ei tuu. Muuten kaikki on tullu. Ja ihan tavis-kotisynttäreitä ollu ja pk-seudulla.
Ehkä sitten lastemme kaveripiirissä synttärit (omat ja toisten) koetaan tärkeiksi ja niistä puhutaan ennen synttäreitäkin. Ja todellakin minä äitinä koen tehtäväkseni ilmoittaa jos lapseni ei jonku kavereiden synttäreille pääse.
Järjettömän väliinpitämätöntä touhuja joillakin!
keskellä arkiviikkoa en itse ainakaan lasten kanssa liikahda
arkiviikolla vaikka suoraan koulun/tarhan jälkeen lyhyet kutsut, kun että koko lauantai tai sunnuntai menee juhlien vuoksi. Meidän lapsilla synttäreitä ym. riittäisi nimittäin melkein jokatoinen viikonloppu koko vuoden jos juhlat pidettäisiin aina viikonloppuna.
Muistan itsekin lapsuudestani sen, että kun juhlin 10v. synttäreitäni niin menimme suoraan koulusta kotiini juhlimaan ja silloin kaikki kutsutut ja muutama ylimääräinenkin tulivat mukaan.
Ihmetellä kyllä täytyy vanhempia jotka ei viitsi edes ilmoittaa, jos ei lapsi tule kutsuille.
Mun lapsuudessa mulla ja sisaruksilla oli aina isot kaverikemut. Koko luokka kutsuttiin (yli 30 oppilasta per luokka) ja suurin osa tuli.
Kavereita oli ja kutsuja sain aina juhliin, mutta omille syntymäpäiville oli vaikea saada ketään tulemaan. Luulen että tämä johtui kotioloistani ja lasten vanhemmat eivät halunneet että he tulevat meille... :(
Sydäntä kyllä riipaisee ajatella, että joku järjestää juhlat ja sitten ei ketään tulekaan tai vain yksi. Itse en kerro koskaan lapselle etukäteen ketä on kutsuttu, jottei tule pettymyksiä. Lapsi on siis 5-v. ja oikeat kaverisynttärit ajattelin vasta järjestääkin sitten kun on koulussa ja jos lapsi osoittaa mielenkiintoa itse sellaiseen. Nyt riittää sukulaiset lapsineen...
Eli miten ilmoitit kutsussa Jos et pääse tulemaan tai jos tulet, niin ilmoita?
Itse ainakin olen laittanut kutsuun pyynnön että ilmoita jos ET pääse tulemaan ja mahdolliset allergiat!
Ja tähän on aina reagoitu. Ne laittaa viestin, jotka ei ole tulossa.
Juu, minunkin lapsuudessa KOULUSSA oli isot kemut mutta 5- vuotisille riitti lähinnä suku ja pari kaveria.
Liki 10 5- vuotiasta on liikaa. :)
40
oman pojan synttäreille ei tullut kuin yksi. Pahin oli kaveri, joka sanoi, ettei viitsinyt tulla. Poikani inhoaa nykyään todella syvästi tätä poikaa.
Voi pientä lasta,joka synttäreille ei tule ketään, koska vanhemmat ei viitsi viedä kun haluttaa katsoa telkkaria. Toivottavasti teidän omalle lapselle kävisi samalla tavalla.
Tyttäreni oli kaverinsa luona ja auttoi tätä tekemään synttärikutsuja. Ystävä teki sellaisen tyttärellenikin. Ystävän äiti tuli siihen ja sanoi, ettei tyttärelleni saa antaa kutsua, koska tyttärenikään ei kutsunut tätä ystävää. Tyttäreni oli sitten ainoa luokan tytöistä, jota ei kutsuttu, vaikka siellä oli joku muukin, joka ei ollut tätä ystävää kutsunut omille synttäreilleen.
Meillä on tietty määrä, joita lapset saavat kutsua juhliinsa, ja koska tytär halusi kutsua myös poikia (jotka eivät kyllä sitten tulleetkaan), niin kaikkia luokan tyttöjä ei voinut kutsua. Mutta tämä nimenomainen ystävä ei ollut ainoa tytöistä, joka jäi kutsumatta.
Sen opin, että poikia ei kannata kutsua, joten ensi kerralla kutsutaan kaikki tytöt.
Mielestäni vain todella törkeää ja ilkeää käytöstä tytärtäni kohtaan. Jos äiti oli asiasta närkästynyt, olisi voinut soittaa minulle ja purkaa ahdistustaan, numero kyllä oli.
että kun kerran ryhdytään juhlimaan niin eihän tässä muuta saisikaan tehdä jos sille linjalle lähtee? Olettaen että koko koululuokka tai pk-ryhmä kutsutaan, muutamia harrastuskavereita. Kenellä on varaa maksaa väh. kympin lahja parin viikon välein?!
Tosi ikävää! Onneksi kuitenkin pojilla oli keskenäänkin mukavaa:)
Tässä syksyllä hän kutsui kaikki päiväkotiryhmän lapset 5v synttäreilleen. Synttärit oli lauantaina iltapäivällä. Mietin pitkään, että en taida viitsiä viedä lastani sinne, kun olisi kerrankin ihan rauhallinen vapaapäivä. Viimehetkellä kumminkin päätin viedä lapsen ja onneksi vein. Tuon synttärisankarin äiti oli tosi helpottunut, kun edes yksi vieras saapui... Kukaan muu ei siis mennyt :( Oli siinä pieni poika jo itkenytkin, kun kukaan ei halua tulla. Mutta ilo oli ylimmillään, kun saivat sitten lapseni kanssa kahden herkutella ja leikkiä :) Sankarin äiti laittoikin meille n 10 yllätyspussukkaa mukaan ja kiitteli kovasti päivän pelastamisesta.
että kun kerran ryhdytään juhlimaan niin eihän tässä muuta saisikaan tehdä jos sille linjalle lähtee? Olettaen että koko koululuokka tai pk-ryhmä kutsutaan, muutamia harrastuskavereita. Kenellä on varaa maksaa väh. kympin lahja parin viikon välein?!
ja se helpottaa lastani joutumatta syrjityksi ja kiusatuksi ja ehkä täten helpottaa hänen elämäänsä tässä raa'assa nykymaailmassa, niin meillä. :)
jonne oli kutsuttu toistakymmentä lasta. Porukka koostui koulukavereista ja harrastuskavereista. Mun poika oli ainoa vieras ja hänkin näistä harrastuspiireistä. Me asutaan vielä aika kaukana tuosta pojasta, muut asui lähellä eikä silti menneet. Tuli kyllä paha mieli pojan ja äitinsä puolesta. (Asuvat kahdestaan) Olivat niin kovasti touhunneetkin yhdessä juhlien eteen. Poika mm. esitteli mitä kaikkea olivat leiponeet yhdessä. Poika oli itse pussittanut yllätyspussit vierailleen, ne oli nätisti eteisessä rivissä. Pientä ohjelmaakin olivat kehitelleet. Silloin tuli tunne, ettei tää voi olla totta! Eiköhän nykyään kaikilla se jonkunlainen puhelin ole, millä vois ilmoittaa jos estynyt tulemasta. Ja toiset todella niukista tuloistaan järkkäävät juhlia, sitten ei edes viitsitä ilmoittaa ettei päästä tulemaan.
Pääseeköhän tuommoisesta mitenkään yli? Luojan kiitos, että että edes te menitte!
Me ollaan kutsuttu koko päiväkotiryhmä (20+ lasta) 3.4- ja 5-vuotissynttäreille. Isot pihajuhlat kesällä ovat olleet tosi kivat, ja järjestän ne erittäin mielelläni. Useimmat vanhemmatkin ovat sanoneet, että onpa kiva kun joku viitsii järjestää keskellä kesää, sehän on kuin päiväkotiryhmälle tapaaminen samalla. Hirveätä hälinäähän se on ja jotakin maksaakin, ja sitten se lahjavuori on ihan mahdoton, mutta se ei ole kyllä todellakaan se syy miksi näitä ollaan järkätty. Se on vain tosi kivaa.
Noista yli 25 kutsusta (myös muut kaverit kuin päiväkoti) yleensä 2-3 ei ole ilmoittanut mitään, osa ei ole ehkä lomien takia kutsua saanutkaan mutta kaikki muut ovat kyllä ilmoittaneet. Ja noin 15-20 on kyllä tullutkin :-)
Mutta ehkä tässä porukassa pidetään juhlista ja osataan käyttäytyä. Ei se ole minusta mikään hirveä vaiva ilmoittaa, ettei pääse mutta en kyllä ole vielä lastani yksiltäkään synttäreiltä poissaolevaksi ilmoittanut, vaan aina on menty juhlimaan, jos ei olla sairaita oltu. Ne synttärit ovat ainakin meidän lapselle ihan älyttömän tärkeitä juhlia.
Itse laitetaan aina kutsuun pyyntö ilmoittaa, jos EI pääse paikalle, ja jos näin on joskus käynyt, niin ovat myös ilmoittaneet. Mielestäni kyseessä on kutsumiesi lasten vanhemmilta tosiaan surkeaa käytöstä, jos eivät vastaa mitenkään. Itse ollaan aina ilmoitettu omien lasten osallistumisesta, pääsivät he sitten paikalle tai ei.
Jos minä tai minun lapseni ei kelpaa sellaisenaan niin kiitos ei, lahjomista tuon syyn takia en hyväksy.
tytöt. Tyttöjä yht. 8. 2 tuli ainoastaan synttäreille. Onneksi olin kutsunut muitakin kavereita ja meitä oli yht. 11 juhlijaa. Meillä oli kivat uimahallisynttärit. Oltiin varattu oma tilaussauna ja kaikki!
Harmittaa kovasti tytötn puolesta vieläkin kun omalta luokalta tuli niin vähän kavereita. Tyttäreni on kuitenkin osallistunut heidän synttäreilleen. Yksi tyttö onnistui provosoimaan luokkalaisiaan, että ei mennä X:n biksusynttäreille. Onnistuikin tässä hyvin!
Jos ehdit, kutsu muita kavereita mukaan!
Ehkä lapsi ei sitten ole seurapiirien suosiossa, tai jotain.