Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmiesi koti?

Vierailija
28.07.2026 |

Raskasta tää sade, jatkunu jo viikon. Haaveillaanko unelmiemme kodista hetki? Jos jäisi vaikka aivojen pohjalle kytemään, ja tulisi tehtyä jotain asian eteen. Itse oon rakastanu vanhoja taloja aina, sekä krs- että ok-. Vanhin, missä oon asunu, on ollu jostain 1900-luvun alusta. Nyt asun 1940-luvun hirsimökissä. Tässä on kolme huonetta, mutta menis hyvin yhdestä olohuoneesta, jos kaikki seinät kaatais. Viihdyn hyvin. Sitten kun vanhenen, haluaisin ikivanhaan kerrostaloon, jossa on paksut ikkunalaudat ja näkymä puistoon, paksut kiviseinät niin ettei naapurin äänet kuulu. Semmoinen hauska piianhuone, kaponen komero jossain, jossain ovi väärässä kohtaa issustusta - rakastan hullun lailla noita vanhoja taloja, kaikkine epäloogisuuksineenkin

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva aloitus. Tässä kun eläkepäivät häämöttää niin voisin ajatella muuttoa pienempään kaupunkiin. Kiva jos olisi meren ranta lähellä. Asunto saisi olla hyväkuntoinen yksitasoinen (esteetön) omakotitalo jossa kätevä autotalli ja suojaisa vehreä piha. Keskusta saisi olla kävelymatkan päässä. Nainen olen. 
Kertokaa muutkin samassa elämäntilanteessa olevat että mikä kiinnostaisi.

Vierailija
2/5 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, niin on, kiva ketju. Minä tahtoisin taas maaseudulta, täältä pikkukylästä, kaupunkiin - jo ihan harrastusmahdollisuuksien takia. Haaveilen omasta, turvallisesta tilasta, johon vain minulla on avaimet. Olen katsonut Oikotieltä senioriasuntoja. Kerran nuorempana ihan vahingossa vuokra-asuntoa selatessa näin yhden melko komean, linnamaisen rakennuksen jossa oli monenlaisia asuntoja ja yhteistiloja 55+ ihmisille. Löytyi kuntosalikin. Ihastuin yhteen maatason huoneistoon, joka oli myöskin esteetön. Siinä oli pieni pihakin, ja piha oli aidattu kissaa varten :) Ja sitten oli joku lehtienlukusali. Sieltä voisi löytää yksinäisiin hetkiinsä vaikka juttuseuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun sellaisessa, tällä hetkellä sopii tarpeisiin. Joskus mietin että jos vanhemmiten jalat lakkaavat toimimasta pitää muuttaa kotiin, jossa ei ole portaita. 

Vierailija
4/5 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla. Unelmissani joku keskiaikainen linna, vallihauta olisi kätevä. Voisi nostaa laskusillan ja olla omissa oloissaan kun haluttaisi. Realistisempi unelma joku pieni omakotitalo ilman lähinaapureita. Mielellään kuitenkin suuremman asutuskeskuksen lähellä että voisi arkiasiat hoitaa helposti.

Vierailija
5/5 |
28.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun sellaisessa, tällä hetkellä sopii tarpeisiin. Joskus mietin että jos vanhemmiten jalat lakkaavat toimimasta pitää muuttaa kotiin, jossa ei ole portaita. 

Millaisessa? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme