Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"törkeintä" mitä olette lääkäriltä kuulleet?

Vierailija
12.01.2010 |

Useita päiviä kestäneen, lähes halvaannuttavan migreenikohtauksen jälkeen lähetettä hakemassa; "mene kotiin lepäämään pimeään huoneeseen, johtuu likaisista silmälaseista ja liiasta silmämeikistä"

Kommentit (211)

Vierailija
141/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeastaan sanonut mitään, mutta nuorempana menin papaan ja ajan sain vanhalle ukkolääkärille.

Itse siis silloin vielä vetelin kaikki karvat pois ja kun kävin pöydälle makaamaan loksahti lääkärillä suu auki ja silmät suuriksi.. otti näytteen sanomatta mitään, mutta kyllä tuon jälkeen opin etten mieslääkäriä halua

tosi ällöö! hyi helkutti. kaikki karvat pois

että joku ihminen trimmaisi alapäätään sitten vähän tai kokonaan?

Mahdat olla melkoinen karvareuhka itse

että kokonaan. Naisella pitää olla tuhero.

Vierailija
142/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritimme vauvaa, olimme yrittäneet jo tovin (reilusti 8kk) ja mulla hyppeli kierrot 11-88 päivän välillä. Joka kerta kun vuotoa ei kuulunut jouduin paikalliseen neuvolaan lääkärille hakemaan Terolut-kuuria. Koskaan hän ei innostunut ajatuksesta että tekisi ultran selvittääkseen syyn, miksi kierrot heittelee. Oli Tammikuu, olin odottanut vuotoa jo useamman viikon, kierto huiteli jossain 50-60 tienoilla ja valitin tälle lääkärille että alamaha on todella arka ja etenkin toispuoleisesti, lääkärini -ilmeisesti kyllästyneenä värkkiini jonka näki jo ties kuinka monetta kertaa- tokaisi "sä oot vaan jouluna syöny niin paljon, et paska siellä suolessa kiertää". Kyseinen lääkäri ei enää koskaan nähnyt värkkiäni, hommauduin yksityiselle, jossa heti tehtiin ultra ja löytyi polykystiset munasarjat.

ainakaan tuosta syystä.

t. toinen pco-potilas, joka sai diagnoosinsa vasta yksityiseltä gyneltä 15 vuotta epäsäännöllisistä menkoista kärsittyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuitenkin muuten sosiaali- ja terveysalalle on psykologiset soveltuvuuskokeet. Eivät ne tietenkään kaikkia alalle sopimattomia karsi, mutta pahimmat tapaukset kuitenkin. En voi ymmärtää, kuinka lääkäriksi voi päästä kuka vaan, joka osaa matematiikkaa ja jotain biologiasta. Lääkäriopiskelija kaverini kertoi, että heillä opiskelee mm. skitsofrenikko."

Skitsofreniasta voi parantua kokonaan, siis tulla täysin oireettomaksi, samalla tavalla kuin esim. syövästä. Henkilöllä voi myös olla väärä diagnoosi. Oikea skitsofrenia (krooninen) laskee ihmisen toimintakykyä niin, että hän on useimmiten työkyvytön tai tarvitsee erityisjärjestelyjä työssään. Skitsofreniaa on epäeettistä diagnosoida, ellei toimintakyky ole alentunut. Kyseessä on silloin jokin muu psykoottinen häiriö. Ja jos toimintakyky on alentunut ei lääkikseen pääse eikä siellä opiskelemaan kykene.

Vierailija
144/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kyl vitutti, tultiin neuvolaan 1 kk vauvan kanssa ja oma täti oli kipeenä no mentiin sit toiselle tädille ja kysyin että voinko imetyksen aikana ottaa jotai vitamiiniä kun väsyttää, tää oli siihen että metsät on marjoja täynnä... jaa no mullahän oli ekana mielessä että meen mettään keräämään marjoja vauvan kanssa =) juu ei ihan, no sit ku oli tutkinu vauvan sanoi mulle ja miehelleni että pidättekö hyvää huolta tästä??? meinasin kyllä ruveta vittuilemaan mut sanoin että no miltä näyttää? tottakai pidetään kun ollaan haluttu vaavin ja en kai mä rupee synnyttämään jos en olisi ollu valmis siihen! prkl!

Vierailija
145/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä ikävämmät kommentit:

1. Menin rytmihäiriöiden vuoksi lääkärille (yleislääkärille, kun kardiologille en päässyt samantien). Ennenkuin edes ehti tutkia minut, sanoi, että tuntee tusinoittain pirkkojaritvojaleenojariittoja, jotka vain eivät hyväksy sitä, että ikääntyvät. Rytmihäriötunteet ovat niiiin tyypillisiä naisten vaihdevuosina. Joo, olin alle nelikymppinen. Lähdin tyrmistyneenä pois, vaikka mies suhtautuikin ekg:n jälkeen asiallisemmin. Onneksi pääsin hyvälle kardiologille ja sain hyvää hoitoa vaivaani.

2. 80-luvulla aloin seurustella pidemmän sinkku- (ja selibaatti-) kauden jälkeen. Gynellä oli jokavuotisen käyntini yhteydessä tapana kysyä, olenko vielä sinkku (miesgyne). Nyt tuuletin kunnollaja kerroin, että mies on tullut kuvioihin. Käski takaisin tuoliin ja tirkisteli minua ja totesi, että taitaa mies olla tartuttanut minuun sp-taudin (siis diagnoosi ilman kokeita). Kirjoitti reseptin ja käski miehenkin napata Flagyl-kuurit.

Minä raivosin ja mies julisti, ettei toista naista ollut sitten meidän suhteen alun. Syötiin kuuri.

Vuosi myöhemmin gyne kysyi ihan samat jutut kuin vuosi aiemmin ja samat sp-tauti-ilmt tulivat. Tällä kertralla marssin sp-tautiklinikalle ja pyysin kaikki mahdolliset testit. Tuloksena: ei mitään ep-tauteja.

Sanomattakin selvää että ko gyne ei ole enää minun gyne.

Melkein olisin alkanut uskoa, että itse keksin kertomani, mutta kului jonkin aikaa, ja työtoverini raivosi töissä, kun uusi kundikaveri oli tartuttanut häneen sp-taudin muttei vaan tunnusta asiaa. Jotenkin alkoi lilistä ja - samahan gyne oli asialla.

Ja vielä vähän myöhemmin toisen tuttavani äiti (silloin 64 v!) oli saanut samat sp-tautituomiot. Samalta gyneltä.

Vieläkin harmittaa, etten tehnyt hänestä virkavirheilmoitusta.

Vierailija
146/211 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13-vuotias, kun sain keuhkokuumeeseen penisiliini kuurin terveyskeskuksesta. Kuurin aloittamisen jälkeen pääni turposi vuorokaudessa kaksinkertaiseksi ja olin melkein tomaatin punainen, kurkkua kuristi. Menimme äitini kanssa takaisin samalle lääkärille, joka rempseästi tokaisi:

"Tytöllä nyt on vaan atooppinen ja siihen kuuluu punoitus ja turvotus".

Henki kulki koko ajan huonommin, joten menimme yksityiselle, josta minut lähetettiin kiireellisesti keskussairaalaan.

Kyse oli vakavasta allergisesta reaktiosta, jouduin osastolle viikoksi.

Kun olin 20v, olin hotellin respassa töissä. Eräänä yönä ollessani töissä oksentelin koko yön ja aamun (oksennustauti?).

Menin turussa erääseen yksityiselle lääkäriasemalle suoraan aaamusti töistä päästyäni ja otin äitini mukaan, koska olin tosi huonossa kunnossa.

Lääkäri kutsui minut sisään (vanhempi nainen) ja sanoin, että olen oksennellut töissä koko viime yön ja on tosi heikko olo.

Lääkäri sanoi minulle todella koppavasti, että turha täältä on sairaslomaa tulla hakemaan ja että kannattaisi jättää juhliminen vähemmälle (olen ollut absolutisti koko ikäni) niin jaksaa tehdä töitäkin. Naurahti vielä, että sairas ihminen ei jaksa meikata, olin meikeissä, koska tulin suoraan töistä. Hän löi laskun kouraan ja käski ulos.

Menin käytävälle, jossa äitini odotti minua ja olin niin voimaton, että purskahdin itkuun.

Äitini vaati paikan johtavaa lääkäriä paikalle, joka tulikin jonkin aikaa odotettuamme. Äitini keskusteli hänen kanssaan tuloksena se, että kyseinen lääkäri joutui pyytämään minulta anteeksi, lasku revittiin ja sain sairaslomatod.ilmaiseksi.

Vierailija
147/211 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kärsin todella pahasta raskausmyrkytys tilasta.

Olin siraalassa seurannassa osastolla ja lääkäri tuli juuri kierrolle.

Miehenikin oli huoneessa ja lääkäri tölväsee että olenko AIVAN varma että tämän toisen lapsen isä on sama kuin esikoisen kun tää raskausmyrkytystila on niin paha.WTF!!!!jotain höpisi rh tekijöistä kun molemmat miehen kans ollaan rh positiivisia

Vierailija
148/211 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluisi tehdä jos kipuja on. Toisen lääkärin mielipiteen kysyisin itse ja vaatisin tutkimusta. Joskus olen lääkäriltä kysynytkin, että muistaako laittaa sitten papereihin myös evänneensä tutkimuksen näillä-ja-näillä oireilla potilaan pyynnöstä huolimatta. Toimii usein noiden k-päiden kohdalla. ;)

Vierailija
149/211 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuuluisi tehdä jos kipuja on. Toisen lääkärin mielipiteen kysyisin itse ja vaatisin tutkimusta. Joskus olen lääkäriltä kysynytkin, että muistaako laittaa sitten papereihin myös evänneensä tutkimuksen näillä-ja-näillä oireilla potilaan pyynnöstä huolimatta. Toimii usein noiden k-päiden kohdalla. ;)

Tämä siis gynen ultraan liittyen.

Vierailija
150/211 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia kommentteja olette kuulleet, pahoittelen ammattiryhmäni edustajien puolesta :(

Kun ihmisten terveydestä on kyse, pitäisi tuntosarvet olla tavallistakin herkemmällä ettei sano mitään jonka voisi tulkita loukkaukseksi, saati sitten jotain ihan suoraa haukkumista, kuten monet kommentit täällä.

Ei lääkäreistäkään huonokäytöksisiä ole kuin pieni osa, mutta ne tietysti jäävät aina mieleen :(

T. Lääkäri, joka uskoo ja toivoo kykenevänsä myös empatiaan

Vierailija
151/211 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri saanut tietää, että pojallamme 3 kk on aivojen kehityshäiriö, kehitys pysähtyi, ja elää max 10-vuotiaaksi. Romahdin, jouduin suljetulle hetkeksi ja sain 8 kk sairasloman. Työpaikkani lääkäri sanoi: " Nyt tulet töihin märehtimästä sieltä kotoa tätä asiaa, sinulle tekee hyvää saada ajatukset tästä pois. (teen erittäin vaativaa asiakaspalvelutyötä). Eikö ole mitään sopeutumiskurssia, minkä voisit käydä? Kyllä ne lääkärit sitten liian helpolla antaa näitä pitkiä sairaslomia....Minä vaan varoitan, että jos sairasloma vielä tästä jatkuu, niin työantajalla on oikeus irtisanoa...no sanoinkos minä nyt jotain hullua....(itkin tässä vaiheessa jo kuin vesiputous...))" kaksi vuotta aikaisemmin yksi lapsistamme kuoli kohtuuni raskauden lopussa. Kätilö vihaisena: "Tapahtunut mikä tapahtunut, ei sille nyt enää mitään voi!" ja toinen: "Ja mitäs täällä itketään!!!" kun makasin muutama tunti myöhemmin osastolla.... Kyseisestä raskaudesta ja kuolleen lapsen synnytyksestä (menetin vielä 4,5 litraa verta sektiossa) oli 5 vk, kun oli jälkitarkastus. Neuvolassa lääkäriämmä ei tervehtinyt, ei sanonut sanaakaan koko tutkimuksen aikana, oli ihan raivona kun vuosin verta (ekat kk:t) ja kaikki paikat veressä....Lopuksi:"Kyllä sinun pitää nyt saada nämä raskauskilot pois, puoli vuotta on aikaa, muuten ne jäävät lopullisesti." Painoin 84 kg/171 cm, ja hänen mielestään kiloja oli liikaa 20....V%&¤%u ei olis kilot voineet vähempää kiinnostaa. Vielä pitää kertoa naistenklinikan kätilöistä....Varatessamme mieheni kanssa kontrolliaikoja (kaksi kaksosraskautta, juoksimme siellä koko ajan), mieheni tutkiessa kalenteriaan: " Me ei täällä isien aikataulujen mukaan hypitä" ja " ei se varmaan sun isä-lapsisuhdetta nyt vahingoita, jos et joskus pääse mukaan..." (eka raskaus pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen, ja mies ihan innoissaan mukana....vähän into laski näitten kommenttien jälkeen...)

Siis haloo mitä lääkäreitä/kätilöitä.

Vierailija
152/211 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativa persoonallisuushäiriö ja luonnevika eivät ole synonyymeja. Jokainen av-mamma ei sitä ehkä tiedä, mutta lääkärin olettaisi tietävän. Luonnevika on haukkumanimi. Sitä ei löydy ICD-10 koodeista. Huom! Siellä on esillä myös rinnakkaiskoodit, eli kaikki eri nimitykset, millä samaa sairautta/oiretta voidaan kutsua.

Luonnevika ON puhekielen vastine persoonallisuushäiriölle. Sama asia.

Vierailija
153/211 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun reväytin jalkani harjoitellessani jotain tanssiliikettä tms. teini-ikäisenä,sanoi lääkäri,että "sulla on mansikanpoimijan tauti".Siis ittuili ihan huviksensa..Meinas suu loksahtaa auki,kun oli vaikea nuorena tyttönä uskoa,että lääkäri voi niin käyttäytyä.

Pohjehermon pinne

Pohjehermo kulkee jalan sivulla polven alapuolella olevan pohjeluun pään tienoilla. Se voi joutua lihaskalvojen puristukseen etenkin tietyissä asennoissa, varsinkin pitkään kyykyssä työskennellessä ("mansikanpoimijan halvaus"). Puristusta voi ilmetä myös polvileikkausten ja jalan kipsauksen yhteydessä. Selvän hermopinteen oireena on jalkaterän roikkuminen, riippujalka. Koska jalkaterä ei kävellessä nouse, se joka askelella läpsähtää maahan. Jos pinnetilan syynä on ohimenevä puristus, esimerkiksi väliaikainen kyykkytyö, se yleensä paranee itsellään viikkojen kuluessa. Pitempään pinteessä ollut hermo täytyy hoitaa leikkauksella, jossa kirurgi tekee tilaa hermolle.

Vierailija
154/211 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
155/211 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä itkeäkö vai nauraa...

Kamalia asioita olette joutuneet kokemaan...

Vierailija
156/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(diagnostisoitiin 3 kuukauden päästä)

Lääkäri totesi tutkittuaan, että selkä ei voi olla kipeä hänen tutkimustensa mukaan. Kuvittelen koko kivun.

Konkkasin pois lääkäristä ja menin töihin vahvojen särkylääkkeiden voimalla.

Toisella kerralla sitten mietittiin, että jos tämä sittenkin pitäisi tutkia ja uusittiin vain resepti. Luvattiin magneettikuviin aika jos pahenee. Ei muuta.

Kolmannella kerralla totesi, että ei se mitään hermokipua ole jos jalka pettää alka. Se on sellaista katkokävelyä kuin alkohlisteilla (olen absolutisti).

Neljännellä kerralla 3 kuukauden ruljanssin jälkeen todettiin välilevynpullistuma selässä.

Vierailija
157/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 nuori typy. Polvia särkiä ja jalat meni alta, kun olin silloisen poikaystävän kanssa

kaupungilla.

Menin lekuriin ja valiin asista. Oli la-aamu ja

päivystävä lääkäri joutui lähtemään hoitsujen luota kahvilta mun luo kun potilas olin.

Lääkäri väitti, että oireet olivat tippurin ja

kysyi että sulla kai on tippuri.

Lähdin sieltä itkien enkä saanut mitään lääkettä.

No menin toisee lääkäriin ja diagnoosi oli virus

molemmissa polvissa ja sain 800 buranaa kahden viikon kuuri. Ei ollut sitä tippuria.......

Vierailija
158/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tossa muutama vuosi synnärillä naikkarilla.

Tuli raskausmyrkytys ja makasin n. 3 pv teholla/tehostetun valvonnan osastolla.

Olin kai hankala potilas, kun aina kysyin mitä muhun pistetään ja mitä lääkkeitä syötetään.

Varmaan eräs hoitaja hermostui muhun, kun rupesin

parantumaan.

Kuulin omin korvin, kun hoitaja sanoi toiselle, että mäkin pesin ton ämmän persettä... eli enhän mä voinut

itteeni pestä, kun letkuissa makasin ja tuli tosi mojavat makuuhaavat.

Toi on jäänyt mulle ikuisesti muistiin.

Äkkiä sain kyllä siirron ihan normiosastolle, kun rupesin parantumaan.

Vierailija
159/211 |
12.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttäviä juttuja.

Voimia teille väärinkohdelluille!!

Vierailija
160/211 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisia - ehkä vähän töksöjä - lääkäreitä. Mutta hormoonihuuruissa loukkaannuin synnyttäneiden osastolla kätilön tokaisusta.

Synnytys oil aika räväkkä, mutta tunsin oloni ihan ok:ksi. Vauva kuitenkin viihtyi rinnalla pitempiä aikoja ja epparihaavan vuoksi mieluummin imetin makuulleen kuin istuen alussa. Imetys pisti janottamaan ja pyysinkin kätilöltä nätisti pilliä vieläpä perustellen sillä, että voisin samalla juoda, kun imetän makuulleni. Minulla on ollut molemmissa raskauksissa käsissä karpaalikanavan ahtaumaa ja se aiheuttaa ranteisiini kipua ja kömpelyyttä.

Pillipyyntöni kait hermostutti kätilöä, joka tiuskaisi pyyntööni:"Et sinä niin huonossa kunnossa ole, ettetkö voisi istua." Hämmennyin niin, etten osannut edes vastata. Jotensakin tosi outo vastaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä