"törkeintä" mitä olette lääkäriltä kuulleet?
Useita päiviä kestäneen, lähes halvaannuttavan migreenikohtauksen jälkeen lähetettä hakemassa; "mene kotiin lepäämään pimeään huoneeseen, johtuu likaisista silmälaseista ja liiasta silmämeikistä"
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Menin 21-vuotiaana ensimmäistä kertaa gynekologille, sillä halusin e-pillerit. Lääkäri oli yksityinen ja kokenut, silloinen keskussairaalan ylilääkärinäkin toimiva mies.
Minulle oli varattu aika klo 16, ja menin paikalle noin varttia vaille. Kävin pissalla ja alapesullakin vielä, ja jäin odottelemaan sisäänkutsua...
Odotushuone oli tupaten täynnä, ja kolme varttia myöhässä minut kutsuttiin sisään. "Onko rakko tyhjä?"- tiukkasi lääkäri jo ennen kuin sain oven perässäni kiinni. Kerroin, että kävin wc:ssä viimeksi tunti sitten, kun saavuin vastaanotolle odottamaan vuoroani...
"Kyllä pitää rakko olla tyhjä kun tulee gynekologille, ole hyvä ja mene pissalle", sanoi lääkäri ja tönäisi minut ulos ovesta!Kiristelin hampaitani, toimitin asiani ja palasin lääkärin huoneeseen. Siellä ehdin esittää asiaani sen verran, että e-pillerireseptin tarvitsisin. "Oletko naimisissa?" kysyi lääkäri. Vastasin, että en ole, vaan kihloissa... "Ja silti on ehkäisyn tarvetta?" lääkäri sanoi vinosti.
No haloo, siksipä juuri!!
Toiste en lääkärille mennyt, siis tälle kyseiselle. Ja tämä tapahtui vuonna 2000, vaikka kuulostaakin ihan viiskytluvulta... ;)
Täh? Multa ei ikinä ole kysytty gynelle mennessä onko rakko tyhjennetty.
Olin lähdössä etelänlomalle ja valitettavasti vasta viime tipassa tajusin tarvitsevani menkkojensiirtopillerit. En muista mikä syy oli mutta päädyin kuitenkin yksityiselle hakemaan reseptin. Vastassa oli viisikymppinen not-so-hot lääkärismies.
Sitä vähättelyn määrää! Tottakai kaikki naiset haluavat etelänlomalla hautoa verirättiä tuntikaupalla pikkusortseissaan. Miettiä että valuuko sitä reittä pitkin hikinoro vai verivana. Ja kun vuotokin sattuu määrältään olemaan luokkaa niagara. Tamponit ja kuukupit on tosi kivoja niissä törkyisissä baarien minivessoissa.
Katsotaan sitten uudestaan sitä polvileikkausta kun painat 90kg. Oon 110kg 😂 huvitti vaan mieslääkäri ja suomalainen oli
Hän huikkasi tuon laihdutustarpeen kun lähdin.
Ei oikeen tultu toimeen mitenkään erityisen hyvin. -ortopedin haukkuma läski potilas
Lääkärin mukaan minun pitäisi pudottaa painoa ja saada masennuslääkitys, olen ylipainonen mutta sitä en ymmärrä mistä masennusdiagnoosin repäisi. Ehkä siitä etten ollut meikannut?
Sanoin että jos nyt vain katsoisitte tuota nilkkaa, mutta lääkäri vain mussutti masennuslääkityksestä kunnes karjaisin että nilkkani ei ole masentunut vaan poikki, voitko v""u tehdä sille jotain! Sitten tämä ihana tohtori uhkailikin vartijalla koska "riehun". Jees. Ja mulla siis oli nilkka murtunut.
Mulle lääkäri huomautti joskus vuosia sitten ylimääräisestä pyöreydestä. Olin tuolloin muistaakseni 165/62 mitoissa.
"Voisit siistiä näitä karvoja, sotkee joka paikan" Lääkäri joka teki minulle gynekologisen tutkimuksen päivystyksessä kun minulla oli vatsakipua ja sattumalta menkat, näin miten lääkäriä inhotti kun veriset häpykarvat pyyhkivät hänen käsiään ja mietin, miton hitossa olisi selvinnyt vielä 30v sitten kun kukaan ei sheivannut!
"Tatuoinnista on levinnyt tulehdus nilkkaan!" Eri lääkäri saman sairaalan päivytyksessä kun menin näyttämään turvonnutta kipeää nilkkaani, olin kaatunut koiran kanssa metsälenkillä. Lääkärin mielestä viikon vanha tatuointini pohkeessa oli tulehtunut ja aiheutti kivun, ei suinkaan maassa olevaa kuoppaan astuminen.
" Lapsen isä ei siis tullut mukaan? Vai onko hän edes kuvioissa?" Neuvolan terkka kun menin ekalle käynnilleni esikoista odottaessani. Mietin, pitääkö minua koko kylän pyöränä vai ääliönä joka ei osaa huolehtia ehkäisystä. Olin 22vuotias ja avoliitossa.
"Kyllä mä määrään sulle huu metestit", tuumasi terveyskeskuksen lääkäri kun menin kolmatta päivää jatkuneen järkyttävän pääkivun ja huimauksen takia sinne. Minulla oli tuolloin rastat ja olin aika laiha, mutta lääkärin käytös ei silti ollut millään tavoin asiallista.
"Oletko sinä paljonkin laihtunut kun nämä on tälläiset rukkaset?"
Rinnassani ollutta ihottumaa tutkinut naislääkäri suurista,roikkuvista rinnoistani. Olin nuori ja hoikka mutta rinnat olivat isot ja löysät.
"Kyllä tämä on nyt selvä klamydia " Mieslääkäri päivystyksessä kun epäilin pissatulehdusta ja sehän se olikin.
" Jaahas,vai tälläistä" (kyllästyneseen sävyyn) kun menin valittamaan sitkeää yskää jonka vuoksi en saanut nukuttua,puhuminenkin oli hankalaa kun yskiminen alkoi heti. Lääkäri selvästi ärsyyntyi kun ei kyennyt puhumaan,yskin vain.
"Sulla on tupakoitsijan kädet ",olin kaatunut ja satuttanut ranteen enkä edes polta joten kommentti tuli ihan puskista.
Olin uusimassa kierukkaa, ikä silloin 40 vee. Vanhemmanpuoleinen pieni miesgyne sanoi, että se on sitten viimeinen kierukka minkä tarvitsee laittaa ja kun en eka reagoinut siihen niin toisti sen, ja sitten sanoin, että voiko ehkäisyn lopettää jo 45-vuotiaana, niin sanoi oikein ilkeästi, että ai sä oletkin vasta 40-vuotias. Tuli fiilis, että oikein halusi loukata kun toisti tuon "viimeisen kierukkalauseen" ja eikö lääkärillä ole potilaan hetut nähtävillä?