Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"törkeintä" mitä olette lääkäriltä kuulleet?

Vierailija
12.01.2010 |

Useita päiviä kestäneen, lähes halvaannuttavan migreenikohtauksen jälkeen lähetettä hakemassa; "mene kotiin lepäämään pimeään huoneeseen, johtuu likaisista silmälaseista ja liiasta silmämeikistä"

Kommentit (211)

Vierailija
101/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeätä kohtelua olette saaneet osaksenne.

Vierailija
102/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oikeastaan sanonut mitään, mutta nuorempana menin papaan ja ajan sain vanhalle ukkolääkärille.

Itse siis silloin vielä vetelin kaikki karvat pois ja kun kävin pöydälle makaamaan loksahti lääkärillä suu auki ja silmät suuriksi.. otti näytteen sanomatta mitään, mutta kyllä tuon jälkeen opin etten mieslääkäriä halua

hyi helkutti. kaikki karvat pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian sivusta, tästä ketjusta vois vetää johtopäätöksen, että (mies?)hammaslääkäreillä on jotenkin kiero suhtautuminen naisten ulkonäköön.

Tuli mieleen kun itse olin hammaslääkärillä teininä ja mieshammaslääkäri kysyi ikääni ja sanoin 14 niin totesi, että "no kun 17-vuotiaana on neito kaunehin, niin sullahan on vielä pari vuotta aikaa" - ei siis mitenkään epäkohteliasta, mutta liitettynä näihin tän ketjun juttuihin vähän alkaa ihmetyttää...? Kun kaikki hammaslääkärien möläytykset on liittyneet potilaan ulkonäköön...?

Olin jotain 10-vuotias kun kävin hammaslääkärillä rutiinitarkastuksessa. Minulla on aina ollut keltainen hammasluu, mutta hammaslääkäri otti oikein peilin siihen minun naamani eteen ja käski katsoa kuinka rumalta näytän keltaisine hampainineni. "Ei kukaan poika tollaisesta voi tykätä" sanoi vielä. Itkua nieleskelin siinä penkissä. Tekee tosi hyvää muutenkin kiusatulle lapselle. Ensimmäisen reiänkin sain vasta parikymppisenä. Nyt yli kymmenen vuotta myöhemmin hampaani ovat vieläkin kellertävät. Toinen hammaslääkäri on todennut että toisilla on keltaisemmat, ei sille mitään voi. Muistan kuitenkin ikäni tuon lapsuuden hammaslääkärikäynnin.

Vierailija
104/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 23+6 noussut kuus kiloa, lähtöpaino oli kuitenkin melko alhainen. Mieslääkäri, nuorehko motkotti, että ne on vaikeita pudottaa noi kilot ja pitäis katsoa mitä syö jne. Nousi paino vielä siitäkin, yhteensä 13 kiloa.

Jälkitarkastukseen tulin kiloa hoikempana kuin ennen raskautta ja silloin lekuri kommentoi, että "eipä uskois että olet raskaana ollut ja synnyttänyt" kun tiiraili alapäätäni. Oli tehty ilmeisesti siisti eppari.

Jäi hieman outo kuva lekurista.

Kolmannen synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa eri mieslääkäri tutki ja sanoi, että "ei ole kyllä merkkiäkään laskeumista tai mistään, ei uskois että olet synnyttänyt ja kolmesti vielä".

Ei kyllä itsestä tuntunut siltä, mutta mietin, että mitähän 7 leivän uunia lekuri odotti ja kieltämättä tuntui kummalliselta maata siinä ja kuunnella tuollaista kommenttia.

Vierailija
105/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät ole läheskään yhtä törkeitä kuin monella, mutta kuitenkin:

Teininä kun hain allergiaan reseptiä, nuori mieslääkäri kommentoi "akneani" ja määräsi antibiootteja. Sanoi vielä, että näytän SILTI ihan hyvältä kuitenkin! Ei ollut mitään aknea, ehkä pari finniä otsassa.

Poskiontelontulenduksen takia kun kävin pari v myöhemmin, huonoihoinen naislääkäri kommentoi "kuopparintaani" kysyen onko koskaan kukaan puuttunut siihen ja totesi kyseessä olevan "vain esteettinen haitta." Aikaisemmin en olluyt edes huomannut tuota haittaa, sen jälkeen se on haitannut joka päivä minäkuvaani.

Lukion terveystarkastuksessa tiukka kielto: "Et saa laihduttaa", vaikka ihan hyvin olisin voinut tiputtaa pari kiloa ollakseni paremman näköinen - olematta alipainoinen.

Synnytyksessä lääkäri naurahti "oho", kun oli ommellut tamponin narun tikkien sekaan 2. asteen repeämää paikatessaan. Kun kysyin, montako tikkiä, vastaus oli "ei näitä kukaan laske".

Nykyään varaudun aina sanomaan vastaan jotakin nasevaa, jos joku lääkäri tms. alkaa aukoa päätään! Suosittelen. Ne mitään yli-ihmisiä ole.

Vierailija
106/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain 17- vuotias ja odottelin odotushuoneessa aikaa ihotautilääkärille, miespuolinen lääkäri sitten sanoi nimeni ja kun lähestyin häntä, hän sanoi että minä katsoin että olet poika..vaikka kai mulla jonkunlaiset rinnat oli ja hiuksetkin olkapäille.

Vierailija
107/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kivuliaan korvan takia työterveyslääkärillä. Seuraavana päivänä koko toinen pään puolisko oli turvoksissa kuin rygbypallo. Korvakäytävän tulehdus oli levinnyt lihakseen

Vierailija
108/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian sivusta, tästä ketjusta vois vetää johtopäätöksen, että (mies?)hammaslääkäreillä on jotenkin kiero suhtautuminen naisten ulkonäköön.

Tuli mieleen kun itse olin hammaslääkärillä teininä ja mieshammaslääkäri kysyi ikääni ja sanoin 14 niin totesi, että "no kun 17-vuotiaana on neito kaunehin, niin sullahan on vielä pari vuotta aikaa" - ei siis mitenkään epäkohteliasta, mutta liitettynä näihin tän ketjun juttuihin vähän alkaa ihmetyttää...? Kun kaikki hammaslääkärien möläytykset on liittyneet potilaan ulkonäköön...?

Kyllä oli ihan sellainen keski-ikäinen nainen se minun hammaslääkärini. Kyllä osasi ilkeästi sanoa.

-32

Vierailija
109/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana hakemassa aborttia, kortsu oli pettänyt ja ko tilanteessa ei silloisen avomieheni kanssa todellakaan ollut lasten hankinnan mahdollisuutta, niistä syistä ei enempää tässä. Elin siis kuitenkin vakituisessa parisuhteessa, enkä ollut mikään vastuuton teini enää. Terveydenhoitaja sitten siinä ensin haastatteli ja kyseli myöhemmästä ehkäisystä. Sanoin, että varmasti jatkamme kondomilinjalla, pillereitä en halua. Siihen terkkari totesi tylysti, että kannattais kyllä, oot kuitenkin vuoden sisään uudelleen täällä aborttia kinuamassa. Muutenkin kokoajan puhui siihen malliin, että olisin 14-vuotias, joka kännipäissään on onnistunut hankkiutumaan raskaaksi...Jossain vaiheessa pinna tuli täyteen ja ärähdin kyseiselle terkkarille aika pahasti...

Vierailija
110/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeän kommentin antoi tosin sairaanhoitaja, kun vein kuumeisen (40.0 astetta) 2v tyttöni päivystykseen... Hän tokaisi todella tylyyn ja halveksuvaan äänensävyyn, että : "EI KUUME OLE PÄIVYSTYSASIA". No tytöllä todettiin sillä reissulla keuhkokuume. Toisella kerralla olin todella kipeä ja raskaana rv 31. Lääkäri katsoi mun labratuloksia ja totesi, että: "tulehdusarvot on vaan 62 eli ei paljon paskaakaan." Sulla on vaan joku virus. (no tutki mua sitten vielä hieman ja otti influenssanäytteen ja tunki tamiflut kouraan. SIKAINFLUENSSAHAN SE OLI....

Vierailija
111/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nauraen "Näiden takia ei kannata itkeä, näitä tapauksia tulee meille jatkuvasti." Ei voinut tajuta että juuri minulle keskenmeno oli ensimmäinen ja raskaus kauan odotettu.

olin ultrattavana keskenmenoepäilyn takia joka sitten osoittautuikin todeksi. Kyyneleet alkoivat valua silmistäni siinä pöydällä maatessani, johon tympiintyneen oloinen viisikymppinen mieslääkäri vain tokaisi "No turha sitä nyt on itkeä".

Vierailija
112/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tarina jää laimeaksi näiden rinnalla, mutta laitan sen silti.

Olin 18, ekaa kertaa gynekologilla sisätutkimuksessa. Pelottihan se. Vedin siinä sitten housuja jalkaan verhon takana, kun vanhempi naislääkäri kailotti sanelukoneeseen suureen ääneen "vagina väljä, myötäävä, seinämät siistit." Ei kommentoinut mulle mitenkään, lähdin siitä sit epävarmana matkoihini.

Vasta vuosien, vuosien kuluttua sain sattumalta kuulla, että tuo kommentti onkin ilmeisesti lääkärikielessä ihan normaali tapa kuvata tervettä toosaa. Siihen asti olinkin ollut siinä uskossa, että mulla on värkki mallia porttigongi, hävettävä kamaluus. Söi mun intiimi-itsetuntoa tosi paljon: olin vaan kiitollinen mun miesystäville, kun ne jaksoi siitä huolimatta pysyä mun kanssa. Enhän mä uskaltanut edes kysyä, mitä mieltä ne oli mun paikoista, kun häpesin niin.

Myöhemmin kuulin myös sen, että kyseinen naiskynsky oli savustettu ulos työpaikaltaan tökerön potilaskohtelun vuoksi.

Siitä lähtien mulle aina mieslekureita, kiitos...

Vierailija
113/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyvää työkyvyttömyyseläkettä (olisi siis lausunnon kirjoittanut). Pyysin mielummin määräaikaista työkyvyttömyyseläkettä eli kuntoutustukea, halusin vielä opiskella ja yrittää työelämään, kun olin niin nuori.

"Etkö sinä ymmärrä, että sinä olet luonnevikainen, eikä sinusta ole työelämään?" sanoi lääkäri.

Vierailija
114/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri sanoi toistuvista keskenmenoista, että se on vaan paskaa tsäkää, toisille tulee ja toisille ei. Mulla takana tossa vaiheessa jo 6 keskenmenoa.

Vierailija
115/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kertoi 30min. tarinoita kuinka hyvä lääkäri hän on ja pelastanut monta lasta keuhkokuumeista tms. Hän on oppinut, että "äiti aina tietää, jos vauvalla on hätä". Itsekehun lopuksi totesi, ettei alle 1v:lla voi olla allergioita ja jos itkee niin pojalla on vain nälkä ja pitäis imettää, ihottumaa ei edes suostunut kattomaan.

Onneksi soitin neuvolaan, jossa tuttu terkari järkkäs toisen lääkäriajan ja saimme lähetteen lapsipolille. Diagnoosina moniallergikko.

Vierailija
116/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana hakemassa aborttia, kortsu oli pettänyt ja ko tilanteessa ei silloisen avomieheni kanssa todellakaan ollut lasten hankinnan mahdollisuutta, niistä syistä ei enempää tässä. Elin siis kuitenkin vakituisessa parisuhteessa, enkä ollut mikään vastuuton teini enää. Terveydenhoitaja sitten siinä ensin haastatteli ja kyseli myöhemmästä ehkäisystä. Sanoin, että varmasti jatkamme kondomilinjalla, pillereitä en halua. Siihen terkkari totesi tylysti, että kannattais kyllä, oot kuitenkin vuoden sisään uudelleen täällä aborttia kinuamassa. Muutenkin kokoajan puhui siihen malliin, että olisin 14-vuotias, joka kännipäissään on onnistunut hankkiutumaan raskaaksi

Asiaahan se terkkari puhui. Tollohan olit kun jatkoit kumin kanssa tuhertamista, vaikka se oli jo kertaalleen pettänyt.

Vierailija
117/211 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä esimerkeissä potilaan tilaa ei ole huomioitu kuinka herkkänä on ja sitten jotenkin töksäytetty ohimennen. Valelääkäri oli suosittu koska ilmeisesti kuunteli potilaita ja oli empaattinen. Tosin osan resepteistäkin taisi tehdä potilaiden suosituksista. Hiukan meni asian sivuun...

Vierailija
118/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota useimmin tavataan mansikanpoimijoilla mutta myös muilla, usein liikuntaa harrastavilla. Sen taudin nimi on mansikanpoimijan tauti! Kuinka joku voi loukkaantua siitä, että lääkäri sanoo sairautta sen oikealla nimellä?

Kun reväytin jalkani harjoitellessani jotain tanssiliikettä tms. teini-ikäisenä,sanoi lääkäri,että "sulla on mansikanpoimijan tauti".Siis ittuili ihan huviksensa..Meinas suu loksahtaa auki,kun oli vaikea nuorena tyttönä uskoa,että lääkäri voi niin käyttäytyä.)

Vierailija
119/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten sulle sitten kävi? Pääsitkö vielä työelämään?"

Suoritin lukion. Kirjoitin ylioppilaaksi. Sain lapsen. Nyt olen ollut kotiäitinä. Tarkoitus pyrkiä yliopistoon opiskelemaan. Saa nähdä sitten työllistynkö, kun joskus valmistun ammattiin.

Vierailija
120/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvauksesi perusteella tyylipuhdasta dialektista käyttäytymisterapiaa. Olisit kiitollinen. Kerrankin joku on kohdellut sinua niin kuin kuuluu.

Menin lääkäriin pitkästä aikaa, itkin väsymystäni ja stressiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi