Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh huh. Tästäpä taas riemu ratkes :( Kielsin pph:ta viemästä lapsiamme seurakunnan

Vierailija
11.01.2010 |

perhekerhoon. Nyt pph:lla kuulemma koko elämä pilalla. On käynyt siellä aaaiiina ja se on ollut hänen ja lasten kohokohta ja nyt ei voi meidän lasten takia käydä. On ärtyinen ja kiukkuinen.

Emme siis ole uskovaisia ja tuo perhekerho on sellainen jossa Jumalasta puhutaan ja ihmeteoista =/ ja lauletaan virsiän, on hartausta jne.

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan toivot toki, että hoitajakin jaksaa työtään paremmin kun saa vaihtelua viikkoon. Harmi hoitajan kannalta, ettei hän saa valita hoidettaviaan.

Kyllähän sitä voi puistoissakin tavat joo, mutta näillä keleillä on tosiaan kivaa vaihtelua olla sisätloissa. Jossain ne kerhot ovat seurakunnan ja toisaalla taas MLL:n järkkäämiä - sekin kai jotenkin polittine järjestö ja ei sovi kaikille

Vierailija
42/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki hoitajia on monenlaisia, mutta kyllähän siinä on oma vaivansa, kun lapset matkaan laittaa, vahtii, vaatettaa, huolehtii... Katsoo, ettei tule "kolareita" muiden lasten kanssa. Se siitä henkireiästä.

Mutta lapsille oikein hyvää ja hauskaa hommaa! Viikko rytmittyy, opitaan olemaan isommallakin porukalla. Leikitään, askarrellaan, touhutaan. Tulee tutuksi jo vähän koulumaisemmat olosuhteet. Sinua on onnistanut pph:n suhteen, mutta ethän sinä sitä näytä arvostavan.

Kyllähän näitä lyhytnäköisiä vanhempia on aina ollut. Eivät näe metsää puilta. AP nyt on takertuntu siihen, että kerho on jokin käännytystilaisuus. Menisit pari kertaa katsomaan mitä siellä tehdään. Vai oletko käynyt? Ovatkohan nämä ennakkoluuloja, joista et ole välittänyt ottaa selvää?

Olet myös lyhytnäköisyyden lisäksi hyvin kiittämätön, joustamaton ja muutoinkin yksituumainen. Mitä mieltä miehesi on? Vai onko tämä sinun päätöksesi?

Odotahan nyt vuosikymmen tai pari, niin huomaat että kaikkea tyhmää sitä tuli nuorena tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ei saa phh mennä perhekerhoon koska Te ette halua. Vaan jospa niiden muiden hoitolasten vanhemmat haluaa ja nyt sinä uutena ringissä sanelet uudet ehdot muita kunnioittamatta! Olisit ottanut paremmin asioista selvää silloin kun olit valitsemassa lapsillesi hoitopaikkaa.

Törkeä olet. Vaan sehän ei tässä Suomen maassa ole mitään uutta, että ateistit haluaa estää toistenkin osallistumisen uskonnolliseen toimintaan.

Kerhossa olisi saaneet sinunkin lapset askarrella, leikkiä, laulaa ym. Nyt joutuu phh järkkäämään kotonaan lapsille extraa jos haluaa, että lapsilla olisi yhtä kivoja tuokioita kuin aiemminkin perhekerhossa.

Vierailija
44/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se perhekerho ole kuitenkaan mikään pyhäköulu vaan siellä lapsentasoisesti selitetään esim. joulun (ja muiden pyhäpäivien) uskonnollinen tausta ja lauletaan ehkä joku uskonnollinen laulu. Kulttuurikasvatusta se enmmän on kuin uskonnon harjitusta. Ja suurin osa ajasta on ihan jotain muuta esim. askartelua, kahvittelua.

Vai seurakunnan perhekerhoissa vain pätkä uskontoa. SEKIN ON LIIKAA!!!

Vierailija
45/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy lujana. Sinulla on oikeus kasvattaa lapsesi uskonnottomaksi. Minun lapseni eivät saa osallistua uskonnolliseen ohjelmaan, mutta en kuitenkaan estä tietystikään muita menemästä (ja yhtä komeesti nuotin vierestä meidän mukulat veisaa suvivirttä kuin muutkin). Mutta seurakunnan tilaisuuksiin meiltä ei mennä. Pienen nikottelun jälkeen homma on toiminut mainiosti. Päiväkodissa tietävät, että sekä minä ja mieheni voimme sortteerata tarvittaessa työaikoja niin, että jos lapseni poisjäänti kirkosta aiheuttaisi koko muulle ryhmälle ongelmia, me voimme hoitaa lapsen kotona silloin ne tunnit (tyyliin joulukirkko). Eihän lapsi kirkkoon menehdy, mutta meidän perheelle on kirkko korkeintaan kaunis rakennus. Koetamme opettaa lapselle tieteellis-ateistista, mutta suvaitsevaista maailmankuvaa ja siihen ei kyllä kuulu jokaviikkoinen ”satutunti” seurakunnassa. Lapsi saa totta kai itse tehdä päätöksensä isona, mutta toistaiseksi mennään meidän säännöillämme. Kristityille sanoisin, että miltä teistä tuntuisi, jos lapsenne olisi kuuntelemassa juutalaista tai islamilaista ohjelmaa viikottain? Aivan samasta on kyse meillä. Koulussa elämänkatsomustiedossa on sitten ihan eri asia, jos eri uskontokunnista tullaan käymään kertomaan asioista. Kyllähän lapsi Jeesuksesta ja muusta kyselee, kun siitä on jossakin puhuttu, mutta me selitämme asian niin, että hän on ollut todennäköisesti olemassa parisen tuhatta vuotta sitten, historiallinen henkilö niin kuin Napoleon tai Kaarle Suuri.

Toisilla on oikeus kasvattaa lapsensa uskonnollisiksi. Yksityisen hoitajan palkkaaminen käy kätevästi, ilmoitus vain lehteen.

Vierailija
46/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat lapset eivät mahtuneet mukaan seurakunnan kerhoon, kun sen olivat vallanneet perhepäivähoitajat omine ja hoitolapsineen.

tarkoitatko perhekerhoa, vai 4-5-vuotiaiden päiväkerhoa. Päiväkerhoihin ei tietenkään oteta liian isoa ryhmää kerhotätien vastuulle, mutta perhekerhoista en kyllä ole kuullut ketään käännytettävän, koska sinne mennään omien vanhempien (tai hoitajien) kanssa. Päiväkerhoihin ei muuten hoitajat lapsia ilmoita, vaan ihan vanhemmat.

Vierailija
47/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ihanko lonkalta päätät asiasta, jota et edes tunne? Taitaa olla ennakkoluuloja.

Vierailija
48/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:llä on vahva oikeistotausta, meidän perheemme on vasemmistolainen.

Vierailija
49/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä pikkusieluinen. Ei ne nyt mitään hihhuleita lapsista siellä seurakunnan kerhoissa tee. Tuollaisia vanhempia lisää... not!

Vierailija
50/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joutuu phh järkkäämään kotonaan lapsille extraa jos haluaa, että lapsilla olisi yhtä kivoja tuokioita kuin aiemminkin perhekerhossa.

motivaatioa riittää tämän episodin jälkeen...

Vierailija
51/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä pikkusieluinen. Ei ne nyt mitään hihhuleita lapsista siellä seurakunnan kerhoissa tee. Tuollaisia vanhempia lisää... not!

Ei sitä se uskonto pelota! AP ei vain halua, että lapsi oppii pärjäämään toisten kanssa.

Mä veikkaan, että ap itse hoitaa lastaan istuttamalla sen telkkarin ääreen. Siinä on virikettä tarpeeksi. Jos lapsi pääsisi askartelemaan jonnekin, niin sehän voisi alkaa vaatia sellaista kotonakin. Sitten ap ei pääsisi av:lle valittamaan vaan pitäisi touhuta lapsen kanssa.

Outo vanhempi, kun ei halua lapselleen virikkeitä! Kerrankin olis sellasta tarjolla. Ei selity muulla, kun että ap ei halua lapsensa mitään oppivan eikä mitään tekevän.

Vierailija
52/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pph:lle ole aivan sallittua käydä haluamissaan kerhoissa lasten kanssa? Sinun olisi syytä etsiä toinen pph, jos perhekerhot sinua häiritsevät!

Vierailija
53/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siellä islamilaisessa tai juutalaisessa perhekerhossa on yhtä vähän sitä uskonnollista toimintaa, niin mun puolestani saavat mennä.

Kahden vuoden aikana lapseni on oppinut yhden virren ja yhden enkelilaulun, ja tietää, että kirkossa pitää olla hiljaa.

Hui, kuinka uskonnollista.

Kristityille sanoisin, että miltä teistä tuntuisi, jos lapsenne olisi kuuntelemassa juutalaista tai islamilaista ohjelmaa viikottain? Aivan samasta on kyse meillä.

Vierailija
54/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hienoa jos pph kuskaa lapsia jonnekin. En ole uskovainen itse mutta silti ollaan käyty lasten kanssa perhekerhossa. Suosittelen tutustumaan! En tavannut ketään hihhuliksi luokiteltavaa.

Vierailija
55/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pph:lle ole aivan sallittua käydä haluamissaan kerhoissa lasten kanssa? Sinun olisi syytä etsiä toinen pph, jos perhekerhot sinua häiritsevät!

AP voisi nyt toimia esimerkkinä, perustaa järjestön ja tarjota ILMAISEKSI perhekerhotoimintaa jossa lapse tekevät ei-uskonnollisia asioita.

Mistä näitä itsekkäitä, minä-minä-minä -ihmisiä tulee? Voi olla lapsen vaikea kasvaa kyllä niin, että osaisi toimia porukassa ja oppisi arvostamaan muita uskontoja & kulttuureja, kun se pienestä pitäen estetään. Olisi se kai hyvä, että ap:n lapsi edes voisi sen verran tutustua kristinuskoon, että ymmärtäisi muiden vakaumusta.

Tämä totalitarismi vallitsee monissa diktatuureissa. Ainoa oikea uskonto/uskonnottomuuso on se, jonka maan päämiehet hyväksyvät. Mitään muuta ei haluta edes tuntea.

Näinkö muka kasvatetaan sitten suvaitsevaisia, sivistyneitä ihmisiä!

Vierailija
56/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhoon tai harrastukseen, niin sitten vie ne sinne itse. Pph:n työnä on hoitaa niitä lapsia eikä viedä niitä muualle leikkimään.

Vierailija
57/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä

kerhoon tai harrastukseen, niin sitten vie ne sinne itse. Pph:n työnä on hoitaa niitä lapsia eikä viedä niitä muualle leikkimään.

Minkälaisia virikkeitä tarjoat? Vai kasvatatko soffaperunaa?

Vierailija
58/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

srk:n perhekerhossa, lapsesta kasvaa sohvaperuna? Omituinen logiikka.

Uteliaisuutta kyselen, minne viet lastasi? samaa mieltä

Minkälaisia virikkeitä tarjoat? Vai kasvatatko soffaperunaa?

Vierailija
59/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt, miltä mahtaa toisista vanhemmista, lapsista ja pph:sta itsestään tuntua, jos oman ahdasmielisen pelkosi vuoksi kieltäisit koko porukalta todennäköisesti yhden viikon kohokohdista?

Tähän tilanteeseen on yksi ainoa ratkaisu, ja se on etsiä lapsellesi uusi hoitopaikka, joka täyttää heidän vanhempiensa vaatimukset uskonnon suhteen.

Vierailija
60/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnilla ei ole varaa. Kuule Ap, Koululaistekin iltapäivähoito on järjestöjen ja seurakuntien varassa, eli jos et halua seurakuntien tai minijellonien (kokoomus) hoitoon niin sitten ovat ekaluokkalaiset yksin kotona....

MInulle kävisi myös juutalainen ja islamilainen kerho...

t: tapakristitty

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi