Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh huh. Tästäpä taas riemu ratkes :( Kielsin pph:ta viemästä lapsiamme seurakunnan

Vierailija
11.01.2010 |

perhekerhoon. Nyt pph:lla kuulemma koko elämä pilalla. On käynyt siellä aaaiiina ja se on ollut hänen ja lasten kohokohta ja nyt ei voi meidän lasten takia käydä. On ärtyinen ja kiukkuinen.

Emme siis ole uskovaisia ja tuo perhekerho on sellainen jossa Jumalasta puhutaan ja ihmeteoista =/ ja lauletaan virsiän, on hartausta jne.

Kommentit (196)

Vierailija
1/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph:aa..vaikka en uskovainen olekaan.

On varmaan jonkinlainen henkireikä päästä kyseisenä päivänä ihmisten ilmoille. Pph:n työ on kuitenkin aika yksinäistä.

Vierailija
2/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lause: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks näistä asioista pidä ottaa selvää ennen kun laittaa lapset hoitoon?

Vierailija
4/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todellakin pph:n homma ja ehkä käy vain ihmissuhteitten takia ko kerhossa. Järjetetäänkö siellä mitää muuta toimintaa mihin pph voi lasten kanssa osallistua?

Vierailija
5/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ihan tavallista askartelua yms. Ehkä sun lapsi voisi sen kynttilähetken ajaksi mennä itsekseen leikkimään.

Vierailija
6/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään mitään uskovaisia olla, mutta meidän mielestä on kivaa, että pph viitsii viedä lapsia kerran viikossa perhekerhoon. Lapset saavat hyvää harjoitusta isommassa ryhmässä olosta ja tiedän, että pph itsekin jaksaa paremmin, kun saa myös aikuista seuraa päivän aikana.

Ikävä kyllä isossa osaa kunnista ei ole tarjotta ilmaiseksi kuin seurakunnan kerhoja.

Mitä vikaa on siinä, että lapsella on kerran viikossa satuhetki kivassa seurassa?

Vierailija
7/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä vaan perhekerho ole tuollainen. Olen käynyt kahden eri seurakunnan perhekerhoissa. Niissä on ollut alussa pieni hiljentymishetki, jonka jälkeen lapset ovat menneet leikkimään tai askartelemaan ja aikuiset ovat olleet toisessa tilassa kahvilla.

Ei se nyt lapsiasi uskoviksi tee, jos jotain oppivatkin uskonnosta tällä tavalla tietämään. Ylireagoit.

Vierailija
8/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvomaailmanne eivät selvästikään kohatta ollenkaan. Entä jos hän pitää ruokarukouksen ennen lounasta?

Vierailija
9/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettättekö joulun jne? jos vastaus on kyllä

niin tuskinpa ne lapset sitten niin kovatsi kärsisivät siitä srk:n kerhosta. Voisivat jopa tykätäkin, sitäkö pelkäät?

Vierailija
10/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhoa meidän lapsiltamme, jotka käyvät siellä pph:nsa kanssa. Emme ole uskossa emmekä opeta oikeastaan minkäänlaisia uskonasioita lapsellemme, mutta ajattelen, että a) perhekerho on lapsille hyvä paikka toimia isommassa lapsiryhmässä kuin vain omassa pph-porukassa ja b) kristinuskon asiat kuuluvat kulttuuriimme ja sanasto ja perusjutut on kuitenkin joskus opittava.

Ei sinun lapsesi uskoon hurahda kerhon vuoksi. Itse sanon, että jotkut ihmiset uskovat jumalaan ja toiset eivät - kukin valitkoon itse. Olen sanonut lapsille, että vaikka me vanhemmat emme usko, lapset saavat uskoa (lähinnä siis isompina) jos haluavat.

Vierailija
11/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monelle hoitajalle se on ainoa tilaisuus tavata muita hoitajia.

ns. "henkireikä".

onko se nyt niin paha jos sinunkin lapsesi sinne menee mukaan. ei meidän srk kerhossa ainakaan mitään tuputeta, eli mukaavaa yhdessäoloa on suurin osa ajasta, kashvi/mehuhetki, askartelua ym.

Vierailija
12/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä seuraa löytää muista hoitjista vaikka puistosta. Ja sitä paitsi maailma nyt on vaan täynnä ammatteja, jotka on enemmän tai vähemmän yksinäisiä; en mäkään ala työnantajalta anomaan mitään pakollista seurustelukerhoa joka viikolle. En antaisi omienikaan lasten käydä tuollaisessa kerhossa, täytyisi sitten vaikka vaihtaa hoitajaa.

Vierailija
13/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on paljon helpompaa jos ei suhtaudu hirvittävän ryppyotsaisesti pikkujuttuihin. Tämä perhekerho on kuulunut pph:n viikkorutiiniin; siellä lapset pääsevät leikkimään, laulamaan ja askartelemaan ja pph:llakin on varmasti tuttuja siellä. Sinäkö olet sitä mieltä, että sinulla on oikeus kieltää pph:ta ja muita hänen hoidossaan olevia lapsia osallistumasta kerhoon, koska TE ette ole uskonnollisia?

Vierailija
14/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhekerhoissa taitaa käydä useimmat pph:t koska tapaavat siellä "työkavereitaan" ja lapsille tarjoutuu loistava tilaisuus tavata muita lapsia sekä askarrella, leikkiä jne.

Olet todella idiootti, jos kiellät pph:ta menemästä kerhoon. Mistä jos laittaisit lapsesi päiväkotiin?

Vierailija
15/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap!!!!

Ihan törkeetä ja toiset pph:n lapsetkin jää paitsi kyseisestä hetkestä.

Vierailija
16/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat lapset eivät mahtuneet mukaan seurakunnan kerhoon, kun sen olivat vallanneet perhepäivähoitajat omine ja hoitolapsineen.

Vierailija
17/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph:n kotona sillä aikaa? Et voi kieltää toista tekemästä työtään, jos tosi yksilöllistä palvelua haluaa niin pitänee palkata hoitaja omaan kotiin tai jäädä hoitamaan itse.

Vierailija
18/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas nimenomaan toivovat tuota kerhoa.

Vaihda pph:ta, ikuinen kauna tuosta tulee, kun olet noin fanaattinen.

Vierailija
19/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ymmärrän, että kerho saattaa olla pph:n ainoa henkireikä.

Ja ajatella, minä ATEISTI kävin lapsineni myös seurakunnan perhekerhossa! Suurimmaksi osaksi siellä kuitenkin lapset sai leikkiä keskenään ja aikuiset keskustella keskenään. Minullekin se oli tärkeä paikka, josta löysin parhaan kaverinikin. Sen kerhon uskontotarjonnasta ei lapsille mitään jäänyt käteen (toki oli laulut, kertomukset, rukoukset ja virret). Jos lapsi jotain kysyi, niin selitin, että toiset uskoo ja toiset ei ja sen voi kukin itse miettiä ja päättää. Kaikesta kerhoilusta huolimatta lapsi sanoi 4-vuotiaana, että hänestä se on satu-juttua. Itse en ollut mitenkään selvästi kantaani julistanut.

Vierailija
20/196 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä nimittäin sellaisiakin tapauksia, joissa lapsi on kastettu mutta Jumalasta ei saa puhua ja virsien laulaminen on ihan kauheata. Omasta uskonnosta on tullut kirosana, vaikka lapselle on tietoisesti valittu uskonto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi