Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon/keskenmenojen jälkeen uuteen yritykseen

Kommentit (792)

Vierailija
81/792 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans ajattelin silloin joulun aikaan kun tota Martinaa&Eskoa mainostettiin paljon, että onpa kiva seurata sitä sitten pitkin kevättä. Viime viikollahan se sitten alko, mut eilen tuli kyl surkumieli sitä katsellessa. Eihän tuossa vauvatouhua ollut eilisessä jaksossa nimeksikään, mut se toi surullisesti mieleen vielä viikon takaisen onnen tunteen. Silloin vain mietin et koskahan oma masu on samassa jamassa kuin Martinalla. Voih...

Kylläpä kello on paljon. Mä pystyn edelleen nukkumaan helposti lähes 12h yöunia, ihan kuin raskausaikanakin. Nyt heräilen kyl enemmän ja nään unia. Oon oikeestaan nyt vasta alkanut näkemään kaikenmaailman raskausunia ja painajaisia. Pääasia et saa nukutuks. Voi tehdä tiukkaa ensi viikolla taas aamuheräämiset...

Mut oon kyllä ajatellut että voi tehdä ihan hyvää nyt heti koulun alettua takaisin opiskelujen pariin palaaminen. Saa ainakin muuta ajateltavaa päiviksi. Ensi viikolla sen sitten näkee kuinka onnistuu mut ainakin yritän parhaani.

Mäkin haluun sit kantiskortin ultraan mikäli tässä vielä raskaudutaan!! ;) sehän olis ihan mahtava idea... ja myöskin tästä kokemuksesta viisastuneena odottelen varmaan lähemmäs sinne 12.viikolle ennen kuin masuasukista enemmän uskallan puhella. Harmittaa sekin kun kuulee kuinka anoppi on itkeskellyt tämän takia, ei meille mutta miehen sisaruksille. Ja mun äiti puolestaan on tosi huolestunut mun jaksamisesta...

Eli rakas mieheni ja te ihanat kohtalontoverit, tulette jakamaan toivottavasti salaisuuden vielä joskus :) mut muille ei varmaan aiemmin hiiskuta!

Samoin mietin varmaan kaks kertaa ennen kuin uskallan ostaa Vauva-lehteä...

Mulla on ollut kyl tosi sulkeutunut viikko...en oo halunnu tavata ketään, oikeestaan kököttänyt vaan kotona. Koiran ja miehen kanssa kyllä ulkoillut ja kaupassa käynyt. Huomenna varmaan sitten kyläilemään miehen siskon luo, saa nähdä mitä siitä sitten tulee.

Vuoto on vähentynyt nyt tosi reippaasti mut edelleen on semmoista menkkamaista jomotusta ja kipuilua ajoittain. Oikeestaan nyt oon melkein samassa jamassa kuin tasan viikko sitten, kun vuodot alkoi...

Tekis mieli ostaa uudet kevätverhot ja piristää vähän tätä kotia! Jos se vaikuttais vähän mieleenkin. Mua vähän jo stressaa toi opintojen jatkuminen, niin paljon tehtävää tiedossa ja pari tekemätöntä työtä rästissäkin...ei ole vain jaksanut ja huvittanut tehdä nyt mitään.

Mä oon kyllä selvästi talvifanikin, sillä nautin kovien pakkasten aikaan siitä kun oli niin kaunista ja aurinko paistoi. Nyt on taas niin harmaata. Sanoinkin miehelle et taivas on nyt yhtä tasaisen harmaa kuin mun mieli.

Toivotaan et kevään aurinkoiset plussakelit tuovat tullessaan myös meille paljon plussia! :)

Mukavaa ja rentouttavaa, toivottavasti myös auringonpaisteista, viikonloppua teille kaikille!

Vierailija
82/792 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti täältä kirjoittelen,kun olen niin poikki. Aamulla mietin, että koskahan se väsymys oikein alkaa kun oon voinut niin hyvin ja jaksanut, mutta ei olis pitänyt ajatella mitään. Oon tänään ollut ihan sippi.

Hyvä kun varottelitte Vauva-lehden tilaamisesta! ;) En ota nyt mitään riskejä eli en osta edes irtonumeroa ennen kuin ollaan raskauden puolivälissä. Varasin tänään sen varhaisultran 3.2. päivälle eli silloin pitäis olla rv 8+2. Jännittää se jo nyt, vaikka tarkotuksella otin ajan vähän pidemmälle. Mä oon kans mukana siinä ultran kanta-asiakaskortissa!:) Jos vaikka kävis vielä viikolla 11+... Edellyttäen tietenkin, että kaikki on hyvin tuossa ensimmäisessä.

Olen tullut sihen tulokseen, ettei tähän vauva-asiaan voi suhtautua kuin 110 %:sti! Yleensä olen aika rento ja joskus hälläväliä-tyyppi, mutta nyt ajatukset on täysin raskaudessa ja kaikessa siihen liittyen.

Tattaraa kyseli raskaustesteistä: ite testasin 4 päivää ennen kuukautisten odotettua alkamista vahvan plussan apteekin Clearbluen testillä. Enkä tehnyt sitä edes aamuvirtsasta eli ne on aika herkkiä. Täällä kirjoittelevat taitavat pian kukin päästä yrittämään uudestaan. Jännitän ja pidän peukkuja jo nyt teidän puolesta! On se testaaminenkin jotenkin ihanaa.

Nyt syömään ja sohvalle päiväunille. Mukavaa viikonloppua kaikille! Pääsen vasta sunnuntaina lukemaan teidän kirjoituksia kun olen ystäväni polttareissa viikonlopun. Toivottavasti pystyn pitämään tämän varhaisen raskauden salaisuutena, tarkoitus kyllä on.

Minnis7, rv 5+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/792 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs :) Virkeänä viikonloppuun . Töistä lähdin ajoissa pois ja käväsin salilla ennen kotiin tuloa . Sitten viikkosiivousta ja ulkoilua lasten kanssa. Oikein rattoisasti tässä siis viikonloppua aloiteltu.

Noinhin ultriin ja testeihin. Itse en varmaan aio käydä missään ylimääräisissä ultrissa jos tässä raskaasi vielä tulen , vaan menen sen mukaan mitä kunta tarjoaa. Muutenkin toivon, että kaikki ylimääräinen testailu tai muu olisi taakse jäänyttä elämää. Jos sitä nyt tekisi niin, että tekisi VAIN yhden testin, siinä vaiheessa kun oireita on jo tovin jatkunut ja menkat hyvin myöhässä. Ja se testikin sellainen perinteinen apteekin viiva testi. Aivan hullua ollut tuo testailu nyt näissä keskenmenneissä . Jos sun jonkinmoista ja vaikka kuinka monta. Ehkä se epävarmuus sitten ja aavistus ettei kaikki ole hyvin teki sellaiseksi testailuhulluksi. Mutta jospa seuraavan kerran kaikki olisi toisin . Digitesti aiheutti minulle huippuhädän, kun viikot ei näyttäneet mitä oletin (ja oikeessahan se oli ) mutta sitä hätää en kyllä enää halua kokea ja sitten niiden useampana tekeminen on jo aika kallista :D .

Meillä neuvolassa ultrataan eka neuvolakäynnillä jos viikkoja on enemmän kun 8+. Niin siinä kuitenkin sitten jo näkee ensimmäisen kerran mitä kohdussa on. Toivon, että osaisi taas luottaa tähän luontoon ja siihen, että se hoitaa asiat parhain päin ja hyvin.

Maanantaina toivon saavani lääkäriltä lähetteen ultraan vaikka nyt näyttää että vuoto olisi taas loppumassa, mutta saisi sieltä vielä varmistuksen, että kohtu varmasti on nyt tyhjä- kun tätä näinkin kauan on nyt jatkunut. Mutta pahoin pelkään, jotta jos vuoto ohi on niin en tule sitä lähetettä saamaan. Muutoin sitten on kontrolli pissanäytteen vienti viikolla 4. Verestä ei täällä testata .

Nyt saunaan ja sitten vähän rentoutumista telkkarin ja kirjan parissa – ja ehkä lasillisen viiniä. Hyvää viikonloppua kaikille otetaan kaikki mallia Thelmasta ja otetaan itsellemme sellainen ”minä” päivä – tai viikko- tai vaikka vain pieni hetki – kuulosti niin hyvälle . Inna

Vierailija
84/792 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juttua vaikka kuinka :) Meillä kuopus täytti tänään 4v ja lastenkutsuja järkkäilen huomiseksi,tuntuu et muksut ihan viiroja ko jotta erinlaist on ja odottaa :) e silti,äit o iha yht sekasi jos ei viel vähä enemmän ;)

Mul vuoto jatkuu et kait tähänki sit tottuu ja vois kulkee rätti housuis jatkuvast!

Mä kans testailin ihan elämäni innolla mut nyt päätin kans et yks testi sit ko menkat viikon myöhäs ja jos nega ni sit o! joo ja sit mä heräsin ja vedin koiran ja päästin kellon ulos...;) eli katota vaa ni siel mä apteekin jonos sata testi kädes ha ha mä olen kyl sen päiväne vaik mä kui kaikki ain päätän ni ko yks pieniki merkki et raskaana vois olla ni vouhotus alkaa!!!

Sit ko mä tääl alan vouhkama(jos viel joskus)ni sanokka sit et koet ny rauhottu hyvä ihmine! =)

Ja en määkä kyl vauvalehteä enää tilaa,jos ihan pakko joku o ni kaks plus sit ;)

Mä muuten kans ajattelin ku nyt saan nää synttärijuhlat la ja su ohi ni alan ajattelemaan itseänikin mitä sit täs härdellis pystyy mut en mitään ylimäärästä itelleni haali :) tänään tuli hammaslääkäriaika mitä olen odottanu jo kauan ja sit mul on hemmotteluhoito minkä sain joululahjaksi ni siitä on sit hyvä lähtee jatkamaan ko tää perä lakkas falskamast viel!!!

nii ja mä olen saanut jo 4kg tiputettua et mä olen kovassa vauhdissa nyt =)

Oikein ihanaa ja rentoututtavaa viikonloppua teille kaikille hienoille naisille ja kyl me täältä viel noustaan tonne odotuspuolelle *hali*

Vierailija
85/792 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aamulla ihan varma et nyt tulee lähtö ensiapuun...heräsin joskus neljän-viiden aikaan aamulla ihan järkyttävään mahakipuun...alavatsaa kiristi niin vietävästi. Kävin veskissä mut mitään vuotoja ei tullut. Nukahdin hetkeksi mut heräsin taas reilun tunnin kuluttua kun ei tahtonut löytyä asentoa, jossa olisi ollut vähän helpompi olla. Taas nukahdin ja heräsin. Olin jo varma että tästä ei päästä ilman lääkärireissua ja melkein jo herätin miehenikin, kunnes kuitenkin taas nukahdin ja seuraavan kerran heräsinkin vasta runsaan kolmen tunnin päästä.

Nyt masua nippailee edelleen vähän ajoittain mutta tän kanssa pärjää aamuisen kokemukseen verrattuna hienosti. Tällaista nippailua mulla on ollut muutenkin ajoittain pitkin viikkoa.

Nyt siis kuulostelen vointiani ja peruttiin tälle päivälle sovittu kyläreissu.

Mä en siis vuoda tällä hetkellä juurikaan, ainoastaan pyyhkiessä eli tilanne tosiaan aika sama kuin viikko sitten kun vuoto oli vasta aluillaan. Mut noi aamuiset kiristykset oli jotain ihan kauheeta...toisaalta ihan erilaisia kuin viime sunnuntaina kokemani supistukset(?) mut toisaalta saman tyyppisiä kuitenkin.

Mitähän kummaa tuolla masussa tapahtui? Mitään tavaraa ei kuitenkaan tullut enää pihalle, toisin kuin silloin sunnuntaina...

Ootteko kokenut tai kuulleet vastaavaa? Että vuoto olisi jotakuinkin loppunut mutta tuollaisia kipuja vielä tulisi?!

Mä en vaan haluis soitella enää mihinkään kunnalliselle puolelle...oon jutellu tällä viikolla jo ainakin kuuden hoitajan kanssa ja kaikki ovat olleet yhtä välinpitämättömia ja sitä mieltä ettei tarvi mennä yhtään mihinkään. Pakkohan tästä on ensiapuun mennä jos tuollaisia kovia kiristyksiä vielä tulee, mut näiden pienten ja siedettävien nippailujen kanssa odotan mielummin sitä tiistain gynekologin tarkastusta. Mä oon nyt niin pettynyt neuvolan ja terveysaseman toimintaan :/ ja oon vieläpä kuullut et jotkut (ei siis täällä, vaan yleisesti) tekisivät liiankin heppoisin perustein kaavinnan potilaan valittaessa oireiden jatkumista. En tosiaan tiedä onko tuolla perää, mut en ainakaan itse ihan perusteitta siihen haluais joutua... ja kun tota vuotoa ei juurikaan enää ole, niin ei kai sitä materiaaliakaan ihan kauheesti siellä sitten luulis enää olevan?

Äst...kyllä mulla on paljon kysymyksiä ensi viikolla gynelle esitettäväksi! Pitäis melkein tehdä lista...

Kaikkea me naiset joudutaankin kokemaan... sanoin miehellekin et mä kestäisin hienosti nää kaikki kivut yms. jos palkkiona olisikin ihana, oma vauva... Tämän kokemuksen jälkeen menkat ei kyllä takuulla tunnu enää missään.

Niin ja tosta Vauvafanin viestistä tuli mieleeni et mullakin olisi käytettäväksi joulupukin tuoma lahjakortti täydelliseen kasvohoitoon - kuin tilauksesta! Naama kylä kukkaa kuin mikäkin niitty..ihan kuin plussatessa. Olin ihan järkyttynyt silloin et mistä näitä finnejä oikein tulee, niitä ei meinaan ollut mulla teininäkään juuri nimeksikään, mut se selittyi sitten sillä plussalla. Mut taas sama homma..voi kunpa nää hormonit alkais tästä tasaantumaan.

Parempaa viikonloppua teille muille! :)

Mä jään kuulostelemaan olojani...

Terkuin, tooooodella pessimistiltä kuulostava Emmy

Vierailija
86/792 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin ollut melko hiljaista viikonloppuna. Mulla on ollut jotenkin tyhjä olo, joten ei ole tullut kirjoitettua.

Toivottavasti Emmyn kivut ovat helpottaneet. Mulla oli tässä jälkimmäisessä kipuja melko paljon ja niinkin, että olin päivän kivuton ja vuotokin niukkaa ja sit heräsin yöllä ihan kunnon kipuihin. Nyt tilanne on niin vuodon kuin kipujenkin osalta helpottanut, ainakin toivottavasti.

Mua ahdistaa ajatus huomisesta töihin menosta. Ennen joulua ajattelin, että sit kun palaan joulun jälkeen on jo toinen kolmannes käynnissä ja olokin toivottavasti helpottaa. Niinpä, ei ole enää pahoinvointia, mutta se loppui vähän eri syystä. Muutenkin olen ollut aika allapäin. Oloa ei ainakaan helpottanut pienimuotoinen yhteenotto äitini kanssa aamulla. En ole vastannut hänen puheluihinsa, koska minulla on omat epäilykseni hänen suhtautumisestaan asiaan. No, tänään ajattelin vastata. Aika lailla heti totesin, että en oikein haluaisi asiasta puhua, johon äiti totesi, että voi sitä muitakin kuulumisia kertoa. Totesin, että eipä tässä nyt hirveästi muuta kuulu, elämä on pyörinyt aika lailla keskenmenon ympärillä pari viikkoa. Sain sit saarnan siitä, kuinka minulla on kuitenkin velvollisuus hoitaa ihmissuhteita (eli ilmeisesti puhua äitini kanssa?). Olin varsin ihmeissäni. Eiköhän ihmissuhteet kestä sen, jos en ole kovin juttutuulella vähään aikaan. Mun mielestä ainoa ihmissuhde, jota tässä tilanteessa on hoidettava on parisuhde. Se puhelu päättyi sit aika pian ja äitini aloitti marttyyrileikin. Mulla ei ole ollut tänään voimia soittaa sille ja yrittää saada sitä tajuamaan, mitä mun päässä liikkuu. Laitoin puhelun jälkeen tekstiviestin, jossa yritin olotilaani selittää, mutta eihän äiti siihen vastannut.

Toivottavasti muilla on mieliala parempi. Hyvää alkavaa viikkoa! Jään odottamaan kuulumisia Innan lekurikäynniltä, eikös se huomenna ole?

Thelma

Vierailija
87/792 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jotenkin lamaantunut olo. Olen kyllä käynyt lukemassa juttujanne päivittäin, mutta "kynään" ei ole tullut tartuttua.. Jotenkin tietoisestikin olen yrittänyt vieroittaa itseäni hivenen tästä alituisesta samojen asioiden ylipähkäilystä! Ja ei sitä yritystä yhtään auta, jos täällä niitä sitten alituiseen pähkäilee ;o) Olen tainnut jopa pikkuisen onnistua tässä ja pystynyt loppuviikosta suuntaamaan ajatuksia vähän enemmän muihinkin juttuihin. Ja mulla se sitten tarkoittaa usein myös siivoamista.. ihankuin siten tehostaisin mielen järjestelyäkin.

Oireilut eivät ole tyystin poistuneet, eikä tilanne näin vielä normalisoitunut, mutta hivenen on olo parempi ja osa oireista helpottanut/poistunut. Ja vaikka niitä on ollutkin, olen yrittänyt vaan ajatella, että tämä on nyt normaalia ja niitä ei pidä ylenmäärin pohtia. Ei se olotilaa kuitenkaan paranna, pääkoppaa kyllä sekoittelee.. Jopa ovislimailut on ekaa kertaa km:n jälkeen tuntuneet löytävän normiuomansa. Miten voi tuostakin niin ilahtua:) Jotenkin hieman ristiriitaiset fiilikset oviksen hyödyntämisessä, kun JOS tästä kierrosta raskautuisi ja se vielä ihmeen kaupalla menisi loppuun asti, niin tulisi LA kyllä todella pahaan saumaan työrintamalla. Mutta toisaalta pitäisi kait vaan ajatella itseään (ja miestä/perhettä), eikä ruveta työjuttuja tähän sekoittamaan. Aina ne jutut jotenkin sitten saa sutvittua.

Jaa niin, piti vielä tuohon Vauva-lehden "kiroukseen" sanomani: täällä homma näköjään mennyt ihan päinvastoin. Nyt syksyllä kun en ekaa kertaa niitä lukenut/ollut tilaillut, niin sitten meni kesken. Aiemmissa neljässä on tehty toisin.. Juu, johtui muuten varmaan tuokin siitä, että alusta asti oli vaan niin epäilevät fiilikset tuon syksyisen raskauden suhteen. Niihin tuntemuksiin eivät sitten oikein vauvalehdet istuneet. Ja oikeassahan nuo ajatukset sitten olivatkin.

Pilvilinna

Vierailija
88/792 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thelmalle voimia töihin! Kurjaa että äitisi kanssa asiat hiertää. Sulla menee siihenkin enrgiaa, jota ei varmasti tuollaiseen ylimääräiseen hirveästi ole. Ainakin mulla kaikki tuollaiset asiat hiertää takaraivossa vaikka kuinka yrittäisi olla välittämättä. Toivon sulle voimia ja pieniä ilonsäteitä tähän viikkoon. Kunpa aurinko pilkahtaisi taivaallakin, toisi edes pienen lupauksen tulevasta keväästä:).

Pilvilinna: Poikkeus vahvistaa säännön tuossa Vauva-lehtiasiassa =D. Ei vaan, asioilla on yleensä tapana järjestyä, kaikesta huolimatta. Jos nyt tulisit raskaaksi, olisi se niin tarkoitettu ja työkuviot järjestyisi sen mukaisesti. Mä haluan ainakin uskoa näin.

Mulla on ihme väsymystä. Taitaa olla monilla muillakin. Aamuisin on tosi vaikea herätä ja iltaisinkin väsyttää. En tiedä sitten onko se enemmänkin henkistä väsymystä kuin hb:stä johtuvaa.

Tyhjentymisestä (oletetusta siitä) on nyt kaksi viikkoa. Sinä aikana ei pahemmin ole vuodellut. Aluksi parina päivänä verta ja sen jälkeen satunnaisesti jotain sotkuja. Ärsyttää vaan se, että saattaa hyvinkin olla pari-kolme päivää että ei tule mitään ja sitten vessareissulla tule paperiin jotain. Sidettä ei uskalla jättää vaikka siteeseen asti ei mitään ehdi tulla. Sitten saattaa taas mennä pari päivää ja taas kerran vessareissula tulla vähän jotain vaaleanpunertavaa limajuttua. (Sori nää selostukset... =P)

Yhtään ei tiedä kuinka pitkä kierto tästä mahtaa tulla. Ovista ei tietysti välttämättä edes tapahdu, mutta siitä voisi edes vähän päätellä milloin menkat alkaisi. Mutta toistaiseksi ainoat limat mitä tulee on vielä entisen jälkimaininkeja. Muutenkin kun on pitkät kierrot niin saa nähdä kuinka pitkä tämä nyt on.

Mulla oli viikonloppuna kaikenlaista ohjelmaa. Tämä keskenmeno ei enää ole mielessä kuin satunnaisesti. Tai kyllähän se mielessä on usein, mutta sen ajatteleminen ei enää tee niin kipeää. Oikeastaan mieli on tulevassa, hauaisi yrittää uudelleen.

Enemmän mua stressaa työkuviot. Kun niitä stressaa niin ei ehdi muuta stressata... :O :)

Vierailija
89/792 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänään jopa auringon pilkahtavan, joten valoa on tunnelin päässä. :)

Käväisin tänään työpaikalla pakollisen palaverin vuoksi, mutta lähdin heti sen jälkeen. Kävin vähän ituhippiostoksilla (Oon yrittänyt siirtyä vähän ekologisempiin valintoihin niin ruoan kuin pesuaineiden ja kosmetiikan suhteen ja noita tuotteita ei juuri omalta kylältä saa, joten täytyi täydentää varastoja). Huomenna alkaa opetukset, mutta enköhän mä hoida rutiinilla tutun kurssin aloituskerran. Jospa tässä pääsis vähitelleen vauhtiin. Mä kuitenkin tykkään työstäni. Se vaan rassaa, kun ei taas tiedä, mikä on tilanne syksyllä. Ahomansikka puhui työkuvioiden stressaamisesta. Niitä täälläkin siis stressataan ja mä uskon, että mun elämässä stressin määrä on vakio. Jos ei ole mitään oikeaa stressiä, niin mä onnistun kyllä kehittämään sellaisen.

Pilvilinna, ihan järkevältä kuulostaa tuo, että vähän vierottaa itseään tästä palstasta, ettei samat asiat pyöri koko ajan mielessä, kun niistä täällä kirjoittelee. Mulla on nyt edessä varmaan aika tasaisen tylsät viikot tän lisääntymisprojektin kanssa, joten kun täällä notkun taidan kirjoitella kaikkea muutakin omaan napaan liittyvää, kun ei tässä ole raskautumisen kannalta mitään olennaista raportoitavaa.

Toivottavasti kaikilla on viikko alkanut mukavasti ja Innan lääkärikäynnillä on selvinnyt jotain. Ja eikös emmy ollut huomenna menossa lääkäriin?

Thelma, joka lähtee lenkittämään koiria ja sitten jumppaan.

Vierailija
90/792 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thelma - ikävä tuo sun "äitisotku" :( .

Noniin mun lääkärikäyntiin :) - jota ei sit ollu ja tullut, koska pe kun tuli se jokin klöntti niin vuoto loppu kun seinään. Ja koska tänään oli töissä kiireistä ja olisin joutunut "pinnaamaan" sieltä päätin perua lääkärin. Nyt siis sitten vain se pissakontrolli . (Inhoan lääkäriä ja menen sinne yleensä viimeisessä hädässä, jotenkin vaan tuntuu, että olisi voinut viedä jonkun aikaa enemmän tarvitsevan paikan jos olisin tänään menny - ja koska vuotoa ei ole ollu niin ei ne sieltä sitä lähetettä olisi antaneet ultraan ) .

Mulla on jotenkin kanssa samat fiilikset ku Pilvilinnalla eli etäisyyden otto ja sitten kuten Thelmalla niin se muiden asioiden raportointi mielessä kun kirjoittelee. Kun kierrosta ei mitään haisua - ei yhtään mitään enkä jaksa edes arvailla. Oikeastaan odotan että menkat alkaa sitten joskus ja sitten voi rueta miettii näitä juttuja uudestaan. Ihania ovislimoja ja muita mukavia.

Hitsin vitsi noiden työkuvioiden kanssa. Mulla itsellä on vakipaikka kyllä, mutta muutoksia on tulossa. Ja toisaalta en tiedä haluanko tehdä tuota työtä seuraavat vuodet eläkkeeseen asti :). Jotenkin pientä kyllästymistä ilmassa. Tuossa juuri ruokapöydässä sitä ukolle tuumailin, että mikä minusta isona tulisi, niin 4 vuotias poikani tuumasi iloisena silmät loistaen että prinsessa :D . Voi suloisuus. Siinä äidin tulevaisuus.

Nyt levolle ja sitten jotain urheilua ... Inna

Vierailija
91/792 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan totaalisesti, kun luin ton Innan prinsessa-jutun. :)Ainakin mun käsityksen mukaan prinsessat elää ihan mukavaa elämää ja niillä on vissiin ihan kivat edustusbudjetitkin. Eli ei muuta Inna kuin pistät valtionvarainministerille anomuksen sisään prinsessan edustusbudjetista, niin saat perheellekin leipää pöytään prinsessana. :) Mä oon itse asiassa tuskaillut tässä viime vuodet samaa, että mitäköhän sitä tekis isona. Opiskeluintoakin olis niin paljon, että voisin vaikka opiskella uuden ammatin. Taloudellinen puoli on sit vähän toinen, ei houkuttais heittäytyä opiskelijabudjetille elämään. No, nyt oon vähän aikaa ollut kohtuullisen tyytyväinen. Joten jospa vaikka pääsis mammalomailemaan pariin otteeseen ja sit miettis, mitä haluaa tehdä.

Niin ja hyvä juttu, että Innan vuodot loppui. Nyt sit vaan yritetään raskautua kolmannen kerran samaan aikaan.

Mun puolesta voidaan kirjoitella täällä muutakin kuin pelkästään kierron vaiheista ja vuodon määrästä.

Thelma

Vierailija
92/792 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkamoi!

Mä tein tänään sit testin kokeeks, niin kuin neuvolantäti silloin viikko sitten kehoitti. Ja plussahan sieltä tuli... hailakampi kuin edelliset pari tekemääni silloin raskauden alussa, mut testi oli myös eri merkkinen ja kyllä toikin ihan selvä plussa joka tapauksessa oli. Nyt alkoi hirvittää et voiko tuolla kohdussa kuitenkin olla vielä jotain tulematonta materiaalia...kääk! Maikkarin Putous-sarjan koomikkoa siteeraten "Ja pahempaa on luvassa...?" - toivottavasti ei. Mä en jaksais enää. Tosin pakkohan se on sitten loppuun asti hoitaa jos niikseen tulee.

Ja miten surullista onkaan plussata kun ei ole mitään plussattavaa... :(

Miehen sisko alkoi jo elätellä toiveita ja pisti viestiin et "Olisko mitään, edes pikkiriikkistä mahdollisuutta että alkio/sikiö olisi vielä kohdussa ja kunnossa?!" mut mä sanoin et se olis jo IHME, tuon kaiken veri- ja hyytymämäärän jälkeen. Tää hormonitoiminta on vaan nyt tämmöstä... tuntuu vaan et kaikki muistuttaa pikkuisesta. Mun maha pömpöttää edelleen vähän, niin kuin pari viikkoa sitten alkoi pömpöttää (turvotusta varmasti, mut kuitenkin), painoa oli kuitenkin pudonnut 1kg. Naama kukkii ja vauvaunet ei vaan jätä mua rauhaan.

Pitelin viime yön unessa mun kahden nyrkin kokoista pikkuista sylissä (kenguruhoitoa?) kaupungin yliopistollisessa sairaalassa. Sit olin nukahtanut ja heräsin et olin ihan yksin siinä huoneessa ja pieni oli sylistäni poissa. Hätäännyin, miten saatoinkaan olla näin huono äiti ja lähdin säntäilemään pitkin osaston käytäviä kunnes löysin vaavin mieheni ja vanhempieni parista eräästä huoneesta. Olin niin huojentunut ja onnellinen.

Kyllä harmitti kun heräsin...se tuntui niin todelle. Vaik ei todelliselle kuulostakaan :D

Ahomansikka, täällä väsyttää ainakin niin vietävästi (edelleen). 10-12 tuntia nukuttu hienosti per yö ja silti vois vetästä vielä päikkärit päälle. Itseasiassa tänään nukuinkin, kun yöllä oli tullut nukuttua VAAN 10 tuntia kun kello herätti... yritän palautua nyt arkirytmiin kun keskiviikkona olisi edessä paluu takaisin opiskelemaan ja aikaisiin herätyksiin.

En siis palannut vielä tänään, noiden viikonlopun supistusten takia...varmempi olo palailla normaalielämään kun kuulee lääkäriltä huomenna että kaikki on "hyvin". Nipistelyä on ollut edelleen silloin tällöin. Ja kun tein nopeesti semmoisen kiertoliikkeen, tuntui taas pistävä vihlaisu tuolla alavatsassa. Ihan kuin joskus raskauden alussakin.

Minnis, miten onnistui salailu polttareissa - vai onnistuiko? :) Onhan kaikki hyvin siellä päin?

Mut,mut...aamulla meikä suunnistaa vihdoin lääkäriin. Nyt vaan peukkuja et kaikki on niin hyvin kuin tässä tilanteessa enää voi olla.

Rentouttavaa loppuiltaa ja hyvää yötä koko poppoolle, toivoo Emmy :)

Ai niin, mäkin tahdon olla prinsessa! Inna on mun idoli! ;)

Vierailija
93/792 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pikaisesti ennen töihin lähtöä. Emmy, tulehan sitten kertoo mitä lääkäri sanoi. Ja ihmeitäkin voi sattua, eli jos esimerkiksi siellä olisikin ollut kaksi vauvan alkua ja toinen tullut ulos vain. Toivotaan ettei kohdusta ainakaan turhaa materiaalia löydy, vaan olisit sen suhteen puhtaalla pöydällä. Näkyy sulla nuo raskausoireetkin jatkuvan ?? No pian varmaan kuulet mitä lääkäri sanoo. Nuo tuommoiset unet kun sinäkin olet nähnyt on kyllä niin todellisia ja pettymys suuri kun aamulla huomaa olleenkin unen kyseessä ja on kamala hätäillä unissaan, kun tuntuu ettei mikään pysy hyppysissä vaan leviää käsiin vaikka kuinka teet töitä hyvän eteen.

Tosiaan mites Minniksen raskaus etenee ?

Mua väsyttää kanssa mutta se johtuu ihan puhtaasti siitä, että nukun öisin liian vähän. Ihania kirjoja olen lukenut iltaisin, enkä sen takia ole malttanut ajoissa mennä nukkumaan. Viime yö näytti myös ihan sekounia ja senkin takia voi olla väsynyt. Ryöstin mm. 50000 euroa ja niitä kätkin ja varjelin ja kaikki tuntui hajoavan ympärillä :) . Aamulla kun kello soi, niin olin niin sekaisin päivistä, että piti isännältä kysyä jotta mitä päivää sitä nyt eletään kun ajattelin jotenkin unen myötä että nyt on viikonloppu ja ihmettelin miksi kello soi. Nyt kipinkapin töihin ja päivä pulkkaan saattamaan, pääsee sitten taas kotiin . Inna

Vierailija
94/792 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Prinsessa-Inna mitä menit sitten viime yönä tekemään, ihanko piti 50donaa ryöstellä..;D Vaikka kyllähän tuolle summalle keksis vaikka mitä käyttöä:)

Mäkin olen ollut ihan valtavan väsynyt jo pitkään. Okay mun nukkumaanmenoaika on kyllä liki aina puoltayötä tai sen paremmalla puolella, mut toisaalta saan aamulla nukkua (jos lapset suovat..). Mut ainahan mulla tällainen sama rytmi ollut, enkä ole näin väsynyt ollut. Ja tämä alkoi kyllä selkeesti tuossa km:n jälkeen. Olen yrittänyt vitamiinejakin popsia. Aluksi oli varmaan ihan fyysistä väsymystä, mutta nyt varmaan henkisellä puolella, kuten tuolla Ahomansikkakin totesi.

Eilen muuten poksahti sitten tasavahvat viivat ovistikkuun (on tää keho ollut niin sekaisin, että pakko oli alkaa tarkistella missä mennään ja milloin). Oli kyllä NIIN selkeät ovisoireetkin, että uskoisin aika varmuudella voivani sanoa parin tunnin tarkkuudella milloin munis irtosi! Pakkohan sitä sitten oli mies kellistää (eikä pahemmin tarvinnut houkutella..) ja viitata kintaalla kaikenmaailman syksyisille työprojekteille. On tää raskautuminen kuitenkin sellaista onnenpeliä, että eipä niitä otollisia hetkiä kannata noin vaan hukata! Nyt on ees jotain tsäänssiä olemassa (ja jos sattuis tärppäämään, niin please olithan munis terve yksilö joohan..).

Nyt vois tietty viedä pienimmät ulkoilemaan hetkeksi ja sitten päikkäreiden aikaan ruveta valmistelemaan illan työrupeamaa.

Emmy, mitä lääkärissä selvisi? Toivottavasti vaan hyviä uutisia! Ja millainen olotila Minniksellä? Menikö Thelman työpäivä mallikkaasti hyvällä rutiinilla? Onkos Ahomansikka pystynyt välttelemään ylistressaamista töissä? Ja entä te muut? Tulkaahan taas tyttöset kertomaan kuulumisianne & tunnelmianne. Iltamyöhään töiden jälkeen sitten tänne palailen lukuintoa puhkuen:)

Pilvilinna

Vierailija
95/792 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulikin vähän pidempi reissu tuolta gynekologilta. Gyne ultrasi ja näki kohdussa vielä jotain materiaalia, tutki ja tutki (oli niin piinaavia sekunteja kun hän ei sanonut mitään...). Sitten viimein kertoi että siellä tosiaan vielä jotain raskausmateriaalia on mutta ei mitään elävää kuitenkaan. Sain lähetteen naistentautien polille mihin lähdin sitten sieltä suoraan.

Verikokeet ja pissanäytteet otettiin, ja sitten tutkittiin. Näin elämäni ekat omat printatut kuvat kohdustani, mut mieluummin olisin niitä kyllä katsellut sikiön kera. Eli tosiaan jotain pientä siellä vielä on ja kohdun limakalvot paikoin vielä paksuhkot, joten sain tyhjennyspillerit sitten huomiseksi mukaan. Huomenna voi tehdä siis aika kipeetä. Voi hitsi kun tämän olisi pystynyt välttämään...tosin sitä kaavintaakinhan mä pelkäsin. Ja onhan tää nyt hoidettava loppuun saakka, mut kun sitä tavaraa on siellä niin vähän enää niin harmittaa jo valmiiks kärsiä kauheet kivut sen takia. Auttaakohan nuo Buranat(600mg) edes mitään...

Verikokeilla tosiaan selvitettiin mun veriryhmä, kun mulla ei ollut siitä mitään käsitystä ennestään. Ja tottakai se oli sitten Rh-negatiivinen! Lääkäri soitti polilta äsken ja kertoi että mun veri on O-. Samalla hän alkoi pahoitella että valitettavasti anti-D piikki olis pitänyt saada jo viime viikolla, heti KM:n jälkeen ja mun olis pitänyt ottaa lääkäriin heti yhteyttä. Siitähän melkein hermostuin ja vielä kerran selitin miten monta kertaa olin viime viikolla terveyspalveluihin yhteydessä, eritoten neuvolaan heti silloin maanantaiaamuna! Lääkäri oli aika ihmeissään...kysyi vielä kerran mihin olen ollut yhteydessä ja totesi ettei harmittelu nyt enää kauheasti auta mutta että "ymmärtää nyt täysin mitä ajattelen...".

Mä en vielä viikko sitten edes tiennyt että Rh- -äitejen kuuluu synnytysten/keskenmenojen yhteydessä saada tuo piikki joten en osannut sitä edes vaatia neuvolaan soittaessani! Mutta kai nyt terveydenhuollon ammattilaisen(?) kuuluisi selvittää kuulunko tuohon reesusnegatiiviseen ryhmään ja tarvitsenko piikin?! Anteeksi vauhkoaminen, mut oon niin pettynyt ja harmissani...lääkärin sanat "tässä vaiheessa se on jo liian myöhäistä", tuntuivat niin pahalle. Ja vielä torstaina soittaessani terveysasemallekin, ei kukaan silloinkaan kysynyt veriryhmää tai edes nähnyt aiheelliseksi sitä selvittää kun kysyin...

Onneksi selvis edes nyt. Ainakin pääsen seuraavassa raskaudessa (jos on edes tullakseen) kunnon seurantaan - tai ainakin osaan vaatia sitä!

Onko teillä muilla kokemusta vastaavasta? Eli onko kukaan muu Rh- ja saanut/jäänyt saamatta tuota anti-D rokotetta???

Musta tuntuu että mä oon pian pulassa opintojuttujenkin kanssa, kun en nähtävästi tällä viikolla pääse kouluun kuin max. perjantaina. Lääkäri kehoitti huomisen lisäksi myös torstain pysymään kotosalla.

Olin meinaan jo viikon poissa ennen joulua, kun oltiin miehen kanssa ulkomailla lomailemassa.

Sori tämä kauhea avautuminen... olis vaan mielenkiintoista kuulla tuosta reesustekijäasiasta juttuja/mielipiteitä.

Miehen veriryhmä on vielä myöskin mysteeri, eihän sillä muuten edes olisi väliäkään mut oman mielenrauhani kannalta olis huojentavaa jos Rh-tekijä oliskin myös negatiivinen. Tosin Wikipedian mukaan suomalaisista 84 % on Rh-positiivisia ja 16 % Rh-negatiivisia, eli ei ihan kauheen lupaavalta näytä...

Vierailija
96/792 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmy, kurjaa, että kohdusta vielä löytyi raskausmateriaalia. Toivottavasti tyhjenee lääkkeillä nopsaan ja mahd. kivuttomasti. Mä en ole tiennytkään noista veriryhmäjutuista. Onneksi ei vissiin kosketa mua, kun olen +. Mulla lääkäri soittaa huomenna niistä peruslabroista ja ma pitäis mennä hcg-kontrolliin.

Inna-prinsessa ajatteli sit hankkia rahoituksen prinsessana toimiseen ryöstämällä... Kyllä sitä ihan ihmeellisiä unia välillä näkee. :)

Mä pidän peukkuja, että Pilvilinann munis olis hyvä ja terve sellainen. Mulla ei ole hajuakaan kierron vaiheesta. Näissä kahdessa edeltävässä kierrossa, joissa on tärpännyt, olen selvästi bongannut oviksen. Nyt ei ainakaan vielä ole sen suuntaisia oireita, mut keskenmenostakin on vaan vähän reilu 2 viikkoa. Viimeksi ovis oli kahden viikon päästä keskenmenosta, mutta silloin keskenmeno vuotoineen oli nopeammin ohi. Täytynee kuitenkin pelata varman päälle niin, ettei haittaa, vaikka ovista ei huomaiskaan... ;)

Mä selvisin työpäivästä aika lailla rutiinilla. Tosin huomas, ettei sitä ihan täysis voimissa ole. Aamupäivällä, kun olin tehnyt pari tuntia valmistelutyötä eikä opetus ollut edes alkanut, niin olin aivan puhki ja hirveä päänsärky piinas. Mut toi taitaa liittyen siihen väsymykseen, mitä täällä muutkin ovat valittaneet. Mä nukuin saikulla tosi pitkiä unia, mut silti olin vaan väsynyt. Taitaa olla psyykkistä tuo väsymys, kun ei tunnu menevän nukkumalla ohi. Huomenna teen onneksi kotosalla töitä.

Mites Minniksen raskaus? Onko oireita?

Entä muut, millä mielellä?

Mä lähden kohta pilates-tunnille rentoutumaan. Mä kyl varmaan nukahdan siellä loppurentoutuksen aikana, ei kyl olis eka kerta...

Thelma

Vierailija
97/792 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Emmy sun tilantees kanssa! Tosi ikävä juttu kaikkineen. Tuosta veriryhmäjutusta mulla ei kyllä ole mitään kokemusta itsellä. Onko siinä sitten vaara että elimistö rupeaa "hylkimään" alkiota uudessa raskaudessa jos ei sitä piikkiä saa, vai mikä siinää on sitten se suurin vaara? Ja miten sit toimitaan uudessa raskaudessa ja miten seurataan tilannetta? Kyllä sinä buranalla selviät ne vuodot, jos sulla ei nyt ihan alhainen kipukynnys ole. Tsemppiä huomiseen.

Mäkin toivon että Pilvilinnan "munis" :) olisi ehjä ja hyvä ja että sulla tärppäisi nyt sitten. Itse en koskaan ole ovulaatiotestejä tehnyt enkä ajatellut tehdä nyttenkään - tuloo jos on tullakseen ja tärppää jos on tärpätäkseen ja Thelman tavoin varmistetaan että tärppää . Limoja ja muita enemmän itse seuraan enemmän omia himoja, kun huomaan niiden selvästi lisääntyvän kun ovis (?) lähenee. Ja on kyllä kiva kun on sillon himot ja halut päällä ihan luonnostaan.

Joo Thelma mutta arvaa mikä ressi oli niiden rahojen kanssa viime yönä - yritä niitä nyt kätkee ja pitää poliisilta piilossa ja kaikilta muilta joille ei pidä paljastua. Pankkiinkaan kun niitä ei voinu viedä. Voi onnetonta :( . Ehkä se prinsessa toisella tavalla ne rahansa kuitenkin ansaitsee kuin varastamalla ?!

Mulla on täällä rauha- pienimmät nukkuu kun ei olleet päikkäreitä päiväkodissa nukkuneet ja isommat tulivat juuri ulkoa sisälle. Eilen kävin taas luistelemassa (on muuten aika kivaa kun oikein silleen "urheiluluistelee" ) tuossa jäädytetyllä kentällä. Odotan, että tänne saataisiin luonnon jäälle sellainen pidempi lenkki mitä voisi käydä testaamassa. Mutta voi olla jos siitä innostuu, niin tulee parempien luistimien hankinta sitten ajankohtaiseksi. Kesällä tykkään rullailla, niin nyt hokasin että voihan sitä talvellakin harrastaa tosin ei ihan sellaisessa muodossa kuin kesällä . Huomenna on sitten minulla taas urheiluilta kun tänään on isännän vuoro ja mulla vuoro lasten kanssa. Ollaan yritetty jakaa niin että kumpikin pääsisi sen 2-3 kertaa viikossa omia juttuja tekee ja sitten olisi lapsien kanssa muutama ilta jolloin yhdessä koko perheen voimin puuhataan. Mun pää ei nimittäin kestä jos en saa omaa aikaa liikunnan parissa - silloin musta tulee huono ihminen , äiti ja vaimo :D. Tuulettua pittää aina ajoittain saada. Mukavaa tiistai iltaa kaikille. Kuinkas muut voi kuin tänään tänne kirjoitelleet ? Terkuin Inna

Vierailija
98/792 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tulin vielä laittamaan tsempitykset ke tyhjennykseen. Voi kökköjen kökkö, kun tuollainen oli sitten tutkimusten anti. Mutta hyvä kuitenkin, että tuli tutkittua. Ois voinut tulla tulehdusta sitten myöhemmin tai ne vuodot vaan jatkua ja jatkua.. Burana-arsenaali vaan kuonoon (*rutistus*).

Inna, en mäkään ole ennen tätä "km:n jälkeistä aikakautta" ovistestejä käyttänyt, mutta nyt tosiaan kun mun keho on ollut aivan vinksahtanut ja oireet sekaisin, niin päätin vähän tsekkailla. Normaalisti bongailu on kyllä ollut hyvin helppoa ja selkeää: limoja, kipuja ja himoja. Eli himot juu kans mullakin oiva merkki.

Täälläkin on innostuttu jälleen luistelemaan. Viime vuonna ostin söpöt roosavalkoiset luistimet (Inna, sä et oo ainoo rinsessa..) ja toista talvea siis uudella innolla jäällä pistelen. Se on tosi kivaa, kun tosiaankin oikein kunnolla kuntoluistelee. Isompien lasten kanssa oon ollut nyt usein jäällä. Ja pienten kanssa sitten pulkkaillaan - sekin on hyvää liikuntaa, kun mun rooli on tietty kammeta ne pikkuiset sinne mäen harjalle:)

Öitä,

Pilvilinna

Vierailija
99/792 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sillon ku sairaalaan menin ni selvitettiin heti et mikä veriryhmä et tarvitsenko piikin.siel ainakin hyvin ne asiat hoidossa.Mä en siis tarvinnu ku mulla A veriryhmä.

Mä olen itteäni tutkinut ja en tiä kyl kierroista ym yhtään mitään ja vuoto on semmosta et olen jo monta kertaa luullu et nyt loppuu ja eiko taas tulee mut sellasta rusehtavaa kyl jo et ei varmaan uutta verta enää oo..tai en mä enää uskal mittä sanno.Onneks ma se lääkäri et olen sit viisaampi

Meijän vanhemmalle pojalle 11v.laitetti niskaveto tänään ja jännään et miten mahtaa eka yö mennä...hyvin mä osasin sen laittaa ku siel hammaslääkäris kävin opettelemassa ruokatunnilla ku meillä ei työpaikka jousta tollasissa :( ei ees omia alapää ym lääkäreitä et ne pitää tehdä sisälle tai pitää palkatonta et ho hoijaa!

Mä nauroin äsken meijän tyttöjä ku sanoin et nyt syömään ym ja ei mittä uskon ja sit mies huus et nyt tytöt syömään ja hienosti menivät ja söivät reippasti ja sanoin et miks te ette mua uskonu ni 5v. tyty sano et "kato ei me kuulttu ku sä sanoit et iskä huus ni se me kuultti et etkö sääki vois huutta " mä ajattelin et just joo ha ha kyl mää ihan tarppeks huudankin mut kiva kuulla tommostakin kommenttia ;)

Kyl mun ajatukset nyt vaan koko ajan pakkaa vauvaan meneen vaikka muuta yritän ja mieli tekisi jo uuteen yritykseen mut ei tää kroppa ol viel valmis :( no maltti on valttia...sit kai :)

Paljon jaksuja kaikille ja toivotaan paljon plussia lähi kuukausina tähän palstaan :)

Vierailija
100/792 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppauksista! Ootte kultaisia kun huolehditte.

Täällä sitä odotellaan että jotain tapahtuis. Äsken laitoin viimeiset kaksi Cytotecia eikä mitään ole siis tapahtunut koko päivänä...että näin.

Aamulla heräsin 8:00 ottamaan ekan Buranan ja 9:00 laitoin ekat kaksi Cytotecia emättimeen...seuraavat kaksi klo 12 ja siinä samalla otin myös varmuuden vuoksi toisen 600mg Buranan, kun ajattelin et ehkä nyt sitten alkaa tapahtua...mut ei. Äsken laitoin siis viimeiset kaksi enkä enää edes ottanut Buranaa, kun alkaa jo vähän epäilyttää et näinköhän näistä oli mitään apua viimeiseen tyhjentymiseen... Se vähä itsestään tuleva tuhruttelukin on täysin loppunut.

Voihan tietty olla et vuoto tulee vasta sitten illemmalla...minkähänlainen vaikutusaika noilla on? Oon kuitenkin lukenut et pääsääntöisesti se on alkanut heti viimeistään toisen pilleriparin otamisen jälkeen. Mutta kun suurin osa kaikesta raskausmateriaalista (alkio/raskauspussi,istukka jne) on pihalle tulleet niin voi tietty olla vähän eri tilanne nyt mulla näiden tyhjennyskipujen ja -vuotojen kanssa. Tai ei sieltä kaiken järjen mukaan pitäis ihan kauheesti sitä tavaraa enää edes tulla? En ainakaan mitenkään jaksa uskoa, viime viikon tavaramäärän kokeneena... ja samaahan ne sanoi eilen polillakin. Mut tekeekö ne sitten vielä tällaisen pienen määrän takia kaavinnan mikäli tää Cytotec ei mulle nyt sitten toiminut?! Voi luoja, mä en jaksa tätä kun tää vaan pitkittyy ja pitkittyy...

Täytyy ny kattoo mitä ilta tuo tullessaan. Mut jos tätä pientä mahan nippailua enempää ei tapahdu, niin ei sitten auta kuin huomenna soittaa polille lääkärille et kauankohan tässä vielä odotellaan...

Kävin pitkästä aikaan Facebookissa tänään, en oo sielläkään oikein jaksanut nyt roikkua. No, siellähän oli kahdet vauvauutiset odottamassa. Toinen vieläpä odottajista opiskelukaverini...eli tänä keväänä todellakin seurataan muiden masujen kasvatusta. Niin väärin... :( tottakai yritän olla onnellinen kavereiden puolesta, ja olenkin. Mut tuntuu surulliselle kun oli ehtinyt ajatella itselle jo sitä kevätmasun kasvatusta.

Tuo veriryhmähomma on varsin mielenkiintoinen. Sen takia ne tarkistetaankin heti ensimmäisillä neuvolakäynneillä. Täällä ainakin olisi ollut heti ekalla neuvolakerralla, mikä nyt sattui olemaan kohdallani kaksi päivää liian myöhään. Damn...

Mun veriryhmäksi paljastui O- mikä on Suomessa aika harvinainen, vaan 5% väestöstämme löytyy tuo veriryhmä. Reesusnegatiivisia löytyy toki muistakin ryhmistä, mut kaikenkaikkiaan yhteensä vaan se 14% kansalaisistamme. Rh-positiivisia on

puolestaan se 86%.

Vaikea alkaa selittää miten tuo vasta-ainehomma toimii,oon ihan itsenäisesti noita nyt opiskellut. Mut tosiaan mikäli sikiön veri on Rh-positiivista (johon tietty vaikutaa myös lapsen isän veriryhmä) ja odottavan/synnyttävän äidin Rh-negatiivista ja äidin ja sikiön veret pääsevät kontaktiin istukan tai synnytyksen/keskenmenon yhteydessä, voi äidin elimistö alkaa tuottaa vasta-aineita tuota reesuspositiivista verta kohtaan ja mahdollisesti seuraavassa raskaudessa hylkiä sitä. Riskinä on myös vastasyntyneiden keltatauti/hemolyyttinen tauti. Sen takia Rh-negatiivisten äitejen raskauksiin sisältyy enemmän verikokeita ja seurataan noiden vasta-aineiden mahdollista kehittymistä. Ensimmäisessä raskaudessa riski vasta-aineidelle ei ole niin suuri sillä verikontaktia ei ole ollut niin paljon, mutta riski kasvaa raskauksittain. Tämän vuoksi keskenmenojen ja keskeytysten yhteydessä rh-negalle äidille annetaan varmuuden vuoksi tuo anti-D- rokote. Kuin myös heti synnytyksen jälkeen vauvan veriryhmä tarkistetaan ja sen ollessa Rh-positiivinen annetaan Rh-nega äidille tuo vasta-ainerokote.

Jos äidin veriryhmä on Rh-positiivinen ja lapsella Rh-negatiivinen, tuota "vaaraa" ei ole. Eli ainoastaan äidin ollessa Rh-negatiivinen.

Huh, tulipahan selitys. Toivottavasti joku ymmärsi jotain =)

Alla yksi linkki aiheesta jos teistä jotain kiinnostaa asia enemmänkin:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_1996…

Mun ei auta nyt kuin toivoa ettei elimistö ole alkanut tuottaa vasta-aineita ja ainakin tulevaisuudessa raskauduttani osaan alusta asti vaatia että sitä seurataan. Mut kyllä mua eilen itketti tuo kämmi aikalailla...tän kaiken muun lisäksi.

Onhan teillä ollut hyvä päivä?! Mä oon ihan kateellinen teille luistelijoille... mä en osaa! Tai siis olin kakaranakin aika onneton luistelija enkä ole sen jälkee edes uskaltanut laittaa luistimia jalkaan. Rulliksia oon aina himoinnut ja halunnut kokeilla! Mut sit kuitenkin emmin, jos sekin sujuu yhtä kömpelösti. Oon enemmän noiden kesä- ja joukkuelajejen ystävä, poikkeuksena bodypump, jumpat ja spinning. Niin ja rinteissä rymyäminen, tosin edelliskerrasta on jo aivan liian kauan aikaa... tältä talvelta kertoja nolla.

Mut nyt syömään. Mies on kokkaillut tuolla jotain hyvää, tuoksusta päätellen :)

Kertoilkaas kuulumisia! Mulla on täällä vähän tylsää kun pitää kotona odotella jahka jotain tässä tapahtuis...