Pistin teineille hintarajan: 1 farkut saa maksaa max 30 euroa.
Kommentit (117)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 10:05"]
Ajattelisit kaukonäköisemmin. Ne kalliimmat farkut yleensä kestää. Halvimmat hajoo kuukaudessa.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Kalliimmalla EI saa kestävämpää. Olen sen huomannut niin kengissä, housuitta, paidoissa, takeissa jne. Oikeastaan missään tavarassa et saa kestävämpää vaikka maksaisit enemmän.
Se on totta, että aika harvat farkut maksavat sen 30€. Marketeista ja H&M:ltä on joskus saanut jotain (itse ostin perusmustat muistaakseni 30 eurolla). Mutta farkkuihin kannattaa panostaa! Jos nuori on sellainen, että tahtoo koko ajan ostella uusia farkkuja, niin sitten pitää tehdä selväksi, että nyt kun ostetaan tämän hintaiset farkut, niin uusia ei heti sitten osteta. Hieman laadukkaammat farkut kestävät vähän kauemmin kuin halvat.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2010 klo 14:31"]
HM farkut 170cm asti maksaa 29,90€ ja jos sit naisten puolelta hakee sieltäkin löytyy useita allle 30€ farkkuja.
Miks nuorille pitäis ostaa jotain ihme merkkifarkkuja?
En ikipäivänä suostu ostamaan 80e farkkuja teinille, ehei. Menköön sit töihin ja tienatkoon rahansa vaatteisiinsa itse jos ei halvemmat kelpaa.
[/quote]
Juu löytyy farkkuja alle kolmellakympillä, mutta joko ne ontosi halvan näköisiä tai sitten anorektikon mallia.
40€ olisi järkevämpi raja.
En kyllä yhtään jaksa lukea muita vastauksia, mutta suurimman osan farkuistaan meillä teini on löytänyt parilla kympillä, siis alle kolmenkympin. Juuri sanoi, että nykyisin ei ole niin tarkkaa, onko niissä farkuissa joku merkki, kunhan ne ovat muuten muodin mukaiset :)
Mä olen myös huomannut että nykyään ei ole niin merkki riippuvaista tuo "muoti".
Itse kun olin teini niin kaikilla piti olla levikset.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2010 klo 11:18"]
Eikö tosiaan voinut antaa käyttää tuota rahaa sitten yhteen MIELEISEEN vaatteeseen? Aika nöyryyttävää...
AP, nosta hintarajaa 50 euroon. Vaikka tyyliin "mieluummin 30e mutta jos ei löydy, niin sitten 50e max".
Ei kaikkien vartalonmallille sovi ne halpisfarkut. Itselleni sopivat yleensä vain ne kalliimmasta päästä olevat. Ja olen tarkka hinnasta, mietin pitkään ostanko 80e farkut. Päätin ostaa, koska olivat 50% alennuksessa ja sain ne 40 eurolla...
vei tyttäret kauppaan, antoi molemmille rajaksi 100€ ja sanoi että yksi tuote saa maksaa max 30€. Toinen tyttäristä keräsi kassin täyteen vaatteita ja toinen lähti tyhjin käsin koska ainoa mitä hän halusi oli 98€ farkut. Ja niitähän me ei ostettu:) Vieläkin nauramme tälle höntille joka menetti koko satasen oman itsepäisyytensä takia...
Mä mietin samaa, naurettavasti toimittu. Järkevämpi olisi ollut, että annatte sen 100 e kummallekkin, ja sanotte, että sillä sitte ostetaan vaatteet, pitkään aikaan ei muut saa vaikkapa, kumpikin olisi sitten ostanut sen verran mitä rahalla saa. Törkeää käytöstä toista tyttöä kohtaan. Sit vielä kehtaatte naureskella asiaa jälkeenpäin.
Seppälässä on usein farkkuja nuorten puolella 39, 90
[quote author="Vierailija" time="08.01.2010 klo 09:10"]
just KAHDET farkut yht. 50€:lla. Hyvännäköiset on.
[/quote]
Ja sieltä Dressmanista saa farkkuja myös teinitytöille, vai? Tuskinpa tuo nyt on mikään yllätys, että pojille on helpompaa ja halvempaa löytää vaatteita.
Toivottavasti tyttäresi nauraa sille höntille tukehtuvalle äidille vanhainkodissa, jolle ei kelpaa hänen tuomansa ruisleipä, vaikka pullaa pyysi.
Meillä teinipoika saa yhden farkut vuodessa, ne maksaa yleensä 80 e. Muuten käyttää 30 euron collegehousuja.
vei tyttäret kauppaan, antoi molemmille rajaksi 100€ ja sanoi että yksi tuote saa maksaa max 30€. Toinen tyttäristä keräsi kassin täyteen vaatteita ja toinen lähti tyhjin käsin koska ainoa mitä hän halusi oli 98€ farkut. Ja niitähän me ei ostettu:) Vieläkin nauramme tälle höntille joka menetti koko satasen oman itsepäisyytensä takia...
Miten joku saa kuukaudessa rikki farkut??? :D
(ellei vahingossa kaadu tms?)
Kyllä 30 eurolla farkut saa, eri asia sitten miten kestävät ne on. Saattaa olla että joudut ostamaan ne samat farkut vuodessa useamman kerran, kun taas 80 eurolla saa hyvät ja kestävät, jotka sitten kestävät hyvässä käytössä jopa vuosia.
Alle sen, harvoin löytää mistään farkkuja. Yleensä hinta on 49,90... :/
Eikö ole mitään muuta. Ruvetkaa vaikka koko perhe herkkulakkoon, säästätte ainakin ton 30e viikossa!
löydän farkkuja tolla 30e just veromodasta,h&m yms.. mutta todellakin ne siisteimmät ja parhaiten päälleistuvat maksaa 80e. Eli on kyllä aivan liian alhainen raja!
Löytäisitkö itsellesi kestävät, mieluisat housut tuohon hintaan? Entäs jos niiden tulisi myös olla sen verran edustavat, että kehtaisit töissäkin pitää?
Niinpä. Hoetaan että koulu on lapsen työtä ja sitten pakotetaan muksu halvimpiin mahdollisiin vetimiin kiusattavaksi!
Todella törkeää laittaa tuollainen raja,vaikka onkin teini. 50€ taitaa nykyään olla minimi millä edes farkkuja saa.
Itse olen antanut 70-100€ farkkujen ostoon,koska eipä tarvitse sitten monia saman kesän/kevään/talven/syksyn aikana ostaa. Kestävät eivätkä ole mitään strechiä !!
Jotkut Seppälän farkut ehkä saa ja niistä menee heti vetoketju rikki.
Totuus on, että kestävistä farkuista saa maksaa ainakin 50-80 euroa normaalihinnalla. Katu-uskottavat farkut on sitten hintahaitarissa 80-200 euroa. Sen enempää niistä on naurettavaa maksaa.
On se kurjaa, jos vanhemmat ei teineille edes kunnon farkkuja pysty kustantamaan. :( Tai pistäkää teinit tienaamaan itse rahat farkkuihinsa. Tosin aika paljon saa mainoksia jaella, että yhdet kunnon farkut pystyy ostamaan.
ja onnistuukin kun hakee farkkunsa Helsingin Ruoholahden tai Herttoniemenrannan merkkivaatteiden outletista.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 08:11"]
On, kiellän ehdottomasti ostamasta moista lapsityövoimalla ja työturvallisuusmääräyksiä rikkomalla tehtyjä riistofarkkuja. Meille ei tule yhtään rättiä ruotsalaisista halpahalleista.
Ensin katsotaan hintalappu, jos se vastaa työvoima- ja raaka-ainekustannuksiltaan tuotetta, sitten katsotaan valmistusmaa. Euroopassa tehtyjä farkkujakin löytyy, samoin valvottua tuotantoa ja "eko"farkkuja.
Miksi ihmeessä teette lapsia, jos rahat eivät riitä mihinkään? Vähemmän lapsia ja vastuullisempaa kulutusta, niin maapallollakin voisi olla vielä jotain tulevaisuutta.
[/quote]
Lapsia pitää tehdä per perhe vähintään kolme että väestön rakenne pysyy edes jotenkin terveenä. Mielellään enemmän. Jos jotkut jättävät tekemättä niin muiden pitää tehdä lisää. Tai tämä maa joutuu todella koviin ongelmiin väestörakenteen takia.