Pistin teineille hintarajan: 1 farkut saa maksaa max 30 euroa.
Kommentit (117)
mä en löydä edes kuusivuotiaalleni tuolla hinnalla hyviä farkkuja.
Ostan yleensä Legon tai Espritin farkkuja lapselle (koska ne istuvat parhaiten) ja ne maksavat 39,90-49,90 tmv.
Nyt löysin alennusmyynnistä Legon farkut kolmella kympillä, ja ne olivat mielestäni edulliset.
olen kolme vuotta sitten ostanut viimeksi farkut ja ihan hyvät ovat olleet vaikkamaksoivatkin "vain" 50 euroa. En kyllä farkkuihin enempää antais tai sitten tienaisivat itte loput/koko farkku rahan. Tai sitten just joku kuukausi raha mistä menee kaikki omat menot (bussi, konserttio,peli, vaatteet jne) 100euroa/kk pelkkiin vaatteisiin on ihan naurettavan iso summa.
Mahdotonta löytää hyvännäköisiä saati laadukkaita eli kestäviä farkkuja tuolla hinnalla.
jos ei saa sitä mitä haluaa niin miksi pitäisi ostaa jotain mitä ei tarvitse eikä halua eikä kuitenkaan tule käyttämään vain siksi että on nyt mahdollisuus ostaa
vei tyttäret kauppaan, antoi molemmille rajaksi 100€ ja sanoi että yksi tuote saa maksaa max 30€. Toinen tyttäristä keräsi kassin täyteen vaatteita ja toinen lähti tyhjin käsin koska ainoa mitä hän halusi oli 98€ farkut. Ja niitähän me ei ostettu:) Vieläkin nauramme tälle höntille joka menetti koko satasen oman itsepäisyytensä takia...
Todella hankala löytää tuohon hintaan hyviä farkkuja. Kyllähän niitä jostain halpahalleista varmasti löytyy, mutta itse en lähtisi laadusta tinkimään. Meillä farkut taitavat keskimäärin olla siinä satasen kieppeillä, vähän toki mallista ja liikkeestä riippuen. Kalleimmat teinipoikamme farkut olivat 170 euroa, mutta ovat myöskin olleet sen arvoiset, nyt jo kolmatta vuotta käytössä.
Eikö tosiaan voinut antaa käyttää tuota rahaa sitten yhteen MIELEISEEN vaatteeseen? Aika nöyryyttävää...
AP, nosta hintarajaa 50 euroon. Vaikka tyyliin "mieluummin 30e mutta jos ei löydy, niin sitten 50e max".
Ei kaikkien vartalonmallille sovi ne halpisfarkut. Itselleni sopivat yleensä vain ne kalliimmasta päästä olevat. Ja olen tarkka hinnasta, mietin pitkään ostanko 80e farkut. Päätin ostaa, koska olivat 50% alennuksessa ja sain ne 40 eurolla...
vei tyttäret kauppaan, antoi molemmille rajaksi 100€ ja sanoi että yksi tuote saa maksaa max 30€. Toinen tyttäristä keräsi kassin täyteen vaatteita ja toinen lähti tyhjin käsin koska ainoa mitä hän halusi oli 98€ farkut. Ja niitähän me ei ostettu:) Vieläkin nauramme tälle höntille joka menetti koko satasen oman itsepäisyytensä takia...
[quote author="Vierailija" time="08.01.2010 klo 09:22"]
Siis "Vieläkin nauramme tälle höntille joka menetti koko satasen oman itsepäisyytensä takia...". Olisitte nyt antaneet selkeästi merkkitietoisen nuoren valita; joko kasa halpavaatteita tai sitten tosiaan ne yhdet farkut JOILLA ON PÄRJÄTTÄVÄ. Eli ette ostaisi hänelle pyynnöstä huolimatta esim. puoleen vuoteen paitoja tms. vaan saisi oppia valintansa seuraukset.
Miksi tässä maassa on kiellettyä pukeutua hyvin? Juu, trendituotteet maksavat- niin maksaa sekin että joka toinen kuukausi haetaan uudet halppisvaatteet lähimmästä marketista! Vai väittääkö joku oikeasti pukeutuvansa yli puolta vuotta samaan halppispaitaan- ilman että paita on tippaakaan kärsinyt??
[/quote]
Minä pukeudun halpispaitoihin jotka ovat useita vuosia vanhoja. Eikä niissä ole mitään ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2010 klo 11:11"]
Todella hankala löytää tuohon hintaan hyviä farkkuja. Kyllähän niitä jostain halpahalleista varmasti löytyy, mutta itse en lähtisi laadusta tinkimään. Meillä farkut taitavat keskimäärin olla siinä satasen kieppeillä, vähän toki mallista ja liikkeestä riippuen. Kalleimmat teinipoikamme farkut olivat 170 euroa, mutta ovat myöskin olleet sen arvoiset, nyt jo kolmatta vuotta käytössä.
[/quote]
Mun farkut on ketänyt jopa kymmenen vuotta. Yksiä käytin kolme vuotta lähes päivittäin. Maksoi 10 euroa uutena.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2010 klo 11:30"]
Mä en ymmärrä miksi teini farkuista ei voi maksaa vaikkapa 80 euroa, mutta se sama hinta ja enemmänkin on ihan ok, laittaa taaperon toppahaalariin?
[/quote]
Koska toppahaalarista on hyötyä. Farkkujen lisäraha on vain mutoia ja merkkiä. Ne eivät ole yhtään sen parempia kuin halvat farkut.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2010 klo 11:46"]
arvaapa kuinka monta tuollaista 'me annamme lapsille kunnon kasvatuksen ja rahaa vain kirpparikäynteihin' johtaa siihen että nuoret tekee myymälävarkauksia saadakseen niitä kavereidenkin käyttämiä merkkivaatteita.
Poliisi yleensäottaen tuodessaan lapsen kotiin pitää vanhemmille puhuttelun, jossa sanotaan, että lapsen on saatava rahaa vaateostoksiinsa, jottei varasta.
[/quote]
Paskat. Rahaa ei tipu merkkivaatteisiin. Se on vain narsismia ja rahan tuhlausta. Jos ne olisivat oikeasti paremmat niin sitten, mutta ei ikinä merkin takia
Kyllä saa ihan hyvät farkut 30 euroon. Kasvuikäiselle on turha mitään satasen vermeitä ostaa, sitäpaitsi saattavat aika pian jäädä kaappiin kun eivät olekaan enää "in". Viimeksi ostettiin teinipojalle henkkamankasta kolmet 25 euron housut ja jätkä oli enemmän kuin tyytyväinen. Mutta en olekaan opettanut häntä liian vaativaksi. Huolii jopa kirpputorilta ostamani vaatteet, varsinkin takit ja hupparit.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2010 klo 14:32"]
HM farkut 170cm asti maksaa 29,90€ ja jos sit naisten puolelta hakee sieltäkin löytyy useita allle 30€ farkkuja. Miks nuorille pitäis ostaa jotain ihme merkkifarkkuja? En ikipäivänä suostu ostamaan 80e farkkuja teinille, ehei. Menköön sit töihin ja tienatkoon rahansa vaatteisiinsa itse jos ei halvemmat kelpaa.
Koska siinä ei ole mitään järkeä. Sama kuin maksaisi maidosta 10 euroa litra
Kun viimeksi hankin farkut joskus kolme vuotta sitten, ne taisivat maksaa 25 euroa. Nykyään ovat tietysti hieman kalliimmat.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2010 klo 12:02"]
äitin rahojen ja omien rahojen välillä. En mä ainakaan kotoa lähtiessä ollut niin naiivi, että olisin kuvitellut voivani pitää samaa elintasoa omassa taloudessa kuin äitin helmoissa!
Mieti miten nyt 1000€ nettotuloista ostelisivat satasen farkkuja kun ensin maksavat 650€ vuokraa, ruuat, työmatkat jne. Kyllä itku tulisi jos olisi sellaiseen turhaan tottunut.
No ei siellä äidin luona pidä olla yhtään enempää rahaa kuin yksin asuessa
[quote author="Vierailija" time="09.01.2010 klo 12:42"]
Miten niin? Sairas likka jos pitää saada jotkut 98 euroa maksavat farkut
[quote author="Vierailija" time="09.01.2010 klo 12:52"]
Ymmärrän että lapsille opetetaan rahan arvo jne. Mutta kyllä pitäis olla aikuisella käytössä jotkut muut keinot kuin nöyryyttäminen.
Jos on niin idiootti että mikään muu ei kelpaa kuin melkein satasen farkut niin olkoot ilman.
Ja farkut kuitenkin ovat usein nuorten pukeutumisen kulmakivi. Parikymppiä tuohon vähintään lisää ja sen voi sitten säästää halutessaan sieltä paitaosastolta. Kivoja paitoja teinit löytävät edullisestikin, mutta farkut tosiaan hyvin harvoin saa alle tuon edes sieltä Citymarketista.