Pistin teineille hintarajan: 1 farkut saa maksaa max 30 euroa.
Kommentit (117)
joten 30 egellä saa todellakin hyvät farkut.
Samoin ostin juuri 10 egen farkut vilalta, tyttärelle ne meni ku nenä päähän.
Isähän oli määrännyt sata euroa käytettäväksi vaatteisiin mihin ei ollut tarvetta, mutta saman hintaisia farkkuja ei saanut. Tyttäresi on ollut fiksu jo nuorena kun ei ole pakolla ostanut vaatteita joille ei ollut tarvetta tai käyttöä vain miellyttääkseen vanhempiaan.
-joku aikaisempi, en enää muista numeroa
oletko todella sitä mieltä että lapselle pitää antaa periksi? Sitten ihmetellään mistä näitä kusipäisiä kakaroita tulee!!?? Nuo tytöt ovat nyt aikuisia ja oppineet hienosti hoitamaan omat raha-asiansa - kiitos meidän vanhempien! Miksi luoda heille epätodellinen kuva rahasta, kun todellisuus on kuitenkin toinen. Mieti miten nyt 1000€ nettotuloista ostelisivat satasen farkkuja kun ensin maksavat 650€ vuokraa, ruuat, työmatkat jne. Kyllä itku tulisi jos olisi sellaiseen turhaan tottunut. No onneksi jokainen saa kasvattaa lapsensa miten haluaa ja minä voin olla omistani (4) todella ylpeä:D
Mitä jos ne mieleiset farkut maksaa 35 euroa, jääkö kauppaan?
En minäkään ehkä mitään satasen farkkuja teinille ostaisi (ei oo pyytänytkään), mutta ei esim. 50 euroa farkuista mun mielestä mitenkään paljon.
äitin rahojen ja omien rahojen välillä. En mä ainakaan kotoa lähtiessä ollut niin naiivi, että olisin kuvitellut voivani pitää samaa elintasoa omassa taloudessa kuin äitin helmoissa!
Mieti miten nyt 1000€ nettotuloista ostelisivat satasen farkkuja kun ensin maksavat 650€ vuokraa, ruuat, työmatkat jne. Kyllä itku tulisi jos olisi sellaiseen turhaan tottunut.
vei tyttäret kauppaan, antoi molemmille rajaksi 100€ ja sanoi että yksi tuote saa maksaa max 30€. Toinen tyttäristä keräsi kassin täyteen vaatteita ja toinen lähti tyhjin käsin koska ainoa mitä hän halusi oli 98€ farkut. Ja niitähän me ei ostettu:) Vieläkin nauramme tälle höntille joka menetti koko satasen oman itsepäisyytensä takia...
vei tyttäret kauppaan, antoi molemmille rajaksi 100€ ja sanoi että yksi tuote saa maksaa max 30€. Toinen tyttäristä keräsi kassin täyteen vaatteita ja toinen lähti tyhjin käsin koska ainoa mitä hän halusi oli 98€ farkut. Ja niitähän me ei ostettu:) Vieläkin nauramme tälle höntille joka menetti koko satasen oman itsepäisyytensä takia...
Ymmärrän että lapsille opetetaan rahan arvo jne. Mutta kyllä pitäis olla aikuisella käytössä jotkut muut keinot kuin nöyryyttäminen.
En ole kasvanut rikkaassa perheessä. Ja äitini on kasvanut itse todella köyhässä ja isossa perheessä. Mutta äitini tiesi omasta lapsuudestaan / nuoruudestaan mitä se on, kun kiusataan sen takia, kun joutuu pitämään päällänsä naapurin lasten vanhoja lumppuja. No cittarissa uusi on uutta tietenkin, mutta silti! Minua on myös koulusssa kiusattu ja jos sattui olemaan yhtenä päivänä väärät farkut jalassa niin varmasti kuulit siitä loppuvuoden! Nyt olen nuori pienen lapsen äiti eikä minulla todellakaan ole varaa ostaa niitä Onlyn 80€ hienoja farkkuja! Ostan siis huutiksesta vähän käytetyt hintaan 40€. En ikinä edes huonon rahatilanteeni vuoksi laittaisi lastani cittarin parinkympin farkuissa niiden kauheiden nuorten kiusattavaksi!
Anna lapsillesi se 30€ farkkuihin ja sano, että voitte ansaita farkkuihin lisärahaa tekemällä kotona hommia ja vaikka mummolla jne. Näin heillä on mahdollisuus valita itse! Tai katselkaa huutiksesta/kirpparilta käytettyjä yhdessä. Eikä niitä farkkuja tarvitse ostaa joka kuukausi!!! Ja kalliit farkut esim. vain koulussa/harrastuksissa! Niin eivät kulu niin äkkiä.
halvat farkut maksaa noin 85 €
mut mikäs siinä jos noin halvalla saa farkkuja
Niin mä pitäisin mieluummin rajan sitä kuinka monet farkut ihminen tarvitsee.
Että voisiko teini harkita pärjäävänsä vaikka kaksilla farkuilla ja parilla muilla housuilla.
Mä en pidä yhtään varsinkin monien teinien vaatehamstrauksesta, jossa ostetaan kaapit täyteen muutaman euron rättejä. Sitten ei ole kuitenkaan ikinä mitään päällepantavaa kun kaikki vaatteet on niitä rättejä.
Naistenlehdistä opitaan sellainen malli, että naisilla pitää olla sadat kengät ja 25 käsilaukkua.
Mä ostan omilleni vaikka kahdensadan euron farkut, mutta en suostu siihen että meillä on kaapissa kymmenet farkut.
Mä en ymmärrä miksi teini farkuista ei voi maksaa vaikkapa 80 euroa, mutta se sama hinta ja enemmänkin on ihan ok, laittaa taaperon toppahaalariin?
Minä laittaisin rajan 50 euroon ja ehdottaisin, että kiertäää alet (tai olisin laittänut kauppaan jo aikaisemmin)
Mä en ymmärrä miksi teini farkuista ei voi maksaa vaikkapa 80 euroa, mutta se sama hinta ja enemmänkin on ihan ok, laittaa taaperon toppahaalariin?
Se haalari vastaa enemmän teinin koko ulkovaatetusta, takkeineen. Ja taaperolla vesitiiviys yms. on aika tärkeää. Vertautuu enemmän katiiviulkoilijan asustukseen ja sitä ei saa aikuisellekaan alla parin sadan edes hyvästä alesta.
Meillä onneksi poika ei edes halua suurta vaatevarastoa, vaan ne parit farkut riittävät. Ja hyvä niin, kun kyse kuitenkin on nopeasti kasvavasta pojasta, joka ei mitenkään ehtisi pitää kovin monia housuja paljoakaan ennen kuin ovat taas pienet.
Meillä tietysti iso perhe, joten pesukone käy tiheään, joten lapsille ei tarvitse hirveää vaatemäärää pitää, vaan vähempikin riittää. Myönnetään kuitenkin, että itselläni on aika paljon vaatteita, mutta toisaalta olen ollut suurin piirtein samoissa mitoissa kohta viitisentoista vuotta, joten esimerkiksi farkkukasastanikin löytyy useampi pari jo paljon elämää nähneitä kotifarkkujakin.
Mä en pidä yhtään varsinkin monien teinien vaatehamstrauksesta, jossa ostetaan kaapit täyteen muutaman euron rättejä. Sitten ei ole kuitenkaan ikinä mitään päällepantavaa kun kaikki vaatteet on niitä rättejä.
Naistenlehdistä opitaan sellainen malli, että naisilla pitää olla sadat kengät ja 25 käsilaukkua.
Mä ostan omilleni vaikka kahdensadan euron farkut, mutta en suostu siihen että meillä on kaapissa kymmenet farkut.
arvaapa kuinka monta tuollaista 'me annamme lapsille kunnon kasvatuksen ja rahaa vain kirpparikäynteihin' johtaa siihen että nuoret tekee myymälävarkauksia saadakseen niitä kavereidenkin käyttämiä merkkivaatteita.
Poliisi yleensäottaen tuodessaan lapsen kotiin pitää vanhemmille puhuttelun, jossa sanotaan, että lapsen on saatava rahaa vaateostoksiinsa, jottei varasta.
Ja oikein nätit ja istuvat löytyi, Espritin farkut. Alesta siis voi löytyä tuolla hinnalla.
HM farkut 170cm asti maksaa 29,90€ ja jos sit naisten puolelta hakee sieltäkin löytyy useita allle 30€ farkkuja.
Miks nuorille pitäis ostaa jotain ihme merkkifarkkuja?
En ikipäivänä suostu ostamaan 80e farkkuja teinille, ehei. Menköön sit töihin ja tienatkoon rahansa vaatteisiinsa itse jos ei halvemmat kelpaa.
HM farkut 170cm asti maksaa 29,90€ ja jos sit naisten puolelta hakee sieltäkin löytyy useita allle 30€ farkkuja. Miks nuorille pitäis ostaa jotain ihme merkkifarkkuja? En ikipäivänä suostu ostamaan 80e farkkuja teinille, ehei. Menköön sit töihin ja tienatkoon rahansa vaatteisiinsa itse jos ei halvemmat kelpaa.
ja sanonut että ostaa housut ja puseron ja kengät sillä rahalla. Niin lapsi oppii itsekin sitten vähän puntaroimaan, mikä ja mitä kannattaa ostaa? laittaako enemmän housuihin vai kenkiin rahaa jne.
Toki mä välillä annan pelkkiin housuihin rahaa, mutta toi on mun mielestä yksi vaihtoehto miten opettaa lasta arvioimaan hintoja sitä mitä ostaa.
tyttäristä pukeutuisi huonosti vain koska on taloudellinen ja osasi etsiä tarjouksia alesta?? Olkoon tuo toinen muotitietoinen sitten kun maksaa itse omat vaatteensa, meillä ei satasen farkkuihin ole varaa. Kohta olisi kuitenkin alkanut naukuminen kun vuoden vanha takki ei kelpaa ja kaikilla on uudet kengät jne jne. Eli vaikka nuoret ostaisivat mitä vaatteita he eivät niitä käytä 6kk kauempaa. Miksi siis maksaa turhaa?? Laatu on samaa maksoi tai ei.
Itse en ole koskaan ostanut täysihintaista vaatetta ja pukeudun enemmän kuin hyvin; laadukkaasti ja tyylikkäästi jo työnkin puolesta. Merkkivaatteista en maksa koska en halua kulkea "mainospaidoissa". Eikä todellakaan haeta joka kuukausi vaatteita kaupasta, tälläkin hetkellä on päällä suorat mustat housut sekä valkoinen paita(Lindex) ja Stockalta ostettu jakku - alesta kaikki n 2-3 vuotta sitten ja aivan uudenveroiset. Miten te käytätte vaatteita jos ne menee heti pilalle?? Mulla on esim Anttilasta ostettu trikoopaita joka on 8 vuotta vanha, käytetty mm raksalla ja edelleen käyttökelpoinen:D Sanoisin että siinä on 15€ maksanut itsensä takaisin:D
äitin rahojen ja omien rahojen välillä. En mä ainakaan kotoa lähtiessä ollut niin naiivi, että olisin kuvitellut voivani pitää samaa elintasoa omassa taloudessa kuin äitin helmoissa!