Pistin teineille hintarajan: 1 farkut saa maksaa max 30 euroa.
Kommentit (117)
arvaapa kuinka monta tuollaista 'me annamme lapsille kunnon kasvatuksen ja rahaa vain kirpparikäynteihin' johtaa siihen että nuoret tekee myymälävarkauksia saadakseen niitä kavereidenkin käyttämiä merkkivaatteita.
Poliisi yleensäottaen tuodessaan lapsen kotiin pitää vanhemmille puhuttelun, jossa sanotaan, että lapsen on saatava rahaa vaateostoksiinsa, jottei varasta.
mä en löydä edes kuusivuotiaalleni tuolla hinnalla hyviä farkkuja.
Ostan yleensä Legon tai Espritin farkkuja lapselle (koska ne istuvat parhaiten) ja ne maksavat 39,90-49,90 tmv.
Nyt löysin alennusmyynnistä Legon farkut kolmella kympillä, ja ne olivat mielestäni edulliset.
ei meillä ainakaan ole varaa laittaa tuollaista hintaa yhteen pienen vaatteeseen. Eri asia olisi joku ulkoilupuku,mutta farkkuja,hameita yms.tarttee olla monet.
Mulla on esim Anttilasta ostettu trikoopaita joka on 8 vuotta vanha, käytetty mm raksalla ja edelleen käyttökelpoinen:D Sanoisin että siinä on 15€ maksanut itsensä takaisin:D
voin vain kuvitella sinut siellä tietokoneen ääressä.... =D
olen itse melko nuori, 20v, ja oma rajani (siis itse asettamani toki, kun itse rahani tienaan) on yleensä se 50e farkuista. Pyrin löytämään 40 eurolla, esim. Gina Tricotista löytyy usein hyviä farkkuja siihen hintaan, mutta ainoastaan jostain aleista voi löytää hyvät farkut 30 eurolla, ja siinä pitää olla jo hieman tuuriakin mukana.
että tosiaan tuo vaikuttaa myös että minkä kokoinen on, jos on kovin hoikka ja pieni, niin ei löydy esim. CityMarketista tai Halpa-Hallista farkkuja eikä oikein muitakaan vaatteita. Minun on esimerkiksi itseni ihan turha etsiä mistään halpakaupoista vaatteita, ovat liian isoja kaikki.
Henkkamaukankin farkut maksaa sen 50 euroa. Nostaisin rajan siihen.
ne on jo 95 vuotiaita kun lapsi on teini eikä tiedä mistään mitään... Mene ap sinne kauppoihin katselemaan niitä nuorten vaatteita ja kerro meillekin jos löytyy hyvät 30 eurolla...
teinille annetaan mahdollisuus leikkiä tyyleillä jne. Tuossa iässä ne vaatteet on luultavasti tärkeämpiä kuin koskaan, miksi pakottaa teini pukeutumaan roskaan? Enkä tarkoita, että teinien pitäisi pukeutua merkkivaatteisiin, vaan että 30 euroa farkuista on kertakaikkiaan säälittävä summa, ja kivojen farkkujen löytäminen tuolla rahalla on tosiaan tuurista kiinni, kuten allaolevakin sanoi.
että tosiaan tuo vaikuttaa myös että minkä kokoinen on, jos on kovin hoikka ja pieni, niin ei löydy esim. CityMarketista tai Halpa-Hallista farkkuja eikä oikein muitakaan vaatteita. Minun on esimerkiksi itseni ihan turha etsiä mistään halpakaupoista vaatteita, ovat liian isoja kaikki.
Mun äiti oli yksinhuoltaja eikä hänellä ollut antaa mulle rahaa merkkifarkkuihin. Kaikilla muilla piti olla ja olikin Lewikset 90-luvulla, vaikka lama olikin. Minulle hieman nälvittiin siitä, kun omat farkut oli joko kirpparilta tai Citymarketista. Silloin se oli kauheaa, mutta nykyään kiitän äitiä siitä, että hän opetti minulle, ettei raha kasva puussa. Ja onpin myös sen, että tärkeintä on se että ylipäänsä on lämpimät ja mukavat vaatteet! Nyt isona olisi mahdollista ostaa itselle ja lapselle merkkifarkut ym "omilla rahoilla", mutta edelleenkään ei kiinnosta!!! Kavereiden farkutkin kesti aikanaan saman kuin ne kirpparin hyväkuntoiset tai cittarin farkut, joten opin myös ettei se hinta aina takaa myöskään laatua.
Tuosta summasta vielä sen verran, että JOS sinun on mahdollista, niin korota sitä 50€:oon. Sillä saa jo valita ihan ulkonäköäkin, 30€:lla saa jo tehdä työtä että ne farkut löytää, eivätkä välttämättä ole ihan hyvin istuvia, kun malleja ei ole paljoa tuohon hintaan.
Ja jos sinun ei ole mahdollista korottaa summaa, niin perustele se lapsillesi! He kiittävät sinua siitä myöhemmin, kuten minä äitiäni :o)
tuo trikoopaita on maailman kestävin, yhtään lankaa ei ole purkaantunut eikä värit haalistuneet. Kangas on täysin kuosissaan eli ei ole lurahtanut. Jos laitan sen päälle kukaan ei voi sanoa onko ostettu viimeviikolla vai vuonna 2000. Käytän sitä edelleenkin esim jakkujen kanssa töissä. Ja mä sentään tiedän aika paljon vaatteista ja kankaiden laaduista kun olen aikoinani paljonkin ommellut ihan iltapukuja myöten:D
Tällä hetkellä taidan kyllä olla kaikkea muuta kuin edustava kotilökäreissä....
UFFista tietty löytyisi, mutta käytettynä ostaminen mistä vaan vaatii silmää ollakseen mielekästä ja ainoa vaatteidenostotapa.
Mutta olen melko pitkä ja kapeavyötäröinen, joten en voi ostaa farkkuja ainakaan h&m:ltä, lindexistä, kappahlista, markettien "talon" merkeiltä, mangosta. Zarasta en osta, koska niissä on vyötäröstä leveämmälle mitoitettu hirveän matala vyötärö. Kaikki nuo muut ovat aika lyhyitä - istuvissa housuissa pitäisi olla 34-tuumainen lahje.
Mutta musta 50e olisi hyvä hintaraja. Sillä saa farkut useimmista ketjuliikkeistä tai cheap mondayt. Kyllä musta housuja pitää kyetä ostamaan myös silloin, kun ei ole ale. Mielusiten vatteiden ostaminen myös lisää niiden käyttöikää.
Ihan oikein! Meillä mies kerran vei tyttäret kauppaan, antoi molemmille rajaksi 100€ ja sanoi että yksi tuote saa maksaa max 30€. Toinen tyttäristä keräsi kassin täyteen vaatteita ja toinen lähti tyhjin käsin koska ainoa mitä hän halusi oli 98€ farkut. Ja niitähän me ei ostettu:) Vieläkin nauramme tälle höntille joka menetti koko satasen oman itsepäisyytensä takia...
Mä en ymmärrä tuota 'pakko-ostattamista' kun 'ilmaiseksi saa' tavaroihin tai vaatteisiin joilla ei tee mitään tai ei käyttäisi kumminkaan. Tytöllä oli järkeä päässään vanhemmistaan huolimatta.
Ihan oikein! Meillä mies kerran vei tyttäret kauppaan, antoi molemmille rajaksi 100€ ja sanoi että yksi tuote saa maksaa max 30€. Toinen tyttäristä keräsi kassin täyteen vaatteita ja toinen lähti tyhjin käsin koska ainoa mitä hän halusi oli 98€ farkut. Ja niitähän me ei ostettu:) Vieläkin nauramme tälle höntille joka menetti koko satasen oman itsepäisyytensä takia...
Mä en ymmärrä tuota 'pakko-ostattamista' kun 'ilmaiseksi saa' tavaroihin tai vaatteisiin joilla ei tee mitään tai ei käyttäisi kumminkaan. Tytöllä oli järkeä päässään vanhemmistaan huolimatta.
Että paljon tavaraa on aina parempi kuin yksi laadukas? Ja maailma pelastuu...
Tuota aleinnostustakin ihmettelen. Mä ainakin ostan aina vaan ne tavarat, joita oikeasti tarvitsen. Ei tule ostettua turhaa. Alennusmyynneissä tuntuu ihmisillä olevan se henki, että pitää ostaa kun halvalla saa!
löydätkö muka itsellesi tuolla hinnalla farkkuja? Et taatusti löydä, joten ei voi löytää teinikään.
sentään, ei ole ihmekään että kakarat on nykyään niin materialisteja. En ole tainnut koskaan maksaa omistakaan farkuista 3-4 kymppiä enempää ja kestävät vuosi-vuosikausia.
Eli ihan hyvä raja on, tietysti nyt kannattaa pieni joustovara pitää ylös ja alaspäin.
Okei, itse saatan ostaa cittarista, mutta en voisi kuvitella, että tyttäreni sieltä mitään housuja löytää. Oletko koskaan ollut nuori..?
Olen ollut ja erittäin merkkitietoinen, kunnes tajusin kuinka turhaa se on. Rahalle löytyy muutakin käyttöä esim. matkustelu jne. Hyviä, laadukkaita ja ajattomia vaatteita löytyy edullisesti vaikka mistä ja kestävät yleensä jopa pidempään hyväkuntoisena kuin ns. merkkivaatteet.
Mielestäni esim. HM ja muut ns. trendiketjut myyvät aivan kamalia vaatteita. Suurin osa on jo valmiiksi ihan kulahtaneen näköisiä ja osassa vielä reikiä yms. (kannattaa neulevaatteet tarkistaa kunnolla).
Joo, ostan farkkuni esim. Cittarista, koska ne istuvat mulle hyvin. Oletko muuten koskaan tutustunut niiden malleihin? Muuten käytänkin rahani matkusteluun ja ostan vaatteeni ulkomailta.