Rehellisiä vastauksia. Syödäänkö teillä IKINÄ ransklaisia, lihapiirakoita ym.?
Hodareita, pitsaa, kalapuikkoja? Entäs pyttipannua?
Kuinka monta kertaa kuussa?
Kommentit (27)
Pohja itse ja täytteeksi sitä mistä kukin tykkää.
Teen itse uuniperunoita ja lohkoperunoita ym. En tykkää ranskiksista, lapset varmaan söis useammin. Lihapiirakoita ei osteta koskaan.
Hodareita ja hampurilaisia ostan jos koululaiset on keskenään kotona heille ehkä n. kerran kolmessa kuukaudessa. Hampurilaispaikoissa käydään n. pari kertaa vuodessa.
Kalapuikkoja n. 1 kerta kuussa.
Pyttipannua n. kerran vuodessa.
syomme pyttipannua eniten. Mutta teen sen aina raaoista perunoista, makkaraa en kayta, vaan esim. tonnikalaa tms. ja paljon kasviksia. Joten mielestani ihan kaypa ateria, vaikka pannulla paistettu onkin.
Seuraavaksi eniten tulee syotya ranskalaisia. Hodareita ja lihapiirakkaa emme syo. Kalapuikkoja ehka 1-2 krt kk:ssa, pizzaa harvemmin seka itsetehtya etta ostettua.
Pitsaa kerran kuussa tai harvemmin. Kananugetteja Myös pari kertaa vuodessa.
Ranskalaisia, lihapiirakoita, hodareita, hampurilaisia ja kalapuikkoja ei ole ollut kuin opiskeluaikoina enne lasta.
Kalapuikkoja on siis ihan ruokana (esim perunamuusin kanssa) noin kerran kuussa. On helppoa, lapsi (2v) tykkää ja ei se kai nyt niin suuri synti ole.
Muita 2-3kertaa vuodessa kutakin. Ennen lasta tuli syötyä useinkin, nyt jotenkin vaan lapsen takia tulee tehtyä "oikeaa" ruokaa. (esim pizzaa ja lihapiirakkaa en pidä varsinaisena ruokana, ne on lähinnä epäterveellisiä ilta- ja välipaloja, krapularuokaa.) Ranskalaisista lapsi ei pidä, kahdesti on maistanut...enkä sit väkisin tarjoa kun epäterveellisiähän ne on.
Hodaria en ole kyllä ikinä syönyt, mistä niitä edes saa?
ranskalaisia syödään 2-4 kertaa kuukaudessa, lihiksiä noin kerran kuukaudessa, pitsaa pari kertaa kuukaudessa, hodareita satunnaisesti, kalapuikkoja 1-2 kertaa kuukaudessa, pyttipannua satunnaisesti jne. Eli siis suunnilleen kerran viikossa tulee syötyä jotain epäterveelliseksi luokiteltua ruokaa. Ranskalaisia tarjoillaan yleensä jonkin ihan kunnollisen lihan kanssa ja ostan sellaisia ranskiksia, jotka on minusta vähemmän saastaisia.
Syömme myös sipsejä, poppareita, jätskiä, karkkia yms. varmaan jonkun mielestä liian usein. Limua ei kamalasti juoda ja mehua täysmehua tarjoillaan aamupalalla. Kaikki muut paitsi minä syövät liian vähän vihanneksia ja hedelmiä. Normaalisti meillä on sellaista kohtuullisen terveellistä ruokaa, jota kukaan ei syö liikaa.
Meillä vanhemmat ovat hoikkia, vanhin lapsi liiankin hoikka ja nuorempi normaali jämäkkä.
Pakastepizzoja 2 krt/kk. Hodareita koululaiset syövät joskus aniharvoin välipalaksi (1krt/2kk). Lihappirakoita ei syödä koskaan, eikä pyttipannua.
Teen itse uuniperunoita ja lohkoperunoita ym. En tykkää ranskiksista, lapset varmaan söis useammin. Lihapiirakoita ei osteta koskaan.
Hodareita ja hampurilaisia ostan jos koululaiset on keskenään kotona heille ehkä n. kerran kolmessa kuukaudessa. Hampurilaispaikoissa käydään n. pari kertaa vuodessa.
Kalapuikkoja n. 1 kerta kuussa.
Pyttipannua n. kerran vuodessa.