Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Schindlerin lista menossa nyt TV5 kanavalla. Tuo punatakkinen pikkutyttö ;(

Vierailija
15.07.2023 |

Vaikka olen 33v mies, niin vaikea on pidätellä itkua kun näkee tuon kohtauksen, jossa pieni juutalaistyttö punaisessa takissa kulkee gheton läpi yksinäisenä vailla mitään käsitystä mitä ympärillä tapahtuu. Ympärillä saksalaiset tappaa ja vangitsee juutalaisia, jotta voivat lähettää heidät leireille. Tyttö etsii perhettä tai edes jonkinlaista lämpöä ja turvaa. Ei sitä saa. Mielestäni ehkä koskettavin kohtaus elokuvissa ikinä ;((

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Itku tulee, kun katsoo elokuvaa. 😭

Vierailija
2/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tytölle kävi? En ole nähnyt kyseistä leffaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koskettava biisi taustalla kruunaa kaiken. Kyyneliä poskia pitkin.

Vierailija
4/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ap ole ketään kelle kertoa ajatuksiasi kuin palsta? Kumpikohan on surullisempi tapaus, se tyttö vai sä?

Vierailija
5/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja jokaisen, joka vähättelee vähemmistöjä alentavaa kommentointia tulisi katsoa näitä toisen maailmansodan opetuksia ja miettiä, miten vaarallista on, kun yksilöä ei enää nähdä ihmisenä.

Vierailija
6/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon tämä muistutuksena siitä, ettei n atsismia tai fasismia pidä päästää valloilleen missään. Ajankohtainen ja liikuttava elokuva.

Vierailija
7/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

spoileri

-

-

-

Elokuvan loppupuolella, punatakkinen tyttö näkyy kuolleena ruumiskasassa. 

Vierailija
8/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huonosti kävi. En taida kertoa enempää, jos joku katsoo eka kertaa..

Vierailija
9/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ap ole ketään kelle kertoa ajatuksiasi kuin palsta? Kumpikohan on surullisempi tapaus, se tyttö vai sä?

Mitä tänne sitten saa avata? Jotain persujuttuja?

Vierailija
10/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minullekkin ton Ralph Fiennesin takia tossa univormussa. Maaiman komein mies.

Muuten olen nähnyt niin sata kertaa ettei enää niin liikuta. Kirja on hyvä kanssa.

Vierailija
11/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPOILER

Punainen nuttu näkyy leffan loppuvaiheessa ruumisvaunuissa, kun sakut paniikissa purkaa leiriä ja peittelee jälkiään rovioilla neuvostojoukkojen lähestyessä.

12/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, itse tykkäsin enemmän saman vuoden Jurassic Parkista. Enkä ymmärrä, miksi leffa on mustavalkoinen, kun värifilmi oli jo keksitty muutamaa vuotta aiemmin.

Vierailija
13/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auschwitz-kuvaus asemalta suihkuun ja sen jälkeiset tapahtumat on ahdistavuudessaan ehkä kamalinta ikinä.

Vierailija
14/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo-Petteri kirjoitti:

Ihan ok, itse tykkäsin enemmän saman vuoden Jurassic Parkista. Enkä ymmärrä, miksi leffa on mustavalkoinen, kun värifilmi oli jo keksitty muutamaa vuotta aiemmin.

Jos se on mustavalkoinen, miten siinä näkyy punainen takki?

Siitä on niin kauan kun olen tuon nähnyt, etten muista paljon mitään.

Vierailija
15/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auschwitz-kuvaus asemalta suihkuun ja sen jälkeiset tapahtumat on ahdistavuudessaan ehkä kamalinta ikinä.

Suihkukohtauksesta mulle on jäänyt mieleen sen yhden naisen iloinen ja helpottunut nauru kun kaasun sijaan tuleekin vettä.

Vierailija
16/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkukohtauksesta mulle on jäänyt mieleen sen yhden naisen iloinen ja helpottunut nauru kun kaasun sijaan tuleekin vettä.

Ja miten ulos tullessaan katselevat vähemmän iloisina kun toisia tuodaan sisään. Joukossa punanuttuisen mustavalkoinen vastine, jolle vartija iloisena lirkuttelee ja patistelee eteenpäin kellarin syövereihin...

Ja taustalla  savupiiput sylkee tuhkaa.

Vierailija
17/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalainen ei muutu vaikka voissa paistaisi. Samallailla on taas sosialistit siellä vauhdissa.

Vierailija
18/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keijo-Petteri kirjoitti:

Jos se on mustavalkoinen, miten siinä näkyy punainen takki?

Siitä on niin kauan kun olen tuon nähnyt, etten muista paljon mitään.

Leffa on muuten mustavalkoinen, mutta tuossa yhdessä kohtauksessa näkyy pikkutyttö punaisessa takissaan. Oli kai Spielbergin joku idea, että hän erottuu kaiken sen sekasorron keskellä selkeästi.

Vierailija
19/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja jokaisen, joka vähättelee vähemmistöjä alentavaa kommentointia tulisi katsoa näitä toisen maailmansodan opetuksia ja miettiä, miten vaarallista on, kun yksilöä ei enää nähdä ihmisenä.

Tarkoitatko vähemmistöllä suomalaisia vain maailman enemmistöjä joita tunkee suomeen.

Vierailija
20/95 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun katselen tätä niin tuntuu uskomattomalta että minut päästettiin aikanaan 10-vuotiaana leffaan katsomaan tätä. Kovin on ajat muuttuneet. Yksi nainen itki niin hysteerisesti että henkilökunnan piti tulla saattamaan hänet ulos salista. Sen verran ymmärsin englantia nyhkytysten seasta että nainen oli juutalainen ja hänen sukulaisiaan oli ollut ja menehtynyt leireillä:(

Itselle lapsena jäi mieleen kohtaus kun ne lapset hyppää sinne ulkohuussiin🤮 ja Amon räiskimässä sieltä parvekkeeltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi